Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 244
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Følger med videre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke oppdaget tråden din før nå, men dette ser absolutt lovende ut. Jobb i gamle hus kan ta knekken på selv den beste, men moro å se at du fortsetter etter gulvprosjektet ditt

Angående lerret, hvor stor blir avstanden fra lerret til sweetspot?

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Følger med videre
    Hyggelig å høre,håper det snart kommer noe å følge med på da.

Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Har ikke oppdaget tråden din før nå, men dette ser absolutt lovende ut. Jobb i gamle hus kan ta knekken på selv den beste, men moro å se at du fortsetter etter gulvprosjektet ditt

Angående lerret, hvor stor blir avstanden fra lerret til sweetspot?
    Takker. Har vel kommet til "point of no return" nå,men må innrømme det frister å spikre igjen vinduene og døra til tider. :roll:
    Når det gjelder avstand til sweetspot så skulle den havne på ca. 260cm.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en runde med jobb,influensa,syke barn og f**ns oldemor så ble det endelig tid til en liten økt igjen.
    Hadde igrunnen tenkt å vente med denne oppdateringen til reisverket var på plass,men ser det blir ganske omfattende etterhvert,og med den tiden jeg bruker på en eneste post så må jeg snart sette av 2 dager om jeg ikke begynner nå. ops:

I tillegg så er det jo en mulighet for at noen ser konstruksjonsfeil på det jeg gjør,da kan det være greit å få rettet dette mens det enda lar seg gjøre.

Har et håp om å slippe å skru bunnsvillene fast,så satser på å lime i første omgang.Legger 1-3 lag asfaltpapp under for å rette opp de små ujevnhetene i gulvet,i tillegg til at jeg ble anbefalt å ha dette.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde1-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde2-jpg

Tok turen innom europris for å handle kjøpe Tec7,men de hadde vist fått ny leverandør og kom hjem med en tube "Geocel,TheWorks"
    Skulle i følge tuben lime alt,men dette måtte jo testes først. 8-)
    Igjen kom den støpeprøven jeg tok for en tid tilbake til sin rett.
    Limte en prøve med Sikaflex og en med Theworks. (Støp-papp-lekt)

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde3-jpg

Etter tørking prøvde jeg deretter hvor mye kraft som skulle til for å brekke løs lektene. Begge to måtte vries for å få brekt de løs,men Sikaflexen var klart svakere,og i begge tilfellene så var det limet som løsnet.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde4-jpg

Så langt så bra,men jeg klarte ikke helt å slå meg til ro med resultatet...Tec7 MÅTTE jo prøves,så det ble ny runde til butikken (noen som fortsatt lurer på hvorfor dette er et evighetsprosjekt?) :shock:

Resultatet overrasker vel ikke så mange her inne,ser det er nok av Tec7 fans her. Denne var det ikke sjangs å få vridd av,hammeren måtte frem.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde5-jpg

Her var det rett og slett pappen som måtte gi tapt,både støp og tresiden satt like godt.
    Så jeg satser på at det holder å lime veggene fast.

Vel,nok om det. Det var i alle fall omsider på tide å snekre litt.
    Litt av utfordringen med rommet har vært muren som går langs 2,5 sider av rommet.Det enkle og mest fornuftige hadde vel vært å sette opp reisverket på siden,men følte jeg mistet litt for mye plas til det,i tillegg til å få latterlig tykke yttervegger.
    Løsningen jeg nå endelig fikk prøvd ut krevde mye arbeid for lite,men har man dårlig plass så har man dårlig plass.Som man forhåpenteligvis ser på sketchup tegningen her så var planen å bruke lekter ved muren for så og gå over til 2*4 over.
    Utfordringen her er at man må ha noe og støtte opp den som ligger på muren med,med minst mulig overføring av vibrasjoner fra romirommet.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-mur-jpg

Lette lenge etter noen jeg kunne bruke før jeg snublet over disse her:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde6-jpg

Sikkert noen her som kan si hva disse heter,men er i alle fall en overgang fra stort rør over til små rør. Fant så mange kasserte av disse at de egnet seg ypperlig til oppgaven.
    Virker nok noenlunde på samme måten som disse uboat floaters eller hva de nå heter,bare mye bedre,da flexibiliteten er større,samtidig som de er stødige nok til mitt formål.

Var riktig nok en hel jobb å få tilpasset disse,da muren ikke er helt bein,og jeg i tillegg måtte finne ut hvor mye press jeg måtte sette på de for at de skulle støtte opp uten å miste all sin fleksibilitet.

Brukte skiver av 2*4 som skims for å få alle i riktig høyde:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde7-jpg

Her er bilde av hvordan de er plassert under 2*6'en jeg bruker oppå muren:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde8-jpg

Nedre del av kortveggen satt sammen:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde9-jpg

Litt av problemet med løsningen er at det kun blir plass til 35 mm isolasjon i den nedre delen av ytterveggene,i minste laget,selv om lecaen vistnok isolerer en del.
    Har jeg også kommet over en "ekslusiv" ting i min søken. Har fått tak i en god del 20mm Armaflex,som med en bredde på 160cm til alt hell passer akkurat delt i 2.
    Ikke akkurat standard isolasjon med en m2 pris på x antall hundrelapper. :roll:
    Usikker på isolasjonsevnen,men skulle tilsvare en god del glava.Festet denne på utsiden av lektene,så jeg i tillegg har noe å legge vanlig isolasjon imot:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde10-jpg

Her et bilde av nedre del med armaflex og toppen montert.Satte på ekstra vinkler på midten av veggen for å sikre at ingenting kan skli fra hverandre:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde11-jpg

Er som nevnt langt fra noen snekker,men etter å ha jobbet med stål i en årrekke blir en del av patentene overført fra det. HELT sikker mye det finnes langt enklere løsninger på,men kommer stort sett i mål alikevel.

Selv om jeg har bundet opp all material i bunter for tørking,så er shiten alikevell vridd og vrengt i alle bauger og kanter :evil: ,noe som skapte et problem med bunn og toppsvill.For å få klemt denne inntil stenderene ved montering skudde jeg på en vinkel og brukte en tvinge for å få de på plass:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-tvinge-jpg

Status for helgen. 2 av veggene satt sammen,dog ikke limt enda.Mangler enda tråd på baksiden til å legge isolasjonen mot,pluss oppmerking og påskruing av vinkler til takbjelkene. Begge veggene er riktignok låst i riktig posisjon med patentband på kryss og tvers i et optimistisk forsøk på å forhindre mer forvrenging.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde12-jpg

Så over til et spørsmål. (om det enda er noen som ikke har falt av lasset)

Hva gjør jeg med toppsvilla på kortveggene i forhold til festing av gipsplatene i taket?

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde13-jpg

Vet man kan bruke gipsvinkler her,men har en del MDF kapp. Kan vel skru en strimle MDF på toppen av svillen med 2-3 cm utstikk så jeg har noe å feste platene i her?

Til slutt et spørsmål jeg begynner å bli heller fortvilet over.Noen som har et tips når det gjelder opplasting av bilder??

Får Guru meditation om igjen og om igjen. Prøver i gjennomsnitt MINST 5 ganger per bilde,noe som gjør at jeg på en post som denne sitter i minst en halvtime bare for å få lastet opp bildene,begynner å bli ganske så frustrende...

Byggetråd

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen

Så over til et spørsmål. (om det enda er noen som ikke har falt av lasset)

Hva gjør jeg med toppsvilla på kortveggene i forhold til festing av gipsplatene i taket?

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bilde13-jpg

Vet man kan bruke gipsvinkler her,men har en del MDF kapp. Kan vel skru en strimle MDF på toppen av svillen med 2-3 cm utstikk så jeg har noe å feste platene i her?
    Jeg tror ikke jeg ville ha brukt MDF for den er vel ikke det enkleste å skru i. Ta en vanlig plank av et eller annet slag å fest på toppen av toppsvillen på samme måten som du foreslår med MDF. Det vil nok gjøre det enklere å skru gips i ettertid.

Flott at du tar deg tid til å legge ved så mye bilder slik at vi kan se hvordan kinoen utvikler seg

Når det gjelder de problemene du har med å laste opp bilder så vet jeg ikke hva det kommer av for når jeg laster opp bilder går det veldig raskt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Så langt så bra,men jeg klarte ikke helt å slå meg til ro med resultatet...Tec7 MÅTTE jo prøves,så det ble ny runde til butikken (noen som fortsatt lurer på hvorfor dette er et evighetsprosjekt?) :shock:

Resultatet overrasker vel ikke så mange her inne,ser det er nok av Tec7 fans her. Denne var det ikke sjangs å få vridd av,hammeren måtte frem.

Tech7 er suverent. Jeg limte MDF-plater direkte på murveggen i leiligheta mi. Hadde vært skøy og sett han stakkaren som finner ut han skal pusse opp om 20 år

Flott løsning med den murveggen smart !

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Jeg tror ikke jeg ville ha brukt MDF for den er vel ikke det enkleste å skru i. Ta en vanlig plank av et eller annet slag å fest på toppen av toppsvillen på samme måten som du foreslår med MDF. Det vil nok gjøre det enklere å skru gips i ettertid.

Flott at du tar deg tid til å legge ved så mye bilder slik at vi kan se hvordan kinoen utvikler seg

Når det gjelder de problemene du har med å laste opp bilder så vet jeg ikke hva det kommer av for når jeg laster opp bilder går det veldig raskt

Tusen takk for tipsen,reddet meg fra å gjøre en blemme der. Skal se om ikke jeg finner noe bedre i skrothaugen.

Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Tech7 er suverent. Jeg limte MDF-plater direkte på murveggen i leiligheta mi. Hadde vært skøy og sett han stakkaren som finner ut han skal pusse opp om 20 år

Flott løsning med den murveggen smart !
    Takk for det.

Hehe,vil tro det sitter ja. En får jo nesten håpe at ikke en stakkar en gang i fremtiden prøver å bygge om disse hjemmekinoene,har vel en liten mistanke om at de fleste er litt vanskligere å demontere en et vanlig rom. :roll:

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kappa til nokre lekter i korte lengder som eg brukte for å festa toppsvilla der det ikkje var bjelkelag å festa i. Trur nok MDF vert i skrøpligaste laget ja.

Har kikka innom tråden din ein del gongar og lurt litt på korleis du hadde tenkt å gjera det med muren. Ser smått genialt ut med den løysinga di

Kul test av tec7 forresten. Har høyrt den skal vera ein del betre enn sikaflex...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget ryddig håndtverk og ikke minst godt dokumentert. Følger med her på oppdateringer.

Angående opplasting av bilder så har jeg god erfaring med å bruke photobucket og legge inn IMG- koden i innleggene. Vet ikke hvordan du går frem, men det fungerer meget godt hos meg. Skalering av bildene bruker jeg preview på macen og ett eller annet gratis program på paden. Vet ikke om dette kan være til hjelp?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker de du har gjort! MEN KLAG **** IKKJE PÅ OLDEMOREN DIN!!! HAR SELV MISTET MIN OG ANGRER SJUKT PÅ AT JEG IKKE FIKK VERE MED HUN MER!!!! VOKS OPP!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsomt til skriking da.

Å trur ikke han klaget på sin oldemor, er vel heller et "ordtak" som mange sier, når en del ting ikke går heeelt som planlagt, med f.eks sjukdom, jobbing osv osv.

Spennende prosjekt dette, skal følges med på.

ynwa

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig å se at så mange følger med her,er både motiverende og et spark bak til å komme videre av og til.

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg kappa til nokre lekter i korte lengder som eg brukte for å festa toppsvilla der det ikkje var bjelkelag å festa i. Trur nok MDF vert i skrøpligaste laget ja.
    Er det som er en av de store fordelene med å poste,unngår i alle fall NOEN av alle blemmene.

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Meget ryddig håndtverk og ikke minst godt dokumentert. Følger med her på oppdateringer.

Angående opplasting av bilder så har jeg god erfaring med å bruke photobucket og legge inn IMG- koden i innleggene. Vet ikke hvordan du går frem, men det fungerer meget godt hos meg. Skalering av bildene bruker jeg preview på macen og ett eller annet gratis program på paden. Vet ikke om dette kan være til hjelp?
    Takk for hyggelige ord. Når det gjelder bildene så har jeg en mistanke til ustabilt nett,har samme problem på 2 maskiner. Når det er sagt så gikk jeg tilbake til IE på siste post,og da virket det i alle fall bedre,fikk bare et par feilmeldinger,bruker Crome til vanlig.

Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Liker de du har gjort! MEN KLAG **** IKKJE PÅ OLDEMOREN DIN!!! HAR SELV MISTET MIN OG ANGRER SJUKT PÅ AT JEG IKKE FIKK VERE MED HUN MER!!!! VOKS OPP!!
    Leit å høre om oldemoren din,hadde selv en oldemor jeg var veldig glad i som vandret for ganske mange år siden,men som YNWA skriver så det det ganske langt fra meningen med det.
    Stammer helt riktig fra et gammelt ordtak,Fanden og hans oldemor,noe som i alle fall på disse kanter har blitt kortet inn til fandens oldemor eller bare som jeg skrev,f**ns oldemor.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tid der ryggen har slått seg helt vrang og nektet meg adgang i kjelleren fikk jeg endelig surret meg til kiropraktoren.Etter at han hadde fått rettet meg opp igjen fikk jeg til alt overmål huset for meg selv noen dager i påsken. :-D

Først ut var det å plukke ned de 2 første veggene for å feste snor på baksiden til isolasjonen samt montere avstiving til taksperrene.Limte deretter fast veggene før jeg satte i gang med neste.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-snor-jpg

Taksperrene ble kuttet for en tid tilbake,deretter bundet sammen i et forsøk på å forhindre vridning.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bundetmat-jpg

Kan vel si at materialene brydde seg fint lite om forsøket mitt.... :evil: Nå er det riktignok godt mulig det hadde sett mye værre ut om jeg ikke hadde gjort det,men begynner å bli rimelig lei av trevirke nå.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bundetmat2-jpg

Kappet hjørnene av taksperrene for bedre klaring til eksisterende isolasjon.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-kapping-hj-rne-jpg

Var nesten ferdig med 3 vegger før ryggen begynte å si takk for seg igjen og jeg trodde jeg måtte ta ferie (håper ikke kiropraktoren er leser her inne ops: ops: ) da jeg fikk overaskende og kjærkommen hjelp fra Darthmaniac. Er både lettere og mer moro å være flere.

Så i løpet av de 2 siste dagene har vi fått ferdig det grøvste av reisverket.Forhåpentlig vis uten at jeg har glemt for viktige ting.

Husket i det minste å borre og sette inn flexrør til antenneledningen før jeg lukket igjen det ene hjørnet.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-flexr-par-jpg

Slik ser rommet ut nå:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-oversikt1-jpg
    Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-oversikt2-jpg

Må innrømme det er utrolig deilig å endelig kunne se konturene av rommet.

Mangler enda noen høytalerfester,projektorfeste samt litt rundt døren og vinduene før jeg kan begynne å isolere,men det er stort sett bare kosejobber.
    Med unntak av denne da,den gleder jeg meg VIRKELIG til.... må kutte vekk litt isolasjon over sperrene så den ikke ligger i press pluss finne en måte å binde den opp litt på.Utrolig moro jobb på 40 år gammel isolasjon.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-taksperr-jpg

Ellers blir det spennende om jeg husker å fjerne alt hjelpematerialet rundt.Har patentband og klosser i bøttevis for å presse alt i riktig posisjon.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-patentb-nd-jpg

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og God Påske.
    Fått blod på tann nå ser jeg. Spennende å se alle detaljer du velger og ikke minst den tålmodigheten du har til å finne ut alt dette. Gleder meg til å se videre fremgang.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Hei og God Påske.
    Fått blod på tann nå ser jeg. Spennende å se alle detaljer du velger og ikke minst den tålmodigheten du har til å finne ut alt dette. Gleder meg til å se videre fremgang.

God påske til dere også.

Jo,er litt artigere å holde på nå som jeg ser resultat av det,som som jeg har sagt før,tror vel heller det går mer på å være for dum til å kjenne sin begrensing en tålmodighet og kunnskap. :roll:
    Går ganske mye av allerede minimal tid til å klø seg i hodet og r**a i et forsøk på å finne løsninger på ting. ops:

Men,lærerikt er det uten tvil.Tror ikke jeg vil være like skeptisk til andre oppussingsprosjekter i huset etter jeg er ferdig for å si det slik. Så får det heller ta den tiden det tar. Har heldigvis en tålmodig frue.

Byggetråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobb med reisverket! Kjenner følelsen av å se konturen av det man jobber med. Det blir fort litt morsommere å holde på når man ser "lys" i enden av tunnellen

Kjenner også til problemet med at materialer vrir seg selv om man strammer dem opp aldri så mye. Utrolig irriterende, selv om det virker uunngåelig.

Finsag du har også, forresten. Fornøyd med den regner jeg med?

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å se fremgang hos deg. Viktig at du er nøye ved kutting av isolasjonen slik at det ikke blir åpninger, jeg vet ikke om det er bildet som lyver men det ser ut til at det er noen åpninger mellom bjelkene i taket. Det neste nå blir vel trekkerør til elektrisk og diverse annet man vil ha skjult. Håper du blir bedre i ryggen slik at du får fortsette byggingen.

God påske

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Kenti:

Joda,fornøyd med den sagen.Kunne tenkt meg modellen med laser riktignok,men når jeg kom over den på godt tilbud på OBS måtte jeg bare slå til.

Sitat Opprinnelig postet av alias
    Gøy å se fremgang hos deg. Viktig at du er nøye ved kutting av isolasjonen slik at det ikke blir åpninger, jeg vet ikke om det er bildet som lyver men det ser ut til at det er noen åpninger mellom bjelkene i taket. Det neste nå blir vel trekkerør til elektrisk og diverse annet man vil ha skjult. Håper du blir bedre i ryggen slik at du får fortsette byggingen.

God påske
    Takker for tipset.

Skal prøve så godt jeg kan. Og du har rett med de åpningene,er heldigvis ikke værre enn at det er sperrene som har presset isolasjonen opp og til sides ved montering.Men,fikses må det.

Når det gjelder trekkrør er enda det en del frem i tid.Legger alt slikt i bokser inne i rommet,slik feks Kenti holder på med nå.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt oppmanning har jeg omsider kommet igang med å kutte isolasjonen.
    Fikk besøk av fruen litt etter jeg var i gang,og av en eller annen grunn synes hun jeg så ustyrtelig morsom ut... etterfulgt av mumling om galskap og "nå har det endelig rablet for gubben" når jeg hadde forklart hva jeg holdt på med. Må vel innrømme at jeg er usikker på nødvendigheten av denne møkkajobben selv,men med en viss etterhvert så berømt "hoppetest" enda friskt i minnet så vil jeg i alle fall prøve å minimere direkte
    kontakt så mye som mulig.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-wp_000589-jpg

Selve utskjæringen er jo ren plankekjøring.Først et snitt på hver side av nye taksperr:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-kutting1-jpg

Deretter presse opp isolasjonen og skjære ut et kakestykke over sperret:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-kutting2-jpg

Var en stund litt i tvil om hvordan jeg skulle binde opp isolasjonen,men fant ut det i grunnen var tull å lure på.Trenger jo kun å hindre gammel isolasjon å sige ned,så en snor mellom gamle og nye sperr kan da være slakk og burde ikke kunne overføre lyd på noe vis:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-oppbinding-jpg

Ble etterhvert en ganske stor haug med gammel,ufyselig isolasjon.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-kapp-jpg

Så var det å gjenta prosessen på ny isolasjon,bare med utkapp for motsatt sperr:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-nyiso-jpg

Ettersom jeg har fått et par pakker med ny isolasjon i hus kunne jeg også få gjort ferdig platen til projektorfestet. Enkel patent der 2 lekter først blir limt og skrudd i riktig høyde i forhold til platetykkelse:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-festeproj1-jpg

Deretter på plass med isolasjonen:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-isoproj2-jpg

Før platen,i dette tilfellet en hobbyplate,ble skrudd opp:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-festeproj3-jpg

Eneste fordelen med gammel isolasjon er at det nesten blir gøy å jobbe med ny.

Så akkurat nå ser jeg frem til å få dekket over all gammel isolasjon,så kommer forhåpentligvis gipsen også på plass snart.

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isolasjon, isolasjon, isolasjon. Det er jaggu pyton arbeid:-) men no går det i alle fall unna!

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •