Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 244
    Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur

Etter flere års utsettelse er tiden endelig inne for å pusse opp og lydisolere kjellerstuen. Denne har fungert som tv/oppholdsrom og kino siden huskjøp for ca. 10 år siden. Ettersom det er et eldre hus har det til nå vært litt "alle eller ingen" når det kommer til film,siden bassen stort sett høres bedre i resten av huset enn inne i kjellerstuen...

Oppussingen har blitt utsatt gang på gang både av tid,penger,latskap og "frykt" for å være uten hjemmekino i lange tider.

Velger først og fremst å lage en tråd ut av det for egen del,har stort behov for hjelp,og da kan denne tråden være grei å vise til når jeg spør om råd her inne. Burde også gi meg en ekstra dytt til å få rommet ferding,selv om fruen nok kommer til å sørge for at det ikke tar alt for lang tid.
    Har nok neppe mye nytt og komme med her som ikke er postet før i alle de andre supre trådene som finnes på forumet.

Noe batcave blir nok ikke aktuelt da det fortsatt først og fremst skal være et tv/oppholdsrom, men håper på å finne en løsning som gir en kinodel jeg kan være fornøyd med alikevel.

Når det gjelder tid så er håpet å være ferdig til jul. (årstall er riktig nok usikkert enda... )

Begynner med et par bilder av gammelt oppsett,og etter klokken og dømme så blir det visst alt for idag også.

Beklager dårlige bilder,skal prøve å få tak i et bedre kamera etter hvert,en bedre fotograf hadde helt sikker heller ikke vært å forakte. :wink:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde1-jpg

Fristende å skippe hele tv'en,men enn så lenge så får jeg leve med et nedtrekkslærret.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde2-jpg

Sofaen er faktisk eldre enn huset som er fra -74,så har ingen problemer med tilatelse til å bytte den ut. :grin:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde4-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde3-jpg
    Sist endret av Kvindølen; 04-21-2014 kl 22:36

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Hvor stort er rommet? Ser frem til å følge deg videre, og kudos for bra med dokumentasjon før byggestart. Bilder er moro! Lykke til!

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli bra gleder meg til fortsettelsen
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Gratulerer! Hvor stort er rommet? Ser frem til å følge deg videre, og kudos for bra med dokumentasjon før byggestart. Bilder er moro! Lykke til!

Takker så mye for det alkar,og flott kino du har der,utsenemessig ikke helt ulik det jeg håper å ende opp med til slutt.

Størrelsen på rommet er idag ca. 4 ganger 6 meter inkludert hjørnet med døren.Gulvareal litt i overkant av 20 m2. Meningen er å bygge et rom i rommet der hjørnet blir et lite forrom.Selve rommet blir da ca på 3.8 ganger 4.8 meter,men dette er ikke spikret enda,er en av tingene som jeg ønsker råd om etter hvert.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Dette kan bli bra gleder meg til fortsettelsen
    Takk takk

Blir spennede å se hva du får ut av loftet ditt også,ser virkerlig bra ut så langt.

Men,nå er det på tide å kommer seg opp og se hvordan Cindy Kvinlaug klarer seg i "the Voice" Tilbake med flere bilder etterpå.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med bra prosjekt.

skal bli spennende å følge dette videre.

Tror du kaminen vil by på utfordringer. har forstått at flere her inne har hatt litt hassle med over o.l.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    grattis med bra prosjekt.

skal bli spennende å følge dette videre.

Tror du kaminen vil by på utfordringer. har forstått at flere her inne har hatt litt hassle med over o.l.
    Takk for det bircoff.

Ovnen har skapt en del hodebry ja.

Liker å fyre med ved,men det blir nok til at den ryker ut.For det første tar den mye plass,og for det andre så virker det litt bortkastet å bruke tusenvis av kroner på lydisolering med en peis og pipe som sannsynligvis slipper gjennom mesteparten av lyden opp til første etasje.

Rommet tømt og alle lister fjernet.
    Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde1-jpg

Her et (veldig dårlig) bilde av hjøret som sannsyneligvis blir forrom til kjellerstuen.
    Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde2-jpg

Og her en av grunnene til at rommet ikke har blitt pusset opp på de 10 årene vi har bodd her.... Husker strukturmaling var inn på piper en gang i tiden,men her er ALLE veggene malt med den :evil: og det rett på platene,så eneste måten å få gjort noe med den er å rive alle veggene...ja ja,får vel kansje se det lyse i det,har vel et rom dekket av diffusorer da,selv om størrelsen på de kansje passer best på hundefløyefrekvenser uten at jeg skal gå nærmere inn på det med mine (ikkeeksisterende) kunnskaper.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde3-jpg

En annen stor fordel med et prosjekt som dette er at man har en god grunn til å handle inn litt nytt verktøy Her første i rekka

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde5-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde4-jpg

Skal prøve å få tegnet noen skisser etterhvert + prøve meg på sketchup.Er håpløst gammeldags,driver enda å tegner på papir (det hvite greia som kommer ut av printeren) med noe som kalles blyant for de som kan huske hva det er. :-D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Trivelig med sambygdinger på forumet! Fin start på byggebloggen din, og det lover godt at du går grundig til verks. Bra med mye bilder, og du bør absolutt prøve deg på Sketchup. Det tar noen timer å finne ut av ting, men er et fabelaktig redskap. Jeg tegnet på millimeterark ett år før jeg satte i gang. Vet ikke hvor mange utkast det ble, men alt ble mye greiere da jeg startet opp med Sketchup. Lurer du på noe er det bare å ta kontakt!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah,huset for meg selv,kald pils i kjøleskapet,Maiden "Death on the Road" på naboplagende nivå på anlegget og full av inspirasjon etter å ha besøkt den fantasiske kinoen til Hunsbedt,kan det bli bedre?

Holder på med kløende riving i kjelleren,utrolig hvor mye gammel glava kan støve forresten... ,og instalering av Shetchup. Skal prøve å få lagt ut noen bilder senere,men det kan vel komme litt ann på HVOR god den kalde pilsen er. :roll:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk besøk i går kveld,så fremgangen ble litt redusert,men fikk prøvd meg litt på sketchup i de sene nattestimer (takk til Hunsbedt for lynkurs i sketchup).
    Ikke direkte proff resultat,men det viser i alle fall rommet litt bedre enn bildene har gjort så langt.
    Orange er nåværende rom,mens gult blir rom i rommet.

Satt og lekte meg litt med møbler og annet oppsett også,og ja,kan absolut tro at det er et nytting verktøy utover det å lage fancy bilder for forumet.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-oversikt-vegger-png

Her kan man se en av grunnene til at rommet ikke akkurat er egnet til kinorom... Baksiden er under trappen,og som man ser er det et kott som er brukt til stuerom,hva det IKKE er er et rom som er ferdig platet. Huset er jo tross alt bare 40 år,kan ikke rekke alt med en gang. :roll:
    Tette hullet får førsteprioritet for å hindre at kottet fylles med støv.De gamle takplatene passer perfekt til det,bruker jeg den hvite siden inn mot kottet så får jeg lysere vegger på kjøpet.Lettere å maler over skulle bli bli pusset opp en gang er det jo også.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-hull-jpg

Og der var første platen på plass,jaggu meg ble det perfect fit også.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-snudd-jpg

Men...i svarte %&€##?!?
    "...bruker jeg den hvite siden inn mot kottet så får jeg lysere vegger på kjøpet.Lettere å maler over skulle bli bli pusset opp en gang er det jo også..."

Jaja,har heldigvis nok av plater igjen.Her er veggen tett igjen og ferdig fuget fra baksiden.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-plater-plass2-jpg

Har et lite plassproblem her i begynnelsen også,blir VELDIG for mye rot når man river,og siden jeg dessverre har et veldig begrenset budsjett på rommet,må jeg prøve å spare inn der jeg kan,så vil bruke mest mulig av gammel glava om igjen,så får jeg heller klø litt ekstra.

Problemet er at jeg ikke har veldig lyst til å dra glavaen rundt i huset,så jeg tenkte jeg skulle plate mellom bjelkelaget på halve rommet først,stappe opp igjen isolasjonen,deretter gjenta prosessen på den andre halvdelen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-rot-jpg

Meningen er å bruke gips i mellom bjelkene slik som mange andre har gjort,for å doble tykkelsen på yttre del.Men har vært litt inne på om jeg kan bruke takplatene til en del av dette,i alle fall den delen som havner i forrommet.Noen som har ei formening om dette? Burde jo hjelpe en del på dempingen men er uskikker på hvor mye vs gips,er ikke akkurat den store tettheten i disse platene.Mister også den ekstra brannhemmende effekten da,ettersom disse brenner som ****

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har hatt en god første læretime i Sketchup!
    Fordelen med å legge ut slike bilder er at et bilde sier mer enn tusen ord, og tråden blir mye morsommere å følge.

Antar at takplatene dine er vanlige 12mm Tak-ess fiberplater. Det går sikkert helt greit å bruke disse slik du har tenkt. Og siden du skal bygge rom i rom blir det jo i allefall ett lag gips på veggene og i tak. Da har du grei brannhemming.
    Vektmessig er det ikke store forskjellen. Tak-ess veier 8,1 kg og standard 13mm gipsplater veier 9 kg per kvadratmeter. Gips demper kanskje litt bedre pga økt tetthet og stivhet.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg glemte å takke Hunsbedt for svar,høres veldig bra ut,sparer meg en god del gips+jeg får bukt det meste av gamle takplater om igjen.

Har et lite spørsmål som ligger en stund frem i tid,men som jeg bør få klarlagt fortest mulig med hensyn til planlegging.

Tiden strekker dessverre ikke til med lange dager på jobb,og både små og store krapyl i huset,så sketchup kunskapene er desverre meget begrenset enda,men håper skissene viser det jeg prøver å få frem i det minste.

Har gått og fablet litt om en litt spesiell løsning på ventilasjonen.Meningen er å få litt proff hjelp med den etter hvert,men ønsker litt tilbakemeldinger på nåværende forslag.

Er det noen som har gode grunner til at det er en dårlig løsning,så kan jeg skrinlegge den først som sist.

Kjellerstuen ligger vegg i vegg med en husgarasje,så lurer på å hente innluft fra denne. ( blå del av skissen) Og for ordens skyld.Lærretet blir mot yttervegg.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-ventilasjon1-copy-jpg

Fordelen:
    -Luften her er betydelig varmere enn utetemeraturen på vinteren,og kaldere på sommeren,noe som forhåpentlig vis virker som et gratis klimaannlegg.

Bakdeler:
    -Garasjen blir fortsatt brukt,så eksos forekommer,dog kun ved inn og utkjøring,der mengene er så små at jeg tviler på dette er et problem.
    -Ikke sikkert at effekten vil være merkbar med kjøring av vifte,pga at denne drar inn så mye luft utenfra at temperaturen blir tilnærmet lik utetemeraturen.
    -Lydlekkasje til garasje,selv med lydfeller og z-kassett.

Samme tanken med luften ut av kjellerstuen.Det produseres jo masse varme her når rommet er i bruk,så fabler om å sende denne videre inn i huset. (evt. med utløp ut for sommerbruk)
    Vifte er tenkt plasert i forrom.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-ventilasjon3-copy-jpg

Fordelen:
    -Får beholdt varmen inne i huset.

Bakdeler:
    -Mulig dårlig luft.Lite sannsynelig da vifte kun er tenkt brukt under filmtitting og dørene normalt står oppe.
    -Lydlekkasje inn i gang.Er veldig usikker på hvor effektive lydfeller kan byggest.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-ventilasjon2-copy-jpg

Takker for alle meninger omkring dette.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flotte sketchupskisser! Viser jo greit hvordan du har tenkt å gjøre det. Og forslaget ditt er jo slettes ikke dumt. Det eneste jeg kan komme på med innluft fra garasjen er hvis du har en bil som lekker bensin/olje, eller annen redskap der som kan lukte litt. Det skal ikke mye til før du får denne lukta inn i kinoen. Ellers var det jo lurt med at temperaturen er lavere her på sommeren, det er jo en fordel som gjør klimaanlegg overflødig. Det finnes kanskje også filtere (aktivt kull?) som muligens kan settes på innsuget for å unngå lukt.

Har jo tenkt i samme baner som deg med avkastluften. Hadde store planer om å sende denne inn i trappeoppgangen til loftet. Har foreløpig forkastet dette fordi jeg er redd for at det vil bli ført støy med inn. Ser at du har satt på en dempekasse i forrommet. Blir denne bygd på rett måte dempes støy fra kinoen på en effektiv måte. Det er mulig du må ha flere slike dempekasser for å dempe støyen effektivt. Jeg liker veldig godt tanken din om å gjenvinne varmen i hvertfall!

Hvis du vil bygge enkle, billige lydfeller til utluften kan du gjøre det slik (mine virker effektivt... ): Bygg en solid kasse av spon eller kryssfiner/MDF, for eks 1m lang, med sider på 30x30cm. Kutt ut hull med dia 20cm i hver ende. Lag et rør av billig finmasket netting, 1m langt, og passer dette i kassen. Legg dempemateriale, for eks dempemateriale til høyttalere (hvis utlufta skal sendes inn) eller glava (hvis utlufta skal ut) i kassen, mellom netting og kassevegger. Kassen må fuges tett, evt en av veggene med gummilister slik at du kan åpne den for inspeksjon senere.
    Jeg brukte bare platerester og ting jeg hadde liggende for å lage mine kanaler. Det eneste jeg kjøpte var noen meter med rimelig galvanisert netting. Må man kjøpe alt er det mulig at rimelige ferdige rør blir en billigere løsning. Jeg liker allikevil best å bygge tingene selv, og dempeeffekten er like god, om ikke bedre på DIY-løsninger.

Istedenfor å kjøpe rør kan du enkelt bygge alle selv på samme måten som beskrevet ovenfor. Bare pass på at kassene blir tette slik at lyd ikke lekker inn/suger falsk luft. OBS: Innluftkanaler kan være problematiske hvis det blir store temperaturvariasjoner, og kondens kan dannes. Det bør være inspeksjonsluker her for å kunne sjekke dette.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med bensin og annen damp/lukt er absulutt noe å tenkte på ja,men det med aktivt kullfilter er jo en kjempeide!
    Vi har et ganske stort forbruk av slike på jobb,så kan muligens ordne dette til en overkommelig pris,har også muligheten til å spørre firmaet som holder servicen på anlegget om råd,så dette skal absulutt følges opp.

Og ja,har alle planer om å kopiere ventilasjonsløsningen din Hunsbedt,både billig,enkelt og effektivt.

Planer er i utgangspunktet å bygge alt mer eller mindre som lydfelle.Har god tilgang på armaflex, Armaflex eller i alle fall noe som er veldig likt.Fant i tillegg til rør også en stor matte på ca. 2 meters bredde,denne er ca 20mm tykk.Hadde vært artig å prøve dette med hensyn til både lyddemping i lydfelle og isolering mht lyd.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som planene allerede får seg en liten knekk tidsmessig,og det før jeg har kommet skikkelig i gang.

Har blitt en veldig dyr uke dette her,ikke helt uforskylt riktignok. :roll:

Ble en ganske dyr tur innom BÅDE Biltema og Jula i går,med blant annet følgende ting i bagasjen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-verkt-y1-jpg
    Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-verkt-y2-jpg

I tillegg til dette har det vært en av DE ukene. Først måtte bilen på værksted på tirsdag,så bestemte vannpumpen seg for at nok er nok...kansje ikke så rart ettersom det var en GAMMEL Brynepumpe. Men det ble uansett besøk av rørlegger i dag.
    Så oppsumert så er det et par regninger på vei i posten tilsvarende "halve" kjellerbudsettet.
    Noe som bare kan bety en ting,MYE overtid i ukene som kommer,med tilsvarende mindre tid i kjelleren. :cry:
    Eneste positive er at jeg da får gjort unna en del av det arbeidet som henger over meg på jobb.

Passer igrunnen dårlig nå som våren nærmer seg med stormskritt,er redd for det blir liten tid til å holde på inne når det blir varmt i været,har mange ting som BURDE vært gjort utendørs.

Jaja,er snart helg så får prøve å få unna litt da i alle fall.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å henge med hue for, kamerat! Hverken kinorommet eller hobbyen går noe sted med det første når du først er blitt bitt av basillen. Det er uansett et prosjekt som tar tid hos de fleste, og det er litt fordi alt skal planlegges og gjennomføres ordentlig. Vi følger nok med deg hele veien skal du se, selvom det tar litt tid. Kanskje ikke alltid med gode råd, men som "motivasjonsassistenter".

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,takk for det alkar. :-D

At TTT er ikke akkurat ukjent her i gården heller,bare spør W

Har uansett ikke de store forhåpningene om å bli ferdig med det første,i beste fall før jul,men er vel en viss fare for at en stor del av neste vinter går med også.

"Motivasjons assistenter" er vel kansje den største grunnen til å starte en byggetråd,at en i tillegg får en masse hjelp ut av det er ren bonus.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten milepæl for meg i dag.

Det første lasset med gipsplater har kommet i hus,og holder resten av rotet i garasjen med selskap.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips-jpg

Gipsen skal dessverre ikke brukes til å kle vegger med,men til å plate mellom tak- og veggbjelker.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-tak-jpg

Men hva i all verden er de hvite stripene for noe?!?Fuging av gulvplatene i etasjen over???

Fruen ble såpass bekymret når hun såg hva jeg hold på med at hun bestilte time hos psykolog på flekken.
    Psykologen var litt usikker,men sa det at hadde jeg SPARKLET i tillegg så hadde jeg lidd av noe han kalte "RuneW syndrom" Han trodde jeg kansje var i et tidlig stadie av denne sykdommen.....

Neida,håper og regner med at om du en gang skulle lese dette Rune så tåler du den ops: .
    Er ment med største respekt for den beste byggetråden jeg har lest.Av en eller annen grunn så tror jeg ikke jeg er den eneste som har kjøpt inn "litt" ekstra fugemasse etter å ha fulgt den tråden...Har riktignok brukt like lang tid på å komme "ut av skapet" der som du har brukt på å skrive den,men lover å si hei når jeg kommer til endes,nærmer meg 2010 med stormskritt,og er snart der jeg datt av lasset (og AVForum) sist gang.

Vel,den fugingen er vel uansett bare tull,men med ganske store gliper fant jeg like godt kunne smøre i litt,så var det i alle fall gjort. :roll:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gulvplateskj-jpg

Kjøpte forøvrig denne saken på impuls på Biltema for en tid siden:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-fugespr-yte-jpg

Prøve et søk på forumet etter denne,men fikk bare et treff (mulig jeg er elendig til å søke) i en tråd om fugepistoler startet av,vel...RuneW.
    Så jeg legger inn noen få ord om inntrykket så langt.

Har ikke prøvd andre på batteri eller luft så kan ikke sammenligne,men denne er vel neppe den enkleste i bruk.Trykker du først på knappen så spyr den ut fugemasse,selv på laveste nivå.I tillegg så er den nesten umulig å få til å slippe igjen,så den mater ut lenge etter du slipper knappen.
    Fant etterhvert en teknikk der jeg holdt inne et par sekunder,deretter fortsatte å fuge 5-10cm før jeg trengte å trykke igjen.Ved stopp løsnet jeg rett og slett hele sylinderen litt for å slippe av trykket igjen.

Etter litt trening så fungerte dette faktisk overaskende bra,og jeg ble mer og mer fornøyd med den,helt til den gikk tom. Den #€%!#€% greia var nemelig helt umulig å få åpnet opp.Overaskelsen var heller stor nok jeg endelig klarte å få lirket den opp og fikk se dette:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-kr-ll1-jpg
    Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-kork2-jpg

Stempelet hadde gått gjennom nesten halve pølsa! Ikke rart det var vanskelig å få løsnet stempelstanga hver gang jeg stoppet å fuge.
    En nærmere titt på sprøya viste årsaken.Stempelet var såpass mye mindre enn sylinderen at pølsa rett og slett tøt forbi stempelet.
    Ser ut som jeg må modifisere litt,men utover det følger jeg at jeg har fått det jeg har betalt for,den kostet 400,- og det er ganske langt under de fugepistolene jeg har sett i alle fall.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-stempel1-jpg
    Går ikke veldig tydelig frem av bildene,men stempelet er et par mm mindre enn sylinderen i diameter.
    Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-stempel2-jpg

Når det gjelder batteri så vet jeg ikke enda,har kun brukt en pølse til nå,men er ingen ting som tyder på at batteriet må lades med det første i alle fall.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her fant jeg en ny tråd jeg skal følge framover

Ser ut som du er godt igang her.
    Bra med masse bilder,fortsett slik.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende tråd =) OM det er noen trøst er min gebe fugepistol som går på luftrykk akkurat lik i oppførsel fuger leeenge etter avtreker er sluppet

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •