Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 244
    Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med nytt gulv. Er det ikke deilig å nå slike milepæler i prosjektet?
    Takk for det kenti, og jo,for å være ærlig så håper jeg sant å si at det aldri blir like hærlig å nå en milepæl igjen.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite matnyttig oppdatering er jeg redd for,bare en liten forlengelse av "miniguiden" min. Må sannsynligvis til med tilnærmet samme jobben på et par andre rom i kjelleren om 2-3 år,så da kan denne være greit å ha som en mal.Kan aldri tenke meg at jeg faktisk kommer til å HUSKE hvordan jeg gjorde jobben... :roll:

Har endelig fått sjansen til å gå over gulvet skikkelig,og ser et par ting som kunne vært gjort bedre.

-Blandingsforhold. Vil absolutt anbefale litt ekstra vann i forhold til oppskriften. Flyter bedre,lettere å jobbe med,og det gir en penere finish.

-Piggrulle. Må brukes flittig. Brukte den mye under oppfylling,men var ikke like flink ved etterfylling de plassene det var for lite masse,har fått enkelte bobler i overflaten her.

-Pussing i etterkant.
    Her kommer det vel an på hvilken finish du ønsker og hvor mye du vil legge i det.
    Kom meg ikke inn på gulvet før nærmere midnatt,men prøvde å pusse litt med et pussebrett på et par kvadratmeter.
    Selv bare 10 minutter arbeid her (fruen kom inn og jaget meg i seng ) så ble resultatet mye bedre på det pussede området. Er jo selvfølgelig mye bedre med et helikopter,men har man ikke et til rådighet kan man få gjort mye bare med et brett,såfremt man kommer i gang så fort gulvet er gangbart.

Ellers så har jeg huset for meg selv i nesten et døgn,så nå er det ned i kjelleren og fuge kanter og nyte noen kalde mens anlegget underholder nabolaget.

God helg alle AV friker. 8)

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott byggetråd, med mye nyttig info.

Ser bra ut fremgangen her, og gleder meg til å følge deg videre. :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Veldig flott byggetråd, med mye nyttig info.

Ser bra ut fremgangen her, og gleder meg til å følge deg videre. :-)
    Takker for den. Er riktignok bare en liten oppussingsjobb sammenliknet med det prosjektet ditt som vel er blant de mest spennende trådene her for tiden.

Byggetråd

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe nytt? føler det er lenge siden jeg har hørt ifra denne tråden?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    noe nytt? føler det er lenge siden jeg har hørt ifra denne tråden?

Er i grunnen ikke så mye nytt nei,har hatt begrenset med tid i tillegg så sa ryggen takk for seg etter gulvjobben. :?

Holder på med fuging rundt gulvet pluss noen andre småting som må på plass før jeg kan begynne på reisverket,men regner med leserne her er såpass lei av "fugebilder" at jeg prøver å vente med det så lenge som mulig. Blir litt greiere i neste etappe da det jo faktisk kommer litt nytt sånt innimellom.

Byggetråd

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gøy å følge med på tråden din siden vi er omtrent i samme stadie i byggingen. Greit at jeg ligger litt etter deg for da kan jeg plukke opp dine tips etterhvert. Jeg har planer om å gjøre omtrent samme jobben som deg på gulvet, men kommer til å støpe scene + rappo til andre rad samtidig. Det kommer også til å bli lagt vannbåren varme i gulvet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Veldig gøy å følge med på tråden din siden vi er omtrent i samme stadie i byggingen. Greit at jeg ligger litt etter deg for da kan jeg plukke opp dine tips etterhvert. Jeg har planer om å gjøre omtrent samme jobben som deg på gulvet, men kommer til å støpe scene + rappo til andre rad samtidig. Det kommer også til å bli lagt vannbåren varme i gulvet.
    Tror ikke du skal satse for mye på å ligge etter denne tråden,med mindre du har VELDIG god tid. ops: ops:
    Men veldig hyggelig at du følger med.
    Begynner å bli mange småkinoer i distriktet her nå så hadde vært moro med en (a)sy(l)forening for å dele litt erfaringer og se film. :-D

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har av 1000 grunner vært nærmest stillstans i kjelleren i en periode igjen,men en ørliten fremdrift er det nå å spore.
    Har fått pusset ferdig muren samt fått på papp og fuget langs gulvet.Isolasjonen er også ferdig bundet opp.Det å fjerne den plasten jeg hengte opp for støvet sin del var IKKE en moro jobb... :? men er desto mer glad for at jeg tok meg bryet å henge den opp fra børjan av.
    Det eneste som mangler før reisverk nå er å røske vegg det gamle elektriske.

Hadde håpet å komme godt igang med kutting av materialer i dag,men dagen forsvant så alt for fort.

Satser uansett på å få begynt på reisverket i neste uke,og det er en jobb jeg definitivt gleder meg til,skal bli deilig å gjøre noe som man faktisk ser igjen og i tillegg så får jeg et bedre inntrykk av det ferdige rommet da.

Var også deilig å kunne rydde ut alt rotet igjen omsider,er så mye trivligere å jobbe i et ryddig rom.

Skal opp å prøve meg på Lofotfiske i forbindelse med et kurs på jobben neste helg men satser på bilder med litt mer fremdrift etter det.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-riving4-013-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-riving4-016-jpg

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja, der var du i gang igjen. Blir spennende å følge med her etterhvert. Blir jeg for nyskjerrig får jeg ta en tur over heia og ta en titt.:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Se det ja, der var du i gang igjen. Blir spennende å følge med her etterhvert. Blir jeg for nyskjerrig får jeg ta en tur over heia og ta en titt.:-D

Velkommen skal du være.

Får jeg lov til å tilbringe litt tid i kjelleren så håper jeg at man kan få et vist inntrykk i løpet av våren.

Ellers så har turen innom kjelleren din satt sine spor,er liksom ikke det samme å se film hjemme lenger.

Selv om alt var imponerende så var det senteren din som på mange måter gjorde det største inntrykket. Var morro å endelig få oppleve RC64'en gjennom en hel film og ikke bare på noen få sener. Må nok pent slå fra meg alle planer om å nøye meg med en 62 ja.

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC-62 er jo også ein meget kurant senter.

Rommet ditt ser ut som eit ypperleg utgangspunkt no. Å få på plater er utan tvil den artigaste jobben. Då ser du resultat for kvar einaste time du brukar.

Føljer spent med vidare.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at det er ikke mye forsjell fra 62 til 64, er jo egentlig bare to mer bass/mellomtoner. noen som har peiling?

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja nå er det klart til reisverk. Blir det buet lerret eller hva har du tenkt.
    Etter turen hos arntost som var kjempe koselig,så blir det en del ting en har lyst på ja.
    legger ved et lite planleggings bilde

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt arnt har bygget en kino som inspirerer folk til å bygge orntlig kino rundt her!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    RC-62 er jo også ein meget kurant senter.

Rommet ditt ser ut som eit ypperleg utgangspunkt no. Å få på plater er utan tvil den artigaste jobben. Då ser du resultat for kvar einaste time du brukar.

Føljer spent med vidare.
    Takker for det Komlo. Jo,tror nok jeg klarer meg fint med RC-62,MEN...... :roll:
    Tror vel helste at valget blir gjort ut fra hva jeg kommer over brukt når tiden er inne. I tillegg så er 64'en litt over budsjett med tanke på alt annet som skal inn i tillegg.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Har hørt at det er ikke mye forsjell fra 62 til 64, er jo egentlig bare to mer bass/mellomtoner. noen som har peiling?
    Nå skal slettes ikke jeg påstå å ha peiling,men så vidt jeg vet så er vel RC-64'en utstyrt med samme type deler som man finner i RF-63/83,med andre ord bedre delefilter,elementer og kasse? Så forskjellen er vel litt større en bare de 2 elementene,men for all del,slettes ikke sikkert jeg hadde hørt forskjell.

Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Se det ja nå er det klart til reisverk. Blir det buet lerret eller hva har du tenkt.
    Etter turen hos arntost som var kjempe koselig,så blir det en del ting en har lyst på ja.
    Går enda for buet lerret,men tvilen blir større og større,tror nesten jeg skulle sett ett før jeg bestiller.

Må se å få tatt meg en tur innom en dag,det fordømrade anlegget på jobb kan vel ikke havarere kl 2 HVER dag.... :twisted:

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på buet 16:9? Hvor stort skal du ha det. Det var vel det vi skulle se på når du var her, ble ikke tid til det da. Kjører jo ofte inn mitt til 16:9, men da utgjør det ikke mer enn ett 106" 16:9 lerret. Tror ikke du vil se så mye på bilde om du har det buet eller ikke, tror det du synes visuelt er best som er det viktigste.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Tenker du på buet 16:9? Hvor stort skal du ha det. Det var vel det vi skulle se på når du var her, ble ikke tid til det da. Kjører jo ofte inn mitt til 16:9, men da utgjør det ikke mer enn ett 106" 16:9 lerret. Tror ikke du vil se så mye på bilde om du har det buet eller ikke, tror det du synes visuelt er best som er det viktigste.
    Nei,klokka gikk så alt for fort,og hadde veldig lyst til å se en hel film.

Tenkte på 16:9 ja,og da faktisk 106 tommer.Det er det største jeg klarer å skvise inn dessverre.

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Takker for gode tilbakemeldinger fra dere begge. Veldig kjekt å få besøk. Får prøve å by på litt mer enn kaffe og helnøtt neste gang. :-D

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste