Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 484
    Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja da fikk jeg gjort litt i dag også, selv om mesteparten av tiden gikk med til og kjøpe matrialer og lempe det opp på loftet alene :P

Startet der jeg slapp i går og fant ut at jeg måtte løse en idiotisk feil jeg tydeligvis gjorde den gang jeg satte opp veggen til kinorommet,
    jeg har jo skrudd stenderen i lektene som går langs veggen, da jeg satte opp veggen lagde jeg til biter som bare gikk mellom de to takstolene veggen kom i mellom,
    men på denne siden slurvet jeg tydeligvis litt så jeg har ikke laget lekta lang nok så den stoppet midt mellom to takstoler

Så da måtte jeg finne på noe lurt så jeg får en pen rett linje igjennom hele
    loftet, fant ut at hvis jeg skråsaget begge stykkene så ble det en grei løsning for og skru de rett sammen.

Her er da etter de ble sagd (på stedet selvfølgelig da jeg ikke kunne montere de ned :P )

Synes det ikke ble så værst, rett ble det i alle fall

Fikk satt opp resten av lekt på denne veggen

Så fikk jeg startet på den andre veggen

Klokka går fort i uka, så ble ikke tid til mere gitt. Stay tuned
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra fremgang i prosjektet ditt. Når har du planer om å være ferdig ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Veldig bra fremgang i prosjektet ditt. Når har du planer om å være ferdig ?

Jeg jobber best under en deadline, så jeg har satt sommerferien (når eller om jeg klarer det er jo noget usikkert hehe)
    men jeg tror og håper jeg skal klare det til da, og da jeg snakker om ferdigstillelse så gjelder det kino, loftstue, gjesterommet og boden som er der oppe, altså hele loftet

Ser veldig lyst på det i allefall
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble bra! Som AK sier, så er det jo et godt tempo her. Det er fett!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette ble bra! Som AK sier, så er det jo et godt tempo her. Det er fett!
    Takk det var hyggelig og høre

Må jo prøve og ligge litt forran skjema, og det er ikke alltid lett hehe, men gjør man litt hver dag så blir det mye til slutt, pluss at noen av helgene kan man få gjort veldig mye

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound

Jeg ser du har en Parasound effektforsterker. Hvordan er den f.eks sammenlignet med andre flerkanals forsterkere, eks. Rotel 1095?

Gir de nok power til høyttalerne dine?

Jeg er på utkikk etter en 3, 5 eller 7 kanalers effektforsterker til B&W'ene mine.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Jeg ser du har en Parasound effektforsterker. Hvordan er den f.eks sammenlignet med andre flerkanals forsterkere, eks. Rotel 1095?

Gir de nok power til høyttalerne dine?

Jeg er på utkikk etter en 3, 5 eller 7 kanalers effektforsterker til B&W'ene mine.

Det var et godt spørsmål du, men jeg kan desverre ikke hjelpe så mye da jeg ikke har prøvd noe annet enn Parasound effekter, jeg hadde tokanal effekt før denne,
    men jeg kan si at de er veldig gode, ingen mangel på power i hvertfal, har kjørt de på Mission (Old school), Klipsch RF, Patos Lyric, uten og "svette" er jo
    220 watt per kanal på 8 ohm, med strømmforsyning på 1500watt så er det ikke noe problem og levere varene heller

Ser mange går for Emotiva eller Rotel også, men jeg har ikke prøvd noen andre så jeg kan ikke uttale meg

Annbefale Parasound kan jeg i hvertfal 8-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ble det gjort litt i kveld også, ble da altså lagt noen meter med 23x48 i taket som bygger ned for trekkerør og rammene til downlightsboksene,
    det ser jo ikke akkurat mye ut dette her
    men jeg brukte sikkert 50% av tiden på og tenke hvordan trekkerørene
    skal gå mellom boksene og på kryss og tvers i taket, så jeg laget sånne
    små åpninger som jeg kan legge trekkerørene i mellom

Ble da heller ikke helt ferdig, er vel ca halvveis i loftstua, og har igjen kinorommet med tak lekter

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte og spørre om dere har noen meninger om hvordan type rør jeg skal
    ha i ventilasjons boksene mine inne i kinorommet. Jeg lurer på dette med tanke på støy i kanalene, har hørt at flexislange er værst stemmer det?
    Er plasten en god erstatning for spiro?

Skal man ha:

1. Flexislange http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=166376036
    2. Plastrør http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=167795436
    3. Harde metallrør type spiro Flexit - Spirorør uisolert

Hva trur dere?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, da var det blitt en stund siden sist oppdatering gitt, vært en snartur på Gran Canaria og fått litt sol siden sist så da måtte bygginga settes litt på hold hehe.

Men i går fikk jeg altså begynt litt igjen, da var jeg først og kjøpte ett lass med materialer som tok litt tid endte med at jeg kjøpte noe feil og måtte kjøre en ekstra tur ,
    men etterpå rakk jeg altså få bygget ferdig gjesterommet som skal være i loftstuen, noe jeg og fru M er veldig fornøyd med

Ferdig med lekting i taket utenom arkdelen.

Nye gjesterommet

Og som jeg spurte i forrige innlegg hvis noen har noen tanker på dette:
    Hvordan type rør jeg skal
    ha i ventilasjons boksene mine inne i kinorommet. Jeg lurer på dette med tanke på støy i kanalene, har hørt at flexislange er værst stemmer det?
    Er plasten en god erstatning for spiro?

Skal man ha:

1. Flexislange http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=166376036
    2. Plastrør http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=167795436
    3. Harde metallrør type spiro Flexit - Spirorør uisolert

Hva trur dere?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en liten oppdatering igjen, fått bygget boden/teknisk rom som ligger vegg i vegg med kinoen, og satt opp det siste av taklekter i kino rommet,

Lekter

Her skulle det vært bilde av boden, men da jeg fyllte opp bodrommet med alt av esker som hadde okupert kinorommet måtte jeg nesten sette det der, og nå er det bare fullt, men det ligner veldig på gjesterommet

I morgen skal jeg få lektet (phew! føler jeg aldri når enden på lekta... lol)
    resten av veggene, og begynne på skråtaket, så får vi se hvordan det går

Jeg lurer fremdeles på dette med hvilken type rør jeg skal bruke, og hadde vært fint med noe tilbakemelding fra noen om dere har noen erfaringer med de forskjellige, eller hvis du bare synser så kom gjerne med meningen din da også

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ingen gode råd, men godt at det blir gjort litt igjen! Kul form på gjesterommet også. Angående rør til ventilasjon så er jeg ganske ubrukelig, men ting bedres jo bra hvis du ordner en lydfelle vil jeg tro??? Ikke ta mitt ord for god fisk her uansett, for dette er i beste fall rein synsing.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ingen gode råd, men godt at det blir gjort litt igjen! Kul form på gjesterommet også. Angående rør til ventilasjon så er jeg ganske ubrukelig, men ting bedres jo bra hvis du ordner en lydfelle vil jeg tro??? Ikke ta mitt ord for god fisk her uansett, for dette er i beste fall rein synsing.
    Ja deilig og få skrudd litt, kosejobb og skru i treverk
    Må jo henge i hvis man skal bli ferdig til Juni også :P

Ja gjesterommet ble faktisk designet av meg selv for og gi litt mere lys fra det ene vinduet ut i rommet mot biljardbordet, og at det gir en mere åpen følelse i loftstua

Lydfelle og isolasjonsrør blir utenfor kneveggen på kald side, men jeg tenkte på hvilken type rør jeg skal gå for på innsiden, og jeg må si jeg ikke kan fordra disse flexirørene så de er egentlig utelukket, står vel mellom stiv spiro eller den firkant plast varianten

Synsing er velkommen her vettu, synsing er jo bedre en ingenting i hvertfal

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Synsing er velkommen her vettu, synsing er jo bedre en ingenting i hvertfal
    Det skal du jaggu ikke være så sikker på! Men jeg har virkelig trua på prosjektet ditt. Dette kan bli spenstig!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal du jaggu ikke være så sikker på! Men jeg har virkelig trua på prosjektet ditt. Dette kan bli spenstig!
    Hehe, nei kanskje ikke :P

Det er godt og høre, og hyggelig at noen følger med og er "tilstede" hehe 8)

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide med en liten oppdatering av helgens strabaser
    Har fått brukt opp noen hundre meter med lekt og et par hundre skruer :O

Nå er da altså kinorommet ferdig lektet, og klar for og bli trekt med mer rør, heldigvis er bror elektrikker:-P så det blir og begynne med det til uken ( har jeg i alle fall blitt lovet :roll: hehe)

Her inne i hjørnet ser vi ventilasjonsrøret for innluft stikke ut, skal få skjøtet dette asap så jeg får teipet igjen plasten rundt det.

Etter jeg var ferdig med kinorommet så hadde jeg et par lekte lengder igjen som jeg brukte opp i loftstuen, skal ut og kjøpe et par dusin lekter i morgen igjen :roll:

Fikk også skrudd opp de siste taklektene i taket på "arket" (takutbygget) så det også er klart.

Her er også ett bilde av den boden jeg satte opp tidligere i uka, som dere ser så er det allerede tatt i bruk :P så bare lat som dere ikke ser det :roll:

Jeg rakk visst også og legge parkett på gjesterommet i loftstuen gitt

Phew! vært en fin produktiv helg, og nå ser det jammen ut som våren kommer også gitt, tiden løper, så her må man bare henge i hvis man skal bli ferdig :P

Jeg har også endelig fått solgt min gamle LX70 til en heldig ny eier, så har jeg fått bestilt meg Onkyo TX-NR809B og etter hva jeg har hørt så er det mulig den kommer i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør jo klare deadline med glans. Artig å fælge med og plukke opp tips og triks til en selv skal få bygge noe selv en gang i fremtiden.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PG*
    Du bør jo klare deadline med glans. Artig å fælge med og plukke opp tips og triks til en selv skal få bygge noe selv en gang i fremtiden.
    Hei PG*
    Ja jeg håper jo på det, men jeg er ikke i mål enda

Det er bra, håper infoen jeg legger ut her kan komme til nytte for andre :lol:

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stuelampe

Likte godt arbeidslyset du bruker Bruker en slik stuelampe selv til oppussing, og denne funker utmerket.

Skal til å bygge kino selv, og her er det mye tips og gode løsninger.
    Dette blir lekkert

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik
    Likte godt arbeidslyset du bruker Bruker en slik stuelampe selv til oppussing, og denne funker utmerket.

Skal til å bygge kino selv, og her er det mye tips og gode løsninger.
    Dette blir lekkert

Hehe ja det kunne vært litt mere lys, men det duger :grin:

Så gøy, da må du lage deg en tråd så vi kan følge med, kjempe og høre om jeg kan bidra med tips og løsninger

Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •