Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 484
    Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har lady purecolor på lerretveggen og nervøs sort fløyel fra jysk (45 kr for 1,5x3 m på tilbud) 3 meter ut fra lerretvegg på sidevegger og tak. Purecolor er veldig bra men fløyelen er overlegen med tanke på lys-refleksjon.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Jeg har lady purecolor på lerretveggen og nervøs sort fløyel fra jysk (45 kr for 1,5x3 m på tilbud) 3 meter ut fra lerretvegg på sidevegger og tak. Purecolor er veldig bra men fløyelen er overlegen med tanke på lys-refleksjon.
    Nervøs fløyel?
    Har den ikke tatt beroligende? hehehh
    Reflekterer Purecolor mye av lyset fra PJ da?
    Evt gjør den nervøse fløyelen det?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke mye refleksjon fra purecolor ettersom den er til siden for lerretet. Ved veldig lyse scener er det mulig å skimte litt gjenskinn i fløyelen. Men en enorm forbedring i forhold til hvite vegger og tak. Da ble mørke scener veldig utvasket.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å gå for molton, men etter å ha vinglet litt fremogtilbake har jeg bestemt meg for å prøve ett strøk med purecolor "sort dempet" først, får jeg ikke trua da blir det molton. Er greit med ett strøk under den uansett, så ikke de hvite platene bak syns mellom stoffet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo bra ut det du hadde malt hittill i allefall, kult om du hadde prøvd noe lignende spotlight/lommelykt i mørket og se om det reflekterer noe
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering etter helgens arbeid!

Vi hadde trudd dette skulle gå mye fortere enn det endte opp med å gjøre, men viktigere at det blir korekt

Vi startet lørdagen med å fullføre taket vi hadde kun 1,8 plater igjen, jobbet i 4 timer, klarte få opp kun 1! den siste 0,8 plata ble å ta litt lengere tid pga lektene viste seg og være ujevne i taket, plata ble pressa ulikt opp mot lektene og det gjorde at den ble bølgete. Så måtte ta den ned igjen, og justere litt på taklektene med noen kiler, rakk ikke få den opp igjen føre vi måtte dra i bursdagsselskap.

Så da vi begynte i dag var det første hake på lista. Taket ferdig! Check.

Jeg hadde trudd at det skulle bli mere støv av denne fibergipsen, men etter å ha kappet en del så er det ikke så alt for mye alikevel, jeg bruker kun håndsag til kappingen, da jeg føler bedre kontroll med den og mindre støy

Fruen fortsatte å isolere mens jeg gikk etter med muresnor og stiftepistol, så 5cm rullen blir værende i skråtaket mens vi romstrerer

Måtte finne på noe lurt da vi er to sveklinger som skal holde plata, få den banka på plass, sørge for at den er i vater, og skru med den skrumaskina som ikke alltid har lyst til å skru inn skruen men synes det er mere artig å ploppe skruene ut av beltet isteden
    Så da monterte jeg en "hjelpe-lekt" i kneveggen så fruen kunne holde plata i toppen mens jeg gjorde resten.
    Det er ikke bare-bare å holde disse platene, fytti å tunge de er!

Min gode nyinnkjøpte venn senior Quigo hang seg i taket for å hjelpe meg med en skruelinje.

Skulle du sett, her går saga varm gitt, nesten bippe stankelbein vett

Så her er sluttresultatet for søndagen, 4 plater og 3 striper isolasjon, synes ikke stort, men mye arbeid bak det hele for at det skal bli rett man kan skimte lasern på kanten av den ytterste plata, er fornøyd med den rettheten etter 4 plater

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny dag i kinoen, begynner å bære preg at vi har blitt flinkere, da vi klarte få opp 4 stk plater i dag også på et par timer, nesten like mye som søndagen men da jobbet vi i over dobbelt så lenge
    Fruen snappet et bilde av meg mens jeg var uoppmerksom, hun kunne godt ha dratt på meg buksa skikkelig først

Endelig begynt å få dreisen på den skruautomaten også, hittill har den jo spytta ut halvparten så mange som jeg har fått skrudd inn

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny økt i kinoen, fikk opp de to siste platene i det ene skråtaket. Vi isolerte også det andre skråtaket, men vi hadde ikke noe masker så vi måtte bare gi opp arbeidet for dagen så isolasjonsstøvet får lagt seg til i morgen. Nå skal fruen få handlet inn litt masker så vi slipper hoste på oss kols. Håper alle nyter helgen og det vekslende været, sol->regn->haggel->sol->regn->sol

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny økt i kinoen i dag, fikk opp 5 av 10 plater i det andre skråtaket, det går fremover sakte men sikkert
    Dette med platene tok mye lengere tid enn ventet, føler vi jobber så fort vi kan uten at det går på bekostning av nøyaktighet, heller kanskje litt motsatt

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fremgang igjen i dag, fikk ikke jobbet hele dagen men ble i allefall ferdig med skråtaket
    Så blir det ny økt i morgen, da starter vi på knevegger, og skal isolere mesteparten av det som står igjen.
    Ha en fin kveld

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tatt skikkelig økt i kinoen i dag, Fruen kjørte isolering mens jeg satte opp plater i kneveggen. Hadde også husket på å kjøpe masker denne gangen så vi slipper få kols før vi blir 40

Vi gikk tom for 50mm isolasjon, så derfor det slutter midt på veggen der, får hanke med meg en rull til i morgen.

Dette tok også mere tid enn man skulle tru, pluss at varme, svette og pustemaske er en kjip combo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Ny økt i kinoen i dag, fikk opp 5 av 10 plater i det andre skråtaket, det går fremover sakte men sikkert
    Dette med platene tok mye lengere tid enn ventet, føler vi jobber så fort vi kan uten at det går på bekostning av nøyaktighet, heller kanskje litt motsatt

Hei

Har du platene helt inn til hverandre? Fuger du mellom skjøtene og så sparkler?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jepp platene settes helt inntill hverandre når de ikke er kappet på langs, da det er en nedsunket fals på langsidene av platene.
    Hvis man må kappe de på langs og du ender med to "butte" kanter mot hverandre så må man ha en 5-7mm glippe mellom platene så du får sparkel innimellom skjøten.

Jeg ser jeg har vært litt slapp og ikke oppdatert ferdig med plater og bilder :P
    Skal snart i gang med Akryl/Tec7 tetting av hele rommet før det skal sparkles. Fruen omdirigerte til Kattehagebygging midlertidlig så den må bli ferdig først

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er jeg i gang igjen gitt :P slår vel noen rekorder i å bruke lang tid på dette prosjektet men sånn går nu dagan ^_^

Har i hvertfall bestilt stikk/brytere/dimmere/lamper og andre kontakter for 21 000kr nå så nå blir det fart i sakene, i tillegg har jeg booket brodern for kobling i november så da blir det kanskje strøm der oppe

Ellers så er planen å begynne med liming/akrylering i alle sprekker og åpninger før vi kjører på med sparkel til helgen.

Tenker samtidig jeg er innom Ski-Bygg å høre pris på en type lyddør, er det noen av dere som har noe erfaring rundt noe slikt?
    Trenger ikke så vanvittig demping egentlig da det er inn i huset og veggen blir det svakeste lydmessig sett, men trenger mere en tett dør mtp luftesystemet mitt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite bilde av hvordan det ser ut i dag, alt av plater er ferdig i påvente av liming/akryl/sparkel

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentet det meste av elektrobestillingen min i dag

Jeg ble også den heldige eieren av to stykk av SVS PC12 NSD DSP 400w som er på vei i posten as we speak Jippi

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny økt i kinoen i dag.

Etter jeg var hos Byggmakker og kjøpte spesialsparkel til Fermacell platene så ringte han også produsenten, for jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre mellom platene som ikke har falser til papirstimmel.
    Da fikk jeg vite at disse skulle limes tight sammen og finsparkle over etterpå.

Så da måtte vi gjøre om på et par av platene hvor vi tidligere lagde mellomroms-glippe da vi trudde det skulle fylles med sparkel.

Noen steder trengte vi bare skru ned platen og senke den nedpå da glippa som evt ble i overkant blir skjult av lim/list.
    Andre steder mått vi kappe nye plater, heldigvis sparer vi enda på alt kappet da vi skal lage ventilasjonskasser også

Ble i tillegg til sparkelet handlet litt mere Tec-7 og akryl fun fact, den grå Tec7 er 30kr billigere per tube enn de andre "fargene"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La forøvrig inn bestilling på en hvit JVC DLA-X500R med takfeste og full proffkalibrering på fredag
    I tillegg så mottok jeg også mine to nye brukte PC12 NSD DSP fikk de kalibrert og satt opp i minikinoen, var godt med 150w mere forsterkerkraft i tillegg til å gå fra 1 til 2

Så nå har jeg en PC12 NSD til salgs :P

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! JVC tror jeg blir veldig bra. Ser absolutt behovet for motorisert linse nå som jeg har brukt kinoen min litt...

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Høres bra ut! JVC tror jeg blir veldig bra. Ser absolutt behovet for motorisert linse nå som jeg har brukt kinoen min litt...
    Hehe ja, gikk du for 2.53:1 lerrett også eller?
    Det gjorde jo vi så da var det ikke så mye valg :P pluss at det virker som det skal være en rimelig rå PJ, skal bli gøy med 3D og 4k Gitt, for ikke snakke om null regnbue som jeg sliter med den nåværende PJ.

Fruen og jeg er rimelig gira på å bli ferdig nå, så nå blir det ikke noe tull målet er i sikte!

Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •