Kombinert Kino og Bar - Hvordan!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kombinert Kino og Bar - Hvordan!?

Hei!

Vi holder på å skal bygge hus nå, som skal stå klart i løpet av januar 2013 ca. Jeg har fått kapret garasjen til å bygge kino/bar i. Jeg har lysst på begge deler, men vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til på en kul måte.

Rommet er (uten isolering osv i vegger) nøyaktig 7,2 m langt og 3,5 bredt. Jeg er ikke inni "bygging" osv, så jeg vet ikke hvor mye plass isolering og dill og dall tar. Men regner med jeg har et greit rom også etter dette. Døren kommer midt på langsiden av den ene veggen.

Utfordringen her er at jeg ønsker en løsning for både en ok bar, og en bra hjemmekino. Kinoen er viktigst her. Har nå en 130 tommers lerret der jeg bor nå, og vil helst beholde dette. Er 3 meter i bredde.....men kan gå litt ned om nødvendig. Har vurdert å ha kino innerst i rommet, med kinostoler ca 4,5 meter fra lerret, og så presse inn en bar bak. Da får jeg ikke så god plass til noen av delene.....så jeg lurer på om dere har sett før eller evt klarer å tenke dere til at baren er bak lerretet...altså et motorisert lerret som er oppe når baren brukes og nede i kino-modus....og så at høytalerene er "innebygget" i bardisken på en måte. Ingen ide om hvordan dette skulle blitt gjort, eller om det i det hele tatt kunne blitt bra. Er ikke intressert i en Mikke-Mus løsning med altslags rare ting og tang som henger rundt og må flyttes på for å få dette til....

Forslag eller kommentarer? Er åpen for alle løsninger
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Eg har eit rom på ca 3.5x6m. Pga trapp ned ig inngangsdør i den eine enden, må eg ha sittegrupp litt bak midten av rommet. Det eg har gjort er å ha bilde/lyd på kortveggen lengst i frå inngangen, deretter kjem sofa, bak den igjen kjem trappa på eine langveggen og ein liten bardisk langs den andre. Rommet vert litt trangt, men det er einaste måten eg hadde å kombinera begge delar i same rom.

Altså er inngangsdøra på den eine kortveggen, når du kjem inn den er det ei trapp på høgre side, og ein bardisk på venstre side. Lenger inn i rommet står ein u sofa med anlegg og lerret innerst på korveggen. Då vert heile rommet brukt til begge delar. Men baren er i eine enden, sittegruppa og anlegget i den andre.

Bardisken min er ikkje meir enn ca. 160cm lang og står litt over ein meter frå langveggen. Bardisken vert liten, men den er stor nok til 2 kjøleskap under 60cm brei "bordplata". På toppen har eg ei benkeplata som er kappa etter mål, så den er ca. 35cm brei.

Litt vanskeleg å forklara, men kan ta eit par bilder og senda til deg over helga viss ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok....det hadde vært helt topp med noen bilder! Kan du sende i mail til pelzi80@gmail.com

Spennende å se hviordan du har løst det
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Har vert litt stress i det siste, så eg har heilt gløymt det av, beklagar!

Men eg har lagt ut bilder av rommet i tråden min no, som du kan sjekka ut. "Kjellarstove - byggetråd- så godt som ferdig - nye bilder".

Dersom det er noko spesielt du vil ha bilde av, så kan eg senda det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •