Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 484
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jess, ble 2:35:1 Dog, er 90% film jeg ser, og av disse igjen er brorparten i riktig format. Bare synd jvc koster ca 10K mer enn jeg måtte ut med for hw-55 ...

Blir spennende å se ferdig bilder etterhvert

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja den kjennes i lommeboka, men fikk god pris da jeg hadde litt utestående rabatter osv, så ble ikke så værst

Godt fornøyd med HW-55 også vil jeg tru?
    Hvordan er følelsen på 2.35:1?

Bilder skal det bli
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny økt i kinoen i dag, og nå begynner jeg å bli bra lei støv ja :P godt det bare er sparkelpussestøv igjen nå

Prøver meg på en ny oppløsning på bildene i dag... spenende ( si i fra hvis dette blir for stort da :S )

Begynte med å pusse over alle ca 2500 skruene med pussemaskina så det blir jevnt å fint til sparklingen

Så var det å pusse over alle feltene der jeg limte i går så det blir jevnt å fint,

De skjøtene som linket med orntlig sparkelkant pusset jeg en god grop på så jeg kan få inn papirstrimmel. Jo flere steder jeg får inn det jo bedre

Så kom fruen med kameraet og knipset noen bilder i tåka, men noen klem ville hun ikke ha, noe jeg ikke kan skjønne hvorfor

Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss bare de loddrette som ble større :P

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går tok vi å støvsugde, ryddet og vasket alle overflater i rommet så det blir fint og støvfritt til sparkling som vi begynner med på torsdag!
    Fruen svingte kluten mens jeg klarte suge støvsugern så varm at den ble knocka ut, så måtte frem med resærven

Etterpå ble det seende slik ut, rimelig mye bedre enn før!

ooOOOOOO gleder oss til sparkling

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg ser du spurte i en annen tråd om grunning av fibergipsen: jeg malte rett på med Butinox sin nye matte (glans 05) maling, ingen grunning. Dette er da akrylmaling, brukte et solid første strøk og mer normalt andre strøk. Jeg var ikke veldig kresen på finish så har ikke helsparklet platene som mangle foreslår engang. Fargen jeg har gått for heter New York.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sub-Lock

Så hyggelig du titter innom her da

Jeg har tittet på den Lady Pure color, aner ikke om den er akryl eller ikke, men er ikke så viktig så lenge matthetsgraden er 1 eller omkring der.

Hvordan syntes du den Butinoxen var å jobbe med? Greit å få utover eller var den seig?

Ble resultatet pent nok eller er du ikke fornøyd?

Med tanke på helsparkling så spurte jeg proffen på Byggmakker og han sa at helsparkling er ikke noe for nybegynnere eller liknende da det er så vanskelig å få pent, så det er noe kun vidrekommende og proffe får til. Så helsparkling er uaktuelt, overflaten på fibergipsen virker jo jevn nok til at det nok gjevner seg ut etter et par strøk vil jeg tru. Er jo noen små sår her og der som jeg blir å sparkle over da men ikke mere enn det

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Hei Sub-Lock

Så hyggelig du titter innom her da

Jeg har tittet på den Lady Pure color, aner ikke om den er akryl eller ikke, men er ikke så viktig så lenge matthetsgraden er 1 eller omkring der.

Hvordan syntes du den Butinoxen var å jobbe med? Greit å få utover eller var den seig?

Ble resultatet pent nok eller er du ikke fornøyd?

Med tanke på helsparkling så spurte jeg proffen på Byggmakker og han sa at helsparkling er ikke noe for nybegynnere eller liknende da det er så vanskelig å få pent, så det er noe kun vidrekommende og proffe får til. Så helsparkling er uaktuelt, overflaten på fibergipsen virker jo jevn nok til at det nok gjevner seg ut etter et par strøk vil jeg tru. Er jo noen små sår her og der som jeg blir å sparkle over da men ikke mere enn det
    Bare hyggelig! Vi kinobyggere må holde sammen

Pure color er noe mattere enn Butinoxen, men jeg er foreløpig veldig fornøyd, har ikke snurret film, men selv i kraftig belysning er det lite gjenskinn. Den var kjempefin å jobbe med, er jo Jotun som produserer den også.

Resultatet er mer enn pent nok for meg, men det er faktisk ganske mange porer i fibergipsen, så er man kresen vil du ikke klare deg med to strøk i alle fall. Dette er et rom som uansett skal være mørkt 99% av tiden det brukes og jeg ville jo helst strukturmale veggene, så for meg er det helt ok.

Hmm, jeg leste om en her på forumet, nå vet jeg ikke hvor erfaren han var, men han mente at helsparklingen var enklere enn skjøtesparklingen.

Jeg har kommet dithen at teppet var delvis ferdig lagt i går så jeg håper det blir snurring av film i helgen Men det har gått opp for meg at jeg tror jeg antagelig har vært for optimistisk med ventilasjonen jeg har i rommet, så spent på om jeg kanskje har driti meg ut Jeg har ikke lyst til å skjære ut noe nytt hull e.l.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock Vis post
    *masse bokstaver*
    Hehe ja du sier noe der

Planen min er å ha et lag med grunning, og 2 strøk med maling, da ser jeg for meg at vi vil være fornøyde, det som evt er igjen av struktur får bare være. Strukturen er i mine øyne ikke så negativt da det vil jo gi en mindre reflektiv flate, så ikke så dumt.

Ser jo Lady purecolor, Gjøco turbomatt og da den butinoxen, så får jeg se hva som jeg ender opp med, problemet mitt er heller angående hvor jeg skal gå for å få den fargen jeg vil ha, da planen er lilla ganske dyyyyp lilla, mens alle fargekartene jeg finner på nett er sånne jalla pastell-vrier på alle mulige farger.
    Jeg skulle ønske det skulle gå an å gå inn en butikk med en farge på en lapp å si, fiks meg denne fargen

Angående helsparkling så hvis jeg forstår det riktig så vil det si å bygge opp et lag jevnt over hele platen, og kan ikke se for meg at det er så enkelt, men nå er jo jeg en n00b på sparkling da så hva vet vel jeg

Hvordan teppe har du gått for?

Jeg klarte finne lilla teppe på Byggmax som ikke gjør vondt i lommeboka, så vi blir å gå for det tenker jeg, noen her som har kjent/sett de?

På en annen sak så så vi på Tirsdag at fnky hadde 4setern vi skulle ha på lager, og tenkte jaja, den venter vi med og bestille nærmere sluttfasen.
    I går så var den jammen utsolgt og de får ikke inn igjen før slutten av november, nermere bestemt ca 20.... hvis alt nå går etter den delvis optimistiske planen min så tenkte jeg ha Premiære i kinoen den 27, fnky bruker 3-6 dager på levering! Dette kan bli tight

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er nok vi ganske enige om hvordan finish vi vil ha på rommene Nettopp dette med mindre reflektivt, bare vær litt "hard" med rullen (om du ikke skal sprøyte?) for å komme inn i porene.
    Jeg hadde heller aldri brukt noe sparkel før jeg tok skjøtene hos meg, så total noob her også.

Purecolor er fortsatt best, med sin glans 01, men jeg sparte noen hundrelapper på Butinox, men hadde jeg sett at det var 05 glans hadde jeg nok gått for Purecolor i steden.

Teppeabo - Maestro 099 er teppet jeg gikk for. Dette hadde en del egenskaper som er fine for å ligge rett på avretting med varmekabler, lett å holde rent og solid, samt lite støvsamling (får man håpe).

Jeg bestilte min Fnky (2-seter Peti sort mikrofiber) på fredag ettermiddag, på mandag kl 11 ringte det en utlending og sa han sto på adressen min og ville levere.. Jeg har postnummer 3520, så de leverer veldig raskt. 1-2 arbeidsdager i nærheten av Oslo mao.
    Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lekte litt med tanken på sprøyting, men ettersom hatet jeg har til rengjøring av maling (som ikke er vannbasert) og det ellers generelle sølet (sprut) så trur jeg at jeg holder meg til rulle og pensel

Fattern kommer innom i kveld og holder et kurs for meg og fruen, så da tenker jeg det blir fart i sakene. Han har jo sparklet sine skjøter så forhåpentlig vis har han ett og annet å lære bort

Da tenker jeg det blir Purecolor eller gjøco Turbomatt som begge er 01 (her skal skal ei noe skinne sa han, og sånn ble det!)

Flott teppe og ikke blir du fattigmann heller, sendte de en mail om de har eller kan skaffe lilla da det er det vi ønsker oss.

Dette er Byggmax teppet som vi lurer på å gå for, fant lite folk som har lagt ut meningene om det på nett, som kanskje er positivt?
    Fant noen i sverige som var meget fornøyd, vanskelig å si da man ikke får sett det før man får det hjem, ender på 5900kr ferdig levert hjem i såfall.

Det høres jo fantastisk ut i såfall, jeg sendte de mail så får håpe det lar seg gjøre å forhåndsbestille en så den blir sendt asap den kommer inn!

Takk takk, blir vel sparkel i både håret og nesa i kveld så spenende!

12. Liker Sub-Lock har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blei det sparklet litt i dag gitt, brukte vel fort opp 20-25kg sparkelmasse og den rullen med papir på 75m hold ikke helt inn :P

Fattern kom innom og ga oss litt instrukser og fikk oss godt i gang,
    fikk tatt begge gavelveggene, knevegger, hjørner, og 98% av skråtaket.
    Resten av skråtaket og taket trur jeg vi klarer i morgen

Gikk rimelig mye raskere enn hva jeg hadde trudd så det er jo knall!
    Tydeligvis er fruen naturtalent til å sparkle!

Fikk også vite av fnky at de nok får inn sofaen litt tidligere enn 20 november alikevel så det er jo najs

Sist endret av matsijatsi; 11-10-2015 kl 00:12 Begrunnelse: Glemte fattern!!

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Jeg skulle ønske det skulle gå an å gå inn en butikk med en farge på en lapp å si, fiks meg denne fargen
    Det kan du da gjøre!! Ikkeno problem å ha med deg en farge og be butikken blande en slik
    Det gjorde de på Monter hvertfall, når jeg trengte litt maling med samme farge som veggplatene, hadde bare med meg en liten bit plate.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Det kan du da gjøre!! Ikkeno problem å ha med deg en farge og be butikken blande en slik
    Det gjorde de på Monter hvertfall, når jeg trengte litt maling med samme farge som veggplatene, hadde bare med meg en liten bit plate.

Men det er jo supre saker, da skal jeg prøve meg på det

La forøvrig inn en bestilling på Byggmax Tivoli Gulvteppe, blir spenende å se hvor bra dette er, ikke så mange å velge i når man skal ha lilla teppe

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft og spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

17. Takk matsijatsi takket for denne posten
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Tøft og spennende!
    Takk for det hyggelig du følger med

Da er avtrekksvifte, 15 og 30 graders bend og en fast lydfelle bestilt.
    Endte opp med den nye flexit vifta type Kanalvifte RS 100 EC

Den tåler -30 til +60 grader C så da kan den monteres utenfor kneveggen.
    Maks luftmengde er 340m3/h så det skulle vel klare seg for rommet uten noen komponenter i får jeg håpe

Sist endret av matsijatsi; 10-23-2015 kl 10:54

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra det her! Min erfaring med Pure Color er at det er ganske lett å få skjolder. Jeg brukte rull, type Jotun grønn, Beckers Elegant (matt svart) farge. Sikkert ikke vanskelig å finne ut hva som er en bra måte å påføre malinga på. Har nettopp sparklet gipsskjøter i garasjen. To lag med Biltema medium sparkel. Den synker ganske mye, og jeg burde hatt ett lag til for å få overgangene usynlige. Ikke så farlig i garasjen, men det synes når malingen rulles på.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd noen andre matte malingsmerker som er bedre evt?
    Er det en teknikk for å ikke få det skjoldete?

Beckers Elegant er den 01 glans?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt brianstorming med fruen, fant vi ut at planen vi hadde opprinnelig med å bygge ventilasjonskasser opp langs veggen på begge sider av rommet for inn og ut luft REF:gul linje på tegningen under.

På disse bildene ser man litt bedre hvordan de boksene evt ville sett ut, at de går opp langs skråtaket, opp til taket og avslutter i motsatt skråtak, med to ventilasjonsmunninger under.

Som vil bli mye bygging av noe som også vil bli vanskelig å sparkle, men også kanskje problematisk mtp lyden, for ikke snakke om at det vil se mindre pent ut kanskje. Fordelen med den gule over var jo at utluften taes fra helt i toppen av taket der varmluften samler seg.
    Derfor kom vi heller opp med en mye enklere løsning som ble litt "hvorfor gjør vi ikke bare sånn"!

Så inn luften som er passiv blir værende det samme, men utluften blir å gå via boden og opp til toppen av veggen, før den tar en 90 grader inn i kinorommet, hvor den får fatt i den varmeluften helt opp til taket

De rosa blobbene er to spiro lydfeller, da jeg ved et uhell bestilte to, så da får jeg vel bare bruke de

Noen som har noen tanker eller tommler opp angående dette? (den som tier samtykker )

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått gjort litt arbeid igjen da i helgen!

Skulle gjerne fått sparklet men tydeligvis er det så mange som skal sparkle Fermacell for tiden at alle er utsolgt for sparkelen.
    Men har da litt av hvert annet å gjøre vel

Dagen i går gikk bort til en handlerunde innom div byggvarer og Jula, trengte noe ventilasjonsutstyr, nytt sagblad til kappsaga, hullsag på 102mm og forlengerstang så vi kan lage hull til projektoren og litt annet smårask. I tillegg kom svigers innom for en vissitt, vips så gikk den kvelden.

Fant også ut lillafarge som falt i smak på byggsjappa, den nederste på denne prøven, den ser litt annerledes ut på bilde.

Jeg begynte med å rette opp feilen min jeg gjorde fra forrige dagen da vi sparklet, fikk alt for mye luftbobler under strimmelen, i tillegg så hadde jeg steder hvor det var for lite sparkel så endte med å rive opp strimmelen etter den var ferdig tørket.
    Da ble det værende igjen en grop som må pusses ned føre ny strimmel kan på

Før:

Etter:

Blir vanvittig støvete ja:

Vidre ble det akrylering og liming av skjøter i rommet, så det blir tett og fint med tanke på lyd og luft
    Blir brukt Tec7 i mellom skråtaket og taket da det er et par steder der det er minimalt spikerslag på et par av platene pga downlightsboksene.

Fruen pælmet alle restene av fibergipsplatene ut av vinduet, glemte ta bilde av dette så der gikk dere glipp av et skue
    Ble i hvertfall rimelig ryddig etterpå, kun et bord med alt verktøy igjen på nå!

Forøvrig så fant jeg et superflott teppe på SkiBygg i går, selvom det var nesten dobbelt så dyrt som teppet fra byggmax så blir det avbestilling av byggmaxteppet, og antagligvis handel av teppe fra skibygg
    Da byggmaxteppet er litt gambling med tanke på hvor bra det er og mangel av prøve, dessuten så ser det veldig pastell lilla ut fra bildene, og vi ønsker en mye dypere lilla på veggene.

I tillegg har nå begge fedre vært innom og delt sine erfaringer med sparkel og sprekker, også med tanke på mengden vibrasjoner i rommet, så har vi vel kommet frem til at det er lurt å armere med glassfiberduk. Så det hele blir sterkere og hvis da skjøtene våre sprekker litt opp under duken så blir jo ikke det synlig

Fant ut at maxbo fører en helt slett duk som er ferdig grunnet noe som er en super idè!

Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •