Rovik's kino rom. *Sketchup skisser ferdig, rev.01* - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 225
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Har selv forskjøvet stenderverk med 6" svill og 2"x4" stendere med 2 lag gips (og GreenGlue, som kanskje er unødvendig). Kan absolutt anbefale dette, det isolerer faktisk bedre enn en 8" vegg, siden det ikke er kuldebroer av noe slag (kun bunn og toppsvill er kuldebroer, som gjerne også kan deles i to, med isopor eller lignende i mellom) Isolerer det varmemessig godt, er det også bra som lydbarriere. Men jeg vil fraråde enhver punktering av veggene for trekking av rør og kabler. Dette vil garantert ødelegge lyddemping og varmeisolering. Bruk heller innkassing i takhjørner til kabler, eller golvkanaler (slik som Kenti har gjort), eller med falske vegger!
    Bare for å ha sagt det: Isopor eller annet brennbart isolasjonsmateriale er forbudt som i skjulte konstruksjoner i norge (på grunn av brannfare og avgasser). Det er kun lov brukt i innstøpte konstruksjoner hvor det ikke fysisk kan brenne.

Jeg har 2x3" forskjøvet på 4" felles bunn og toppsville med to platelag på hver side. Konstruksjonsmessig blir dette stivt nok.

Dette med rør og bokser i lydvegger er litt ut fra hvor stor grad av lydisolasjon man sikter etter. Når man bygger på felles bunn og toppsville, så begrenses lyddempingen av at rommet lekker ved flanketransmisjon, altså lyd som går over/igjennom topp og bunnsville. Derfor er det ikke automatisk gitt at det å sette inn en innfelt veggboks påvirker lyddempingen nevneverdig (målbart). Byggforsk har beskrivelser på hvordan man skal gjøre dette for å få minimalt tap av lyddemping.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Bare for å ha sagt det: Isopor eller annet brennbart isolasjonsmateriale er forbudt som i skjulte konstruksjoner i norge (på grunn av brannfare og avgasser). Det er kun lov brukt i innstøpte konstruksjoner hvor det ikke fysisk kan brenne.
    Uff, du har helt rett. Byggherren i et hus her i bygda måtte rive sitt nyoppførte hus for noen år siden, pga ikke godkjente vegger med isopor. Vet ikke om denne typen vegger er godkjente nå, men det ble mye leven av det. Godt du passer på, Midas!

Vanlig isolasjon kan jo selvfølgelig bare brukes.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik Vis post
    Har ikke noen gode svar til deg Sirant, men hva ser du for deg totaltykkelsen på veggen blir?
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Både lydlekkasje og varmeisolering blir bedre med forskjøvet stenderverk. Men tykkelsen på veggene er jo også avgjørende.

Helt enig, bra tegninger er absolutt en fordel!
    Jeg mener å huske at det var 15cm som var planen min totalt - er nok kanskje litt lite, men tar det igjen med mye varmekabler håper jeg Er jo en fritstående bygg jeg skal ha, så lydisolering er ikke sååååå viktig iforhold til å ha det i huset. Kinoen får også kun 1,5 yttervegger.

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har naboer i umiddelbar nærhet så holder det sikkert greit. Verre med meg som har nabo noen meter unna. Må da finne en løsning som bygger minst mulig for å beholde mest mulig av bredden i rommet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom Bring med en diger gave til far

Da kom endelig Dreamscreen sofaen. Pakkene var tunge som fy. Var en utfordring å bære disse ned i kjelleren alene.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Det var lekkert ja. Ser veldig komfortable ut.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker sittekomforten i disse ja. Liker også at fotskammel delen er såpass lang for optimal støtte, samt at hodestøtten er regulerbar flere veier.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble veldig pent, ja. Stolene passet fint inn
    Etterhvert har stolene fra Dreamscreen fått en fin kvalitet, slik at holdbarheten bør også være bra.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Det ble veldig pent, ja. Stolene passet fint inn
    Etterhvert har stolene fra Dreamscreen fått en fin kvalitet, slik at holdbarheten bør også være bra.
    Monterte opp stolene i peisestuen for å sjekke om de fungerte og var fri for skader. Må nok pakke de ned om ikke lenge. De måler noen cm mindre i bredden enn hva jeg regnet ut hos avshop.no, får nå ca 60cm passasje på hver side i kinoen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kult ut, gratulerer!

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å lyttet på B&W CM10 hos Hifiklubben i Ålesund i går. Booket demo samme dagen, og nye høyttalere ble tatt ut av eskene da jeg ankom. Selv om disse ikke var innspilt, sto disse så absolutt til forventningene både lydmessig og utseendemessig. Gleder meg til disse kommer i hus engang

11.2 høyttaler oppsett jeg ser for meg i dag er:

B&W CM10 et par i front (Høyglans sort). http://www.hifiklubben.no/Products/b...yttaler-59454/

B&W CM Centre 2 (Høyglans sort). http://www.hifiklubben.no/Products/b...yttaler-27868/

B&W CWM663 In-wall høyttalere 4 stk, (side og bak). http://www.hifiklubben.no/Products/b...ttalere-30111/

B&W M-1, 4 stk (presence front og bak). http://www.hifiklubben.no/Products/b...yttaler-31715/

SVS PC13-Ultra DSP (2 stk i front). http://www.lsound.no/hoyttalere/subw...ultra-dsp.html
    Sist endret av Rovik; 03-07-2014 kl 17:43

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rovik Vis post
    I dag kom Bring med en diger gave til far

Da kom endelig Dreamscreen sofaen. Pakkene var tunge som fy. Var en utfordring å bære disse ned i kjelleren alene.

Ser utrulig bra ut disse stolene. Frister å bestille disse, hvordan er kvaliteten? Tenker på motor og konstruksjon at de varer noen år
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det skinn eller mikrofiber?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som mikrofiber på bildene
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser slik ut, sjekket litt på avshop nå, ser ut som den finnes både i skinn og mikrofiber - tror muligens det kun var skinn tidligere?

Ser uansett meget bra ut, er nok meget komfortable

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om hvor lang leveringstiden er på disse?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten virker av god kvalitet. Den er i skinn og ikke mikrofiber, selv om det kan se slik ut på bildene. Skinnet er ganske matt, om det er gjort med hensikt for å redusere lysrefleksjoner vites ikke. Tror denne holder seg fin i mange år.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående leveringstid er det best å ringe Avshop, for å forsikre seg at de er på lager. Hvis ikke kan det ta noen mnd, slik det gjorde hos meg.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Rovik

Var på byggebolig, og der traff jeg på denne linken. Holder på med akkurat det samme som deg (altså bygge tak/terrasse over oppvarmet rom). Tenkte først å gå for byggforsk sin "Isolert, luftet terrasse med trebjelker (525.324), men vurderer nå å gå for kompakt tak.

Har du bestemt deg?

(meget imponerende gipsheis, forresten!)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi Vis post
    Hei, Rovik

Var på byggebolig, og der traff jeg på denne linken. Holder på med akkurat det samme som deg (altså bygge tak/terrasse over oppvarmet rom). Tenkte først å gå for byggforsk sin "Isolert, luftet terrasse med trebjelker (525.324), men vurderer nå å gå for kompakt tak.

Har du bestemt deg?

(meget imponerende gipsheis, forresten!)
    Takk for det KaNi.
    Har lenge planlagt isolert luftet tak, men det får totalt slakt på Byggebolig.no
    Kommer til å gå for kompakt tak, da det gir bedre lydisolering. Usikker om det blir Q-dekke, lecaplank eller hulldekke.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •