Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 484
    Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Hva betalte du for et spann? Hvor mange liter?

Har 2 lag med plater, med greenglue sealent og greenglue compound mellom platene. Skal nå sparkle kjøtene på ytterste laget.
    Er i grunn usikker på den store forskjellen mellom "vanlig" fin sparkel og Fermacell sin. Mistenker kun navnet :-)
    Byggmakker skulle ha 270kr for spannet, skibygg skulle ha 300kr for spannet, det kommer i 15kg spann.
    Jeg trur nok ikke det bare er navnet ser du, da den sparkelen ser ganske annerledes ut, overflaten på fibergipsplatene er jo også annerledes enn vanlig gips.

Jeg tenker litt sånn da jeg akkurat er ferdig med den h*lvettes jobben med sparkling og pussing at kjipt å ta feil da, og gjøre alt eller noe på nytt igjen

Jeg har kun brukt fermacell sparkel, selvom de sier at du kan bruke finsparkel hvis ønskelig på 2-3dje strøk.
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremgang fortsatt, det er supert Jeg kjøpte min molton på Avshop, var få(ingen) andre steder de solgte løpemeter.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Sub-lock, noterer meg det så kanskje jeg kjøper gardinene mine derifra også

Det kommer en større update seinere i kveld, må bare fullføre litt annet først, posten klarte naturligvis igjen å ødelegge forsendelsen min, noe som gjorde at de flotte RB61 jeg kjøpte kom frem 1 hel og en totalhavarert.... Thanx Posten Norge.....

Noen bilder av verket til posten: (prøvde meg på sånne bilder som kan zoomes, funker awsome med hoverzoom tillegg i nettleser )

Første som møtte meg når jeg pakket opp første høyttaler

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-29gch8n-jpg

Nærmere inspeksjon

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-31ht4yd-jpg

Åpnet hærligheten

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-l6sgdun-jpg

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-5dvvbhu-jpg

I tillegg til å bli bra dengt i bakken har også noe blitt hevet oppå den antagelig, som har gjort at hjørnene har fått seg en liten kilevink, men ikke så ille at det er avskrekkende.

Den andre var i tilsynelatende ok stand, så den er prøvespillt og bekreftet at er OK.

Høytalerene var forøvrig godt pakket, med både kartong forran element siden og sånn mykisoporskumparkettunderlag, absolutt godkjent når man ikke har orginal embalasje.

Så det var dritt, vært i samtale med selger som er rimelig oppgitt, og har vel gjort mere en han egentlig hadde trengt i en slik situasjon, da det egentlig er kun mellom meg og posten, heldigvis er det ikke bare svindlere på finn.no, men også noen fantastiske gode personer
    Så han holder seg oppdatert

Har funnet nettside i USA som selger genuine nye orginal elementer, så jeg blir nok å bestille 2 stk, bytte i den andre høyttaleren også og heller ha den i reserve, da jeg vet at den fungerer enn så lenge.

Lager klagesak til posten anyway, så får vi se hva det blir ut av det

En god nyhet er jo at jeg i dag bestilte meg Marantz 7010 så det er jo en rimelig god boost

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-1xkroau-png

Ny økt oppe i dag, etter litt hjemmelaget piroger, *sniff sniff* lukter godt

Edit: Næmen da blei det nye elementer da gitt, bestilte to jeg i tilfelle det andre også har fått seg en knekk, i tillegg med tanke på innspilling

https://reconingspeakers.com/product...-rb-61-woofer/
    Sist endret av matsijatsi; 11-05-2015 kl 19:39 Begrunnelse: Bestilt nye elementer
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var det på tide med en bygge oppdatering da,
    Forrige dagen så det sånn her ut etter vi var ferdig å pusse, heeeelt j*vlig og fiskebollene mine var så kake etter at jeg hadde stått og pussa med maskina i 8 timer at jeg omtrent gråt meg i søvn

Hadde jeg ikke på det tidspunktet vært så lei og i forsøket på å bli ferdig for kvelden så vi ikke holdt hele nabolaget oppe med maskinene våre så hadde jeg sku tatt bilde da jeg og fruen satt på hver vår knevegg og pussa, men det var så mye støv at vi ikke kunne se hverandre...

Jaja godt vi ble ferdige med den jobben, så var det bare oppryddinga som gjenstår av alt dette støvet
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-8pzpuvl-jpg

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-ejruqqa-jpg

Heldigvis som nevnt tidligere var vi smarte nok å evakuere alt verktøy osv denne gangen, og godt var det
    Kosta over alle tak/vegg flatene, så alt på gulvet.

Mount Doom
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-ozntp6y-jpg

Etter jeg hadde 1. kosta, 2. høytrykksblåst, 3. tørka med jif tørrmopp, og 4. støvsugd alle tak/veggflater så ble det jo ikke så gale, sparklinga var vi i hvertfall fornøyd med. Ikke værst til førstegangs sparkling. (lurer på om jeg skal vise han gjøken på byggmakker som sa at jeg ikke trengte kjøpe sparkle utstyr til fruen, da dette var mannfolkarbeid..... hmm kanskje det er jeg som er kjærringa? )
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-xajyffa-jpg

Så kom turen gitt til å legge litt tapet da, dette har hverken jeg eller fruen det grann peiling på, men gøy å lære noe nytt Så svigers tok turen innom for å gi oss ett lynkurs i tapetsering, men viktigst av alt, dele erfaring og feil så vi slipper gå i de samme fellene. Jommen ble det fart i sakene og på et par timer hadde vi tatt begge skråtakene og halve ene gavelveggen.
    I dag fortsatte jeg og fruen alene, og tok ene kneveggen og den andre gavelveggen. Tapetsering med dette glassfiberstria går som en lek, og i tillegg er den jo ferdig grunna, som også er en bonus

Fruen i sving med kniv (halp!) kutter fine lengder
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-5ttvz0n-jpg

Kjærringa i toppen av stigen hirr hirr
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-36s7plk-jpg

Så er sluttresultatet etter i dag
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-v01k25b-jpg

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-1qask2q-jpg

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-jtzzujr-jpg

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-n16g4pb-jpg

Jepsi pepsi, da tar jeg kvelden, og i morgen er det freeeeeedag! woop woop!!!

PS: Er bildene bedre i denne typen, eller like folk de bedre sånn jeg hadde de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempebra ut dette og stor applaus for arbeids/ståpåviljen!
    Lite spørsmål...vet det er besvart før, men finner det ikke:
    Hvordan får du bilder med tekst imellom? Når jeg laster opp mitt havner alle bildene samlet uten tekstmuligheter.

Blir spennende å se rommet ferdig klart til bruk

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimgul Vis post
    Ser kjempebra ut dette og stor applaus for arbeids/ståpåviljen!
    Lite spørsmål...vet det er besvart før, men finner det ikke:
    Hvordan får du bilder med tekst imellom? Når jeg laster opp mitt havner alle bildene samlet uten tekstmuligheter.

Blir spennende å se rommet ferdig klart til bruk

Heia, takk for det! hyggelig å høre

jeg laster alle bildene opp på imgur, så bruker jeg linken derifra, på forrige sidene så brukte jeg [img] linken, mens nå over her satte jeg inn bilde via den knappen i svar verktøyet, der kan du velge mellom fil eller link, så legger jeg inn linken til bildet

Ja vi gleder oss veldig vi også nå!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en byggeoppdatering igjen da, uff tiden går så fort, har nesten ikke tid til noe annet enn bygging for tiden

På lørdagen så var vi ute å handlet skjenk til anlegget som skal stå i loftstuen, komponentene får plass og treffer kravet i et "koselig" møbel å ha det i i loftstuen

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-3utc41c-jpg

Så fikk vi handlet litt lister også, det var som fattern alltid har sagt, lister er j*vlig dyrt!
    Kjekt med takstativ når man ikke har hengerfeste Ble en ny pistol til skytinga av lister også.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-kddz35c-jpg

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-nfuzjaw-jpg

Resten av Lørdagen gikk bort da svigermor inviterte ut på middag så da må man bare hive seg på

Søndagen så måtte vi ferdigstille tapetseringen, men aller først finne ut av hvor alle downlightsene skal være, da det må være en symetri over det hele, kan ikke ha forskjellige avstander vettu

Veldig knotete å forklare egentlig, men gir det et forsøk, jeg hadde tegnet av de fleste ytterkantene på boksene fortløpende når jeg satte opp platene, bortsett fra midtraden, og noen av streken var også blitt borte under pusse/sparkle perioden. Så her måtte det markeres opp på nytt. Seinor quigo ble børstet støv av så han fikk lyse rette streker for meg å tegne etter.

Her er utgangspunktet mitt, ikke akkurat mye fårn si. så helt klart nødvendig å merke opp før man beregner avstander mellom lampene.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-29ke6m5-jpg

Så først tok jeg og linet opp strekene på tvers av rommet

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-m1mzrvu-jpg

Så var det å følge den langsgående linjen, her hadde jeg da markert hvor ytterkantene var i begynnelsen og slutten av rommet, så lasern kunne vise vei i mellom.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-z0rssmx-jpg

Til slutt endte jeg opp sånn her og kunne endelig begynne å finne ut hvor senter raden skulle være både i lengde og bredde

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-i30xonm-jpg

Så har jeg bare borret styrehull til hullsagen, så her får du kjære leser krysse fingre og tær for at jeg har gjort dette riktig, for her blir ingenting borret med hullsag før neste "skittenperiode" etter maling er ferdig

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-jeh8fgp-jpg

Så ble det tapetsering, hadde igjen en knevegg, fuglekassa, gavelvegg og taket.
    Det tok sin tid men vi fikk det til, top tips, tapetsere tak, ha med deg en hjelper, herre hva skulle jeg gjort uten fruen

Ett live action bilde mens jeg knoter som pokker i hjørnet da kniven ikke ville skjære den våte tapeten

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-y58an5z-jpg

Flinke til å beregne lim sa du?
    Alt som er igjen etter 15L lim
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-urddru0-jpg

Tapet ferdig [check]

Mandag bar det til SkiBygg, teppet vårt har kommet, ble ikke noe bilde av dette liggende på taket, noe som for meg gikk overraskende bra, jeg så for meg at det skulle ligge på taket på bilen som en slapp opp ned wienerpølse i brød.
    Heldigvis var de lure å tre ett papprør innerst så den var stiv som en påle!
    Ikke var det bare enkelt for oss å få denne påla opp på loftet heller, da lengden og tykkelsen (hirr hirr) skapte problemer.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-cxubzxu-jpg

og vi måtte også kjøpe maling, vi fant frem teppeprøven av teppet vi hadde bestilt og fikk blandet en flott matchende lillafarge, i følge kalkulatoren til Jotun så trengte vi 10L med hver beregnet ut fra kvadratmeter. Foreløpig ser det ut til å stemme.
    Ooooo dette blir spendene! Vi går i gang med lilla først 2 strøk på 2 dager, så svart det samme etterpå.

Tok visst bare 1 time for oss og ha på ett strøk! better than expected

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-gu5ztql-jpg

Topp tips til andre som skal male med annet enn vannbasert, da er det ett must med slike wipes, de lukter sitron og er 10000000% ganger mere effektivt enn whitespirrit på en fille, pluss at du slipper tørke ut og forgifte deg selv med whitespiriten.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-grwtwe0-jpg

Men nå tenker du vel, hvor er bildet av hvordan malingen ble?

...

....

..

Heheh, tenkte jeg skulle holde deg på pinebenken litt til, den som venter på noe godt osv vettu

Ha en god natt da! stay tuned

P.s husk at bildene er hoverzoombare eller klikkbare da, vet ikke helt hvor fornøyd jeg er med så små, hva tenker dere?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir råflott dette, har fulgt med i kulissene. Artig å se det ferdige resultatet, har du tenkt noe på akustikken i rommet ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Blir råflott dette, har fulgt med i kulissene. Artig å se det ferdige resultatet, har du tenkt noe på akustikken i rommet ?
    Hei Johnny Tusen takk for det, vi gleder oss veldig til å bli ferdige nå!
    I hvertfall etter å sett fargen på veggene i går

Akustikken har jeg vel ikke tenkt alt for mye på enda, men det må jo bli no førsterefleksjonsdemping, annet enn det vet jeg ikke, og har heller ikke så god peiling så håper noen har lyst til å dele kunskaper/meninger/erfaringer

Hva som evt jeg skal bruke til førsterefleksjonsdemping vet jeg heller ikke, om jeg skal lage noe selv eller kjøpe ferdiglaget.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagt inn bestilling på 2 par av disse til Atmoskanaler

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-6ftumco-png

I tillegg så har jeg fundert litt på hva jeg skal gjøre angående senterkanalen, og jeg har foreløpig tenkt meg frem til 3 alternativ
    1. bygge en hyllekonstuksjon som senter kan ligge på under lerrettet
    2. Skippe mye konstruering, og heller sette senter på stativer
    3. Gå for lydtransparent duk og ha senter bak den. Her lurte jo jeg på V4 men den var tydeligvis veldig dårlig i forhold til V5 i følge avshop, men V5 koster jo en del, selvom jeg fikk god pris pga projektorkjøp, men fremdeles veldig dyrt.

Litt synd å stappe rc-64 bak en duk også da :S

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne som stativ til Rc-64en? bare pille vekk XTZ merket :P

XTZ 100 Høyttalerstativ - Sort Matt - Stativer - Tilbehør

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-floorstand_100-jpg

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Følge surround.no så blir ikke krybben til den å matche RC-64 da krybben er buet, og rc-64 er så veldig lang :P

Fant dette hos HIFI klubben, men det koster jo skjorta det også da.
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-uqxpg59-jpg
    Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-otdwl5h-jpg

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wooopieeeeee!
    Begynner å bli vanskelig å vente nå ja :P blir etterhvert litt godsaker ventende på oss

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-1oxowtw-jpg

14. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette, så kjent ut den lilla fargen!! Blir spennende å se sluttresultatet.
    hva slags merke er atmos høyttalerne??
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående akustikkplate så er det mye å spare på og lage selv. Kjøper du selv kan du snekre rammer og kle hele rukkelet med høytalerstoff eller noen annet, det som er viktig er at stoffet er tynt og at luft er gjennomstrømbart slik at lyden blir absorbert av platen. En 5cm plate kostet sist jeg kjøpte 150 kroner mener jeg å huske. Ferdige plater med motiv koster raskt 1000+ pr plate. Dynabel fører både høytalerstoff og akustikkplater. 5cm (+5cm luft bak) plater fungerer flott men jo tykkere jo bedre selv om tykkere plater medfører endel andre faktorer som gjør at det ikke alltid er like gjennomførbart.

Legger ved ett bilde av diy plate i samarbeid med en plate med motiv bestilt fra Sounds Of Science.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-15924329386_eb49421874_z-jpg

I hjørnet her ser du en bassfelle fra GIK acoustic som tar mer bredbåndet og har virkning helt ned i bassområdet.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-14841911856_2bc824dbc8_z-jpg

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Blir bra dette, så kjent ut den lilla fargen!! Blir spennende å se sluttresultatet.
    hva slags merke er atmos høyttalerne??
    Heia, hehe ja nå er vi offisielt medlem av lilla-kino klubben! vet ikke hva den heter, trur den bare fikk en kode
    Det som matchet teppet i rettningen vi ville ha den i allefall Så vi kaller den heretter "Super-Lilla!"

Merket på de er Dynavoice Magic FX-4 Og er geniale til atmos bruk vil jeg tro, dette blir jo de eneste som ikke matcher resten av systemet, men trur kanskje ikke det er så farlig, da det antaglig ikke er det værste trøkket disse skal spytte ut alikevel. Har ikke prøvd atmos så jeg baserer meg kun på antagelser

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående akustikkplate så er det mye å spare på og lage selv. Kjøper du selv kan du snekre rammer og kle hele rukkelet med høytalerstoff eller noen annet, det som er viktig er at stoffet er tynt og at luft er gjennomstrømbart slik at lyden blir absorbert av platen. En 5cm plate kostet sist jeg kjøpte 150 kroner mener jeg å huske. Ferdige plater med motiv koster raskt 1000+ pr plate. Dynabel fører både høytalerstoff og akustikkplater. 5cm (+5cm luft bak) plater fungerer flott men jo tykkere jo bedre selv om tykkere plater medfører endel andre faktorer som gjør at det ikke alltid er like gjennomførbart.

Legger ved ett bilde av diy plate i samarbeid med en plate med motiv bestilt fra Sounds Of Science.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-15924329386_eb49421874_z-jpg

I hjørnet her ser du en bassfelle fra GIK acoustic som tar mer bredbåndet og har virkning helt ned i bassområdet.

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-14841911856_2bc824dbc8_z-jpg

Tusen takk for en informativ post Johnny, da skal jeg nok prøve meg på å lage noen plater selv, hvordan type "fyll" bruker du til de hjemmesnekkra da?

Hva er den fancy kubeplaten du har til venstre i første bilde?

Hva tenker du er viktigst til selve premiæren av kinoen og hva kan man ta etterhvert? jeg aner jo ikke hvordan det vil låte der oppe i det heletatt :P

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel (www.dynabel.no) på Etterstadsletta i Oslo har stort sett Rockwool akustikkplater inne på lager. Tror de tar litt over 100-lappen for en 5cm tykk plate med målene 120x60cm. Tlf.nr. dit er 2265 8070.

Ta 1-refleksjon fra venstre og høyre høytaler på sidevegger, har også gode erfaringer med å ta 1-refleksjon fra senteren i taket, mye informasjon fra senteren iløpet av en film. Husk også i skimse ut platen med 4-5cm luft ifra veggen for da vil den fungere mye bedre. Jeg ville begynt med dette og senere tatt bakveggen bak sofaen.

De avrundende platene er fra Viocoustic.

Her er rommet mitt idag:

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-16705654559_080ce26bf8_z-jpg

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel (www.dynabel.no) på Etterstadsletta i Oslo har stort sett Rockwool akustikkplater inne på lager. Tror de tar litt over 100-lappen for en 5cm tykk plate med målene 120x60cm. Tlf.nr. dit er 2265 8070.

Ta 1-refleksjon fra venstre og høyre høytaler på sidevegger, har også gode erfaringer med å ta 1-refleksjon fra senteren i taket, mye informasjon fra senteren iløpet av en film. Husk også i skimse ut platen med 4-5cm luft ifra veggen for da vil den fungere mye bedre. Jeg ville begynt med dette og senere tatt bakveggen bak sofaen.

De avrundende platene er fra Viocoustic.

Her er rommet mitt idag:

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue-16705654559_080ce26bf8_z-jpg
    Se der ja, dumt de ikke kunne bestilles på nett da :/
    Bygget dems er jo pent plassert i en køgryte uten like hehehe.

Da skal jeg lage meg noen sånne, ah dette blir spenende altså

Kjempeflott rom alstå, har du gjort noe særlig i taket?
    Hvordan ser du deg fornøyd med akustikken der nå?

Og jeg ser du også har center på fot og foten ser meget pen ut, hvordan type og evt hvor har du kjøpt den?
    Å finne fot til RC64 var visst ikke så enkelt som jeg trudde det skulle bli :P

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har dukket opp ett problem som plager meg betraktelig, og det er

Pj plassering både med tanke på hvordan jeg skal gjøre det med å få bildet inn i kinoen og med tanke på tetthet for både annet lys og luft inn i kinoen.
    Den opprinnelige planen var jo å ha pj montert i taket i loftstuen, lysende igjennom et ikke reflekterende glass, med noe rør mellom vegg og linse så annet lys ikke kommer inn.

Dette virker nå veldig vanskelig da jeg leste i manualen i går at X500 ikke skal ha noe hindringer forran seg helst, da eksosen kommer ut forran. så da kan den ikke henge for nærme veggen.

så jeg prøvde finne på en macgyver plan om å tre fronten på hele projektoren inn i veggen, så typ bare nesetippen stikker inn igjennom MDF med gummipakning rundt, men da sier fruen at da vil jo ventilasjonen bli kål siden PJ trekker inn luft bak og blåser det inn i kinoen, pluss at varmluft da vil bare fosse inn.

Vet ikke om noe av dette blir forståelig i det heletatt men

Halp....

Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •