Fugepistol til Greenglue i Trondheim

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fugepistol til Greenglue i Trondheim

Har akkurat fått tak i 15 tuber greenglue på finn. Noen som vet om det er mulig å kjøpe en fugepistol/applikatorpistol som er stor nok i Trondheim?

Eller er det kanskje noen i Trondheim som har brukt greenglue og har fugepistol som jeg kan låne eller evt kjøpe? Ønsker å få lagt gipsplater nå og om jeg bestiller fra avshop må jeg sikkert vente til over helga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært rundt en runde på ulike byggvareforretninger. De fleste har bare 0.3L skjelettpistoler. Fant 1L innsprøytningspistol hos Byggmakker. På telefon hørte jeg at også Maxbo Proff har. Jeg kjøpte en på Byggmakker. 490kr, så ganske dyr men nå får jeg ihvertfall kommet igang. La de 4 første platene i kveld.

Hadde egentlig tenkt å nøye meg med den lydisoleringen jeg hadde gjort men naboen i tomannsboligen kom innom en kveld og fortalte at de hørte oppussingen min godt. Jeg hadde holdt på til 3 på natta en natt og fra nå av blir det bare frem til kl 11 med det som lager lyd. Passet egentlig veldig bra at naboen kom akkurat da fordi jeg var nesten igang med å legge gulvet. Måtte skru ned en kasse med downlights for å kunne legge ekstra gipsplater. Ikke så lett etter at den var ferdigsparklet så noen av skruene måtte jeg borre rundt med hullsag.

Rommet er ganske lite og jeg vil helst ikke bygge ut veggene og tak mye mer. Kjøpte inn 6,5mm gipsplater. De var mulige å få ned kjellertrappa. Tenker å legge 2 lag med disse tynne gipsplatene utenpå det ene laget med sponplater jeg allerede har. Greenglue imellom to lag.

Tror dere også at det vil fungere bedre med to lag tynngips (6,5mm) og to lag med greenglue enn ett lag med 12mm gips og ett lag med greenglue? Vil det hjelpe mye med lydisoleringen mot naboen om jeg legger gips med green glue på to vegger og tak?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •