Prosjekt kjellerkino under planlegging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjekt kjellerkino under planlegging

Hei! Jeg er en gutt på 24 år, med samboer og ei lita datter på 4 mnd som bor i et eget hus på bygda i Gudbrandsdalen. Kjøpte huset i August, og har siden da pusset opp og gjort det til vårt eget, nå har vi kommet dit av vi skal begynne på kjelleren, hvor vi skal ha et bad/vaskerom, trimrom og heldigvis for meg har jeg fått gjennom å ha et eget dedikert kinorom
    Halve kjelleren nå har kun jordgolv, og halve kjelleren hadde støpt betonggulv, dette har jeg nå pigget ut og er i gang med å få ut massen, samt at hele kjelleren skal graves ned ytterligere 15 cm for å få mest mulig takhøyde. Har MYE jobb foran meg, så kinorommet er kun i planleggingsfasen, og har ikke tenkt å stresse alt for mye med å få den ferdig pga, økonomi og tid! Men gleder meg alt som en liten unge til å få det på stell! Fram til nå har jeg hatt utstyret mitt satt opp på et gjesterom, men pga dårlig lydisolering, blir det for mye bråk i resten av huset, slik at det har ikke blitt brukt så mye som jeg skulle ønske.
    Utstyr jeg har idag:
    Reciever: Denon AVR-3801
    Fronthøyttalere: JAMO E850
    Centerhøyttaler: JAMO 8CEN
    Bakhøyttalere: JAMO 8SUR
    Sub: JAMO E8SUB
    PJ: BENQ 8720 DLP projektor

Målene på rommet før Lekting/Isolering og gipsing: 393 x 364

Det vil nok dukke opp masse spørsmål etterhvert, jeg skal også få lagt opp bilder av rommet slik det er idag, samt et sketchup bilde av hvordan planen er at det skal bli senere idag.

Tom Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, legger ved 3 bilder av hvordan rommet er idag, det er dårlige bilder av et skrekkelig rotete rom, kommer nye når det er ryddet Men da ser dere hvertfall status, de 2 vinduene skal tettes, pluss den ene døren, legger også ved et kjapt sketchup bilde av hvordan jeg har tenkt det. Håper på noen innspill her, da jeg er fullstendig fersk når det kommer til kinorom, eller AV i det hele tatt.

Jeg lurer også på størrelse på lerret etter avstanden jeg har å gå på, fant en kalkulator på nett som sa at jeg ikke kan klare større en ca 70", skulle gjerne vært på 90" eller mer, men det går kanskje ikke? Blir det kanskje uansett for stort når man ikke blir sittende lenger fra skjermen? Er det evt noe jeg kan gjøre for å få større bilde uten å bytte PJ? Ellers lurer jeg litt på hvordan bakhøyttalerene bør monteres, da disse er vinklet vil jeg tro at å montere de flatt på bakvegg vil føre til at lyden kastes inn i ene sideveggen for så å gå videre rundt i rommet? Har jo selvfølgelig tenkt å montere akkustikkplater, men som sagt jeg er fersk.

mvh

Tom Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du litt jobb foran deg ja Moro!

"Bakhøyttalerne" skal vel plasseres på sideveggene vil jeg tro.
    Det er bare om du skal ha 7,1 anlegg eller mer som det kommer høyttalere på bakvegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, har også planer om å ha 7.1 evt 7.2 i min kino.

Lurer foressten på om det er noen som har erfaring med disse høyttalerene? Vil di duge i rommet mitt? Finner lite om de på nett, det kan dog være at jeg er dårlig til å lete, men hadde vært artigt å hørt noen erfaringer fra andre som har brukt de

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har null (0) peiling på høyttalerpakken du har, men tipper de vil fungere fint i rommet. Surroundhøyttalerne ser ut til å passe fint til et 5.1 oppsett.

Du har litt jobb foran deg, men dette kan bli riktig bra. Jeg har også bare en gammel 720p projektor, som er langt fra optimal, men så lenge man får gode filmopplevelser, så er man egentlig i mål

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •