Kjellerkino , forhåpentligvis....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjellerkino , forhåpentligvis....

Hei,

Jeg har overtatt huset fra mor og far, og skal nå snart i gang med opp-pussing og påbygg. I den anledning så vil jeg også bygge en kino i kjelleren. Den er nokså liten, så ønsker litt tips til løsning her....se vedlagt bilde over plan:

http://avforum.no/gallery/showimage....2&userid=61982

Strekene som er tegnet inn med svart er vegger satt opp av min far. Disse kan rives/flyttes alt etter som.

Ser for meg å bruke det som er satt opp som snekker og matbod rommene. I alle fall hvis det er mulig....slik at jeg slipper å herje med bæreveggen som går i mellom snekker og vaskerommet...

Men er usikker på om dette er litt vel lite? Jeg har diskutert dette med en kompis, og vi kom frem til at det var mest fornuftig å rive veggen mellom matbod og snekker rommet....men hva vil være beste plassering her?

Vurderer å sette høytalere osv bak lerret og kjøpe lyd-duk eller hva det nå heter....

Utstyr jeg tenker å sette ned her er:

Hegel h200
    yamaha 767
    b&w 683
    2 * xtz 10.16
    psb c5
    psb b4
    optoma hd20

Er redd for at rommet kanskje blir for lite?

Jeg har nå en midlertidig stuekino med lerret på 130tommer.....ser med skrekk og gru på å få mindre enn dette, men må nok det

Setter pris på tips om romløsning, plassering av lerret/sofa osv....vet at folk her inne er kreative sjeler
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Du har jo en mulighet som du sier med å fjerne den veggen mellom bod og snekkerrom,og kansje bygge ny vegg fra døra i bunnen av trappen og gjennom snekkerboden,slik at kinoen blir rektangel formet.Så kan du jo bruke det nye rommet til teknisk rom?
    Rommet burde bli langt nok til lerretsvegg da i alle fall.Ulempen er vel at det blir litt smalt.ca 2 meter?

Ser det er 2 trapper på tegningen,har du mulighet til å stenge og fjerne den med bodene?Ville jo gitt mulighet for litt ekstra bredde i så fall.

Men bare pøs på med bilder,for som du sier,det er nok av kloke hoder her inne.

PS! Legger ved et bilde på hva jeg mener.Beklager amatørtegning.Har kun Paint på denne maskinen,og kun tid til en kjapp skisse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres litt smalt ut med 2 meter ja....ser hva du mener her, hadde vært greit med teknisk rom.

Det er 2 trapper, men den ene er på utsiden av huset.....burde kanskje ikke tatt den med på tegningen. Den ved matbod må være der....i en eller annen form. Det er jo mulig å snu den osv....

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Heisann.

Du har jo en mulighet som du sier med å fjerne den veggen mellom bod og snekkerrom,og kansje bygge ny vegg fra døra i bunnen av trappen og gjennom snekkerboden,slik at kinoen blir rektangel formet.Så kan du jo bruke det nye rommet til teknisk rom?
    Rommet burde bli langt nok til lerretsvegg da i alle fall.Ulempen er vel at det blir litt smalt.ca 2 meter?

Ser det er 2 trapper på tegningen,har du mulighet til å stenge og fjerne den med bodene?Ville jo gitt mulighet for litt ekstra bredde i så fall.

Men bare pøs på med bilder,for som du sier,det er nok av kloke hoder her inne.

PS! Legger ved et bilde på hva jeg mener.Beklager amatørtegning.Har kun Paint på denne maskinen,og kun tid til en kjapp skisse.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •