Det er med stor respekt for alle dere dyktige hjemmekino-snekrere at jeg nå tar steget og drar igang min egen byggetråd. Utallige timer lesing på andres byggetråder, samt mye inspirasjon fra ferdige kinoer - og jeg føler meg klar for å sette drømmen ut i livet. :-D

Interesse for multimedia har jeg båret hele livet, og da kona og jeg tegnet huset vi nå har bygget, og bor i - var ca 23 kvadrat i første etg disponert dette formål.

Huset stod ferdig våren 2011, men et par graviditeter og søte døtre har utsatt innreding / bygging av rommet til nå.

Starter med et trivelig utgangspunkt, rommet er 5,7 * 4,1 og for øyeblikket er det kun stenderverk, samt isolasjon som er på plass. (bilde kommer).

Jeg tar sikte på å innrede rommet i løpet av høsten, aller helst så kjapt som mulig. Kort framdriftsplan;

- Rydde tomt rommet (rester etter bygging av selve huset)
- Plate veggen som vender inn i huset med gips, lekte ut på nytt.
- Strekke rør til elektrisk, samt til høyttalere.
- Få inn til-luft x 2, samt utsug i andre enden av rommet.
- Plate taket med 1-2 lag gips.
- Plate vegger med "ferdigplater MDF" som skal males
- Bygge "plattform" bakerst til kinostoler.
- Bygge "kanal" langs taket (ca 20*35 cm) til downlights og ventiler.
- Male vegger
- Kanaler og tak skal dekkes med plater kledd med moltonstoff.
- Teppefliser på gulvet
- Kobling av elektrisk

...så skal det nærme seg klart for å flytte inn utstyret som står i ganga og venter... For øyeblikket er det en Yamaha 3067, to Epik Legend'er, SVS surround og presence-høyttalere, Yamaha NS-777 og NS-444 senter som ligger klar. Gamle RX-V667(?) skal til å begynne med fungere som "effektforsterker" for presence. Ny BluRay-spiller med 3D-støtte, Dreamscreen V4 106", samt en Epson EH-TW6000 skal etter planen også i hus.

På tross av 10 år innen IT-bransjen fikser jeg ikke SketchUp, derfor en enklere tegning... (vedlagt, da jeg har tilgode å finne ut hvordan bilder legges inn i teksta) *flau*

Håper noen vil ha glede av å følge med, og komme med konstruktive innspill underveis.

MLe