Espen og Jonathans filmrom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synst det blei knall når ein ser strukturen til panelen ja. Lykke til vidare. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke noe arbeid med filmrommet direkte, men har den siste uken jobbet med noe som gjør at filmrommet kommer til å være tørt og godt de neste 50 årene..

Sinnsykt mye jobb, men nå er det ferdig, eller ett steg nærmere å begynne med de morsomme tingene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I serien "Espen og Jonathans komprimissfulle filmrom" så kan jeg fortelle at jeg skulle kjøpe et par ting på Komplett i dag, og gikk på en liten smell når jeg først var innom..

Fant det jeg oppfattet som to bra tilbud, de refererer til ymse tester hvor det kommer bra ut, så om ikke annet håper jeg å ha fått ok varer for pengene (ble jo ikke store summen totalt).

Så har altså bestilt en Jamo S606 HCS 6 høyttalerpakke og en Onkyo TX-NR616B receiver (25% rabatt).

Ikke at vi har begynt å bygge rommet enda, men da er hvertfall noe av teknikken på plass :-)

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å følge utviklingen din her. Var ett øyeblikk usikker på om det var noen nye basskasser du hadde (ref. hvitvarer:-D) hehe. Stå på og lykke til med byggingen.
    Mvh
    Arild

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor lang tid det går før jeg må NØDT til å pakke opp disse for testing :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger inn en liten oppdatering i kveld også

Bestilte litt ymse i kveld, et 90" 16:9 Kingping rammelerret, høytallerkabler (tok en råsjans på 2x1,6 til bakhøyttalerne og 2x2,5 til front/senter - høres det fornuftig ut?), hdmi kabel og prosjektorfeste. Så det betyr vel at jeg i stor grad har mer eller mindre alt teknisk utstyr. Mangler bare rommet nå da..

Apropos.. Fikk startet på veggen inn mot filmrommet i kveld. Skal bare kubbe i morgen så kan jeg kle inn veggen på den ene siden hvertfall.

Espen og Jonathans filmrom-filmrom-lettvegg-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kledd utsiden av veggen inn mot filmrommet i kveld. Det er skikkelig "furuhel**te" p.t. Ser ut som ei hytte på fjellet, men det skal males etterhvert som ting blir ferdigstilt

Det var nok muligens det siste som skjedde på filmrom-fronten sånn byggmessig på en liten stund, men skynder meg med resten slik at jeg kan komme raskest mulig tilbake!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    panel fæst som vi sier i trøndelag blir bra dette her!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk kablene og lerret osv i posten her i dag. Har bare et spørsmål ang. kablene. De var jo endel tynnere enn hva jeg hadde sett for meg - vet ikke hva jeg tenkte på.

Hvor tykke kabler anbefaler dere til mitt budsjett filmrom? Det er Supra kabler jeg har her nå, 20m med 2x1.6 og 10m med 2x2.5. Det er jo ikke lange strekk til fronter og senter. Jeg skjønner at tykkere = bedre, men spørsmålet er jo hvor langt ned man kan gå før mine helt ordinære ører hører forskjell.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablane dine held i lange baner. ingen ting å bekjymra seg over.
    Sitt no ikkje her på forumet å bruk tid, fortsett med bygginga. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sitt no ikkje her på forumet å bruk tid, fortsett med bygginga. ;-)
    Point taken :-) Skal komme igang igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den unge herren i huset fyllte 13 i dag, og i den forbindelse rigget vi opp alt det nye utstyret i stua så gjengen kunne se film.

Må bare si det både ser og låter utrolig fett! Og det ble skikkelig ghetto satt opp. Lerret står på to stoler, bakhøytallerne på taburetter. Prosjektoren på toppen av en gardintrapp.

Men ble sinnsykt imponert over både bilde og lyd. Gleder meg rått til fortsettelsen!

Espen og Jonathans filmrom-ghetto-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som dette blir knallbra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Er rommet for lite til 7.1? Burde jeg satse på 5.1? Jeg spør litt for å begynne å planlegge rørtrekking og for å få igang noen søkeagenter på Finn.no etter pent brukt utstyr :-)
    Jeg har et rom på 4x4, prøvde først 7.1 og gikk over til 5.1, følte ikke at jeg mistet noe men tvert imot at alt ble bedre. Snart blir det samme rom 4x5,5m og jeg kommer fremdeles til å kjøre bare 5.1.

Min opplevelse var at det stort sett bare var ambience/stemningstype lyder i bakhøyttalerne og at disse lydene får du uansett også i surround-høyttalerne når du kjører 5.1 oppsett, følte ikke at jeg fikk noe mindre surround opplevelse med 5.1, og lyder som skal være bak deg høres like fullt ut som de kommer rett bakfra.

Bare plasser surround-høyttalerne litt bakover, ikke rett på siden av sitteposisjon, de sier vel opp til 110 grader, og så bør du ha dem noe opp på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Det blir definitivt 5.1 nå, har kjøpt høyttaler-pakka osv. Men du nevner at bakhøyttalerne skal peke noe bakover.. Jeg kommer vel til å ha stolene helt klint oppi bakveggen, men ville du anbefalt at jeg flytter bakhøyttalerne da litt fremover, men peker dem bakover, eller ville du satt dem helt bak og pekt dem rett ut?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Takk for tips! Det blir definitivt 5.1 nå, har kjøpt høyttaler-pakka osv. Men du nevner at bakhøyttalerne skal peke noe bakover.. Jeg kommer vel til å ha stolene helt klint oppi bakveggen, men ville du anbefalt at jeg flytter bakhøyttalerne da litt fremover, men peker dem bakover, eller ville du satt dem helt bak og pekt dem rett ut?
    Du bør prøve å få stolene noen cm i fra bakvegg. 30-40 cm fra veggen bør holde. Du kan da plassere suroundht i hjørnene bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 30cm bør jo være mulig - selv i nord-europas minste hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi, nå var det lenge siden sist! Det kan jo være en eller annen her funderer litt på hvordan det går, så jeg prøver om ikke annet med en oppdatering

Saken er at desverre ikke har skjedd noe på lenge. Var utsatt for en ulykke den 17. oktober - ble påkjørt av en bil (Jogger påkjørt og forlatt - alvorlig skadet - VG Nett om Bil og trafikk) og har desverre måttet ligge på sykehus i en måned (!!).. Ble endelig utskrevet i dag og ting blir 100% igjen, så jeg må jo bare være glad for det.

Men.. Det betyr altså at det er nå ting begynner å skje igjen. Jeg gleder meg som en unge til å se min første film der, så motivasjonen er bare høyere enn før. Har allerede rukket å legge membran i dette vaskerommet som først må bli ferdig, så med litt flaks snakker vi om konkret start om en uke eller to.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, gratulerer med "recovery" - det er jo en ordentlig gladhistorie at det ikke gikk verre med deg, tross alt. Og jeg har glemt å si at jeg følger med i tråden, både fordi jeg er interessert, og fordi trådtittelen er skikkelig "feelgood" :-) Lykke til med rommet, og jeg håper du og Jonathan (og alle andre besøkende) får mange fine stunder der!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •