Erfaringer med FoamFactory sine akustiske produkter? (billige også)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med FoamFactory sine akustiske produkter? (billige også)

Heisann!

Sveipet igjennom noen internasjonale fora på leit etter akustiske egenskaper til Auralex produktene. Plutselig havnet jeg inne i en tråd hvor en fyr anbefalte å spare masse penger, ved å heller kjøpe hos Foamfactory. Jeg svippet inn der, og oppdaget at disse har jo det samme som Auralex (sikkert laget på samme fabrikk også), bare til en brøkdel av prisen.

8stk bassfeller koster 98 dollar. Dette er rundt 600 norske kroner. Med moms og toll så havner vi på under tusenlappen. Til sammenligning så koster 4stk bassfeller (av samme sort) hos avshop 2000kr. Så her kan man altså spare 3000kr. Dette må da være en bra deal?

Soundproofing, Sound Control, Acoustical Foam, Bass Absorber

Vurderer sterkt å handle derfra nå, kan trenge noen bassfeller og litt diverse snart.

Noen som har erfaringer med dette? De sender internasjonalt også.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe skeptisk, spesielt mtp dokumentasjonen de viser til:
    Bass Absorber NRC Ratings - Acoustic Foam, Sound Proofing Foam
    http://www.foambymail.com/pdf/Foam-F...-Absorbers.pdf

All den tid du vil 'suge ut' endel av bassen/doninga hos deg kan det være disse ikke funker noe særlig, det foreligger ingen målinger i det vanskelige området under 100/125 hz.

Uten at du trenger å vite eller forstå alle parametre, er Ecophon Master A serie en god referanse å ha for absorbenter generelt: Master A

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket ut NRC på Auralex også, og ser ikke ut som det er noen målinger under 125hz der heller. Fant forøvrig ikke noe under 125hz på Master A linken, mulig jeg bare er blind da!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei du er nok ikke blind. 40mm absorbenter demper ikke så langt nede i frekvens, de er ikke tenkt som noen form for "bassfelle".

Du kjenner muligens til han fra før, men Ethan Winer og hans Real Traps har vel eventuelt noen bassfeller i assortementet, uten at jeg kjenner til de i detalj.

Ethan Winer - Home Page
    RealTraps - Home

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte du opp på noen av produktene?

Skal selv til å se på demping av rommet (blir fellesrom så det blir ikke overdådig med bassfeller osv), men minst demping av førsterefleksjon.

De fleste slike dempesaker jeg har kommet over er grisedyrt! det kan godt hende at de er verdt pengene, men man må nå vel kunne komme "tilnærmet" like langt uten å bruke flere titusen på "skum"...

Rockwool Akustikkplater utgår. det har jeg hatt i min forrige kino, de fungerte veldig godt, og så ikke så ille ut når jeg trakk dem med stoff, men dæven for noe støvdritt...

Foambymail hadde jo mye spennende til veldig gode priser! noen som har noe erfaring med deres produkter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •