TimberRidge bygger kino i garasjen - Premiære - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 181
    Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Dette skrider jo fremover i rakettfart! Ser meget bra ut. At jobben var skikkelig tung med tilpassing av spongulvet betaler seg nå i å kunne ha et rasende tempo på gipsen Keep up the good work. Er man sliten i kroppen så er det bedre å pause litt, hvis ikke kommer du ikke til å nyte rommet når det er ferdig.
    Tok deg på ordet. Hviledag i dag. Har sittet foran PCen og lekt meg litt med plantegningen. Blir noen små justeringer her og der.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag tillot kroppen meg en liten økt med kinobygging. Jeg gjorde meg da ferdig med andre lag gips på veggene og fikk fuget alle hjørner og overganger vegg/tak og vegg/gulv.

Neste prosjekt er reisverk til den innerste veggen, hvor alle kablene skal trekkes.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er reisverket til kabel-veggen ferdig. Jeg har startet med å lage understellet til platået til mulig fremtidig bakre rad. Nå må jeg få opp veggen som skal stå mellom rom-i-rom og kontoret. Da blir det klart for elektriker.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt projektor og sittegruppe

Da har jeg plassert solid bestilling hos AVshop. Jeg har blant annet bestilt projektor. Valget falt på Sony VPL-HW50ES/B

Jeg bestilte også lettetsduk. Jeg valgte her AVshop sitt DreamScreen UltraHD V4K Lydtransparent lerret.

Sittegruppe ble en treseter av DreamScreen CineSeat ProMotor V2 med rumperistere.

Jeg bestilte i tillegg projektorfeste og scenemolton til å kle tak og vegger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid godt å få inn bestillinger

Skal du ha skjult frontvegg?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Da har jeg plassert solid bestilling hos AVshop. Jeg har blant annet bestilt projektor. Valget falt på Sony VPL-HW50ES/B

Jeg bestilte også lettetsduk. Jeg valgte her AVshop sitt DreamScreen UltraHD V4K Lydtransparent lerret.

Sittegruppe ble en treseter av DreamScreen CineSeat ProMotor V2 med rumperistere.

Jeg bestilte i tillegg projektorfeste og scenemolton til å kle tak og vegger.
    Det var ikke noe småtteri!
    Håper på bilder når dette kommer inn. Personlig er jeg spesielt interessert i CineSeat ProMotor V2. Denne skulle jeg gjerne ha prøvesittet.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Alltid godt å få inn bestillinger

Skal du ha skjult frontvegg?
    Ja. Jeg bygger en falsk vegg der senter kommer bak lerret og fronthøyttalerne kommer bak rammer med høyttalerstoff.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det var ikke noe småtteri!
    Håper på bilder når dette kommer inn. Personlig er jeg spesielt interessert i CineSeat ProMotor V2. Denne skulle jeg gjerne ha prøvesittet.
    Min bror og jeg tok en tur til Oslo i sommer. Da besøkte vi AVshop sin butikk på Alnabru. Vi fikk en hyggelig omvisning og fikk en liten demo i kinoen deres. Jeg ble så forelsket i stolene at jeg bestemte meg for at noe slikt må jeg ha.

Jeg har prøvd mange kinoseter siden, men har ikke funnet noe som kan måle seg med tanke på sittekomfort og kvalitetsfølelse.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Isolert skillevegg

I dag fikk jeg opp reisverket til skilleveggen mellom kinorom(-i-rom)met og kontoret. Jeg fikk også isolert veggen, så da gjenstår det å plate, sparkle og male.

Jeg limte også ferdig resten av understellet til platået. Jeg fikk ikke limt alle i går, fordi jeg ikke hadde nok tvinger.

Nå har jeg avtalt med elektrikeren om at han kommer tirsdag morgen, så da må jeg bli ferdig...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror og jeg tok en tur til Oslo i sommer. Da besøkte vi AVshop sin butikk på Alnabru. Vi fikk en hyggelig omvisning og fikk en liten demo i kinoen deres. Jeg ble så forelsket i stolene at jeg bestemte meg for at noe slikt må jeg ha.

Jeg har prøvd mange kinoseter siden, men har ikke funnet noe som kan måle seg med tanke på sittekomfort og kvalitetsfølelse.
    Jeg tror jeg må inn dit og prøve disse på et tidspunkt jeg også. Jeg har i dag 3-seter American fra FNKY som jeg har skrevet om flere ganger her på forumet. American synes jeg har utrolig høy kvalitetsfølelse ift pris. Den er myk og god å sitte i. Finishen er helt topp. Ankepunktet mot denne er for meg nakkestøtten, eller rettere sagt mangel på nakkestøtte når man legger ryggen ned. Det er ikke noe stort problem. Ingen andre i familien klager på dette. Men jeg har hengt meg litt opp i det...
    CineSeat virker jo ha den perfekte løsningen med en liten og regulerbar nakkestøtte. Jeg er veldig spent på hvordan komforten er i denne. Skulle bare ønske den var buet og ikke rett. American er buet og det ser veldig bra ut.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CineSeat virker jo ha den perfekte løsningen med en liten og regulerbar nakkestøtte. Jeg er veldig spent på hvordan komforten er i denne. Skulle bare ønske den var buet og ikke rett. American er buet og det ser veldig bra ut.
    Jeg tror det er mulig å få buede midtarmlener til AVshop sine stoler også. De er rette på den pakkeløsningen jeg kjøpte, men du kan sikkert spørre om muligheten for å bytte ut disse.

Selv har jeg ikke plass til buet sofa. Ellers hadde jeg sikkert gått for dette.

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan bekrefte at disse stolene er meget bra. Var hos AVshop senest i dag. Rimelig heftig kino de har. Kommer også til å skaffe en slik treseter når den tid kommer.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er mulig å få buede midtarmlener til AVshop sine stoler også. De er rette på den pakkeløsningen jeg kjøpte, men du kan sikkert spørre om muligheten for å bytte ut disse.

Selv har jeg ikke plass til buet sofa. Ellers hadde jeg sikkert gått for dette.
    Dette er meget interesant! Men etter et raskt søk hos AVShop og på nettet forøvrig, har jeg ikke funnet noe om det. Hvor har du dette fra?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er meget interesant! Men etter et raskt søk hos AVShop og på nettet forøvrig, har jeg ikke funnet noe om det. Hvor har du dette fra?
    Kanskje de ikke har det lenger. De hadde i alle fall buede armlener tidligere. Du kan sikkert spørre dem.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert spørre dem.
    Det skal jeg gjøre

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektriker på plass

Jeg har ikke oppdatert på en stund, men det har skjedd litt siden sist likevel.

Jeg har gipset ferdig skilleveggen mellom rom-i-rom og kontoret. For et par dager siden kom elektriker og strakk opp det elektriske til kinoen. Jeg har nå begynt å isolere veggene.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr mottatt

Tidligere i uken mottok jeg to paller fra AVShop. På disse stod det som skal bli en treseter Dreamscreen kinosofa, rumperistere med egen forsterker, projektor, projektorfeste, nettbrett, Dreamscreen akustisk lerretsduk og scenemolton til å kle tak og vegger. :grin:

Den ene rumperisteren var defekt, så den må jeg sende i retur.

Jeg gleder meg til jeg kommer så langt at jeg skal pakke opp alle disse spennende eskene.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var virkelig ikke de verste pakkene og få levert tenker jeg! :-D

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    det var virkelig ikke de verste pakkene og få levert tenker jeg! :-D
    Absolutt ikke! Jeg gleder meg som en unge på julaften. :grin:

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble jeg ferdig med gipsingen. Jeg fikk også montert lyddøren. Her fikk jeg god hjelp. Døren veier jo bortimot et tonn!

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •