Min første hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min første hjemmekino

Hei alle Av entusiaster!

Etter endelig å ha fått tak i en bolig med kjeller, står turen nå for å bygge seg ett gutterom med dertil hørende kinoopplevelse. Mange av planene er klare, men siden jeg er ny i gamet trenger man ofte god veiledning, noe jeg håper på her inne. Driver å lærer meg sketchup om dagen, så det vil vel ikke drøye så altfor lenge før jeg har en tenkt tegning klar! Rommet er tenkt å brukes til både film og hjemmekontor, der kontoret skjules bak lerret når dette er i bruk. Dette vil nok komme bedre frem på tegningen. Ellers snakker vi lyddemping av tak, samt akustikkløsninger ++ Rommet er ca 5,20 langt x 3,00 bredt og 205 Høyt

Av utstyr har jeg kommet frem til at jeg mest sannsynlig går for en Sony VPL-HW20 som fremviser og ett DreamScreen Tab V3 Basic DynaGrey Black 16:9 230cm / 106" etter tips fra gutta på AvShop.

Av Receivere har jeg sett på disse så langt;

Pioneer VSX- 921
    Pioneer VSX-1021
    Onkyo TX-NR609
    Yamaha RX-V671BL

Kom gjerne med innspill på hvilken av disse som står høyt i kurs.
    Har foreløpig ikke valgt meg ut høyttalere, men i utgangspunktet ønsker jeg meg noe kompakt (som Bose) pga plassen. Men har også kikket på Jamo S606 HC S6... Kom gjerne med tanker her også. Budsjettet på Høyttalere ligger på ca 8-10 000,- komplett med sub.

Dette var da mine foreløpige tanker, så håper jeg å kunne dele denne byggeopplevelsen med dere fremover. Starter med riving av eksisterende rom om ett par ukers tid

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vile vel godt for yamahan... (pre på alle kanaler ) og ikke minst lett brukt/lært høytalere har du sett deg ut?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    vile vel godt for yamahan... (pre på alle kanaler ) og ikke minst lett brukt/lært høytalere har du sett deg ut?

Takk for tips, det taes med i betraktningen

Som nevnt har jeg ikke sett meg ut så mange høyttalere, men er i utgangspunktet ute etter noe som er kompakt i likhet med Bose. Men har også sett på relativt slanke gulvstående alternativer som Jamo S606 S6

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    mente du pre-out på alle kanaler? isåfall, har vel ikke denne det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet litt lenger i planleggingsfasen av kinoen. Etter mange timers lesing av tester og diverse produkter så har det jeg så langt kommet frem til følgende liste av komponenter:

Projektor: JVC X30 D-ILA

Lerret: Dreamscreen DynaGrey 230cm/106" Tab Tension

Receiver: Pioneer VSX-LX55

BD Spiller: XXXXX

Høyttalere: Klipsch RF-62 - Klipsch RS-42 - Klipsch RC-52 - XTZ 99 W12.16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •