Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 244
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det der ser heilt sinnsjukt ut! Den løypa kunne eg virkelig tenkt meg å gått....

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt er vel ordet ja.

Har vannvittig lyst til å hive meg med på turen,men det ville ikke bare være galskap men også ren idioti. Med minimal "høydetrening" og ingen klatretrening de siste årene er det ikke bare en overhengende fare for at jeg ikke ville klare å fullføre,sjansen for å falle ned og miste livet er høyst reell. Selv erfarne klatrere har mistet livet der.

Stien har også vært forbudt område siden 2000,selv om det ikke stopper et x antall selskap å arrangere turer dit.

Dog,til stor frustrasjon blant de største adrenalin junkiene så skal stien etter planen fikses opp og gjøres om til en turistattraksjon,med første del ferdig i 2015.

Så håper at skjebnen en gang i tiden bringer meg til Malaga,tror at selv med rekkverk så blir stien en opplevelse av de skjeldne.

http://www.laopiniondemalaga.es/mala...ea/604229.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å kunne tenka seg turen. Det er nok noko anna om ein hadde turd dersom sjansen var der

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Det er lett å kunne tenka seg turen. Det er nok noko anna om ein hadde turd dersom sjansen var der
    Hehe,ja,det er akkurat det. Falt av en eller annen grunn pladask for stedet fra første stund,men har alltid vært kun en drøm.
    Så da plutselig spørsmålet om å være med kom måtte jeg en laang tur i tenkeboksen,gikk også gjennom turen del for del for å prøve å sette meg inn i hvordan JEG ville reagere,men,om man liker det aldri så lite så er og blir nok det eneste svaret det over.

Jaja,får nøye meg med å nyte bilder og videoer fra stedet.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og ser på videoen du la ut på et 90" lerret......
    Hadde jeg ikke vært så svimmel, hadde jeg vel funnet frem et glass med noe sterkt!

Kan bare forestille meg dette IRL....

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke flaut å bli svimmel av dette nei,kjenner suget godt selv og fruen nekter å både se bilder og videoer.
    Har tenkt å rigge til projektoren flere ganger selv,men til nå har jeg nøyd meg med 55"eren,bruker laptoppen og den lugger for mye til at det er verd bryet. Hmm,kanskje på tide å få koblet til nettet på tuneren.....
    Håper kan som reiser ned får filmet hele turen med hjelmkamera så jeg kan få en kopi som trøstepremie.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,nå det det dessverre nok drømming...på tide med vanlige (om enn akk så mye kjedeligere) bilder.

Etter å ha satt ny norgesrekord i tid brukt er nå endelig all gipsen inne i kinoen på plass!

Først rundt døren.Der lot jeg som nevnt i forrige post karmen flukte med første lag med gips.Deretter rippet jeg en liten list i samme tykkelse som gipsen som jeg pusset før jeg limte/spikret den litt inne på karmen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-1rip-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-2ripmontert-jpg

Dermed kan andre laget med gips legges litt innpå karmen for overlapp.Har også mulighet for listeløs løsning med dette,men er ikke helt sikker på hva jeg går for enda.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-3ripmedgips-jpg

Litt det samme prinsippet rundt vinduene.Det første laget flukter med den ytterste platen i karmen:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-4vinduf-rste-jpg

Dermed kan det andre laget legges inn på ytterste platen slik at det blir overlapp.Dette fuges og sparkles :

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-5vinduandre-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-6vindu-jpg

Løsningen SER i alle fall ut til å fungere,så får tiden vise hvor lenge.

Har også malt en vegg.Er kanskje litt bakvendt i og med at alt ikke er ferdig,men ettersom jeg ikke har sparklet før ville jeg se hvor godt sparklingen vises igjen gjennom malingen.
    Ble veldig positivt overrasket der.Har grovsparklet en gang pluss gått over og flekket en gang før maling,men det ser allikevel bra ut.Må lete for å finne igjen skjøtene,men det er mulig,så får se om jeg finpusser litt på det senere.
    Kan muligens bli mer synlig etter 2 strøk i og med at jeg brukte feil type rulle og veggen ble ganske skjoldete. Noe forøvrig fruen beviste når hun påstod at hun kunne se alle 3 skjøtene,men når hun viste meg de var samtlige skjolder fra rullen og langt unna sparkelen.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-7malt-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-8malt-jpg

Malingen er forøvrig Pure Color i fargen Larvikitt. Litt usikker om det blir den endelige men det var den alle var enige om etter at jeg tok med farveprøver hjem.

Et par oversiktbilder til slutt:

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-9gipsferdig-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gipsferdig-jpg

Begynner å nærme seg det elektriske også nå,så setter stor pris på tips om spotter. Stort utvalg og mye rart ute og går så ikke noe lett valg. Må være LED samt at de må kunne vinkles mest mulig.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-1rip-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-2ripmontert-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-3ripmedgips-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-4vinduf-rste-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-5vinduandre-jpg  

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-6vindu-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-7malt-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-8malt-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-9gipsferdig-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gipsferdig-jpg  

"Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo meget bra ut dette. Ikkje langt igjen no:-) sparkling er noko dri.. å styra med.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra! Sparkling er noe herk, men det føles godt å få på maling. Bruker også samme triks som deg med å male ett strøk for å se bedre etter dårlig sparkling. Synes det har fungert bra. Blir spennende og begynne på det elektriske. Kommer liksom ett godt stykke nærmere da

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja,nå fikk jeg endelig vær innlogget lenge nok til å svare (håper jeg)

Joda,kjenner det skal bli godt å bli ferdig med sparklingen. Kommer nok også til å male et strøk på resten av veggene pluss taket selv om mye blir kledd inne.
    Blir litt triveligere rom å jobbe i med litt maling,dessuten innbiller jeg meg at det er en fordel med litt maling på gipsen i og med en del blir ventilasjon.

Ser frem til å begynne med kanalene.Er litt redd (det også ) er mye mer arbeid enn jeg tror,men fra nå av ser man i alle fall igjen det meste man gjør,så blir spennende å se rommet ta form etter hvert.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli lenge siden siste oppdatering her nå,men her skiftes vist mening omtrent daglig...

Først gikk det 2-3 uker ledig tid på å pusse opp et bad pluss et par andre rom som trengte litt opprydding.Fruen hadde av en eller annen grunn mistet tålmodigheten.

Fant deretter ut at det var for mye som gjenstod i kjelleren til å gjøre alt ferdig i denne omgang så satset på noen dugnader for å i det miste få rommet i brukbar stand for så å ta resten siden.
    Dessverre så viste en gjennomgang av økonomien at dette ikke lot seg gjøre og videre arbeid burde utsettes til helsen har tillatt litt mer overtid og pæng i kassa.
    Med den avgjørelsen datt også sørgelig nok alt som heter arbeidslyst til et nytt bunnnivå på de jobbene jeg tross alt kunne ha gjort ferdig.

Etter et par uker til med sturing og fundering kom jeg frem til at den store hemskoen som er oppgradering av det elektriske annlegget (trenger nytt skap pluss inntakssikringer på huset) kan settes på vent litt og eksisterende annlegg brukes enn så lenge.

Vet at dette er VELDIG skummel tankegang da arbeidet ikke en gang er NESTEN ferdig når rommet skal tas i bruk,men snarere 80% ferdig.Får heller håpe at lysten på ferdig rom (og den er stor) er nok til å gjøre alt ferdig med tiden.

Med et ørlite håp om å kunne snurre film her i løpet av vinteren alikevel kom i det minste arbeidslysten tilbake og resten av gipsen ble sparklet og pusset,og ja,Hater sparkel nå....

Har nå fått malt veggen og taket med unntak av et lite område bak døren,som jeg ikke har fått gjort noe mer med,men som er neste jobb på plakaten.

Er strengt tatt unødvendig å male på dette tidspunktet ettersom mye av veggene og taket blir kledd inne,men hadde et stort behov for omsider gjøre noe som ble synlig,samt få skjult den €%"€ gipsen og sparkelen.
    At rommet blir mye trivligere å oppholde seg i er jo også et pluss.

Merker godt at fargene stjeler mye lys.Har alltid hatt litt for dårlig arbeidslys,men nå er det nesten mørkt der inne med samme lysmengde.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-013-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-024-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-028-jpg

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-032-jpg

Så,for å gjøre ting enda enklere for meg selv så håper jeg å kunne reise til Spania utpå vårparten for å oppleve fantastiske El Caminito Del Rey før den rives og bygges om.

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-el-camino-jpg

Så nå må jeg bare finne en måte å få døgnet til å vare sånt ca 34-36 timer slik at jeg får tid til overtid,familie,bygging av kino pluss masse trening/klatretrening for å få en ødelagt kropp i form igjen....... Jaja,ingen som har sagt at livet er enkelt.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-013-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-024-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-028-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-gips4-032-jpg   Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-6wq7c-jpg  

Vedlagte bilder Vedlagte bilder Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-el-camino-jpg 
    Sist endret av Kvindølen; 12-03-2013 kl 17:33 Begrunnelse: Lagt til bilde

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt ser i alle fall veldig bra ut no, Kvindølen. Prioriteringa er ikkje lett. Sjølv skulle eg gjerne hatt hjelp til å verta kvitt latskapen no som alt er 99% ferdig.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Rommet ditt ser i alle fall veldig bra ut no, Kvindølen. Prioriteringa er ikkje lett. Sjølv skulle eg gjerne hatt hjelp til å verta kvitt latskapen no som alt er 99% ferdig.

Takk for det Komlo,var utrolig kjekt å få på noe maling på veggene.

Prioritering er aldri enkelt nei....men ser det ut som jeg klarer El Caminito så utsettes glatt hjemmekinoen litt.

Har du noe spesielt som skulle vært ferdig i kinoen da? Eller er det latskapen på generelt grunnlag som har satt inn?
    Du fortjener vel uansett litt av den får å kunne nyte kinoen din,mye flott utstyr i som skriker etter å bli brukt mest mulig i det fine rommet.

Byggetråd

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets julegave!

Da var omsider årets julegave i hus!

Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-9100-jpg

Gjør vel ikke akkurat underverker på budsjettet... men orket ikke å vente et år til til neste prisdropp.

Når ikke helt opp til Hunsbedt's HW50 ,men proffkalibrert av Gorm er bildet på alle måter godkjent.

Kom i posten i går,og kvelden ble brukt til Sammy's eventyr i 3D,og med hele famililen strålende fornøyd med kjøpet gjør det i alle fall samvitigheten min bedre om kjøpet røsket unødig i lommeboken.

Så da gjenstår det bare å ønske alle AV forumere EN RIKTIG GOD JUL!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Ny kino/kjellerstue :Mer OT,Spania tur-9100-jpg  

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen Vis post
    Takk for det Komlo,var utrolig kjekt å få på noe maling på veggene.

Prioritering er aldri enkelt nei....men ser det ut som jeg klarer El Caminito så utsettes glatt hjemmekinoen litt.

Har du noe spesielt som skulle vært ferdig i kinoen da? Eller er det latskapen på generelt grunnlag som har satt inn?
    Du fortjener vel uansett litt av den får å kunne nyte kinoen din,mye flott utstyr i som skriker etter å bli brukt mest mulig i det fine rommet.
    Generell latskap her:-) Her nokre lister ved trappenedgangen eg skulle fått lagd til. Og så må eg før eller seinare få mota meg opp til å gjera litt kalibrering.

Fantastisk julepresang! Ha ei god filmjul med familien, Kvindølen:-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,kjenner dessverre så alt for godt til det der Komlo.

Fantastisk julepresang! Ha ei god filmjul med familien, Kvindølen:-)
    Takk for det og en god jul til deg også!

Byggetråd

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitan! Håper de har noen igjen hos avshop på nyåret. Har lest litt forskjellige vurderinger på at 3D på 9100 er hakket vassere en hos HW50. Kanskje litt tidlig å spørre men hva mener du Kvindølen?

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen Vis post
    Da var omsider årets julegave i hus!
    Det er tydelig at du har vært snill gutt i år, ja....

Egentlig så er det vel familien som har fått årets julegave,- egen hjemmekino!

God jul til deg og familien. Kos dere i en flott kino!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempeprojektor, og kinoen er jo snart ferdig! Må nok snart ta turen opp for "inspeksjon", ja!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Slitan! Håper de har noen igjen hos avshop på nyåret. Har lest litt forskjellige vurderinger på at 3D på 9100 er hakket vassere en hos HW50. Kanskje litt tidlig å spørre men hva mener du Kvindølen?
    Tør ikke å uttale meg om det nei regnep. Men begge er uansett veldig gode på 3D biten,og 9100 mer enn god nok for meg på 2D,så hoppet opp til HW50 ble ikke aktuelt med min lommebok,om den er billig nå.

Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Det er tydelig at du har vært snill gutt i år, ja....

Egentlig så er det vel familien som har fått årets julegave,- egen hjemmekino!

God jul til deg og familien. Kos dere i en flott kino!
    Hehe,takk for det MorJohan.

Og må vist rette opp en mulig missforståelse her,kinoen er dessverre langt fra ferdig enda,projektoren brukes sammen med resten av utstyret oppe i stuen.

Har fortsatt et håp om å kunne ta rommet i bruk i vinter,men ferdig er det i beste fall til neste jul.
    Byggingen har også gått litt i stå for øyeblikket etter som tiden etter ungene er langt blir brukt med hodelykt på tur i heia i plassen for bygging for tiden...

Når det gjelder julegave så blir projektoren i seg selv en gave til alle. LITT lettere når alle er fornøyd.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Gratulerer med kjempeprojektor, og kinoen er jo snart ferdig! Må nok snart ta turen opp for "inspeksjon", ja!
    Takk for det!

Ferdig er nok som nevnt et stykke fra sannheten enda,men besøk settes alltid pris på,uavhengig av hvor langt man har kommet.

Byggetråd

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •