Akustikkplater - valg av riktig type - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spz
    Vil du dempe ned i bassen bør du legge platene dobbelt så de blir minst 10cm dype, helst med ramme bak så du får litt mere lutfrom, så sette de på tvers av hjørner som du viser til over. Dette gjelderforsåvidt aller hjørner; vegg-vegg, vegg-tak, gulv-vegg, og ikke minst der tak-vegg-vegg.
    Okay, da bør jeg nok legge inn en bestilling til på Rockwool. Det som kan bli et problem er plassen i hjørnene.. Vurdere Klipsch RF-7 ll og vil bare få rundt 23 cm til bakvegg og ca 15 cm til sidevegg i et relativt lite kinorom på 14 kvm. Var derfor jeg vurderte 'bass traps' da jeg antar det vil være nødvendig da Klipsch trenger litt plass for å spille optimalt?! Eller kanskje jeg kan holde meg til å bare lage 'bass traps' i hjørnene der høytalerne står?

Kanskje bedre å legge litt penger inn i noen skikkelig 'Bass traps' et eller annet sted på nettet..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er i omtrent nøyaktig same situasjon som Kellex. Vurderer RF-7II, men får 15cm på sida og i kanskje rundt 20cm bak. Har veldig lyst på desse høgtalarane, men har vert redd dei er for store. Kan det då hjelpa å laga nokon feller til å setja i hjørnene bak dei?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Kanskje bedre å legge litt penger inn i noen skikkelig 'Bass traps' et eller annet sted på nettet..
    Dette blir fort veldig dyrt og ikke alt man får kjøpt er verdt pengene. Jeg har selv produkter fra GIK og innrømmer glatt at jeg kunne brukt en brøkdel av pengene på å lage basstraps og absorpsjonsplater selv og heller kjøpt ny TV... I første omgang bør du gjøre som orso sier. Måler du at det ikke er nok kan du gå videre med mer målrettede tiltak. Disse koster erfaringsmessig en del.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet et par pakker med Glava Akukduk i går å måtte selvfølgelig rett i hjemmekinorommet og teste. :-)

Målingene viste at det hjalp godt og jeg kunne greit høre forskjell i lyden.

Stereo spor med holografi kom mer tydelig frem og lyden var mer ren behagelig.
    Litt uvanlig lyd med slik demping men får bruke det en stund og teste på litt forskjellige plasseringer.

Jeg opplevde at "punchen" også ble renere uten at jeg har fått bekreftet dette med noen målinger.
    Det må vel være en indikasjon at det har hjulpet ned rundt 100hz også.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •