Hei alle sammen.

Har lest en god del her inne på forumet og sett mange inspirasjons bilder fra andre sine hjemmekinoer og må si her en sinnsykt mye fint og stili :grin:

Så tenker dette må være perfekt plass og spørre om hjelp til og bygge min egen hjemme kino! :roll:

Casen er det at vi skal bygge nytt hus om 2-3 år og er i gang med planleggingen av dette.
Har ikke laget noe budsjett for hva rommet skal koste, men ser for meg ett budsjett på 150 -200 000,- på utstyr.
Har allerede sett meg ut Klipsch THX Ultra 2 som høyttaler pakke til kinoen, men kan jo hende det er kommet noe nytt og bedre når kino rommet er ferdig! :twisted:

Står jo veldig fritt med tanke på størrelse og utforming på rommet siden vi skal bygge nytt hus så her er det ingen hindringer, men trenger og få råd til hva er beste størrelse, føringsveier for kabler, lys, isolering osv.

Til nå her jeg følgende tanker rundt hva jeg ønsker:

• 7.2 Konfigurasjon og til nå seiler Klipsch THX Ultra 2 sin høyttaler pakke opp som favoritt.
• Led lys med styring.
• Hjemme kinoen skal ha minst 5 sitteplasser, gjerne med opphøying av sitte plassene bak.
• Hadde vært greit med et teknisk rom og skult mest mulig av kabler og komponenter.
• Når det gjelder vegger og gulv synes jeg Akto's hjemmekino som det ligger bilder av her på Avforum sine sider, link her http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/akto Synes denne ser helt fantastisk ut, så ønsker noe i denne sjangeren, kanskje litt mørkre eller sort.

Så til og begynne med lurer jo på om det er noen firma eller rådgivere jeg kan hendende meg til og få hjelp til og designe et hjemmekino rom ut ifra mine ønsker.
Er jo sinnsykt redd for og glemme noe under byggingen før det er for sent og platerne er lagt på veggene!:shock:

Setter utrolig pris på alle råd tips, og personlige erfaringer som kan være med og hjelpe en rookie inne hjemmekino.