Rovik's kino rom. *Sketchup skisser ferdig, rev.01* - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 225
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, ser den. Men dette vil da i tilfelle gjelde omtrent alle som har dampsperre mot yttervegg, og bruker to lag gips med GG/Swedac i mellom (rett på veggen innenfor dampsperre). Vil derfor tro at dette ikke er tilfelle, og at testsvarene på GG foreligger i sidene som jeg linket til.

Hvis dette blir feil er det mange, meg inkludert, som sitter på en "mugg og råtebombe"...:shock:

Fint at du sjekker med Swedac, skal bli spennende å høre hva de sier!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, da fikk jeg svar fra Desibelprodukter angående Swedec. De er heller ikke sikker rundt dette. Spurte også om pris på DG-A 2. Se kopi av mail nedenfor.

Usikker på om det er lov av meg å poste pris på dette? Hvis nei, gi beskjed så skal jeg slette den.

Hallo,

Det er litt usikkerhet rundt det, men den er ikke klassifisert som diffusjonssperre.
    DG-A 2 koster kr 76,- pr.kg og leveres i spann a 10 kg. Men. Dessverre så er det sånn at frakt og innfortolling i fra Sverige kommer i tillegg. Det samme gjør mva.

Mvh
    Tor

Sendt fra min iPad

Den 9. des. 2012 kl. 17:38 skrev ivan rovik <ivan.rovik@hotmail.com>:

Hei,
    Lurer på om Swedac dg-a2 er diffusjonsåpen/dampåpen? Planen min er å lage et lydisolert rom i kjelleren.
    Det skal da benyttes 2 lag med gips med swedec mellom lagene på alle vegger.

Hva ligger Swedec på i pris?

Mvh
    Ivan Rovik

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik
    "Det er litt usikkerhet rundt det, men den er ikke klassifisert som diffusjonssperre."
    Merkelig svar fra Swedac, virker en smule useriøst. Du kunne spørre BEF. Han har brukt dette, og sitter kanskje på mer info.

Skulle jeg tippe, så vil jeg svare at jo mer du bruker pr kvadrat, jo tettere blir det. Hvis det blir en sammenhengende tett hinne, så kan du muligens risikere at den virker som en diffusjonssperre.

Jeg benyttet GG, og brukte vel ca en og en halv tube pr plate. Det ble fordelt jevnt, men var antakelig aldri nok til å tette helt. Da måtte jeg nok ha brukt mye mer...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik
    Hei, da fikk jeg svar fra Desibelprodukter angående Swedec. De er heller ikke sikker rundt dette. Spurte også om pris på DG-A 2. Se kopi av mail nedenfor.

Usikker på om det er lov av meg å poste pris på dette? Hvis nei, gi beskjed så skal jeg slette den.

Hallo,

Det er litt usikkerhet rundt det, men den er ikke klassifisert som diffusjonssperre.
    DG-A 2 koster kr 76,- pr.kg og leveres i spann a 10 kg. Men. Dessverre så er det sånn at frakt og innfortolling i fra Sverige kommer i tillegg. Det samme gjør mva.

Mvh
    Tor

Sendt fra min iPad

Den 9. des. 2012 kl. 17:38 skrev ivan rovik <ivan.rovik@hotmail.com>:

Hei,
    Lurer på om Swedac dg-a2 er diffusjonsåpen/dampåpen? Planen min er å lage et lydisolert rom i kjelleren.
    Det skal da benyttes 2 lag med gips med swedec mellom lagene på alle vegger.

Hva ligger Swedec på i pris?

Mvh
    Ivan Rovik
    Angående pris:
    Tror du kan regne ca. 2500,- i fortolling og mva i tillegg til fraktprisen.
    Jeg kom ut med ca. 4800,- i omkostninger (ikke pris for Swedacen selv) for frakt, mva og toll levert Kristiansund. Dette er egentlig ikke så ille pris per liter likevel.
    Da jeg regnet dette for en stund siden så kom jeg ut med 124,-/L for Swedac og 158,-/L for Greenglue (i spann på 18.9L). Jeg ville da spart 3400,- ved å gå for Swedac den gangen.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å planlegger vindu/vinduer i kinoen. Skal fjerne de gamle smale kjeller vinduene, og sette inn lydisolert rømningsvindu. Første bildet er hvordan huset ser ut i dag. Jeg kan ha maks 80cm høye vinduer. Bredden har jeg mye å gå på.

Hva blir finest fasade messig på huset? Det siste bildet er et bredt vindu med stolpe i midten. Hva ville dere valgt?

Tips til hvor jeg kan skaffe slike vinduer er ønskelig. Vinduene skal monteres i lecamur.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for alternativ tre, med to vinduer plassert ved siden av hverandre, med litt mellomrom. Tror det hadde sett finest ut fra utsiden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Hunsbedt her. Alternativ 3 er det som vil likne mest på de andre vinduene og hvordan de er plassert, selv om høyden ikke er den samme.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg si at jeg ville valgt enn mellomting av #2 og #3, slik at det blir harmoni med de andre vinduene i muren.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at alternativ tre er det jeg ville gått for.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett løsning husk bare at dersom det skal være rømningsgodkjent kjellervindu må karmåpning være minimum b+h=150cm. Dersom det er et todelt vindu må midtstokken følge det ene vinduet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at de fleste stemmer for to alt3. Altså to vinduer med litt mellomrom. Syns det blir penest slik også, men dyrest. Da kan jeg gå for 2 stk 100cm x 80cm (bxh). Takk for hjelpen :wink:

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring angående lydisolerte vinduer, kontra 2/3 lags vanlige vinduer? Er det noe poeng å betale ekstra for dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser hvor du bor, så tror jeg at et vanlig vindu vil holde i massevis. Bruker selv helt standard tolags vindu i bua mi, og tror ikke naboen er nevneverdig plaget.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg betalte litt ekstra for å få 3-lags vindu med U-verdi på 0.7. Veit ikkje om det har noko særlig og sei, men det var ikkje mykje ekstra eg betalte for vindua (2stk 50x50 og 1stk 100x50). Om det ikkje har noko å sei, så søv eg i alle fall betre når eg veit eg har valgt eit lag ekstra

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nabohuset på høyre side av huset jeg er mest bekymret for. Det ligger bare 8m unna. Mulig jeg går for 2 stk Nordan tre lags vinduer, med u- verdi=0,79. Skal jeg ha lydstopp 38db, blir det bare 793 kr i tilegg for to vinduer. Da er det for billig til å la være.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ville nok eg resonert og

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det ikke er større prisforskjeller så er det greit å få med den dempingen du kan.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik har jeg tenkt å feste undertaket og takbelegget med klemlist bak vindsperren. Noen som vet hva den røde pilen peker på er, og hvilket materiale?

Sist endret av Rovik; 03-05-2014 kl 13:46

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette kan være vannfast gips. Er uansett skeptisk til gips overhodet, når det kommer til gips bak fuktsperre. Hva med rupanel? er dette en god løsning?
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe fornuftig svar til deg, men kan hende det hadde vært en ide å prøve å få et svar på ByggeBolig.no ? Der er det (forhåpentligvis) folk som har greie på slikt.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •