Espen og Jonathans filmrom - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenker nok alt er på plass i løpet av i morgen :-) Eller.. Vi får se. Jeg må løse det med taket 100% før det er noe vits i å feste boksene i taket.

Det blir sånn ellers 5.1. Det er så lite rom at jeg tror det vil gjøre susen. Men når du minner meg på det.. Kanskje jeg skulle satt opp bokser og rør i tilfelle jeg har lyst til å endre det senere.. Hmm.. Det kan jeg jo sove på

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde etter dagens jobbing. Fikk gjort ferdig all elektronikken (hvertfall bokser og k-rør, elektrikter kommer og ordner resten) bortsett fra de to i taket og spot'er.

Espen og Jonathans filmrom-filmrom_isolert-jpg

Har også nå isolert ferdig alt. Neste fase blir vel da taket tenker jeg, få opp lekter i lik høyde som jeg kan feste panel på.

Noen som ser noe feil jeg burde rette før alt blir kledd igjen eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som ser noe jeg bør rette opp når det gjelder kabler osv? Jeg har vel fått med meg at høyttalerkabler ikke bør passere strømkabler, så jeg holdt det til et minimum, men noe ble det allikevel. Kan vel ikke være så farlig på mitt lav-budsjett-filmrom

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Veldig spennende prosjekt som blir artig å følge med!
    Budsjett eller ikke: du bør ihvertfall trekke kabler med tanke på 7.1 lyd og aller helst 11.2... - da slipper du å angre senere skulle lottokupongen slå inn 8-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Men når du minner meg på det.. Kanskje jeg skulle satt opp bokser og rør i tilfelle jeg har lyst til å endre det senere.. Hmm.. Det kan jeg jo sove på
    Tror ikke det er så domt! :wink: jeg hadde vertfall gjort det når jeg var i gang

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når du minner meg på det.. Kanskje jeg skulle satt opp bokser og rør i tilfelle jeg har lyst til å endre det senere.. Hmm.. Det kan jeg jo sove på
    Tror ikke det er så domt! :wink: jeg hadde vertfall gjort det når jeg var i gang
    EDIT: hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt inn Supra Classic kabler.
    4mm² til LCR og 1,6 eller 2,5mm² til surround

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for påminnelsen rundt 7.1!! Ja, det kan jeg fikse. Har både bokser og rør til overs. Det jeg også KUNNE ha gjort var å legge to kabler i de røra som går bak, også bare ordne et panel der som kan ta ut to høyttalere i hvert hjørne. Burde ikke det fungere like bra, bortsett fra estetikken som blir litt halvveis med kabel som går litt utenpå veggen bak.

Når det gjelder kabel så har jeg faktisk allerede kjøpt Supra Classic Både 1,6 og 2,5mm he,he.. Jeg har en liten stump med 4mm også som jeg tenkte å bruke til center, så der hadde jeg flaks!

11.2 i et så lite rom er nok håpløst, da får jeg vente til neste prosjekt som blir større evt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med kinoprosjekt
    Skal følge med på dette.
    Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Gratulere med kinoprosjekt
    Skal følge med på dette.
    Lykke til.
    Tusen takk for det! Alltid artig med folk som følger med og kan gi tips hvis jeg gjør noe feil (Jeg er jo en filmrom-jomfru)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det! Alltid artig med folk som følger med og kan gi tips hvis jeg gjør noe feil (Jeg er jo en filmrom-jomfru)
    Hehe, er filmrom-jomfru selv jeg selv om prosessen har vart stygglenge. Det er bra det er så mange her inne med bred erfaring på feltet, men råd skal jeg gi der jeg har noe å komme med

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut, selv kjøpte jeg et hus med gammel lydstudio. Noe som var deilig, det eneste som jeg slitsomt er at jeg vet jo ikke helt hva som er gjort. Å et annet minus er at jeg bare har 2,25 i tak høyde.

Skal du dempe gulvet noe? Hva har du tenkt å ha som gulv?:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cocoz: 2,25 er jo en veldig flott høyde i forhold til hva vi ble velsignet med Her er det 2,00 som er takhøyde i kjelleren, de prioriterte heller 260 i de to andre etasjene på 30-tallet tydeligvis

Når det er sagt; 2,00 er forsåvidt greit nok, men jeg må da være veldig påpasselig med hvordan jeg utnytter den høyden. Det vil blandt annet si at ikke jeg kan gjøre noe spesielt med gulvet. Det er tørr og fin betong nå som jeg tenkte å legge teppeflis på. Så får vi sette inn en liten panelovn hvis varme er noe problem, og heller ta på noen tøfler hvis gulvet blir kaldt. Jeg tror derimot ikke at det blir noe stor sak.

Taket er jo nå bare takbjelker (eller gulvbjelker om man vil) som er 22cm høye, og isolert med 20cm isolasjon mellom. Det jeg tenkte der er å sette inn en sånn lasermåler som setter en strek hele veien rundt, også lekte ned så lite som mulig for at taket bare skal bli helt rett. Det er nemlig noe variasjon på de bjelkene, så det varierer fra 199,7cm til 201,5cm høyde. Tenkte å lekte mellom takbjelkene slik at det eneste tillegget der blir da panelet jeg setter i taket, altså 12-14mm sånn ca.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cocoz: 2,25 er jo en veldig flott høyde i forhold til hva vi ble velsignet med Her er det 2,00 som er takhøyde i kjelleren, de prioriterte heller 260 i de to andre etasjene på 30-tallet tydeligvis

Når det er sagt; 2,00 er forsåvidt greit nok, men jeg må da være veldig påpasselig med hvordan jeg utnytter den høyden. Det vil blandt annet si at ikke jeg kan gjøre noe spesielt med gulvet. Det er tørr og fin betong nå som jeg tenkte å legge teppeflis på. Så får vi sette inn en liten panelovn hvis varme er noe problem, og heller ta på noen tøfler hvis gulvet blir kaldt. Jeg tror derimot ikke at det blir noe stor sak.

Taket er jo nå bare takbjelker (eller gulvbjelker om man vil) som er 22cm høye, og isolert med 20cm isolasjon mellom. Det jeg tenkte der er å sette inn en sånn lasermåler som setter en strek hele veien rundt, også lekte ned så lite som mulig for at taket bare skal bli helt rett. Det er nemlig noe variasjon på de bjelkene, så det varierer fra 199,7cm til 201,5cm høyde. Tenkte å lekte mellom takbjelkene slik at det eneste tillegget der blir da panelet jeg setter i taket, altså 12-14mm sånn ca.
    Tok visst i litt jeg, det er kun 2,12 i kinoen er soverommene i kjelleren som har større høyde (Har lagt ut litt bilder ifra kinoen idag)

Jeg sitter å vurderer om jeg skal rive opp teppet for å legge varmekabler der inne, men jeg har en varmepumpe i det rommet så er ikke så krise. Men tenkte på for deg, trenger ikke bygge mer enn ca. 1cm om du bare flytesparkler over. Kanskje går litt mer penger enn hva du hadde tenkt, men helt klart noe jeg ville vurdert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et bra forslag Cocoz, men jeg tror jeg skal avvente litt med varmekabel.

Det som derimot kan gjøres dersom kulde blir et problem er å ta opp teppeflisen og legge varmekabel. Hvis jeg tenker riktig så er det bare litt lister og to panelbord som midlertidig må tas av for å gi kabel både strøm og termostat. Så da kan vi sånn sett prøve først. Kanskje det er mulig å spare litt strømutgifter, det går nok fra før her he,he

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo bare et forslag

Men mulig jeg blander nå, men mener det har vært snakk om utvidelse til 7.1. Ville da droppa di to siste kanalene å prioritert varmekabler

Sånn ellers gleder jeg meg til å se dette rukket ferdig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt varme er nok viktigere enn 7.1 i første omgang ja Men jeg tror altså jeg kan få til begge uten alt for mye jobb hvis behovet kommer. Skal dobbeltsjekke med elektriker denne uka om varmekabel kommer til å bli for mye for kursen, eller om det er en mulighet. Prisen er ikke så viktig. Ikke at jeg har uendelig med penger, men en varmekabel til 11kvm og litt avrettingsmasse utgjør ikke de enorme summene akkurat

Sånn ellers fikk jeg begynt på lektingen i taket i kveld (eller skal jeg kalle det kubbing tro?).. Det går hvertfall greit den planen jeg hadde, må bare kjøpe litt mere materialer før jeg kan fortsette. Slenger nok inn et bilde etterhvert når det er litt mer å vise frem.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabel så har jeg faktisk allerede kjøpt Supra Classic Både 1,6 og 2,5mm he,he.. Jeg har en liten stump med 4mm også som jeg tenkte å bruke til center, så der hadde jeg flaks!
    Fantastisk 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med teppeflis, men hos meg, er det noe tykkere vegg til vegg teppe i kjelleren, med betong under, uten varmekabel. Det føles ikke kaldt og gå på, men løser jo selvfølgelig ikke problemet med at kulden kommer opp av gulvet

Nå vet ikke jeg hva du ser som billig men kan jo ofte bli litt kostbart med varmekabel. plutselig vill du rive opp gulvet og få større takhøyde. så går jo 7-8 laken til elektriker og X-antall til murer, blir fort cash av ting. Ville prøvd teppe først som du sier selv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grotsund: Godt å høre hvordan erfaring andre har med teppe på betong! Takk for info. Kunne prøvd et tykkere teppe også, jeg får se hva jeg finner

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vei til og bli en morsom hjemmekino :-D

Og nå kan en vel si at Trim er helsefarlig eller ?

Har de tatt den j... sjåføren ?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •