Amatør lager kombirom - og trenger gode råd! (Ferdig!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kopbjo
    Gjør det? Det hadde vært GULL å slippe å modde veggboksene. Har du en link eller tips til hvor jeg kan få tak i slike innføringer?
    Jeg er elektriker selv, så handler hos Solar. Men som privat person kan ikke du handle der. Du kan jo eventuelt snakke med elektrikeren du bruker, så kan han helt sikkert få tak i det for deg.

Til 20mm rør så selger Biltema det produkt kode: 44705
    Har ikke prøvd disse selv så vet ikke om de er noe bra, men fungere helt sikkert Ok.

Ellers så selger jo Megaflis el.materiell fra blant annet Elko og andre merker som vi elektrikere bruker i jobb sammenheng.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installasjon

Hvis du ser på høyre siden av skjermen så er det noen kataloger du kan se litt i. Så får du en liten oversikt over hva som finnes av materiell. Men den online katalogen er ikke komplett, så mangler en god del i den.

Denne er for elektroskandia (veldig lett og oversiktlig å bruke)

Produkter - Elektroskandia

Og denne for Onninen

Katalog på nett - Onninen
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Du kan jo eventuelt snakke med elektrikeren du bruker, så kan han helt sikkert få tak i det for deg.
    Det skal jeg gjøre - takk for tipset! Og takk for lenker til produktkatalogene; jeg mangler stadig fester (og stusser) til 32mm rørene. Jeg vurderer å modde veggboksene mine og bruke godt med gaffa-teip

Fester og stusser til 20mm har jeg fått ordnet. Førstnevnte på Jula og sistnevnte er visst standard i veggboksene jeg har kjøpt (Elko).

Ellers har jeg nå fått alle pakkene etter storbestillingen på mandag:
    • K-rør mm. fra elby.no
    • Veggbokser fra elhandel.no
    • HDMI-kabler fra batterionline.no
    • Veggplater fra sagi.no
    • Keystones fra monoprice.com
    .. og i går handlet jeg sågar litt småsnadder på Jula og ClasOhlsson.

Så da gjenstår det bare å få satt av litt tid i helgen, innimellom alle planene til samboern.

God helg!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kopbjo
    Det skal jeg gjøre - takk for tipset! Og takk for lenker til produktkatalogene; jeg mangler stadig fester (og stusser) til 32mm rørene. Jeg vurderer å modde veggboksene mine og bruke godt med gaffa-teip

Fester og stusser til 20mm har jeg fått ordnet. Førstnevnte på Jula og sistnevnte er visst standard i veggboksene jeg har kjøpt (Elko).

Ellers har jeg nå fått alle pakkene etter storbestillingen på mandag:
    • K-rør mm. fra elby.no
    • Veggbokser fra elhandel.no
    • HDMI-kabler fra batterionline.no
    • Veggplater fra sagi.no
    • Keystones fra monoprice.com
    .. og i går handlet jeg sågar litt småsnadder på Jula og ClasOhlsson.

Så da gjenstår det bare å få satt av litt tid i helgen, innimellom alle planene til samboern.

God helg!

Går fint å modde boksene også har gjort det et par ganger. Men brukte da bare en kniv til å lage større hull og tett jeg rundt med Tech7 for å holde røret på plass.

Kan også bruke sånn her: Skapmuffe plast 32mm-Sn - Elby - Nettbutikk

Er egentlig for innføring av rør i el.skap men kan brukes til annet også. Hvis du ser på bilde av den, så kan den hvite tingen i enden skues ut. Noe som gjør at hvis du har, si en plate med et hull i så kan du ta den blå delen på oversiden og den hvite på undersiden også skur de sammen igjen med plata mellom, forutsatt at hullet har riktig størrelse.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var disse vi brukte på et hotel for å få kabler fra benk til TV

Betek Norge - BeTEK box- En ny produktserie

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Går fint å modde boksene også har gjort det et par ganger. Men brukte da bare en kniv til å lage større hull og tett jeg rundt med Tech7 for å holde røret på plass.
    Det ble til at jeg gikk for denne løsningen. Det ser ut til å fungere utmerket!

Jeg brukte helgen til å legge rør i veggene. Det ble 75 meter i alt, noe som vel er litt i overkant; men better safe than sorry. Jeg har lagt kabler i alle rørene også, slik at jeg slipper å trekke når gipsen er satt opp.

Det som skapte mest hodebry var å finne HDMI-kabler som hadde den lengden jeg ønsket meg. Det løste seg på et vis.

Her er lerret- / receiverveggen:

Koblingsboksen der PC'en skal stå (legg merke til 32 mm røret - det er kanskje ikke så vanskelig å unngå forresten):

Og til slutt der hvor prosjektoren skal henges opp:

I dag har jeg isolert og ryddet, så nå er det klart for å sette opp gipsplater. Jeg satser på gjenbruk; det gjenstår å se hvor lurt det er

... men det blir ikke før tidligst til helgen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig!

Hei,

Det er en stund siden kjellerstua var ferdig, men nå kom jeg på at jeg kanskje skulle vise frem hvordan det ble til slutt. Til tross for at byggetråden fikk en bråstopp skjedde heldigvis ikke det samme med byggingen. Til tross for at det tok vesentlig lengre tid enn planlagt...

Her har dere i alle fall et par bilder. Jeg er veldig fornøyd med resultatet! Hva lærte jeg? Jo, at jeg leier inn maler neste gang jeg skal sparkle.. lett!

/BjørnK

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •