Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 484
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I hell***e så mangen spottkasser. Skal du ha spotter i alle??

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    I hell***e så mangen spottkasser. Skal du ha spotter i alle??
    er 28 i loftstua og 12 i kinorommet, så blir 40 til sammen, minus en, den som er der pj skal henge, men ja i de andre skal det være en i hver

bedre med mange og kunne dimme og fremdeles ha godt lys, er du ikke enig?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig tak i den riktige delen jeg manglet til trykkjustereren på kompressoren, så jeg kunne bruke stiftepistolen

Så da kunne man starte og plaste det resterende på kinoen.

Men så på den siste bredden med plast så møtte jeg på denne rakkeren,
    jeg trudde det bare var et trekkerør av plast, men det viste seg og være
    rør til vannbåren varme til radiatorer som vi har nede. De var for lange til
    og dytte under gulvsponet, i tilleg fare for at de ville danse rundt og
    sprette opp da subben begynner og spille, ikke noe serlig og ha under
    teppet :P

jaja frem med baufila og sage litt da.

Vips så var den blitt litt kortere og nede i hullet, den andre blir innunder
    48x48 lekt som vill gå langs gulvet der, så den brydde jeg meg ikke om og ta.

Da kunne jeg begynne på nest siste flaket.

Pokker, kom på at jeg hadde glemt de ekstra skruene som jeg skulle skru inn i 48x98 utlektinga på takstolene mine, nå var det bare 2 av 5 6x180 skruer på de, så måtte ta en spansk en og skru de igjennom plasten.

Så tettet jeg hullene med litt aldringsbestandig fuktsperreteip.

Så fikk jeg endelig tatt siste flaket, og sperret isolasjonen og det
    grusomme støvet ute av rommet.

Her kommer ventilasjonsrøret for innluft inn, det er foreløpig stappet med en bit isolasjon så det ikke blir kaldt i huset ellers

Yey! tett.

Da var det frem med den aldringsbestandigefuktsperretapen, og tape alle skjøter og rifter og andre ulumske åpninger så fukten holder seg unna.

Ville gjøre litt ekstra i dag så da ble det og henge opp rammene på
    downlightsboksene på kinorommet også. (bilde kan lure litt med anntall bokser, men det er bare 12 )

Neste steg, stendere i loftstua og krysslekting med 48x48 langs vegger og
    skråtak så bror kan "work his magic" med trekkerør og strøm og slikt så stay tuned
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut, og du er en god inspirasjonskilde for oss andre 8)

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Ser meget bra ut, og du er en god inspirasjonskilde for oss andre 8)
    Tusen takk det var hyggelig og høre

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    moro å følge med på byggetråder ser bra ut detta, lykke til videre!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    moro å følge med på byggetråder ser bra ut detta, lykke til videre!
    Hyggelig og høre

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo meget lovende ut, flott rom du har som utgangspunkt. Arbeidet man har sett så langt virker meget gjennomtenkt og bra utført. Gleder meg til fortsettelsen!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg de siste dagene (siden jeg la inn paint tegninga og jeg klagde på att jeg ikke fikk til sketchup) satt meg litt inn i sketchup og prøvet meg
    frem, og jommen ble det ikke så værst, dette her er noen bilder av idèen som ligger inne i hodet mitt, om hvordan vi tenker det skal bli
    Det buede 2:35:1 lerettet tok tid og lage phew!

Over

Bak (viser da alt utstyret skal stå på en hylle utenfor kinoen og pj som henger i taket og lyser igjennom en liten rute.

Siden

Forran

Sweetspot

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøfft oppsett og skikkelig bra utførelse på tegningene.8)

Spørsmål: Trenger du 8 sitteplasser? Holder det med 7? I så fall sett opp 3 seter forran og 4 bak og det er mindre sjangs for at hver sitteplass skygger for hverandre frem mot lerretet. I tillegg oppnår du å kunne ha en skikkelig sweetspot i midten fremme til degselv.:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette ser jo meget lovende ut, flott rom du har som utgangspunkt. Arbeidet man har sett så langt virker meget gjennomtenkt og bra utført. Gleder meg til fortsettelsen!
    Hei BEF. Takk, det var hyggelig og høre, jeg har jo tenkt på det litt da men ting blir liksom til mens man sitter her og får forslag fra dere og tegner litt i paint og sketchup

Du får holde deg oppdatert vettu, for her vil det komme mere forløpende

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Tøfft oppsett og skikkelig bra utførelse på tegningene.8)

Spørsmål: Trenger du 8 sitteplasser? Holder det med 7? I så fall sett opp 3 seter forran og 4 bak og det er mindre sjangs for at hver sitteplass skygger for hverandre frem mot lerretet. I tillegg oppnår du å kunne ha en skikkelig sweetspot i midten fremme til degselv.:-D
    Hei Kokken, tusen takk, er min første gang i sketchup dette, dog jeg prøvde og feilet litt i begynnelsen, og løpet av når man skal flytte på ting eller få "overflater" som f.eks buede lerrettet, ble noen brøl ut av de feilene jeg gjorde mens jeg holdt på hehe.

Grunnen til at det er 8 sitteplasser på bildet er egentlig at jeg ikke fant en fin 3 seter modell da stolene her er det eneste jeg ikke har tegnet selv.

Planen er og ha en 4 seter og en 3 seter, jeg tenker også og ha 4 seteren fremst og 3 seteren på plattået da 4 seteren har "Love seat" noe jeg og samboeren har meget lyst på 8) typ denne
    Kinosofa - 4 seter AMERICAN - Hjemmekino | Fnky furniture | Fnky

og sweetspot for meg selv er neppe godtatt av fru M da hun er minst like ivrig på og sitte der som meg da hun godt vet hva det er hehe.

Skulle jo selvfølgelig hatt 4 bak og 3 forran, men er ikke lysten på og ha sweetspot på rad 2

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir tankegangen din krystallklar. Du skal prise deg lykkelig at din partner er med på prosjektet - det gjør prosjektet straks mer familie og mindre ego ;-).

Siden jeg selv er med i kino-loft-klanenen kan jeg si at største ankepunkt er å vandre rundt sitteplassene når de er for brede. Det går, men skulle absolutt tenkt meg litt mer headroom - i ordets rette forstand!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir tankegangen din krystallklar. Du skal prise deg lykkelig at din partner er med på prosjektet - det gjør prosjektet straks mer familie og mindre ego ;-).

Siden jeg selv er med i kino-loft-klanenen kan jeg si at største ankepunkt er å vandre rundt sitteplassene når de er for brede. Det går, men skulle absolutt tenkt meg litt mer headroom - i ordets rette forstand!
    Hehe det er bra

Ja jeg er veldig heldig med partneren min, vi gjør det meste av byggingen sammen så da får man gjort veldig mye

Angående vandring rundt sitteplassene så er akkurat det vi har bekymret oss litt over også, for med den 4 seteren så får vi bare 45cm "gåplass" på det smaleste, altså bakre hjørne, så, men hvor ofte går man rundt den stolen i forhold til og sitte i den?

Har du noen erfaringer på dette du vil dele

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utrolig bra ut dette her,virkelig flotte bilder.

Og,takk for tipset med den trykkregulatoren til kompressoren,meningen er å kjøpe en slik kompressor neste uke,hadde garantert ikke fått med meg den hadde ikke du nevnt det.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Ser utrolig bra ut dette her,virkelig flotte bilder.

Og,takk for tipset med den trykkregulatoren til kompressoren,meningen er å kjøpe en slik kompressor neste uke,hadde garantert ikke fått med meg den hadde ikke du nevnt det.
    Hei Kvindølen hyggelig du titter innom

Godt at det kan hjelpe andre husk også riktige koblinger, da sikter jeg til den ekstra "ploppærn" som jeg kaller den, til venstre i dette bildet.

Siden jeg opprinnelig kjøpte et sett uten denne og satt med to hankjønn, lite suksessfullt :P, husk også og kjøpe gjengeteip så du får tette gjenger.

Trykkregulatoren funker kjempebra så kan absolutt annbefale denne kompressoren pluss trykkregulator

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Angående vandring rundt sitteplassene så er akkurat det vi har bekymret oss litt over også, for med den 4 seteren så får vi bare 45cm "gåplass" på det smaleste, altså bakre hjørne, så, men hvor ofte går man rundt den stolen i forhold til og sitte i den?

Har du noen erfaringer på dette du vil dele
    Ettersom jeg har elektronikken bak og ser at du ligger an til det samme: Det blir raskt noen turer frem og tilbake i rommet, fyre opp elektronikken bak, hive inn en plate i spilleren, se film, tilbake etterpå og legge inn noe annet i spilleren...etc Rydde litt, tune litt, ... Jeg har lært meg å knekke hodet mitt (190 cm på tøffelsåle), men noen gjester har merket knekken i rommet ;-)

Du kan ta en enkel test: Sett opp noen esker og lekter som representerer podie og stoler, evnt hent opp kjøkkenstolene. Pass på at du får med podiet for det utgjør mye for beinplassen! Plasser dette slik at du får med deg plassering i ytterkant og prøv å oppleve hvor mye fysisk plass du anser selv som greit.

Selv har jeg satt opp 3+4 stoler hos meg, men av smaleste kinotype. 4 feite sofastoler bak kunne jeg bare glemme. Du har annen romstørrelse enn meg med det som jeg tolker som høyere knevegg og bredere midtfelt, så vi kan ikke sammenligne direkte.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med å handle fra fnky.no?
    Fant en kino 3 seter der som jeg fikk utrolig lyst på Eneste som er usikkert er om det går ann å skru den ifra hverandre så jeg får den inn døra...

Takk for at du la ut link til denne siden!
    Og det ser da ut til å være fremgang her
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har elektronikken bak og ser at du ligger an til det samme: Det blir raskt noen turer frem og tilbake i rommet, fyre opp elektronikken bak, hive inn en plate i spilleren, se film, tilbake etterpå og legge inn noe annet i spilleren...etc Rydde litt, tune litt, ... Jeg har lært meg å knekke hodet mitt (190 cm på tøffelsåle), men noen gjester har merket knekken i rommet ;-)

Du kan ta en enkel test: Sett opp noen esker og lekter som representerer podie og stoler, evnt hent opp kjøkkenstolene. Pass på at du får med podiet for det utgjør mye for beinplassen! Plasser dette slik at du får med deg plassering i ytterkant og prøv å oppleve hvor mye fysisk plass du anser selv som greit.

Selv har jeg satt opp 3+4 stoler hos meg, men av smaleste kinotype. 4 feite sofastoler bak kunne jeg bare glemme. Du har annen romstørrelse enn meg med det som jeg tolker som høyere knevegg og bredere midtfelt, så vi kan ikke sammenligne direkte.
    Ja da er du nok noen cm høyere enn meg , jeg skal jo ha all elektronikken utenfor rommet, med IR extender inn, jeg bruker mobilen som remote til XMBC over WLAN så den er det ikke fare med

Ser jo at du har en del smalere loft enn meg, jeg har ca 2 meter bredt tak, og 130cm høye knevegger, med 38grader helling på skråtaket, så jeg har litt bredere rom ja, er vel ca 4,70m bredt etter utlektning.

Veldig lurt tips, jeg skal ta og teste dette løpet av uka.

Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Noen som har erfaring med å handle fra fnky.no?
    Fant en kino 3 seter der som jeg fikk utrolig lyst på Eneste som er usikkert er om det går ann å skru den ifra hverandre så jeg får den inn døra...

Takk for at du la ut link til denne siden!
    Og det ser da ut til å være fremgang her

Hei JosRuu. I følge denne tråden ser det meget lovende ut i allefall,
    http://avforum.no/forum/av-mobler/11...r-fnky-no.html

Så blir at jeg prøver de, da vi vill ha reclinere i kinoen vår

Jada litt fremgang blir det, har noen bilder av hva jeg har drevet med i dag som jeg skal legge opp snart, var dog begrenset hva jeg kunne få til da jeg fant ut i går kveld at jeg var nesten tom for 90mm skruer til utlekting og stendere :S men fikk gjort litt da

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en liten oppdatering av hva jeg har gjort i dag
    Som sagt over glemte jeg jo og kjøpe skruer på fredag, men jeg kunne ikke ligge på latsiden av den grunn.
    Så da måtte jeg finne litt annet småtterier som man trur går fort men som egentlig tar laaang tid:P
    Jeg begynte med og gå over alle skjøter og eventuelle glipper i plasten med
    den flotte fuktsperreteipen min så det blir tett, og i tillegg lappe litt hull som de 4 kattene våre hadde vært så "snille" og lage i plasten :roll:

Etter dette gikk jeg i gang med og få ryddet litt på kinorommet og få orden i skruer, verktøy og annet småtjafs jeg har bare slengt fra meg på bordet jeg har stående der inne, ikke minst får fjernet hvert minste støvkorn fra den dumme isolasjonen:evil:

Så altså fra dette ->

Til dette ->

Ah en fryd for øyet, kan ikke fordra rot :roll:

Jeg tok altså ikke noe bilder av all teipinga jeg gjorde i dag da det ikke er så veldig intressant at jeg satt på noen teipbiter her og der, men jeg rakk også å få lektet noen smålengder så jeg kan sette opp veggen til gjesterommet som skal være i loftstua.

I morgen blir det og hamstre skruer så jeg kan skru for den gode gullmedalje i morgen :wink:

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg handlet litt skruer i dag, tok også med med en pakke med bits, også ble jeg så fristet av kryss laservater at jeg bare måtte ha, kostet bar 600kr også inkl stativ har 0,1mm mindre nøyaktighet per meter i forhold til bosch sin tilsvarende til 1600kr :O

Laser vateret gjør lektinga og stendersettinga til en lek

Fikk skrudd opp noen meter med lekt i både kinoen og loftstua

Fikk også satt opp disse smålektene som jeg skal skru stenderen til gjesterommet fast i.

Jeg legger nå inn bilder av det jeg holder på med i loftstua også siden den på en måte hører til kinoen, da det er der alt utstyret blir og finne, så håper dere ikke synes det blir for OT eller uintressant

Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •