Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 484
    Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fikk jeg handlet inn ca 100 løpemeter til med 48x48 så da er det bare og lekte...... glemte skruer :roll: jaja, jeg fikk brukt opp det jeg hadde igjen av 5x80 og 5x100 da, så får jeg kjøpe nye i morgen igjen.

Måtte begynne med gavlveggen siden lektene som går på lang veggene skal festes i gavlvegg lektene, og det betyr puslespill igjen rundt vinduet, men siden jeg er dreven etter første forsøket på kinorommet så gikk det som en lek

Da var det gjort, selv om det er et par av de som ikke er skrudd fast på mangel av skruer, så er de i hvertfal ferdig kappet

Så fikk jeg satt på vegg/skråtak lektene som er på gjesterommet før jeg gikk helt tom for 5x100 skruer

Avtalt med bror om og begynne rørtrekking neste uke (og kanskje litt på søndag) noe som blir en nytt stadie jeg gleder meg til :grin:

Jeg har nå bare arket og den ene langveggen (på ca 3m) igjen og lekte, pluss litt smått her og der så er det ferdig.

Så blir det nok mere i morgen, bare jeg husker skruer :lol:

Jeg lurer fremdeles på hvilken type ventilasjonsrør jeg skal gå for, om jeg skal velge hard spiro eller plast, noen som har erfaringer og dele?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg kjøpt inn litt varer,

To stykk 100mm ventilasjonsrør 90grader bøy
    En stykk skrueklemme
    1 pakke 5x100 skruer
    1 pakke 5x80 skruer

men selvfølgelig hadde clasÆrn bare en pakke med 5x100 skruer inne, jaja, får vel klare meg :roll:

Får jeg også prøve ut disse plastrørene og se hvordan de er og jobbe med

prøvde først og skru på 90gradersvinkelen på det isolerte røret for innluft, disse flexi slangene som er inni er jo utrolig skjøre, så måtte til med litt ducktape og tolmodighet, og brukte skrueklemma uten på flexislangen (under isolasjonstrekket selvfølgelig) så den sitter godt fast i plastrøret.

Noen som vet hvordan jeg skal løse neste bøy på 38 grader?

Etterpå fikk jeg skrudd inn resten av skruene til lektene rundt vinduene i loftstua og gjesterommet som jeg hadde kappet til i går, så de ble ferdig

Så fikk jeg litt hjelp av fruM til og skru opp lektene 8)

Det var alt jeg rakk for i dag, så blir det pån igjen i morgen da :-D

Ikke har jeg hørt noe om den nye reciveren heller gitt, fremdeles ubekreftet til lager
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en liten oppdatering igjen gitt, fikk skrudd litt lekter på arkveggen.
    Må jo være klar med all lekting føre søndag, da begynner forhåpentligvis neste faste, rørtrekking! o hoi, alle takbokser, kontakter og alt annet+++

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flott dette her,fortsett å pøse på med bilder som du har gjort!

Har ikke så mye å bidra med her,eneste er muligens det ventilasjonsrøret.
    Ser det ikke så det nye bildet så vet ikke om du fikk løst det.

I alle fall med rør av stål,og enkelte plastrør så løser man ukurante bend med å kutte et som har litt mer grader,i dette tilfellet et 45 graders.
    Usikker på hva som finnes av bend/flexible bend av den typen du har der,men det å prøve seg litt frem med å kutte av et 45 graders bend til det passer til vinkelen du trenger burde virke helt greit.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Virkelig flott dette her,fortsett å pøse på med bilder som du har gjort!

Har ikke så mye å bidra med her,eneste er muligens det ventilasjonsrøret.
    Ser det ikke så det nye bildet så vet ikke om du fikk løst det.

I alle fall med rør av stål,og enkelte plastrør så løser man ukurante bend med å kutte et som har litt mer grader,i dette tilfellet et 45 graders.
    Usikker på hva som finnes av bend/flexible bend av den typen du har der,men det å prøve seg litt frem med å kutte av et 45 graders bend til det passer til vinkelen du trenger burde virke helt greit.

Hei Kvindølen, Tusen takk, det skal jeg gjøre jeg kjøpte noen rørbiter i metall i dag skal legge opp bilder etterpå.

Selv om det ikke skulle være noe og bidra med så setter jeg veldig pris på og høre lyder fra noen andre hehe, selvom jeg ser det er veldig mange ivrige lesere da *vinke* og det er bra

jeg kjøpte to 45 grader og en 90 grader i dag så jeg skal prøve og få vridd det i en god rettning, vil helst unngå flexi slanger da disse etter hva jeg har hørt bremser luft gjennomstrømningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig bra ut! Ser katta er med på bygginga også. Hehe

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ek87
    Dette ser jo veldig bra ut! Ser katta er med på bygginga også. Hehe
    Takk, hyggelig og høre :grin:
    Ja katt(ene) er med selv om hun som er på bildet der ikke er helt fornøyd med blitzen der, hehe.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk, da er det på høy tid med en ny oppdatering fra byggeprosjektet vårt, har stått litt stille i påvente av ledig tid for elektrobror og koble å montere bokser/rør etc, derav ikke blitt så mye og oppdatere om

Som tidligere vist kjøpte jeg en 90 grader i plast på clasærn til ventilasjonen,

jeg var ikke så fornøyd med denne så jeg stakk innom Byggmakker og kjøpte noen 45 grader og 90 grader der så jeg fikk prøvet ut disse i metall

Monterte disse og føler meg ganske fornøyd med vinkel, høyde og justering av de to 45 graderne

Jeg har også blitt 100% ferdig med alt av lekter som gjensto

Måtte sette opp litt ekstra spikerslag her i skrådelen av gavlveggene da det blir litt avstand

Elektrobror har vært innom og dumpet av litt utstyr

Vi fikk også montert litt bokser

Vi fikk også trekt rør fra alle de 9 lampene som er i taket på arket,

Her blir det LAN krok med stikk og lan kontakt til hver plass så derfor
    mengden bokser her, disse får også 2 egne kurser.

Her blir det en liten tv krok i delen av arket

Har også fått lagt parketten på gjesterommet så det er klart

Så da fikk jeg oppdatert dere litt på hva som skjer, grunnen til at mange bokser ikke er satt opp er at vi mangler skjøtelinkene som de skal monteres med, som elektrobror forhåpentligvis husker til neste gang han kommer

Har hørt at han mulig skulle ta seg en tur 1 eller 2 påskedag så da får vi krysse fingrene

Ble visst for lang ventetid på Onkyo 809 så fikk en god deal på 1009 i steden, som jeg visstnok skal få til uka så da er det bare og glede seg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var litt av en oppdatering! Blir bra dette! Ting tar ofte veldig mye lengere tid enn man ønsker, men da har man jo noe å glede seg til også. Nyt påsken!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette var litt av en oppdatering! Blir bra dette! Ting tar ofte veldig mye lengere tid enn man ønsker, men da har man jo noe å glede seg til også. Nyt påsken!
    Hehe ja skulle vel bare mangle det etter så lenge :P jada håper jo det hehe.

Ja spesielt når man skal vente på en over gjennomsnittet travel bror hehe, da er det bare og smøre seg med tolmodighet.

Ja det har du helt rett i vi gleder oss som unger på julaften

Ha en fin påske du også!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, da var det jammen meg på tide å gjenoppta tråden om kinobygging, selvom det er halvannet år siden sist :P

Etter en meget lang sommer med mye uteaktivitet og lite tid til kino/loftstuebygg. Så har jeg jo merket at jeg har tatt munnen litt full angående når denne kinoen skulle bli ferdig, men etter alle andre sine tråder har jeg vel funnet meg til ro med at den blir ferdig når den blir ferdig, det dukker alltid opp noe :P

Det siste som foregikk på loftet vårt var i alle fall at jeg skulle gjøre ferdig loftstuen inkl et lite gjesterom pluss en liten bod, vel, loftstuen er da skal man si, 90% komplett, mangler lister, og oppkobling av strøm og div, men da alle kurser kommer opp via gulvet i kinoen så henger det hele litt sammen, pluss at jeg har en fantastisk bror som er elektriker av yrke som hjelper meg, eneste ulempe der er at han er meget mye å henge fingrene i så jeg må pent trekke kølapp :P

planlagt bygge start på kinorommet blir så fort som mulig innen en uke forhåpentligvis (ja der brøyt jeg den tidslovnaden allerede )
    første oppgave blir å trekke rør mellom lysbokser i tak, og trekke kabler igjennom disse slik at det er klart til oppkobling da den tid kommer.

Jeg legger da med et par rykende ferske bilder fra loftet så dere kan se hvordan det ligger an.

Her har vi da bilde mot gjesterommet og LAN kroken som vi kaller den, der har vi god plass til 4 stk med pc og alt som hører med, til å game hele helgen igjennom om ønskelig, ved vinduet med biljardkøene blir det en sofa/recliner bit som ser mot pipa, der blir det en tv, alt av media i loftsetasjen spillkonsoller mediacenter dekoder osv blir alt delt fra et rack som blir stående der jeg tar bildet i fra, altså inntil kinoromsveggen, som man tydelig ser mangler det lister enda :P

her ser man da altså mot kinorommet og bod, her er det ikke satt opp plater enda da det er litt finpuss av trekking som gjenstår, har trukket kølapp for lenge siden :P

her er da inne i fra kinorommet, sett fra døra, ikke så mye å fortelle om, men jeg har nylig brukt helgen og dagen i dag på rydde/sortere/rengjøre litt etter et tykt lag med mdf støv over det hele av alt som befant seg der inne

her er da altså tatt fra vinduene og mot døren, over døra skimter man HDMI kabelen til projektoren som blir hengende på utsiden av rommet så kasteavstanden blir bra, og at jeg slipper varmen, er enda ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det med "kikkehullet" dens inn i kinoen

Ah, deilig og være tilbake i bygge/forum modus igjen
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-how7vk5-jpg   Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-yt7dhwx-jpg   Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-ruzf0e0-jpg   Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-c8azznc-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæææææven,for eit loft! Ukjent tråd for meg til no,men her skal eg følga med:-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Dæææææven,for eit loft! Ukjent tråd for meg til no,men her skal eg følga med:-)
    Hei Komlo, Hehe hyggelig å høre, ja det er jo en stund siden sist oppdatering så den har vel ligget nederst i byggetrådbunken her på forumet
    Håper du følger med videre, kom gjerne med innspill her er alt liv velkommen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detter er eit loft/mancave ein verkeleg kan vera missunneleg på.

Kor brei er den veggen mellom pipa og ytterveg, som vert tv vegg?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Detter er eit loft/mancave ein verkeleg kan vera missunneleg på.

Kor brei er den veggen mellom pipa og ytterveg, som vert tv vegg?
    Den er dessverre ikke bred nok for en tv i voksen nok størrelse, det man ser som kanten på bildet er omtrent kanten på veggen som er der, så her er nok eneste løsningen med tvbenk forran pipa, så det blir en død kvm bak bordet, hvor hybelkaninene får fred og ro :P

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å tenker fælt på om jeg skal prøve meg på stjernehimmel eller ikke, jeg tenkte da en kombinajson med downlights i LED, men er litt usikker på hvordan jeg skal få til dette i skråtak, noen som har noen forslag?

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å se en oppdatering i denne tråden igjen!

Den loftstuen så jo riktig flott ut,likte spesielt det LAN hjørnet. Lover veldig godt for resten.

Når det gjelder ferdigstillelse er det viktig å sette seg en dato for når det skal stå ferdig....men enda viktigere er det å ikke si hvilket år.

Lykke til videre med kinoen!
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen Vis post
    Gøy å se en oppdatering i denne tråden igjen!

Den loftstuen så jo riktig flott ut,likte spesielt det LAN hjørnet. Lover veldig godt for resten.

Når det gjelder ferdigstillelse er det viktig å sette seg en dato for når det skal stå ferdig....men enda viktigere er det å ikke si hvilket år.

Lykke til videre med kinoen!
    Hei Kvindølen, så gøy du følger med

Ja LAN hjørnet har blitt godt brukt allerede, så er meget fornøyd med den

Hehe ja du har nok rett med datoen, vi får vel gjøre sannhet i den da og si Juni er deadline \(^_^)/

Jeg har nå lest igjennom Captain Kirks sin byggetråd og gjennåpnet drømmen min om stjernehimmel, anbefaler de som ikke har sett den lese igjennom, fantastisk kinobygg!

Jeg driver også og tenker på om jeg skal bygge en vegg med 20cm avstand fra vinduene ca, for og lage en ekstra buffer mot naboen, da jeg er veldig bekymret for lydstøy for dems del, hva er deres tanker om dette?

Jeg har ikke tegnet inn den veggen på sketchup tegningen her, men fordelene jeg ser med og gjøre slik er at jeg eliminerer lys fra vinduene, og den svake lyddempingen vinduer gir

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av et loft du får deg Hvis kinoen blir like bra som loftsstuen kommer det til å bli strøkent!!
    Blir spennende å følge med videre;-)

Edit:Jeg hadde utvilsomt bygget den veggen med tanke på både lyd og lys!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk Vis post
    Litt av et loft du får deg Hvis kinoen blir like bra som loftsstuen kommer det til å bli strøkent!!
    Blir spennende å følge med videre;-)

Edit:Jeg hadde utvilsomt bygget den veggen med tanke på både lyd og lys!

Så hyggelig og høre ^_^

Da er det bestemt vegg it is! trur jeg skal flytte ut det meste fra rommet
    så jeg får tegnet opp litt og se hvordan det virkelig kommer til å se ut,
    lett og bli lurt av en sketchup tegning mtp mål osv.

Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •