Hjemmekino i kjeller... nybegynner !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino i kjeller... nybegynner !

Hei !

Da begynner en lang prosess og jeg starter helt fra scratch. Vi har et gammelt hus i Oslo og nå er fase 1 av oppussing ferdig (forøvrig et evighetsprosjekt). Vår neste prioritet er en hjemmekino i kjelleren. Jeg har ikke spesielt peiling på hverken akustikk eller hjemmekino, men et sted må man vel begynne....

Rommet er 5.5m x 3.5m - takhøyde 2.2m, skulle gjerne hatt litt mer bredde men it is what it is...

Det blir med andre ord ganske smalt om jeg skal isolere 30cm rundt hele, finnes det noen alternativer som bygger mindre ut ? jeg burde vel kanskje også pigge ut kjelleren med 50cm for å få en litt mer behagelig takhøyde når varmekabler og tepper skal på plass.... ?

Som dere ser av bildet så er det et lite karnapp i rommet som jeg har tiltenkt teknisk rom... størrelsen er 3m x 1m. Holder dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg vurderer å bygge en ny kjeller ved siden av den gamle på 10x5x2.5m for å få plass til hjemmekinoen....får tilbud på graving i dag. Det blir nok ikke billig men er forberedt på å gjøre det meste selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •