Rom +1, Bass 0.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rom +1, Bass 0.

Hei,

Har eit "L" formet rom som tydligvis liker å ta knekken på lavere frekvenser. Har prøvd alt, men uansett kva eg gjer så låter alt svært så tafatt.

Har eit 108cm langt, 80cm djupt hull i enden av rommet, og det virker som om denne sluker alt av lavere frekvenser. Stikker eg hodet inn her, så er det mykje bedre trykk. I etasjen over så er det meir bass enn i selve rommet.

Har hatt forskjellige subber inn i dette rommet bla. SVS PCi 25-31, SVS PB10-NSD, Velodyne DD12, og det er faktisk så gale at eg må kjenne på elementet for å sjekke om det slår.

For øyeblikket så står det Monitor Audio GS20, Yamaha RX-V1800 og Parasound NC2250 her inne.

Har prøvd fleire høyttaler posisjoner og målinger.

Det er nok snakk om ein kraftig utfasing i rommet, og det har ingenting med utstyret å gjera. Er det noke ein kan gjera i slike tilfeller?

Bilde av nåværende posisjon. Kjapt laga i paint

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til problemet.
    Jeg gav opp og byttet til knøttesmå høyttalere som spiller mye bedre en alle de større har gjort.
    Så hos meg funker faktisk B&W CM1 bedre en B&W 603s3 gjorde.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ ha plassering i hjørne. Både av subb og sweetspot. Du må ha kraftige subber også. Jeg har tidligere hatt Ikon sub, og den var virkelig skuffende i det rommet jeg har nå. L-rom på ca 24m2. Noe jeg har merket med Lromet mitt er at det er vanskelig å få god surrerundt og bass. For dersom du trekker ut sofaen for å få litt avstand til bakhøyttalere, så mister du all bass. Hjørneplassering av subb må du prøve deg frem med. Prøv de forskjellige hjørnene og still fasen.

Det å ha plassering slik du har det nå er ikke optimalt. Jeg ville hatt plassering på høyre side eller venstre side. Og hatt frontene toe-in mot sittestilling. IKKE parallelt med sidevegger.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har for øyeblikket ikkje sub, da det har vært meiningslaust i dette rommet. Eg har hatt plassering på høgre sida, og hadde same problem. Eg har toe-in mot sittestilling. Var kanskje litt vel kjapp med den teikninga

Noken andre idear?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •