Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)

Hei!

Sitter å tenker på å modernisere kjellerkinoen. Har startet litt med å kjøpe inn litt utstyr å malt rommet mørkegrått, noe som ble veldig bra.

Rommet er 3,3 x 8,3 meter, har en lydisolert dør på ene langveggen å 2stk små vinduer på den andre.

Det som er dumt er at jeg ikke vet hva som er gjort der nede, eneste jeg vet er at rommet er støydempet. Men hva folk legger i "støydempet" vet jo ikke jeg.

Men sitter med litt tanker om dette, å har hørt det er mange flinke her inne. Det første jeg har tenkt å gjøre er å gå rundt med noen form for nooiceblocker masse i skjøter i tak og gulv før jeg monterer på listene. Etter det hadde jeg tenkt å bygge noen FlexiFusor på frontveggen. Det lille som er igjen av den når 106" lerretet er montert, halvmeter langs hele veggen og ca 40cm på hver side.

Det er hva som er planen så langt, har dere forslag eller lurer på noe så bare skriv ivei

Utstyr:
    Optoma HD73
    106" grayvision lerret
    Pioneer SC LX-85
    Pioneer BDP 430
    Klipsch RF-63
    Klipsch RC-3 MK II
    Klipsch RS-52
    Klipsch RS-3
    SVS BP12 plus/2

Bilder kommer fortløpende.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett litt på film idag å kom å tenke på en løsning til demping av fremre delen av rommet. Hva hvis man lager en ramme som er 1 meter høy å 10cm dyp som så fylles med 10cm glava. Dette vil da strekke seg 3-3,5 meter fra lerretet ut mot sofaen.

Tror dere dette vil hjelpe på for å få lyden litt "tettere" i front? Synes av og til at det blir litt diffust hvor lyden kommer ifra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg blir bra! Noen bilder hadde vært noe. Har selv en drøm om et dedikert Hifirom/hjemmekinorom i tiden. Bra utstyr du har.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Sett litt på film idag å kom å tenke på en løsning til demping av fremre delen av rommet. Hva hvis man lager en ramme som er 1 meter høy å 10cm dyp som så fylles med 10cm glava. Dette vil da strekke seg 3-3,5 meter fra lerretet ut mot sofaen.

Tror dere dette vil hjelpe på for å få lyden litt "tettere" i front? Synes av og til at det blir litt diffust hvor lyden kommer ifra.
    Ville fått tak i noen Rockwool plater, om du har monter, maxbo ol. så kan de sikkert få inn til deg!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du Rockwool er bedre enn glava til dette? Tenkte kle dette med vanlig svart stoff som jeg kjøper på ikea.

Tenkte her også lage noen rammer på 100x50 som jeg skal plassere rundt i rommet.

Bilder kommer, men er så rotete der nede nå så må rekke å rydde litt:-)

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Ville fått tak i noen Rockwool plater, om du har monter, maxbo ol. så kan de sikkert få inn til deg!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du Rockwool er bedre enn glava til dette? Tenkte kle dette med vanlig svart stoff som jeg kjøper på ikea.

Tenkte her også lage noen rammer på 100x50 som jeg skal plassere rundt i rommet.

Bilder kommer, men er så rotete der nede nå så må rekke å rydde litt:-)
    så lenge du skal henge de rundt i rommet så tror jeg Rockwool ville funka best :wink: det de fleste på Forumet har, selv skal jeg kjøpe et par plater med det

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok et bilde med telefonen bare for å gi et inntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok et bilde med telefonen bare for å gi et inntrykk.

Dette har bra potensiale. Blir artig å se da det nærmer seg slutten.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette

blir fett ja!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dere som har trua:-)

Igår kom jeg over en "LD Systems DP600" som jeg henter på tirsdag neste uke. Vet ikke om det er nok til å drive frontene mine, men vi kan jo prøve ellers får den ta seg av senteren eller noe slikt:-)

Når det kommer til noen form for demping av sideveggene så skal jeg bort på ikea nå for å se hva den har av mørkt stoff. Gjerne 1,2meter da jeg ønsker å bygge dette 1,05-1,1 opp og 10cm dyp. Får jeg ikke 10cm på hver siden så tror jeg dette tiltaket har lite å si.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får effekten idag :-) de. Var en fin nyhet å få på en torsdag. Da er helgen reddet:-P

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten er testet men får støy i HT når det ikke spilles av noe, er dette mest sannsynelig kabelen?

Var også med kona ute å handlet idag, å da fant jeg stoff til rammene jeg skal henge på veggen. Det er litt hvitt i stoffet, men vet ikke om det er nok til å reflektere noe særlig. Dette er hvertfall stoffet:

Hva tror dere? Slo ifra meg ideen om å kle halve veggen med isolasjon etter noen samtaler med butikker og personer fra forumet, hvertfall inntil videre.
    Skal flytte side HT imorgen og kalibrert anlegget på nytt.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Da har jeg endelig fått nett igjen å det har skjedd mye i kinoen siden sist.
    Har byttet ut klipschene å svs suben mot et 7/9.1 system med jbl pro høyttalere.

Så akkuratt nå ser kinoen ut som et byggefelt! Fått stablet opp frontrekken med 3 jbl 3678 samt en jbl 4546(?) så tror nok det vil bli trøkk der nede i kinoen. Men idag skal jeg få kjøpt inn litt 2x2" så jeg kan sette opp en ny vegg så jeg får gjemt alt bak lerretet.

Der kommer vi til et annet problem, noen som har noen bra linkermtil noe DIY lerretprosjekt?? Har en duk som er større enn det jeg kan bruke så må få laget en ramme som jeg får slått dette rundt å på en eller annen måte få spendt det opp. Tar gjerne imot forslag på dette.

Skal starte å sette inn effektene i racket i helgen, må bare finne noen vifteløsning, så må nok bestille noen vifter ifra komplett, eller hvertfall en i bunn.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig PCn oppe å går igjen å jeg tenkte legge ut litt bilder på åssen det går, det går sakte men sikkert

Kan jo starte med et bilde på frontrekka som den kommer til å se ut hvis jeg ikke kommer over noen fler billige subber:
    Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8257-jpg

Har også legt ved bilder på racket å noe av det som skal inn i det, det er sikkert noen som synes dette er gammelt ræl, men dte er hva jeg har råa til akk. nå Så bilder på rack å elektronikk finner dere i di små rutene under her.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange dytter hele veggen bak lerretet med glava, er det nødvendig med så mye?

Jeg kommer å ha en 70cm vegg, så blir ev. En god del isolasjon:-P
    Kommer ikke til å stå noe elektronikk der, da dette står utenfor rommet.

Sitter også å lurer på hvor høyt opp jeg må bygge opp rad. Nr 2?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bilder av JBL "hjemme"kino anlegg*
    JØSS! Ser der ja, fått deg ordentlig saker nå! Du leker ikke hjemmekino nå lenger ser jeg :-D

Syns ikke det er gammel ræl, ser ut som mye god lyd og trøkk for pengene. Tørr jeg spørre hvor mye det kostet? (kjøpt brukt ser det ut som)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Dette er kjøpt brukt, men hvor mye jeg har gitt vet jeg ikke men tipper jeg lander på ca 70k med ny projektor, ser ut til at jeg må opp i 10k klassen for å få noe som står til svar med resten.

Hadde kun plass til 3 personer i gamle kinoen, noe jeg trodde skulle holde. Men viste seg gang på gang bli for lite. Ikke at det er noe problem når man har 63" plasma i stuen, men blir ikke det samma så blir 2sits kinosofa på første rad å en vanlig 3seter skinn sofa på andre rad. Da kan vi hvertfall ha et vennepar på besøk der nede.

Skal starte å sette opp veggen idag så skal få den opp før helga tenkte jeg, så jeg kan starte med lerretet i helgen. MEN her kunne jeg trengt litt innspill på hvor stort jeg bør gå for, jeg har duk så jeg kan dekke hele veggen å vell så det. Veggen er 330x212 så lurer da litt på hvor mye av den jeg skal bruke. Tidligere hadde jeg 106" med gardiner på hver side, men skal jeg droppe gardiner å gå for et større når jeg har muligheten?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vegg!!

Da har jeg fått opp veggen uten å bruke en eneste spiker eller skrue

Var på byggmax ista å kjøpte litt plank Har ikke Satt noen "mellomdragere" enda, for tenkte jeg skulle se litt åssen jeg skulle plassere dem ifht åssen jeg velger å plassere HT å hvilken stl jeg skal ha på lerretet.(Hjelp)

PÅ bildet ser dere også mine dekorative akustikkpaneler som er "hjemmemekka"

Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8265-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krem -

Dette blir knall Litt av en tanngard!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er den ikke fin :P Er igrunn veldig glad at dette blir skjult!! Dette er ikke flott å se på men det oser kinofølelse over det, spiller noe sykt!

Har spurt litt om hvilken STL dere mener jeg skal ha på lerretet, men har egentli ikke hatt noe å referere til av bilder. Så satte bare for morroskyld opp lerretet på 106" for å gi et ca bilde på hvor stort rommet er å hva dere mener? Mtp. at jeg lagde veggen såpass enkel så har jeg mulighet å få satt igang et lerret prosjekt så fort jeg har fått litt meninger ifra dere som er innom her.

Er kjempe stas at noen som er innom her synes dette virker bra

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •