Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 484
    Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Wohooooo! Runda 50 000 Lesere takk for at dere følger med! o(〃^▽^〃)oo(〃^▽^〃)oo(〃^▽^〃)oo(〃^▽^〃)o
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vipps så var man eier av en tilnærma ny RC-64 MK1 da gitt *hælaitaket*

Sist endret av matsijatsi; 10-26-2015 kl 22:38
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bra senter! Gratulerer :-) hadde en slik selv engang.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye gode ord om den, og trur den blir en god merkbar oppgradering fra RC-62
    Om ikke annet så gjør den seg bedre i det nye 3x større rommet enn 62en har i dag!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en dag!

Først mailing med skibygg og fått ordna bestilling på lyddør, som jeg enda ikke helt vet når ankommer, men har da "god" tid enda

Fått hentet litt utstyr, inkl juvelen i kinoen! Selveste projektoren med full proffkalibrering av den godeste Gorm!
    Det gledes så mye til å se den første filmen på den altså *dreeewwwlll*

Men ja jeg stakk rett på AvShop etter jobb da jeg fikk melding om at projektoren var klar!
    Var ikke glad i det heletatt.... neida

Fikk henne jommen til å lette litt på skjørte også gitt, før fruen sa strengt at den måtte pakkes anstendig ned igjen, ingen morro før kinoen er ferdig

Så stakk jeg innom maxbo for å kjøpe slettvegg-glassfiber-forsterker-tapet-duk-rull og rikelig med liiiim samt to rulle-sett, fruen insisterte på å få gjøre alt mulig, så sånn ble det selvfølgelig

På skibygg hentet jeg 100mm lyddemper og avtreksvifta av ny type som flexit nettopp lanserte, så det blir spendene, i tillegg en kort 90 grader bend som de også bestilte da de bare har langbend i butikken.

Gikk også innom teppeavdelingen på byggern og snappa ett bilde av det nye nye teppet vi bestilte i går, (vi avbestilte byggmax som sagt=)
    Vanskelig å få riktig farge på kameraet, men denne vinkelen ble det likest virkeligheten. <3 lilla <3

Så gikk vi i gang med selve byggingen da, var jo å kjøpte en ny bøtte med Fermacell sparkel etter at alle var utsolgt for det (selv leverandør)
    Skibygg fikk inn ny ladning i går så da var det førstemann til mølla .
    Fruen sparkla så kladdene fløy, naturtalent av en sparkler (bedre enn meg i hvertfall =)

I mens så fant jeg et par med Klipsch RB-61 mk1 på finn.no som jeg veldig trenger til mine bakhøyttalere, klarte hale i land det vinnende budet der innimellom mens jeg drev å fuga\(^ ^)/\(^ ^)/
    Bare å håpe posten behandler disse pent på vei nedover!

Bilder av fuginga ble litt sånn meh, det var det samme som sist, fulgt alle skjøter rundt om, og fyllt med akryl, og dratt over med sparkelspade for å få en fin kant. Ellers fuga jeg også rundt alle elboksene i rommet, tenkte jo tettere jo bedre

Før:

Etter:

Jeg måtte også få limt ventilasjonsrøret for innluft, da det ikke er helt i vater, så frem med reodor felgen teknikker (selvom fruen tilbydde seg og holde røret mens limet tørka, hehe) man tager vad man haver! og stapper inn tec7 min nest beste venn <3

Phew! Det har da skjedd litt i dag gitt
    Da er i hvertfall første sparkellag 100% ferdig inkl fuging.
    Nå er det rett i køya og lese litt bok!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte i gang med litt pussing av første sparkellag i dag, fik heldigvis låne planslipern til fattern, så det gikk unna.

Fikk vel tatt 70-75% av rommet, bare taket og ene skråtaksiden igjen, kjenner det i fiskebollene etter skråtaket ja
    Ble rimelig støvete! jeg skal vel ha rimelig brunsvart hår egentlig

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om noe glass man kan kjøpe for og ha forran projektorlinsa?
    Da projektoren skal stå i naborommet så må jeg ha noe å tette i mellom

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldig du som får både støy og varme vekk fra kinorommet! Det finnes spesielt glass for dette som ikke gir refleksjoner. Bestilte et slikt en gang fra en glassmester. Skal se om jeg har det eller finner kvitteringen. Jeg klarte ikke å se noe kvalitetsendeing av bilde når jeg AB-testet.

9. Liker matsijatsi har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det håper jeg bidrar til lenger opphold om gangen i kinoen spess effektforsterkeren og projektoren er peiser

Flott om du gjør det

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse jobbing ble det i dag også, selvom mye av det gikk bort til fjerning av støv, dumme som vi var evakuerte vi ikke ALT fra rommet som f.eks hele bordet fullt av verktøy og div FØR vi satte i gang med slipingen!!!

Jajadet endte i hvertfal sånn her etter sliping av første laget sparkel (rundbokslokk for size :P )

Fruen satte i gang med sparkel lag 2 og siste lag på halve rommet, hun ble desverre ikke avbildet, men for syns skyld legger jeg inn et tidligere dags bilde

Resultat etter strøk 2:

Min oppgave besto i å fikse boksen rundt lufttilførslen inn i rommet, så den kan plateslåes og bli "tett".
    Kjøpte bordopplegg til kappsaga for noen uker siden, første gang jeg fikk prøvd det i dag, uff hvorfor har jeg ikke kjøpt dette tidligere?
    Så deilig, i tillegg med splitter nytt blad på saga så gikk kapping som en lek!

Festet røret med hullbånd så det holder seg i vater, ingen slinger i valsen!
    spenende å lage en lekte konstruksjon ut i luften på denne måten og beholde stivhet og vater, ble ikke så værst

Da lurer jeg på, skal jeg bare fylle dette tomrommet med isolasjon? eller skal jeg kjøpe sånn "pølseposestrømpe" ferdig med plast og tre over?
    Har plasten noe å si for evt kondens uten på røret inne i boksen?

I morgen blir det mere sparkling og evt ferdigstilling av boksen, freulein sa at i morgen holder vi på til vi er ferdig. Umulig å ikke bli motivert av slik iver

12. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bekreftelse fra skibygg at lyddøren ikke er forventet før 49/50, ugh, ante ikke det var så lang bestillingstid gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte glasset fra Glassmester Knut Furulund AS er din lokale glassmester Det heter Optiwhite og koster kun et par hundrelapper.

15. Liker matsijatsi har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Bestilte glasset fra Glassmester Knut Furulund AS er din lokale glassmester Det heter Optiwhite og koster kun et par hundrelapper.
    Supre saker Takk for tips altså!
    Da skal jeg sende de en mail og få bestilt opp ett.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fortsatte sparklingen av semi-proff FruM, mens jeg ferdigstillte "fuglekassa" som fruM så fint har begynt å kalle den
    I tillegg ryddet jeg litt på rotebordet av verktøy/skruer og div, og sparklet over flesteparten av skruene som hadde små forsenkninger etter første sparkel.

FruM i full sving (i dag med ferskt bilde )

Ikke er hun dårlig til å beregne sparkel heller 0__0 2x15kg bøtter per strøk, rimelig akkurat! (flinke snekker/maler-jenta si det) så 60kg sparkel til sammen

Så var det isoleringen av "fuglekassa" da, jeg bare kjørte på med isolasjon jeg, da jeg ikke trur det er så farlig med den plasten, er vel bare for å hindre kondens på røret dette her. Kassa blir limt med tec7 rund baut og skrudd, så platene går ingensteds så her kan det bare "basses"

Til slutt litt sparkel for å gjevne ut kantene, blir pusset gjevnt og fint, så glassfiber utenpå

Da ser det omtrent slik ut, nå satte vi inn en til 300w halogen stålampe så det blir godt og varmt innpå der. Vi gir det til tirsdag før vi pusser dette nå.

Så da er planen vidre:

Mandag: Rydde og evakuere alt annen enn gardintrappa og pussemaskin. (Har lært denne gangen )
    Tirsdag: Puss puss så får du en suss
    Onsdag: Ditto
    Torsdag: Tapetsering
    Fredag: Tapetsering
    Lørdag: Handlerunde, "stereo"-Skjenk, maling, lister og matrial til å bygge lerrettsrammevegggardinholderramme.

Ingen tvil, her nærmer vi oss oppløpssiden snart.

Noen som vet hvordan eller hvor jeg burde kjøpe molton (svart) til gardiner for "blending når filmformatet ikke er 2.35:1?
    Får man molton i no lignende ferdigsydd gardinhøyde?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra fremdrift her for tiden! Imponerende

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Veldig bra fremdrift her for tiden! Imponerende
    Haha ja, nå er det på tide å bli ferdig, synes jeg har modnet årgangen lenge nok nå, hehe.

Godt du fremdeles holder øye med meg ^_^

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble rommet ryddet tømt for alt denne gangen, fikk også lånt meg en til pussemaskin, så forhåpentligvis klarer vi å pusse ned hele rommet etter jobb i dag dette blir støvete! ugh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noe spesielt med Fermacell sparkelen?

Har kledd igjen rommet med samme plate, men tenkte for å gå for vanlig sparkel..

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av normale74 Vis post
    Hei

Er det noe spesielt med Fermacell sparkelen?

Har kledd igjen rommet med samme plate, men tenkte for å gå for vanlig sparkel..
    Ja det trur jeg uten at jeg skal være bastant, jeg ville i allefall ikke tatt den risken, da det er det fermacell sier du skal bruke i allefall til første laget. Dessuten er den jo billigere enn den vanlige sparklen så vinn vinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du for et spann? Hvor mange liter?

Har 2 lag med plater, med greenglue sealent og greenglue compound mellom platene. Skal nå sparkle kjøtene på ytterste laget.
    Er i grunn usikker på den store forskjellen mellom "vanlig" fin sparkel og Fermacell sin. Mistenker kun navnet :-)

Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •