Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skall ikke være lett!!

Tenkte jo starte å håpet kanskje på å bli ferdig idag også, men det kunne jeg se stjerner etter! Våknet opp idag å så ut som "ole lokkøye". Klarte nesten ikke å se på øyet for det var hovent å øyenbrynet hadde sunket nesten 2 cm. Ser helt mongo ut Så ble lege time, saltvannsløsning, øyedråper å antibiotika! Så tror nok jeg må skuffe sjefen sånn rett før jul :P

Men når det kommer til lerretet har jeg bestemt meg for å hvertfall fått kappet rammen, Den blir 280x158 + ramme. Dette skal bli riktig 16:9 størelse!?!? Håper litt på å få satt dette sammen imorgen. Sett litt på duken jeg har å skal ta bilde på den å få lagt den ut litt seinere

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et øye fra eller til skal ikke stoppe meg Har fått startet å sette inn effekter i racket, men som alt annet når man handler brukt mangler man noen deler... men støttet opp med 2x2 å et vater til jeg fåt en varig løsning (Bilder kommer ikveld)

Duken jeg har er i 420x175 Så har nok ikke vært noen 16:9 format dette Så lurer da på om det lønner seg å selge dette løst å kjøpe et nytt istedenfor? Hva tror leserne? Er ikke mange duker som er såpass store ser jeg...

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul kino. Så dette JBL utstyret lå ute for litt siden men det havnet altså hos deg. Jeg har samme subben liggende under senterkanalen slik du har. Vil anbefale deg å få montert hornet i samme høyde som de andre horna, evt justere opp høyre og venstre kanal.

Hvordan synted du dette spiller sammenlignet med klipsch som du hadde før?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Kul kino. Så dette JBL utstyret lå ute for litt siden men det havnet altså hos deg. Jeg har samme subben liggende under senterkanalen slik du har. Vil anbefale deg å få montert hornet i samme høyde som de andre horna, evt justere opp høyre og venstre kanal.

Hvordan synted du dette spiller sammenlignet med klipsch som du hadde før?
    Tror jeg kommer å sette opp sidekanalene noe, så det ikke blir så stort høyde sprik på frontkanalene. Ja, nå har jo jeg kjøpt dobbelt sett av dette Kjøpte egentli bare den siste pakken for suben å effektene sin skyld. Får se etterhvert hva jeg velger å beholde, Men har jo et kamlpett 9.0 sett å selge om noen er interessert Mohahaha...

Sammenlignet med Klipsch så mener jeg at med riklig effekt spiller dette bedre, men dette er jo LANGT ifra stuevennelig Å di store Klipschene trenger en god effektforsterker for å briljere Men jeg har blitt hornfrelst Å hadde jeg ikke kunne bygge ut veggen å fått HT bak så hadde Klipschene fått stå hos meg også. Men driver å ser etter en til sub, så finner du noen på din vei som du ikke skal ha selv kontakt meg gjerne

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er rammen satt opp å provisoriskt satt opp på veggen for å se hvor jeg skal plassere den. Tror jeg vil heve den ca 5cm. Malte den hvit da jeg vill slippe gjennskinn av treverk på lerreter når det ikke er ibruk.
    Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8279-jpg

Så har jeg startet å sette inn effekter i racket, får en god følelse når man begynner å skjønne at 2x16A kurser ikke blir nok
    Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8284-jpg

Kanskje for hyppige oppdateringer her nå, men er for å holde motivasjonen oppe

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Effekten er testet men får støy i HT når det ikke spilles av noe, er dette mest sannsynelig kabelen?

Var også med kona ute å handlet idag, å da fant jeg stoff til rammene jeg skal henge på veggen. Det er litt hvitt i stoffet, men vet ikke om det er nok til å reflektere noe særlig. Dette er hvertfall stoffet:

Hva tror dere? Slo ifra meg ideen om å kle halve veggen med isolasjon etter noen samtaler med butikker og personer fra forumet, hvertfall inntil videre.
    Skal flytte side HT imorgen og kalibrert anlegget på nytt.
    hvor fikk du tak i dette??? :-D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    hvor fikk du tak i dette??? :-D
    Du spørr ikke lett :P Men tror dette var på Jysk, prøvde å finne den på JYSK - Madrasser, dyner, puter og møbler til lave priser! | JYSK men fant den ikke. Kanskje den har gått ut av produksjon. Litt synd for jeg skulle trenge 5 meter til

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer å sette opp sidekanalene noe, så det ikke blir så stort høyde sprik på frontkanalene. Ja, nå har jo jeg kjøpt dobbelt sett av dette Kjøpte egentli bare den siste pakken for suben å effektene sin skyld. Får se etterhvert hva jeg velger å beholde, Men har jo et kamlpett 9.0 sett å selge om noen er interessert Mohahaha...

Sammenlignet med Klipsch så mener jeg at med riklig effekt spiller dette bedre, men dette er jo LANGT ifra stuevennelig Å di store Klipschene trenger en god effektforsterker for å briljere Men jeg har blitt hornfrelst Å hadde jeg ikke kunne bygge ut veggen å fått HT bak så hadde Klipschene fått stå hos meg også. Men driver å ser etter en til sub, så finner du noen på din vei som du ikke skal ha selv kontakt meg gjerne
    Jeg kom ifra b&w men kan vel også si at jeg har blitt hornofil de siste åra 8) Skal si ifra hvis jeg kommer over noe. Er selv på utkikk etter 8320 surroundhøytalere.

Stuevennelig er det absolutt ikke men jeg har, som deg, satt alt bak lerretet så waf er egentlig ganske stor.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Jeg kom ifra b&w men kan vel også si at jeg har blitt hornofil de siste åra 8) Skal si ifra hvis jeg kommer over noe. Er selv på utkikk etter 8320 surroundhøytalere.

Stuevennelig er det absolutt ikke men jeg har, som deg, satt alt bak lerretet så waf er egentlig ganske stor.
    Har 6-8stk 8340 til salgs om det er av interesse å 3stk 3678 Bare å sende en PM

Imorgen skal jeg se å få kjøpt noe 1x4 å bygge rammen til lerretet av, så en tur innom jysk for noe sort velur. Så må jeg få satt sammen å få kledd rammene til det som blir rundt lerretet, trekker dette med sort HT stoff fra Biltema. Håper å få testet en film, så om det bare blir med frontrekken før julaften

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spørr ikke lett :P Men tror dette var på Jysk, prøvde å finne den på JYSK - Madrasser, dyner, puter og møbler til lave priser! | JYSK men fant den ikke. Kanskje den har gått ut av produksjon. Litt synd for jeg skulle trenge 5 meter til
    De har den fortsatt her på jysk i kristiansund i hvertfall :wink:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @rovik: Da skal jeg til Jysk imorgen for å se om dem fremdeles har det her oppe også!

Idag har Jeg fått montert alle effektene i racket, å fy f*en så tungt det ble!
    Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8300-jpg

Så har jeg å Kona fått rydda litt i kinoen, da den ikke har vært ibruk på flere måneder har det samlet seg masse dritt der Esker på esker, bare dytta det inn :/ Så tipper vi kan få gjort ferdig lerretet imorgen å kanskje satt opp side å bak høyttalerne, kanskje er litt optimist nå i julestria:lol:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi igang igjen, men denne gangen er det ikke noe bilder MEN jeg lurer litt på hva dere mener om THX standarden når det kommer tiul avstand til lerret. Men mitt lerret så har jeg kommet fram til snaue 4,5 meter, selvom jeg har plassen til det synes jeg kanskje det er litt langt unna skjermen? Dette er noe jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg startet, det passer greit mtp rommet men ønsker da ikke å sitte å myse heller :P

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om du har litt for lite effekt i kinoen din:twisted:

Dette blir spennende å følge med på. Har alltid hatt lyst til å høre på de JBL høyttalerene.

Må ha litt membranareale!

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg sitter ca 4meter fra lerrett på 100", synes dette funker veldig greit. Er nok veldig individuelt hva folk føler er for langt unna. Men myse gjør jeg hvertfall ikke

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Lurer på om du har litt for lite effekt i kinoen din:twisted:

Dette blir spennende å følge med på. Har alltid hatt lyst til å høre på de JBL høyttalerene.

Må ha litt membranareale!
    Ja, dette er et bygge som jeg har drømt om en stund å når jeg har muligheten å konen synes det er morro så da er det bare å kjøre på.

Ja, jeg tror ikke det skal stå på effekt nei. Men skal ikke se bort ifra at jeg må ha en ekstra kurs

Bor du i nærheten så kan vi ordne en demo når det er klart Er jo ikke bare greit med membranareale i front, er jo ikke mindre enn 10" i sideHT heller

Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Hei!

Jeg sitter ca 4meter fra lerrett på 100", synes dette funker veldig greit. Er nok veldig individuelt hva folk føler er for langt unna. Men myse gjør jeg hvertfall ikke
    Da skal jeg "tørre" jeg også, er jo ca 126" om jeg ikke har tatt helt feil. Å da viste THX diagrammet CA 4,5 meter noe som passer bra mtp åssen jeg skal få muligheten til å montere side høytallerne. Stort takk for svar på dette, kjapt svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig kino dette blir!
    Når det gjelder avstand til lerretet, så er et lite tips at man skal kunne se hele filmen uten å måtte bevege øynene ut i ytterstilling, eller måtte vri på hodet. Da begynner det å bli slitsomt. Så nær som mulig utover dette er bare bra...råere kinofølelse når bildet er stort.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Heftig kino dette blir!
    Når det gjelder avstand til lerretet, så er et lite tips at man skal kunne se hele filmen uten å måtte bevege øynene ut i ytterstilling, eller måtte vri på hodet. Da begynner det å bli slitsomt. Så nær som mulig utover dette er bare bra...råere kinofølelse når bildet er stort.
    Ja, da tror jeg 4,5 meter blir akk. passe

Men et dilemma har oppstått, er kun gipsvegger i kinoen å jeg skal få festet ganske tunge sidehøyttalere ville det være nok med vanlige gipsanker ala disse:

Eller blir dette for spett mtp at det blir 5 skruer som sitter veldig sentrert? Kanskje molly er en bedre løsning? For molly skruene ekspanderer jo på veggens bakside å gir mothold:

Eller er det så teit at jeg må bygge en ramme fra gulv til tak med lekter for å være sikker? Dette var noe jeg hadde fortrengt at jeg måtte finne en løsning på... HJELP

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker alltid molly på sånne løsninger. Den første der har jeg aldri fått til på tunge ting..løsner.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg bruker alltid molly på sånne løsninger. Den første der har jeg aldri fått til på tunge ting..løsner.
    Det jeg tenkte meg så har vært på Biltema en snar tur å kjøpt molly å litt annet snadder som jeg trenger til kinoen

*Testet å henge dem opp ista*
    Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8301-jpg
    Kjellerkino, trenger tips!! (BILDER 11.05.13)-img_8304-jpg

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt