HiFi, hjemmekino og bibliotek - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Bra med tegninger og god planlegging! Rommet ditt kan sikker bli bra hvis du demper det riktig.
    Du bør leggeopp bildene dine på nytt, de er alt for store. Passelig bredde kan være 800-1000 pixler. Blir bildene mye større enn det må vi scrolle sideveis hele tiden, og det blir tungvindt å lese sidene dine!

Bare et tips!

Hei, ja god planlegging må til. Nå driver jeg med prosjekter, dokumentasjon og compliance til daglig, så jeg går nok håndtverkerne på nervene mht. mye som bla HMS, byggestandarder, lover og forskrifter osv :-)

Blir dedikert HiFi og hjemmekino dette, så da snakker vi lydbøyler i taket, dobbelt lag gips lagt på tvers/kryss hvor første laget med gips sparkles tett osv. Taket isoleres med 30cm Glava 35, vegger lektres og isoleres med 10cm Glava Extrem 33 og til slutt gips. Setter inn en Flexi Aero 100dB ventil. Gulv blir varmekabler og parkett eventuelt Pergo. Mht dør er jeg noe usikker om jeg skal beholde den gamle tredøra (hel furu) eller om jeg skal ha glassdør med fire glassfelt. Noen som har glassdør og erfaring med det?

Takk for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg ser du har montert lydbøyler på hver bjelke bort over, altså på hver 60cm. De skal vel egentlig være montert på annenhver eller 120cm utenom i endene.
    Jf: Himling med lydbøyler

Er ikke sikker på hvor mye det utgjør men mest sannsynlig mye mindre en de spottene jeg har torpedert min lydhimling med:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne anbefaler jeg alle inkl. håndtverkern å se... http://www.youtube.com/v/jRtw1vCCsPo

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel samme videen som jeg henviser til i min post. Noen grunn til at du valgte å gjøre det annerledes en anbefalt fra produsent? Noen fordeler jeg ikke har får med fått med meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantesmyg
    Det er vel samme videen som jeg henviser til i min post. Noen grunn til at du valgte å gjøre det annerledes en anbefalt fra produsent? Noen fordeler jeg ikke har får med fått med meg?
    Nei ikke jeg som snekret, men to håndverkere som ikke kommuniserer/forstår designbasisen:| skal ha oppvaskmøte med entreprenøren i morgen. Ikke det at jeg tror dette gjør noe for et såpass lite tak.2 x 2.5x6meter.

Oppdatering følger...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par dager med feilretting har håndverkerne endelig kommet på rett spor igjen - takk til 'Fantesmyg' som tipset om Glava videoen som viser rett bygging av lydtak.

Hønsenettingen (som er lektret ut 1/2" fra betongen) er en ny byggemetode utviklet av en NTNU ingeniør (innen passiv/miljøhus) som gjør at isolasjonsmateriale ikke kommer i kontakt med betong. Jeg bare ber til høyere makter om at musikken ikke gjør slik at hønsenettingen lager lyd, men at den blir dempet av presset fra isolasjonen og gipsplatene...

Flytende lydtak - the Glava way

(den veggen som ser veldig kort ut er egentlig 5 meter, langveggene er 6 meter)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eletrikerne var her i dag - fortsetter mandag. Alt av reisverk ferdig, gipsing neste samt bygging av downlight kasser rundt takene, blir 5 x 30cm.

Spørsmål: skal man isolere tomrommet i disse downlights kassene mellom skjermingsboksene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valg av toppgulv: alternativene er mellom 3 eikeparketter eller 3 juksegulv fra hhv. Pergo eller Aloc

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra dagens arbeidsøkt, gipsen begynner å komme på plass.

Her ser man NTNU patenten vedr hønsenett som holder glavaen borte fra betongmuren, avstanden er 1/2". Poenget her er å ikke bruke plast/dampsperre.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra og gjennomført ut må jeg si. Og fremdriften er det i allefall ingenting å si på.

Når har vi jo en diskusjon gående allerede når det gjelder lysstyring; du har ikke vurdert Elko Plus WL Dimmer LN 250 GLE/I for trådløs styring selv? Som du ser vurderer jeg denne om det stemmer at det fungerer knirkefritt på LED-spotter.

Følger med videre her!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna Og flott gjennomført også, gleder meg til fortsettningen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette ser veldig bra og gjennomført ut må jeg si. Og fremdriften er det i allefall ingenting å si på.

Når har vi jo en diskusjon gående allerede når det gjelder lysstyring; du har ikke vurdert Elko Plus WL Dimmer LN 250 GLE/I for trådløs styring selv? Som du ser vurderer jeg denne om det stemmer at det fungerer knirkefritt på LED-spotter.

Følger med videre her!
    Takk ja det går bra unna her. Bruker et snekkerfirma som har byg noen AV/bibliotek og rehabilitert i 0700 åsen, Røa og Jar området. Flinke karer fra Latvia med Norsk AS, sivilingeniørutdanning og lang snekkererfaring. Litt missforståelse var det i starten mht det flytende lydtaket, men det rettet de opp for egen regning.

Mht. belysning så blir det SG LED og servodimmer - ikke trådløs. Jeg følger ditt prosjekt også med interesse. Artig å se på andres løsninger for inspirasjon og ideer.

Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Her går det unna Og flott gjennomført også, gleder meg til fortsettningen
    Ja go fremdrift, jeg er veldig usikker mht hvilke farger det skal bli på vegger og tak. 'Harry kino' blir dette ikke siden det blir et kombinert TV/hjemmekino, bibliotek og HiFi rom - med mest vekt på HiFi.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering fra dagens arbeid: Alle flater er gipset. Himling skal sparkles før neste lag gips kommer. bunntettingslisten er på plass rundt begge himlingene og skal tettes med fleksibel fylling etter neste gipslag. Der etter er det bygging av lyskasser.

Som 'arkitektonisk element' beholder vi en del av betongveggen i gangen utenfor trappen og WC i kjelleren.

Kjeller WC-en får seg også en real overhaul...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens oppdatering, ferdig med gipsing, downlightsgater ca 30% ferdig - blir så bra så :-)

Fargetest i Photoshop

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens oppdatering, snekkerarbei ferdig. Mangler kun nye vindu, glassdør, parkett og maling.

Lavtbyggende downlightsgate

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig med toppgulv i hele kjelleren. Vet at en del av dere kino/rom puristene ikke approver slikt toppgulv, men dette rommet skal brukes til mer enn bare film og HiFi, her skal det også være bibliotek. Med fornuftig innrednig og diskre demping blir det bra.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •