Dedikert kino i garasjeloft

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dedikert kino i garasjeloft

Hei, jeg driver med garasjebygging om dagen og planlegger en dedikert kino i andre etg. Jeg har lest flere tråder her på forumet som har gitt meg masse nyttig informasjon underveis i planleggingen. Det har nå stoppet opp litt på ventilering av rommet. Jeg har skjønt at normale luftespalter i hver ende i gavelen ikke vil være nok når alt utstyret står på full guffe under filmtitting... Så jeg lurer nå på om det er noen som kan komme med forslag til en god og rimelig løsning for ventilasjon?

Jeg lurer også på om det er nødvendig med lydbøyler i taket i garasjedelen, eller om dette er bortkastet? Jeg har egentlig ikke planer om å bruke så mye penger på lydisolering da nærmeste nabo er tunghørte gamle folk 50 meter unna...

Lasse

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D
    Holder på med akkurat samme prosjekt og lurer på det samme:-D
    Garasjen kommer i slutten av august så da braker det løs. blir 37 kvm kino på loftet,HERLIG
    Jeg heter forøvrig oså Lasse:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Lasse

Moro det er flere som skal bygge i garasjen. Er ikke så veldig mange tråder her inne med et sånt type prosjekt, men f.eks. har dwdbard sin mye bra info... Den finner du her

Har du begynt å kjøpe inn utstyr eller? Jeg har anskaffet fronter, senter og effekttrinn så langt... Snuser litt på PJ om dagen, men vanskelig å bestemme seg.

Etter en liten prat med fyren jeg handler materialer av så ser det ut til at jeg dropper lydbøyler. Det blir kun gips, isolasjon og sponplater i garasjetaket/kinogulvet med vegg til vegg teppe på toppen.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ja
    Kommer direkte fra bruce konsert på koengen....helt konge...mye øl og god musikk!!

Jeg har lest byggetråden til dwdbard men det blir overkill for meg med tanke på lydisolering.
    Jeg kommer ikke til å ha noen vinduer og går for isolasjon,dobbel gips på vegger og tak med akryl eller tilsvarende.Teppe/teppeflis på gulv og dobbel gips i tak på garasjedel og lyddør. tror det kommer til å bli godt nok!?
    Jeg har kjøpt fronter rf-82 mkI og rc-52 mkII. Har også kjøpt meg 2 stk TC-2000 12" element som jeg skal lage sonosuber av...Det kommer til å bli det råeste..Jeg har også kjøpt 2stk earthquake 10.0 og 2stk mini.
    Driver og forhandler med musikkmagasinet om en god pris på 2 par rs-62 og onkyo 3009.
    Hvilke fronter, senter og effekttrinn har du kjøpt?...jeg vil gå for klipsch,onkyo og emotiva effekttrinn...og hjemmelagde sonosubber:-))
    Pj er et mareritt og bestemme seg for:roll:....men jeg tror jeg kommer til å gå for hw-30....tenkte og på jvc x-30,men tror det blir sony.
    Håper du kommer til å lage byggetråd...det skal ihvertfall jeg...hadde vært kjekt å følge hverandres fremgang og unngå dumme feil og komme frem til gode løsninger!
    Hvilken takhøyde får du?.....190?....Jeg lurte på og flytte hanebjelkene til 200-210...selv om det ikke er "lovlig":-)

Lasse

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Swans F2.2F, Swans F1.1C og Midgard blokker til å drive disse tre. Er på utkikk etter surround ht om dagen. Venter også på en XPA-2 som skal prøves ut. Så er det jo suber da... Litt usikker på hva jeg skal velge her. Når det gjelder receiver så har jeg sett litt på Onkyo, men tror det skal klare seg med en 1009 da jeg uansett skal kjøre separate effekttrinn. Marantz er også aktuelt siden jeg lytter en del til musikk... Brukte dette i et tidligere oppsett og likte meget godt prestasjonen i stereo.

For øvrig har det blitt lagt gips i taket i garasjedelen i dag, så nå skal jeg straks starte på gulvet i kinoen... Håper å være ferdig med det meste innen månedskifte august/september sånn at det blir klart for en deilig film høst

Skal du gå for en ren "batcave" eller skal du ha litt farger? Hva med møbler?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker og å kjøpe meg emotiva effekt....blir vel xpa 3 tror jeg.

Jeg kommer til og gå for ren "batcave" med litt effektbelysning og snacks:-D
    ang. møbler tenker jeg det blir 2 stk american 3-seter fra fnky.
    Gleder meg sykt til å komme igang med garasjen....driver å stresser fælt med å bli ferdig med ting jeg har lovet konemor å gjøre før garasjen kommer....listen er lang
    Nettopp ferdig med 60kvm terrasse,liste,male og fikse ting i huset som skulle vært gjort for lenge siden:???: og skal begynne å grave ned rør til garasjen og legge 200kvm belegningsstein...men det går så fint:-D
    Kjenner jeg blir litt missunnelig på deg som har begynt på kinoen,men jeg kommer sterkt tilbake

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at flere bruker garasjen til noe fornuftig!

Stå på gutter! Pøs på med bilder!

Og vis noen av dere er i indre Østfold noen gang er det bare og si ifra så kan dere få se mitt prosjekt..

Stian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •