Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 244
    Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det går fortsatt i sirup her av flere årsaker,litt av grunnen er et sperr som hviler på brannmuren og fukt i gulvet,men kommer mer tilbake til dette senere.

Har benyttet ledig tid til å lage meg en ny TV benk,da den gamle ble for stor for SVS'ene.Fikk kun plass til en i hjørnet og selv da sperret frontene for lærretet.
    Dette gav meg også en fin anledning til å trene litt meg håndfresen.Benken blir det første møbelet jeg bruker så fint verktøy til. 8)
    Benken ble laget av en gammel bordplate til topplate og hobbyplater på resten.Blir kun en helt vanlig,rett frem benk,så ingenting fanzy.

Her et bilde av sideplatene + kneplatene av 3mm kryssfiner jeg brukte til avstiving:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-deler-jpg

En klar fordel med overfresen var muligheten for å lage rette spor med presspassning til alle skjøter.Hobbyplatene er dessverre ikke helt beine,men med det sporet så kunne jeg rette alt opp i endene med et ganske brukbart totalresultat.Her nærbilde av utfresing til mellomste hylle på endeplatene.Kan også se innfellingen til kneplatene her.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-spor-jpg

Benken prøvemontert før pussing og lakking.Her vises innfellingen av kneplatene i bakkant:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-sattsammen-jpg

Benken ferdig lakket,her sett forfra:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-ferdigforfra-jpg

Sett bakfra med kneplatene sparklet og pusset:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-ferdigbakfra-jpg

Som sagt en helt standard benk,men med sort matt lakk så glir den uansett ganske så anonymt inn i bakgrunnen.Den ble faktisk heller stusselig i nåværende oppsett,men skulle passe godt her når jeg engang får nytt annlegg her oppe:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-oppsett-jpg

Det som ødelegger mest i nåværende oppsett er i grunnen senteren.Har kun en RC-52 og denne er merkbart spinklere en RF-82'ene.Fornuften og økonomien sier at jeg burde oppgradere til en RC-62,men kjenner dessverre meg selv såpass at jeg vil angre på at jeg ikke gikk for en RC-64. :-?
    Så om noen har en sort en de ønsker å kvitte seg med er det bare å ta kontakt.

Hadde et hyggelig besøk av Mr. Hunsbedt noe som forventet gav en mengde ideer. :-D Han var også så hjelpsom at han tok med et kamera,så jeg kan endelig legge ut et par oversiktsbilder av kjellerstuen.Og for ordens skyld,det er nok tosken som har kjørt dette gjennom photoshop som er skyld i eventuelle uklarheter i disse blidene og ikke fotografen. 8)

Rommet sett fra høyre front:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-fra-front-jpg

Sett fra døren:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-frad-jpg
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommeren kom og sommeren gikk....(hørte i alle fall noen som påsto det var sommer)

Kjellerstuen fikk pent finne seg i å bli satt på vent i sommer,med mye jobbing og mange prosjekter utendørs.Har kommet så smått i gang igjen utover høsten,men det har vist seg enda vanskeligere å komme igang igjen med denne tråden. ops:

Først ut er riving av brannmuren rundt den gamle ovnen

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-brannmur1-jpg

Denne jobben gikk strålende helt til jeg kom ut til hjørnet,der satt den ytterste
    steinen dønn fast
    Når jeg begynte å studere litt viste det seg at selve takkonstruksjonen hadde sigd litt og hvilte på brannmuren.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-brannmur2-jpg

Det er ikke sikkert at det er et problem,men med en tung stor peis i stuen over tok jeg ikke sjansen på å la det sige ned,men jekket opp litt og satte under et par midlertidige støtter.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-st-tterbrannmur-jpg

Brannmur nede og hull murt igjen.Kan også skimte litt at rotet det ble ut av det,for ikke å snakke om over en palle med stein.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-hullpipe-jpg

Men med det var i det minste brannmuren nede så det var klart for riving av gulv.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var som nevnt tiden kommet til gulvet.I utgangspunktet en grei jobb,men når gulvplatene skal brukes om igjen øker plutselig arbeidsmengden ganske drastisk. :-?

Trengte noe ekstra plater både i garasjen og på loftet,så for å få platene opp hele brukte jeg en dor til å slå spikerene delvis gjennom platene.Kan vel strengt tatt ikke påstå at snekkeren hadde spart på spiker i sin tid heller. :roll:
    Om noen har en lettere måte,så kom gjerne med den,ikke sikkert at dette blir siste gangen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-dor-jpg

Viste seg dessverre å være ganske så fuktig under gulvet også.Den plassen jeg skar hull for å se etter fuktighet var jo selvfølgelig omtrent den eneste tørre på hele gulvet....

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-fuktig-gulv-jpg

"Heldigvis" har vi hatt masse regn i det siste,slik at jeg er ganske sikker på at lekkasjen er funnet.En ny pipehatt på taket sørget for at rommet nå er knusk tørt.En ekstra bonus er jo at jeg ikke trenger å angre på at jeg begynte på gulvet,det var noe som måtte gjøres uansett.

Etter mye om og men var var nå i alle fall gulvet omsider vekk,og rommet endelig (noenlunde) ryddig igjen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-ryddig-igjen-jpg

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved riving av brannmur dukket det opp enda flere hull inni hjørnet bak pipen,også disse inn under trappen,i tillegg til bak pipen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-mer-hull-jpg

Måtte pent krype inn under trappen igjen i gammelt isolasjonsstøv for å legge på noen platebiter,men tett ble det nå omsider.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-hj-rnelappet-jpg

Den tingen jeg var mest spent på ved riving var sikringskapet og adkomst til det.
    Det ble en av de mest hyggelige overaskelsene til nå.Det lå riktig så åpent og greit til når sponplaten bak muren forsvant. Kablelrøret under skapet kan sees igjen på første bildet for å lettere forstå plassering.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-sikringskap-jpg

Kommer til å lage luke her for mulig adkomst også i fremtiden.

Har også hørt noe om at minst en side av pipen skal være åpen/tilgjengelig. Noen som vet om der er det noe i dette,og vil en luke i så fall være godt nok? Ser pipen fra bunn til topp gjennom det hullet.

Byggetråd

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 sider av pipa skal være synlig for inspeksjon.
    Om den ikke er i bruk i kjeller kan du fylle den med leca kuler og støpe ny bunn i pipa i hovedetg. Da kan pipa kles inn i sin helhet i kjeller. Evt feieluke i kjeller må også flyttes opp til over ny bunn i pipe.

Hør med din lokale feier, de rådgir om mulige løsninger i slike tilfeller, og tar (nesten) ikke betalt for en befaring hjemme hos deg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Er nok best å snakke med feieren ja.

Flytte opp feieluken er nok dessverre lite aktuelt.Hadde tenkt å kle igjen den veggen ved feieluken med luke der også som adkomst.Får høre om det går an hvis jeg legger veggen langt nok ut fra pipen til å se muren bak.
    Men må si 2 sider høres drastisk ut.Fra før har alle sider vært dekket,brannmuren dekker tross alt like effektivt som noen vegg,så muligheten for inspeksjon øker ganske drastisk slik det er nå. Eneste muligheten for å se noe av pipen tidligere var å krype opp på loftet og ta bort isolasjonen på toppen av det hullet som sikringskapet står i,men selv da ser du bare en side av pipen,og det uten noe slags adkomstmulighet.

Skulle nærme tiden for å få feieren på besøk uansett,og er han like behjelpelig som han virker går det nok å finne en løsning.

Byggetråd

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å merke seg at det som var lov når pipen din ble innebygd er ikke lov lenger...
    Har du først avdekt pipen har du ikke lov å kle den inn igjen.
    Fikk samme problemet i huset jeg eier. Gammel teglpipe som var dekket med masse rart av stein og ornamenter. Etter delvis riving fikk jeg feier på besøk til en konsultasjon.
    Lang historie kort - jeg reiv 9,8 tonn med teglpipe og har nå satt inn en ny stålpipe :wink:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir begrenset med aktivitet for tiden,men har endelig fått satt meg ned igjen med sketchup igjen.Har brukt litt tid de siste ukene til å få tegnet inn rommet med alt av reisverk på mål.Har tatt med alle avvik med unntak av skjevheter i reisverk og gulv,og heller gått ut fra middelverdier. Er uansett ikke noen av de skjevhetene som spiller inn på videre bygging.

Vanskelig å komme over hvor nytting verktøy det er.
    Spesielt for sånne som jeg som ikke akkurat kvalifiserer som snekker.
    Er ganske mye jeg har fundert på hvordan jeg skulle løse som hvor svaret nesten gir seg selv når man ha sittet og lekt med sketchupen noen timer.

Her et oversiktbilde av hvordan rommet er i dag. (ikke lett å få så mye ut av disse bildene,men man får forhåpentligvis en viss ide)

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-tomt-rom2-jpg

Her noen bilder med støpt gulv og reisverk til romirom på plass.
    Har allerede gått gjennom flere revisjoner for å få det til å passe bedre ut med feks. gipsplater.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-reisverk-romirom-3-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-reisverk-romirom-5-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-reisverk-romirom-4-jpg

Sitter for tiden å tegner på ferdig rom.Håper å kunne legge ut et par bilder der også med tiden,men mangler litt på det enda.
    Vet mange mener at denne delen av planleggingen burde vært ferdig for lenge siden,men det har vært for mange usikkerhetsmomenter om størrelsen på rommet,spesielt med muren langs veggen og gulvet.Har riktignok tegnet og fundert på løsninger i et par år nå,men er dessverre av typen som ikke klarer å planlegge 100% før jeg vet alle målene,og helst ikke da heller.Har vel en lei tendens til å begynne i en ende og ta det der fra. :roll:

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Verdt å merke seg at det som var lov når pipen din ble innebygd er ikke lov lenger...
    Har du først avdekt pipen har du ikke lov å kle den inn igjen.
    Fikk samme problemet i huset jeg eier. Gammel teglpipe som var dekket med masse rart av stein og ornamenter. Etter delvis riving fikk jeg feier på besøk til en konsultasjon.
    Lang historie kort - jeg reiv 9,8 tonn med teglpipe og har nå satt inn en ny stålpipe :wink:
    Aiaiai! :shock:

Hmmm,blir vel kansje heller "hvilken ovn? har aldri hatt en ovn her nede jeg? Har vært slik her så lenge jeg har hatt dette huset i alle fall."

Neida,den er vel muligens litt drøy,og det er langt fra den eneste "nye" regelen som dukker opp ved en renovasjon/ombygging/påbygging i dag dessverre. Noen av de er sikkert fornuftige nok, mens andre virker heller håpløse,og enda værre blir det vist nok i 2014 når de nye forskriftene trer i kraft.

Jaja,skal ikke være lett å være Ola Dunk.

Byggetråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo meget så bra ut. Hva er dimensjonene på rommet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann BEF,hyggelig at du tar turen innom alle disse småtrådene også.

Ferdig rom skulle bli 466*361 med en takhøyde på 217cm.

Dette er riktignok tomt rom,blir litt mindre boltreplass i realiteten da jeg ønsker å ha alt av kabler bokset inne inne i selve rommet,i tillegg så satser jeg på himlingsplater og spotkasser,så totalhøyden blir nok litt mindre enn ønskelig.

Men men,man skal tross alt sitte og se film,så får heller klare å leve med det. 8)

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pådratt meg en kraftig forkjølelse på et utrolig dårlig tidspunkt i forhold til jobben,og føler vel jeg må få gjort NOE fornuftig i alle fall. :???:
    Orker ikke tanken på å trå til i kjelleren og koser meg heller litt med sketchup innimellom sofalurene. Blir litt feil å poste disse bildene da de nok er nærmere opprinnelige planer enn hva jeg tror det ender opp med,men er så rastløs at jeg prøver allikevel.

Det skulle uansett gi en viss pekepinn i hva jeg ønsker til slutt.En av de første tingene som dessverre ryker er "platået" framme. Fruen har et stort ønske om større bilde (har 92 tommer i dag) og trodde jeg hadde plass nok i bredden til et 106" Det jeg ikke tenkte på var høyden...

Må både få alt ned på gulvnivå og bygge om benken litt for å få plass til et 100" lerret.Problemet der er at jeg ikke finner 100" kurvet lerret,men får høre med AVshop når tiden nærmer seg om det er noe som kan bestilles.

En annen ting som nok blir forandret er fargevalget. Er igjen fruen som står for fargene på tegningene men satser vel på litt lysere farger til slutt.

Sliter også litt med plassen over vinduene mtp. kanal til spotter og kabler. Ønsker å kunne åpne i alle fall et av de på en enkel måte,så må finne en måte å hengsle en del av kanalen for å få det til.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-innredning-fors-1-1-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-innredning-fors-1-2-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-innredning-fors-1-3-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-innredning-fors-1-4-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-innredning-fors-1-5-jpg

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å følge dette. Ser ut som Kvinesdal skal bli dalen med flotte hjemmekino. Du har vel en sambygding som holder på med en veldig bra hjemmekino. Du får si fra når det bli demokveld, bor ikke så langt unna :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Spennende å følge dette. Ser ut som Kvinesdal skal bli dalen med flotte hjemmekino. Du har vel en sambygding som holder på med en veldig bra hjemmekino. Du får si fra når det bli demokveld, bor ikke så langt unna :-D
    Takker for det!
    Begynner visstnok å bli ganske mange flotte hjemmekinoer i distriktet,du sitter jo på en selv. Misunner deg det store bildet.

Når det gjelder Hunsbeth så stiller nok han i en helt annen liga.Har vært innom et par ganger og sett,men selv om det er frister å prøve på noe liknende er det så langt over min kompetanse og tid at jeg må holde meg i skinnet og gjøre det enklest mulig.

Demo kan helt sikkert bli mulig å få til,men ikke hold pusten. Er så mye annet som forgår,at per dags dato er neste jul det tidligste jeg tør håpe å bli ferdig til dessverre.

Byggetråd

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beundrer virkelig tegnekunnskapene til folk her på forumet. Må være utrolig mye greiere å ha tenkt ut konstruksjonen på forhånd så man har avdekket utfordringer før man i det hele tatt har begynt. Mang en gang jeg skulle ha gjort dette jeg også, i stedet blir man stående å klø seg i bakhodet og lure på hva nete skritt er
    Keep up the good work!

Newcomer keato02 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til og se utviklingen her! Ser bra ut i sketchup!!

Lykke till!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Beundrer virkelig tegnekunnskapene til folk her på forumet. Må være utrolig mye greiere å ha tenkt ut konstruksjonen på forhånd så man har avdekket utfordringer før man i det hele tatt har begynt. Mang en gang jeg skulle ha gjort dette jeg også, i stedet blir man stående å klø seg i bakhodet og lure på hva nete skritt er
    Keep up the good work!
    Det fine med sketchup er at den er så enkel å bruke,bare man har en smule tålmodighet.Må nok regnes som total amatør selv,og gjør sikkert MYE veldig tungvint,men det fungerer lell.
    Har vært dårlig til å oppdatere meg på forumet i det siste,og hadde ikke fått med meg siste oppdateringer i tråden din,du har jo kommet godt i gang nå!
    Følger definitivt med der videre.
    Min yngste datter er forresten 14 måneder nå,så kjenner godt til det med tidspresset.

Sitat Opprinnelig postet av keato02
    Gleder meg til og se utviklingen her! Ser bra ut i sketchup!!

Lykke till!
    Takker så mye,hyggelig med så mange innom.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke noe spennende på gang her,men legger ut litt av det jeg har holdt på med for å i det minste ha en slags byggelogg for egen del.

Er jo så mange aktive byggetråder her for tiden at jeg ikke får tid til stort annet enn å lese. 8)

Fant ut det var på tide å få gjort noe med ytterveggen når minusgradene begynte å vise seg på værmeldingen.Først ut var vinduene.Her var det ganske store ( men kansje normale? ) åpninger rundt kun fylt med litt gammel glava.Kunne kansje ha spart meg litt jobb ved å lime på en list for å minske åpningen,men noen utfordringer må man jo ha....
    La inn ny isolasjon og tettet med rundlist. Fikk inn 2 ganger 17mm en del plasser,så litt å fylle på ble det jo.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-rundlist-vindu-jpg

Men gikk greit å fylle igjen ved å legge 3-4 "larver" ved siden av hverandre før jeg dro over med fingeren.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-silicon-vindu-jpg

Fikk også tak i litt isolasjon så jeg kunne få isolert veggen. Her inspisert og godkjent av pus.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-inspekt-pus-jpg

Har også fått unnagjort en liten jobb som av en eller annen grunn har blitt glemt. :roll: Manglet en liten stripe med gips oppunder taket like ved pipen.
    Dessverre ble alle "før" bildene ubrukelige,så er ikke helt lett å se hva og hvor det er,men kort fortalt ligger dette inntill pipen oppuneder taket.Problemet her er av sperrene en 20 cm,mens det er under 4 cm imellom de.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-smalt-jpg

Måtte lage litt spesialverktøy for å få jobben gjort.10 cm med slange gjorde jobben som forlenger til silikonen,mens en nøkkel ble brukt til å smøre den ut med.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-verkt-jpg

Her et dårlig bilde av silikoneringen.Ikke helt enkelt å fuge med en myk slange,men det gikk nå på et vis.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-silikonering-tak-jpg

Ferdig fuget,sett fra andre siden.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-feridig-tak-jpg

Deretter var det litt småtilpassing av isolasjonen før jeg endelig kunne stryke 1 jobb til fra listen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-isolasjon-jpg

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nermer seg tiden for å gjøre flere ting jeg ikke har greie på,nemlig støping av gulv. Høres i utgangspunktet greit nok ut ut,planen er 20mm isopor rett på sålen,med et 20mm tykt lag med fiberarmert betong men varmekabler i på toppen.Dagens første spørsmål blir da,hvor tykk isopor bør jeg bruke inn mot grunnmur/garasje?Legger ved et lite bilde sånt for syns skyld

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-tykkelse-isopor-jpg

Hadde i utganspunktet tenkt 20mm der,men ettersom jeg vil fuge hele veien rundt lurte jeg på å gå ned til 10mm ,sparer tross alt en del arbeid med silikonering da. Noen som har en formening om dette?

Det er også en god del høydeforskjell på gulvet nå,sånt ca. 20mm på det meste.Hadde tenkt å jevne det ut med flytmassen,men snakket med en snekker,og han foreslo å legge ekstra isopor i plassen,massen er tross alt svindyr.
    Geinalt om jeg klarer å få det til.

Men,som sagt er jeg grønn på dette,så ALLE tips om fremgansmåte og forarbeid mottas med takk,spesielt med tanke på isoporen og hvordan tette den etc.

Har også lest litt rundt om fremgangsmåter og ser enkelte velger å støpe i 2 omganger,der man grovstøper så man dekker varmekablene,og tar finpussen på de siste 10-12 milimeterene.HØRES mye enklere ut,men setter pris på meninger om dette også.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får begynne med at spørsmålet fra posten over fortsatt står åpent,spesielt med tanke på avstand mellom gulv og mur. Hadde spart mye fugemasse på å kun ha en cm mellom,men blir resultatet merkbart bedre med 2 så blir det 2.

----------------

Begynner å skjønne hvorfor de var så sparsommelige med ventiler før,de la jo inn lufting over alt.

Har vært litt frem og tilbake om jeg skal orke å gjøre noe med muren,er ikke pusset på innsiden,men det har da vel aldri heller vært nødvendig.Men,det er ikke alt som ser like bra ut.På neste bildet ser man at de har klart å sette alle 4 steinene over hverandre:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-pussingmur1-jpg

En nærmere titt avslører at jo,det var fortsatt dagslys når bilde ble tatt: :roll:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-pussingmur2-jpg

Ikke sikker på hva som er riktig fremgangsmåte her,men fylte opp med sikaflex så langt inn jeg klarte:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-pussingmur3-jpg

Og smurte over med murpuss. Tar like godt med meg alt. Fuger med sika der jeg kan se ut på murpussen på utsiden og pusser over resten også. Om ikke annet så fjerner jeg en del hjem for husdyra

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-pussingmur4-jpg

Innbilte meg også at jeg kjente litt trekk fra under bunnsvilla inn mot garasjen.
    Ligger riktignok belegg under (minner om takshingel? ) :

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bunnsvill-jpg

men var ikke annet å gjøre enn å finne frem kniven, renskjære,grunne og fuge over:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-bunsvill2-jpg

Aarrg,begynner å minne om mani dette her.... Finnes det behandling for slikt?? Anonyme fugere eller noe slikt?....

Jaja,angrer vel sannsynlig vis mer på det jeg ikke har gjort en det jeg har gjort for mye.

Men,ENDELIG er det en viss fremdrift å spore. Nå står det 900kg med avrettingsmasse, et par pakker med isopor,armeringmatter og varmekabel og venter på meg i garasjen,så nå er det bare å håpe på at jeg klarer å få samlet en dugnadsgjeng i romjulen. :-D

Byggetråd

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •