TimberRidge bygger kino i garasjen - Premiære - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 181
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja dette skal bli gøy 8)

Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskaling startet

Da, bare 13 uker etter skjema, kom endelig mureren. :roll:

Men nå var det så lenge siden han var på befaring, at han selvfølgelig hadde glemt at jeg skal ha isolasjon i gulvet under kinoen. Ringmuren rundt kinodelen skal være 75 cm høy, men forskalingselementene han hadde med seg var bare 60 cm. Han måtte derfor dra tidlig i dag, for å få tak i skjøter til forskalingen til i morgen. :roll:

Men nå er han i alle fall i gang...

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Da har jeg gjort et impulskjøp... Ikke rart lommeboken alltid føles flat... 8)

En Emotiva XPA-5 er nå på vei til JetCarrier. Den dukker vel da opp hos meg i slutten av oktober. :-D

Håper jeg finner en rimelig og god receiver med pre-out. Kanskje det finnes noe på brukten?
    Dette fikk jeg også lyst på... hvor handlet du fra? Emotiva.com lar meg ikke velge noe annet enn USA som destinasjon. Hvilke kanaler har du tenkt å kjøre den på?

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Dette fikk jeg også lyst på... hvor handlet du fra? Emotiva.com lar meg ikke velge noe annet enn USA som destinasjon. Hvilke kanaler har du tenkt å kjøre den på?
    Du må fylle inn denne for å handle internasjonalt med Emotiva som jeg har forstått det :

Emotiva Audio Corporation | Rethink High-End
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Jeg sendte bare en epost til sales@emotiva.com hvor jeg sa at jeg ville kjøpe en XPA-5 med 10% kampanjerabatt. Jeg sa jeg ønsket å få den sendt til min adresse hos JetCarrier i New Jersey. Jeg oppga også min hjemmeadresse som fakturaadresse og navnet på min PayPal-registrerte epost-konto.
    Da sendte de en faktura til min PayPal-konto. Et par timer etter at denne var betalt, var forsterkeren hentet av FedEx og på vei til meg.

Planen er å kjøre to kanaler på hver av frontene og den siste til senteren. Jeg aner ikke om bi-amping av RF-82 mkII har noe for seg, men jeg må i alle fall prøve.
    Hvis jeg ikke merker noen forskjell har jeg to 200W kanaler tilgjengelig til surround.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Du må fylle inn denne for å handle internasjonalt med Emotiva som jeg har forstått det :

Emotiva Audio Corporation | Rethink High-End
    Aha.. Den siden oppdaget ikke jeg.. Jaja forsterkeren er i alle fall på vei. Pakken ankom JetCarrier sin terminal for noen minutter siden.

Jeg spurte jo aldri Emotiva om hva de skulle ha for å sende pakken helt hjem til meg, men jeg tviler på at de gjør det billigere enn JetCarrier. Hvis noen har andre erfaringer, setter jeg pris på informasjon, slik at jeg vet det til en eventuell senere anledning.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd så mye på tomten i dag. Ifølge naboen har mureren barre vært innom hos meg i noen få timer. Han har i alle fall blitt ferdig med forskalingen rundt kinodelen. Det er jo det viktigste. Den obligatoriske delen av garasjen, som skal brukes til bilen, blir jo egentlig bare et vedheng til kinoen.

Vedlagt er et bilde fra samme vinkel som tidligere og et bilde sett fra motsatt side, som kun viser forskalingen rundt kino/kontordelen. Lengde x bredde på denne delen er 6,6m x 5,6m. Garasjedelen av garasjen, som skal ha plass til bil og en liten sportsbod, blir på 5,6m x 5,6m. Alt dette er yttermål. Foreløpige innermål på kinoen, inkludert falsk vegg, er 4,84m x 3,9m, så dette blir ikke akkurat noe Colosseum når det en gang står ferdig.

I morgen tidlig reiser jeg på tur med jobben. Kommer ikke hjem igjen før på lørdags kveld. Regner med at mureren har gjort seg ferdig til da.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte bare en epost til sales@emotiva.com hvor jeg sa at jeg ville kjøpe en XPA-5 med 10% kampanjerabatt. Jeg sa jeg ønsket å få den sendt til min adresse hos JetCarrier i New Jersey. Jeg oppga også min hjemmeadresse som fakturaadresse og navnet på min PayPal-registrerte epost-konto.
    Da sendte de en faktura til min PayPal-konto. Et par timer etter at denne var betalt, var forsterkeren hentet av FedEx og på vei til meg.

Planen er å kjøre to kanaler på hver av frontene og den siste til senteren. Jeg aner ikke om bi-amping av RF-82 mkII har noe for seg, men jeg må i alle fall prøve.
    Hvis jeg ikke merker noen forskjell har jeg to 200W kanaler tilgjengelig til surround.
    Ok takk! Skal til USA snart, men 35kg ekstra bagasje blir dyrt :-P Si ifra hva du synes om bi-amp, har samme fronter selv. Yamaha RX-A2010 får holde inntil videre.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

... som det skrider frem...

Skuffelsen var stor da jeg kom hjem fra reisen med jobben i helgen. Ingenting hadde skjedd siden onsdag!

Jeg ringte for å kjefte litt på murerne og da sa de at de skulle komme på tirsdag. Det gjorde de, men i dag (onsdag) dukket de igjen ikke opp!

Jeg håper de snart får ut fingeren, for nå er jeg utålmodig etter å komme i gang.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, er det ingen håndverkere som holder avtaler lenger?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Fantastisk, er det ingen håndverkere som holder avtaler lenger?
    Ser dessverre slik ut. I dag dukket heldigvis murerne opp igjen. De ble riktignok bare værende i fire timer, men nå er forskalingen komplett og de har begynt med armeringen. Håper de armerer ferdig og får fyllt opp med betong i morgen.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble murerne endelig ferdig med forskalingen og fikk fyllt betong i denne. Da er det bare til å vente på at ringmuren herder, så kan garasje-byggingen starte for alvor.

Jeg er litt usikker på hvordan den videre byggingen vil foregå. Jeg regnet i utgangspunktet med at gulvet skulle støpes før garasjen ble montert, men mureren snakket om at gulvet kanskje skulle støpes etter at vegger og tak var på plass. Høres litt merkelig ut, synes jeg. Noen som vet hva som er vanlig fremgangsmåte her?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har JetCarrier informert meg om at XPA-5 er på vei over atlanteren. Forventet ETA i Norge er 24. oktober 2012. Et par dager senere blir den levert til meg.

Totalprisen på forsterkeren inkludert moms, frakt og ekstra forsikring kom på 6615 kroner. (Da hadde Emotiva 10% avslag på prisen $899). Ikke verst for en 5-kanals forsterker som totalt yter rundt 1000W. Strømforsyningen på dette beistet yter ifølge spesifikasjonene 1200VA, så her er det nok snakk om virkelige Watt. :-D

Jeg gleder meg til å få testet denne forsterkeren på mine Klipsch RF-82 MkII. Mine utrenede ører synes at disse høyttalerne låter utrolig bra koblet til en aldrende receiver. En eventuell forbedring tror jeg nesten ikke på, før jeg har opplevd det.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnmur ferdig.

Da jeg kom hjem i dag, møtte det meg et hyggelig syn. Forskalingen var fjernet fra grunnmuren og i bunn av kinodelen var støpt en tynn plate med betong. Mellom denne platen og det støpte gulvet skal det legges isolasjon tilsvarende krav til bolighus.

Så blir det spennende å se om gulvet kommer på plass før vegger og tak, eller omvendt.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye surround-høyttalere

I forbindelse med Klipsch-salget hos Akustisk Bureau, benyttet jeg sjansen til å bestille surround-høyttalere til en god pris. Dessverre ble jeg klar over salget for sent til å sikre meg RC-64 MkII. De var dessuten også utsolgt for RS-62 MkII.

Jeg klarte i alle fall å sikre meg et par RS-52 MkII som sidehøyttalere og et par RB-61 MkII som bakhøyttalere. :-D

I dag leverte Tollpost RS-52 MkII og kvelden har jeg brukt til å teste disse. De låter ganske bra og er sikkert mer enn gode nok til kinoen når den tid kommer.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går det virkelig unna med garasjebyggingen! Da jeg gikk hjemmefra i dag tidlig stod grunnmuren til garasjen naken og dekket av rimfrost. Jeg tok en tur hjemom i lunsjen og da var allerede vegger og takstoler på plass! :-D

I underkant av en uke regner de med å bruke, sier de. Med den farten de har jobbet i dag, kan det godt være de har rett.

Vedlagt er et bilde av den uferdige fronten til garasjen, samt et bilde knipset inn døren på baksiden, der kinoen skal bygges.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går det virkelig unna med garasjebyggingen! Da jeg gikk hjemmefra i dag tidlig stod grunnmuren til garasjen naken og dekket av rimfrost. Jeg tok en tur hjemom i lunsjen og da var allerede vegger og takstoler på plass! :-D

I underkant av en uke regner de med å bruke, sier de. Med den farten de har jobbet i dag, kan det godt være de har rett.

Vedlagt er et bilde av den uferdige fronten til garasjen, samt et bilde knipset inn døren på baksiden, der kinoen skal bygges.
    Jøssda, dette går unna!
    Du får følge opp med kinobygging i samme tempo

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Jøssda, dette går unna!
    Du får følge opp med kinobygging i samme tempo
    Hehe. Med 10 stk. tommeltotter i sving, går nok månedene fort, tenker jeg. :roll:
    Jeg må forsøke å lage så enkle løsninger som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Med 10 stk. tommeltotter i sving, går nok månedene fort, tenker jeg. :roll:
    Jeg må forsøke å lage så enkle løsninger som mulig.
    Fokus på enkle løsninger kan nok være fornuftig, og så er det viktig at man ikke legger opp til et tempo hvor man tilslutt ramler av før det er ferdig...

Gleder meg til å følge dette prosjektet!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RB-61 MkII

I dag ankom nok en pakke fra Akustisk Bureau. 1 par Klipsch RB-61 MkII er på plass. Jeg tror at disse vil fungere greit som bakhøyttalere, når jeg en gang kommer så langt.

De var litt større enn jeg hadde forestilt meg... Det blir nok vanskelig å få brukbart lydbilde på bakerste rad, men så har jeg tross alt ikke bestemt meg helt for om det blir noen bakerste rad i det hele tatt. Det blir uansett trangt nok i dette rommet.

Jeg har nå testet nyanskaffelsen med litt musikk. Jeg må si at jeg ble positivt overrasket over hvor godt de spiller. Ser man bort fra manglede bass-trykk, er det i mine ører ikke mye som skiller kvalitetsmessig i forhold til storebror RF-82 MkII, som til W's ergrelse, fremdeles står i stuen for "testing". 8)

Da er det "bare" senterhøyttaler og subwoofer(e) som mangler. Ergrer meg fremdeles over at jeg ikke oppdaget utsalget hos AK, før de var utsolgt for RC-64 MkII! Jeg får vel spare litt til da... :-|

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •