Ikke-AV lekehytte - legging av tak - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant tråd. Jeg skal legge singel på uthuset mitt, men det har stått med presenning over taket siden i fjor høst. Har stått et par morgener i regn og blåst mens jeg har spikret den avblåste preseningen fast igjen før jeg drar på jobb. Godt jeg så denne tråden, for underpapp hadde jeg ikke tenkt på. Da blir det priming, underpapp og singel på toppen (Førstegangstaklegger her også)
    Vintern har også vist meg at jeg må avstive taket med et par stoler til da det er lite stivhet i underbordene fra Obs....
    Greit at jeg erfarte det før singelen ble lagt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Interessant tråd. Jeg skal legge singel på uthuset mitt, men det har stått med presenning over taket siden i fjor høst. Har stått et par morgener i regn og blåst mens jeg har spikret den avblåste preseningen fast igjen før jeg drar på jobb. Godt jeg så denne tråden, for underpapp hadde jeg ikke tenkt på. Da blir det priming, underpapp og singel på toppen (Førstegangstaklegger her også)
    Vintern har også vist meg at jeg må avtive taket med et par stoler til da det er lite stivhet i underbordene fra Obs....
    Greit at jeg erfarte det før singelen ble lagt
    Slik jeg har forstått det, så trenger man kun å prime taket dersom du har tenkt å lime rett på treverket. Jeg har forøvrig tenkt på den muligheten, å lime både underpapp og ytterpapp....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men priming vil jo bevare bordene bedre så vidt jeg kan forstå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mulig det, men priming vil jo bevare bordene bedre så vidt jeg kan forstå
    Aha, det visste jeg ikke. Da skal jeg kanskje ta meg bryet og prime, jeg også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eghngen erfaring med dei bygga de held på med. Men på eit tilbygg (som eg reiv i går) på huset mitt var det kun brukt spiker og limt i skøytane. Var ikkje Prima og limt til taket heller. Veit ikkje kor lenge det har stått, men det viste ikkje teikn til å vera skada. Og dette er Finnmarkskysten, så det hender me er oppe i litt meir enn flau vind

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eghngen erfaring med dei bygga de held på med. Men på eit tilbygg (som eg reiv i går) på huset mitt var det kun brukt spiker og limt i skøytane. Var ikkje Prima og limt til taket heller. Veit ikkje kor lenge det har stått, men det viste ikkje teikn til å vera skada. Og dette er Finnmarkskysten, så det hender me er oppe i litt meir enn flau vind
    Da høres det egentlig ut til at man kan droppe underpappen dersom man ønsker det

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert takstein? Det ville nok vært fint på en slik hytte. Skal snart igang med å bygge en hytte selv, fra bunnen av. Planen er å gjøre den isolert, innlagt strøm, mulighet for å overnatte der for jenteungen ;-)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Vurdert takstein? Det ville nok vært fint på en slik hytte. Skal snart igang med å bygge en hytte selv, fra bunnen av. Planen er å gjøre den isolert, innlagt strøm, mulighet for å overnatte der for jenteungen ;-)
    Takstein på en slik pinglehytte er ikke å anbefale da takbjelker ikke er dimensjonert for en slik tyngde.

Skal du legge shingel bør du bruke underlagspapp. Denne tettspikres i alle skjøter og langs kanter. Shingel spikres med skjult spikring og limes ned mot takfoten.

Alternativet er å bruke icopal's ett lags takbelegg. Da slipper du undelagspapp.
    Minuset er at denne er litt dyr, koster fort mer en hele hytta 1300,- pr rull mener jeg å huske.

icopal topsafe

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •