TimberRidge bygger kino i garasjen - Premiære - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 181
    Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig ble jeg ferdig med gulvet! :-D Det var litt av et slit å få den siste raden med plater på plass. Å sjonglere alle rørene, isolasjonen og limet slik at alt traff presis, var ikke lett! Aldri mer!

Jeg kappet og skrudde sammen første sidevegg også i dag. Det var ren plankekjøring i forhold til gulvet! Jeg festet ståltråd i bakkant, for å hjelpe med å støtte isolasjonen, når den kommer. På toppsvillen skrudde jeg fast vinkelbeslag, som skal holde på plass takbjelkene, når jeg kommer så langt.
    SONY VPL-HW50 | Dreamscreen 106" akustisk lettet | ONKYO | EMOTIVA | Klipsch 7.1 | SVS PB13

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her var det mange rør i gulvet! Regner med at du gleder deg til å trekke alle disse

Det hjelper mye på motivasjonen å komme i gang med veggene. Følger med videre her.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Oi, her var det mange rør i gulvet! Regner med at du gleder deg til å trekke alle disse

Det hjelper mye på motivasjonen å komme i gang med veggene. Følger med videre her.
    Takk for oppmuntringen! Det hjalp virkelig på motivasjonen å komme i gang med veggene, ja. Endelig kan jeg se fremgang nesten time for time. Fram til nå har det gått gruelig tregt.

Jeg håper trekkingen av kabler går relativt greit, når den tid kommer. Jeg har "prøvetrukket" noen av de rørene som jeg tror vil bli mest problematiske. Med litt tålmodighet gikk det relativt greit. Håper det går like greit når det skal trekkes på alvor.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reisverket til veggene kommet på plass. Hvis jeg får tid til en økt etter jobb i morgen, er det takbjelkene som står for tur.

Reisverket står ganske solid av seg selv, men jeg synes det er litt "lealaust" når jeg rugger litt hardt i det. Jeg håper at det blir stivere etterhvert, når takbjelkene og gipsplatene kommer på plass.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg lagt takbjelkene på plass. Treverket har dessverre vridd seg en del i det kalde, tørre været. Jeg håper det ikke er for mye, slik at det blir problemer med å få feste til gipsplatene.

Jeg fikk også startet med isoleringen av reisverket. De to kortveggene og den ene sideveggen ble jeg ferdig med i dag. Den siste veggen isolerer jeg fra utsiden, etter at den er kledd med gips.

I morgen regner jeg med å begynne med å bære inn halvannen pall med gips, før jeg begynner å kle veggene med første lag. Jeg håper jeg får med meg litt hjelp til bæringen, ellers går det ille med ryggen min. :-)

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig lovende ut! :smile:
    Dritt med vridde bjelker! Har sett mye av dette. Hjelper litt når de ligger ute, men er det veldig tørt blir det fort skeivt...:sad:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Da var reisverket til veggene kommet på plass. Hvis jeg får tid til en økt etter jobb i morgen, er det takbjelkene som står for tur.

Reisverket står ganske solid av seg selv, men jeg synes det er litt "lealaust" når jeg rugger litt hardt i det. Jeg håper at det blir stivere etterhvert, når takbjelkene og gipsplatene kommer på plass.

Heisann.

Jeg bygger et lignende prosjekte selv for tiden. Jeg bare lurte... er det sånn å forstå at hele kontruksjonen "står av seg selv"? Altså at den ikke er festet til noen ting? Er du redd for vriding, forskyvining etc, eller bør dette gå bra?

Frode

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sany
    Jeg bygger et lignende prosjekte selv for tiden. Jeg bare lurte... er det sånn å forstå at hele kontruksjonen "står av seg selv"? Altså at den ikke er festet til noen ting? Er du redd for vriding, forskyvining etc, eller bør dette gå bra?
    Hei Sany.

Hele konstruksjonen står av seg selv, ja. Det er vel det som er hele poenget med rom-i-rom, altså ingen kontakt med eksisterende konstruksjon. Hvis jeg da ikke har misforstått noe?

Jeg håper at gipsplatene vil stive av konstruksjonen nok til at den ikke forskyver seg over tid. Det er vel uansett ikke meningen at man skal løpe på veggene, men jeg regner med at en rom-i-rom konstruksjon vil være mer utsatt for skader i slike tilfeller enn et rom som er forankret i resten av bygningen.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gipsing startet

Det ble dessverre ingen økt i kinoen i går. Ryggen slo seg helt vrang.

I dag var jeg bedre og jeg fikk tid til å tilskjære og montere noen gipsplater. Jeg ble vel ca. halvferdig med første lag på veggene.

Som jeg håpet, ser det ut som at konstruksjonen blir mye mer stødig etterhvert som gipsplatene monteres.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble jeg ferdig med første lag gips på veggene. Fikk også lagt isolasjon i sideveggen på dørsiden.

Lykkelig ble jeg, da jeg kunne konstatere at gipsplatene låser konstruksjonen. Nå står reisverket nesten som fjell.

Håper jeg klarer å få med meg noen i morgen kveld, så jeg kan starte med taket.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba. Nå går det skikkelig unna!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Hei Sany.

Hele konstruksjonen står av seg selv, ja. Det er vel det som er hele poenget med rom-i-rom, altså ingen kontakt med eksisterende konstruksjon. Hvis jeg da ikke har misforstått noe?

Jeg håper at gipsplatene vil stive av konstruksjonen nok til at den ikke forskyver seg over tid. Det er vel uansett ikke meningen at man skal løpe på veggene, men jeg regner med at en rom-i-rom konstruksjon vil være mer utsatt for skader i slike tilfeller enn et rom som er forankret i resten av bygningen.

Høres bra ut. Det er trøst i felles skjebne! :-D Mitt rom-i-rom avviker litt fra din konstruksjon. Jeg har hengt taket i lydbøyler (fra betong elementer - fryktelig stor jobb! :???: ) og "klemmer inn" veggene mellom gulv og tak, jeg fester da ikke veggene til taket. Jeg bygger heller ikke alle veggene "frontveggen" er rett på grunnmuren, så jeg får ikke sidestøtte der. Bunnsvillene er festet til gulvet med ekspansjonsbolter slik at jeg slipper forskyvning der. Ellers er det bare akrylen som holder veggene oppe.. Blir spennende å se om det kommer noe bevegelse ettersom årene går. :wink:

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når får du bestilt inn subbene? likte den tripple løysninga :twisted:

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sany
    Høres bra ut. Det er trøst i felles skjebne! :-D Mitt rom-i-rom avviker litt fra din konstruksjon. Jeg har hengt taket i lydbøyler (fra betong elementer - fryktelig stor jobb! :???: ) og "klemmer inn" veggene mellom gulv og tak, jeg fester da ikke veggene til taket. Jeg bygger heller ikke alle veggene "frontveggen" er rett på grunnmuren, så jeg får ikke sidestøtte der. Bunnsvillene er festet til gulvet med ekspansjonsbolter slik at jeg slipper forskyvning der. Ellers er det bare akrylen som holder veggene oppe.. Blir spennende å se om det kommer noe bevegelse ettersom årene går. :wink:
    Jeg ønsket å frikoble mest mulig og det er derfor jeg har bygget som jeg har. Håper virkelig at det holder noen år, for jeg har liten lyst til å gjennomføre et slikt prosjekt en gang til.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    når får du bestilt inn subbene? likte den tripple løysninga :twisted:
    Subbene blir bestilt når jeg får råd. Tegningen viser egentlig "drømmeløsningen". Jeg kommer mest sannsynlig til å starte med en sub og så eventuelt utvide etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at ryggen min ikke vil la meg jobbe mer enn annenhver dag i kinoen for tiden. Fredag orket jeg ikke tanken på å gjøre noe etter jobb, men i dag var det bedre.

Jeg kom litt sent i gang i dag, men føler at jeg fikk gjort en del. Takbjelkene hadde vridd seg enda mer de siste dagene. :???: De så nesten ut som pastaskruer der de lå. Jeg måtte derfor starte med å kubbe mellom dem for å vri dem tilbake så godt som mulig. Jeg håper det ble bra nok. Jeg la også et par lengder 48x98 mellom de to takbjelkene, der projektoren mest sannsynlig vil bli hengt opp.

Jeg fikk også lagt isolasjon i hele taket i dag. Det var litt av en jobb! Jeg måtte dusje to ganger etterpå for å bli kvitt alt støvet! :???:

I morgen kommer min bror og min far for å hjelpe meg med å montere opp gipsplater i taket. Jeg har jo selvfølgelig "glemt" å få tak i en gipsplateheis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det här ser bra ut !
    Fint jobbat med både isolering och träverk.
    En fundering bara... har du lagt rør i taket før strøm till projektorn eller ska du løsa det på annat sätt?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Det här ser bra ut !
    Fint jobbat med både isolering och träverk.
    En fundering bara... har du lagt rør i taket før strøm till projektorn eller ska du løsa det på annat sätt?
    Det er ikke lagt noe rør i taket, nei. Jeg skal ha en stikkontakt øverst på veggen bak projektor. Den kommer nesten helt i veggen uansett.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går virkelig unna når man er flere som jobber. I dag fikk jeg hjelp av tre generasjoner. Min far, min bror og min sønn hjalp meg med å legge gips i taket. På under fem timer fikk vi lagt to lag med gips! :-D

Da hjelperne mine gikk hjem, hadde jeg fått blod på tann, så jeg fortsatte ved å begynne på andre lag gips på veggene. Jeg ble ferdig med alt utenom hjørnene. Jeg skal uansett fuge hjørnene før jeg legger andre lag gips, så det får jeg starte med i morgen (hvis ryggen tillater det - akkurat nå er den helt gåen).

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skrider jo fremover i rakettfart! Ser meget bra ut. At jobben var skikkelig tung med tilpassing av spongulvet betaler seg nå i å kunne ha et rasende tempo på gipsen Keep up the good work. Er man sliten i kroppen så er det bedre å pause litt, hvis ikke kommer du ikke til å nyte rommet når det er ferdig.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •