Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  5
Like Like:  15
Side 25 av 25 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25
Viser resultater 481 til 487 av 487
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av peiper Vis post
    "Jeg bruker en miniDSP 88A med Dirac"
    Hvor kjøpte du din?
    Mvh Terje
    miniDSP

Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Finnes det noen kalibreringsboks for 2 suber på markedet fremdeles?
    Fått inntrykket av alt det folk har er ikke lengere å få tak i :/
    Audyssey XT32 (på min Marantz 8801) med sin sub-eq måler ut dual subbere og kombinerer resultatet.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Audyssey XT32 (på min Marantz 8801) med sin sub-eq måler ut dual subbere og kombinerer resultatet.
    Hæ :P

Jeg har Audessey XT 32 jeg også på den nye Marantzen min, trenger man ikke noe mere?
    Hva justerer jeg evt kurven med?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X50o0 - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Hæ :P

Jeg har Audessey XT 32 jeg også på den nye Marantzen min, trenger man ikke noe mere?
    Hva justerer jeg evt kurven med?
    Måtte lese meg opp på Marantzen din og det står den har subeq for dual subbere.

Audyssey Sub EQ HT provides individual DSP tailoring of each subwoofer in a dual subwoofer setup, for deeper bass with improved definition, compared to a single subwoofer configuration. Audyssey Dynamic Surround Expansion dramatically broadens the surround soundstage for the ultimate surround sound experience with the option of connecting front height and/or front wide speakers.
    Du kan ikke justere kurven manuelt, dette er begrensningene som gjør Audyssey noe uinterresant for min del. Det skal uansett sies at Audyssey gjorde en god jobb her hos meg. Har du kjørt igjennom subeq sekvensen. Og er målingene du har lagt ut med Audyssey ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Måtte lese meg opp på Marantzen din og det står den har subeq for dual subbere.

Du kan ikke justere kurven manuelt, dette er begrensningene som gjør Audyssey noe uinterresant for min del. Det skal uansett sies at Audyssey gjorde en god jobb her hos meg. Har du kjørt igjennom subeq sekvensen. Og er målingene du har lagt ut med Audyssey ?
    Den målingen der er så lenge siden jeg gjorde nå, så får vel ta en ny en. SubEQ er det når den kjører subwoofer matching volume på starten av Audessey xt32?
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2017
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest meg gjennom det meste av sidene på denne tråden, ser det er to år siden forrige oppdatering. Det jeg lurer på, hvis trådstarter fremdeles følger med, hvor fornøyd ble dere med støyisoleringen og fungerer ventilasjonsoppsettet hensiktsmessig.

6. Takk matsijatsi takket for denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av durabit71 Vis post
    Nå har jeg lest meg gjennom det meste av sidene på denne tråden, ser det er to år siden forrige oppdatering. Det jeg lurer på, hvis trådstarter fremdeles følger med, hvor fornøyd ble dere med støyisoleringen og fungerer ventilasjonsoppsettet hensiktsmessig.
    Heia, tusen takk for at du tok deg tiden til å lese igjennom tråden min, og beklager at jeg ikke svarte tidligere. Ja oppdateringer døde vel litt ut da jeg ble ferdig med bygget hehe, har ikke allverdens store oppdateringer siden sist, men har jo noe småtteri jeg kunne lagt inn hvis det var av interesse.

Støyisoleringen mtp Fibergips ble vi ekstremt fornøyd med og var vel verdt den jobben det var for ikke snakke om støvet hehe. Subwoofere på fullt arbeidsvolum er det vanskelig/umulig å gjøre stort med uansett så lenge man ikke bygger totalt frikoblet rom-i-rom i murkjeller, selv da er man vel ikke helt fri for "støyen" i resten av huset. Resten av lyden i kinoen håndterer Fibergipsen utmerket. Føler ikke det ville vært verdt å legge ekstra lag, bruke green glue eller lignende da det bortsett fra subwooferne er godt nok dempet til at jeg kan se film om natta med baby og frue sovende Demper gjerne subbene 2-3db for nattvisning hvis de sover.

Ventilasjonen fungerer utmerket da rommet er så tett som det er at 60-70% av året behøver jeg ikke vifta til avtrekk en gang da det ventilerer seg selv, det er en konstant på 19 grader der inne nevnte prosent av året, Er en 1000w ovn som holder 18c igjennom vintern som minimum pluss at på det kaldeste struper jeg ventilasjonslukene. Selv etter 5-6 stk har sitti å sett på ringenes herre (3,1time lang) er det ikke mere enn 20-21 grader der. Det som er i mine øyne et must i en hver kino å få utstyret (les projektor, effekter, amper, htpc) ut av rommet så man slipper støy/støv/varme i kinoen. Projektorglasset jeg kjøpte fra utlandet har vært en god suksess mtp å få det til med projektor, null påvirkning av bildet

Jeg legger inn et poeng i for både mtp lyd og ventilasjonen så er det viktig å tenke forsegling av rommet med akryl/lim/silikon for at det skal bli mest optimalt. Jeg fant fort ut et sted jeg må legge litt tanke i å få det tett er i downlightsene mine da de lekker luft med støv fra over taket, så det stjeler effektivitet av ventilasjonsløsningen min.

Ikke nøl med å spørre om mere, jeg er mere enn glad for å kunne svare og dele min erfaring

8. Takk Willms takket for denne posten
    Liker Johnnygrandis, durabit71 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2017
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at dere ble fornøyde med det nitidige arbeidet. Sjelden jeg ser så mange kabler i veggene - jeg var litt bekymret at dere ikke ville bli helt fornøyd når jeg så at dere kun brukte et lag Fermacell og med såpass mange perforeringer Også greit å vite at en vifte på 340 m3/h leverere gode temperaturforhold uten ekstra kjøling.

Side 25 av 25 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •