Nytt hus, nye muligheter - Kino planer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Nytt hus, nye muligheter - Kino planer

Skal til med byggning av nytt hus og lager i den forbindelse en tråd om kommende kino.
    Har nylig fått tegninger fra arkitekt hvor kinorom er satt av i kjeller. Størrelse er ikke helt spikret fast enda, men kommer trolig til og bli 30kvm eller 43kvm. (alt etter hvor kjellertrappa utvendig kommer ned(fohåpentligvis 43kvm)

Første steg nå er egentlig og samle litt inspirasjon, som jeg alt er godt i gang med. Nabovarsel er rett rundt hjørnet så bygging er ikke igang før om noen måneder.

AndreWerdenskrieg her på forumet har en fin tråd med mye god inspirasjon: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...rasjon-31.html

Har nå pløyet gjennom tråden opp å ned flere ganger og valgt ut noen kinoer som jeg liker godt.

Vil med dette egentlig bare få tankene plassert ut i ord og gjerne noe tips/innspill til inspirasjon.

Vet ikke om det skal bli en batcave eller en lys kino. Batcave er i grunn drømmen, men samtidig er det de lyse kinoene som faller mest i smak. Så her ligger egentlig det første valget som må tas.

Blir det batcave ønsker jeg å kopiere mye av kinoen nedenfor og skalere den ned til mitt noe mindre rom. (kinorommet blir enten 5x6m eller 5x8,6m +/-) Nytt hus, nye muligheter - Kino planer-kino7-jpg
    : Week 17: The Seating Area - AVS Forum Members Theaters

Ser vi bort fra batcave har jeg lagret meg blandt annet følgene rom:
    Nytt hus, nye muligheter - Kino planer-kino1-jpg
    Nytt hus, nye muligheter - Kino planer-kino2-jpg
    Nytt hus, nye muligheter - Kino planer-kino5-jpg

Her syns jeg det er flere gode/pene løsninger for tak, vegg, gulv, fargevalg, sitteplasser ect. Tenker at jeg kan velge ut det ene rommets vegger, det andre rommets tak osv.

Så her sitter jeg å grubler. Kan nærmest ikke vente med og komme igang. Forslag, tips - hva det måtte være - setter jeg stor pris på.

Følger tråden opp med bilder etter hvert som det går fremover.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se deg tilbake Jens. Dette blir jo veldig spennende. Har potensiale som pokker. Hvilket utstyr skal inn?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Godt å se deg tilbake Jens. Dette blir jo veldig spennende. Har potensiale som pokker. Hvilket utstyr skal inn?
    Jo takk
    Har ikke vært den mest aktive skriver de siste åra, men holder meg oppdatert!
    Her kan jeg starte med blanke ark å forme det slik jeg vil, så dette skal bli veldig spennende Hva utstyr angår har jeg ikke valgt ut noen ting. Men liker stilen til BEF 8) Så at det blir noe DIY skal en vel ikke se bort ifra, hva det blir vet jeg ikke. Men det skal bli brutalt, det er ingen tvil om

Edit: Har laget en kjapp skisse i SketchUp. Har ikke brukt SketchUp noe særlig før nå, så det er en heller dårlig skisse - blir bedre etter hvert.
    Vil bygge rommet slik at den nedre del har 1 meter ekstra takhøyde, eller der omkring. Mao 3,5m nede og 2,5m oppe. Slik at det blir behagelig for 2 rader.
    Nytt hus, nye muligheter - Kino planer-kjellerkino-png

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar på nabovarselet - alt er bra :-D

Så nå er søknad sendt til kommunen. Krysser fingrene for kjapp behandlingstid, klør i fingrene etter å komme igang!

Har så smått påbegynnt bearbeiding av tomta. Får container i morgen å skal bruke påsken på å renske opp i alt det unødvendige som befinner seg på tomta

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å se deg tilbake Jens Lenge siden nå! Har virkelig potensiale dette her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •