Rovik's kino rom. *Sketchup skisser ferdig, rev.01* - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 225
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan muligens være en musefelle/krypdyrsfelle, som legges inn under panelet for å hindre at de kommer seg inn i mellom stenderverk og inn i isolasjon. Fargen er vel sånn fordi det er metall. Hvis det er noen snekkere her, så burde de kunne svare på det.

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har ikke noe fornuftig svar til deg, men kan hende det hadde vært en ide å prøve å få et svar på ByggeBolig.no ? Der er det (forhåpentligvis) folk som har greie på slikt.
    Har spurt der også, men lite respons så langt.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet ut av det. Blir til at jeg bruker kryssfiner bak vindsperre.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke store oppdateringen men, skal snart slemme lecamurene innvendig for å poretette best mulig. Dette for å forhindre lydlekkasjer best mulig. Før jeg kommer så langt, må jeg reparere noen sår osv med mørtel. Bruker Hey`di stormuring til dette.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt igjen en del sår og åpninger som skal fylles med mørtel. Problemet er at det er vanskelig å få fylt opp fra bunnen og helt ut ved bruk av murerskje. Derfor har jeg bestillt meg en fugepistol for mørtel av alle ting :razz:

Concept Pointing Grouting Gun 210018 | eBay

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt i bruk mørtel pistolen. I begynnelsen ble det noe søl og griseri, og hadde problemer med at fugespissen tettet seg. Blandet ut mørtelmassen med litt mere vann, og har fungert knall etter det.

Det som er kjekt med fugepistolen er at jeg kan fylle opp mange cm inn mellom lecablokkene, og enkelte plasser helt bak til vorteplasten. Hadde ikke klart det med en vanlig murerskje.

Klar til fylling av mørtel

Kjøpte arbeidslys i dag. Kjekt at fargen matchet resten av utstyret

Viktig å fukte områdene med vann der du skal påføre mørtel

Første veggen nesten ferdig. Glattet over med en murerskje etterpå

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tillatelse av kona å bruke blomsterspaden hennes til å spa mørtel :smile: . Ble mindre griseri av dette.

Da har jeg kommet halveis på vegg nummer to.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke noe voldsom kompetanse på muring, har fått beskjed av madammen om at jeg ikke har noen talenter i hele tatt i den retningen, men jeg synes det ser bra ut
    Den pistolen din eller hva den kalles virker som en bra "dings" til formålet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo riktig bra ut

Jeg visste heller ikke at det fantes slike mørtelpistoler, fiffi verktøy.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha Den er kjekk for å fylle opp større og små gliper. Her er en video jeg fant på youtube. Det fulgte med mere utstyr på min utgave da men. How to use the PC Cox Ultrapoint Pointing Gun/Applicator - YouTube

Det ser ut til at det går med hele 3 sekker med mørtel til denne jobben .

Viktig med god trening i fuging, da jeg kommer borti dette ved en senere anledning

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegg 2 er ferdig, og har begynt litt på den siste.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en smart ting den der mure pistolen.
    Er det en forstørra fuge pistol i prinsippet?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel si det slik ja.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut!

Den arbeidslampa, noe du anbefaler? Er på utkikk etter noe lignende selv, stikkord er billig og stabil

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med arbeidslampa ja. Virker som den er av bra kvalitet.
    Kjøpte den på europris til 299,- bruker 2 stk 400W lysrør. Den gir bra med lys.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips!

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg endelig ferdig med mørtelfugingen. Litt av en kjedelig jobb. Måtte ut å handle inn en sekk til for å fullføre.

Her har jeg brukt en plate til forskaling. Fylte på 6 - 8cm med mørtel

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen spennende oppdatering :roll: . Har handlet meg en syklon (Dust Deputy). Regner med dere forstår prinsippet bak en syklon. 99% av støvet havner i dunken under syklonen. Slipper da tanken med å skifte poser og rengjøre filteret så ofte på selve støvsugeren. Som en bonus forlenges også levetiden på støvsugeren.

Har også montert 4 hjul under den. Sugeeffekten er jeg knallfornøyd med, det ble en helt annen støvsuger enn før. Nå er det plutselig gøy å støvsuge .
    Brukte 50mm sponsuger slange og 2" avløpsbend fra jula. For de av dere som ikke vet det, har avløps bendene en innvendig pakning slik at det blir tight og fint. Måtte bruke makt for å få de på. Samme med slangen, men brukte også tape da det blir sterkere og penere.

Her er en video av hvordan den fungerer i praksis, bare at denne er i plast. Oneida Air Systems - New Dust Deputy - YouTube!

Sist endret av Rovik; 03-05-2014 kl 13:53

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Noen fremgang?

Lurte på om jeg kunne låne betongpistolen din da jeg skal til med samme kosejobben som du nettopp har gjort. Har ikke lyst til å skumme alt når det er såpass mye. Dårlig reklame for husbyggefirmaet som bruker så elendige murere.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Framgang og framgang :-D, har bestilt ny kortere balkongdør pga balkongdekket/kinotaket bygger høyere. Ellers så er det ikke noe nytt her.

Ikke noe problem bare gi beskjed når du trenger den, så skal du få låne betongpistolen.

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •