maskering av vindu

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

maskering av vindu

I stua/hjemmekinoen har jeg et stort vindu direkte bak tven (plasma) slik at det på dagtid blir gjenskinn i tv. Et problem jeg var oppmerksom på når jeg valgte tv, og som jeg har utsatt til nå når resten av utstyret er oppe.

Vi har hvite plissègardiner som er "lystette", men ikke lystette hvis dere forstår, derfor ønsker jeg å montere "noe" helt lystett forran, som kan fjernes/skjules når man ikke skal se film.

Det kan godt skjules i bunnen av vinduskarmen, da denne allikevel ligger bak sofaen og ikke vil vises.

Motorisert kanskje? Med skinner på sidene? Bør vært mørk grått eller sort og være helt lystett.

Noen forslag fra andre som har vært forran samme utfordringer?

DrE

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bua der jeg har PJ har jeg laget rammer som er trukket med to lag høyttalertrekk fra Biltema. Dette fungerer greit der, men kan kanskje være upraktisk i en stue. Men det kan kanskje monteres på skinner el.l. slik om du foreslår.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man monterer vinkellist (ca. 20mm x 20mm) oppe og langs høyre og venstre vinduskarm, og lar rullegardinet gli på baksiden av dette, vil denne løsningen være 99.99% lystett, og billigere en Velux's blendingsgardiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsol skreddersyr også løsninger