Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 484
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette begynner virkelig å bli bra! Følger spent med på videre progresjon.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Noen som har kunskap om hvor stor avtrekksvifte jeg trenger til 25kvm og evt hvordan type og hvor det kan kjøpes?
    KUDOS! Både til kona og deg, dette kan ikke annet enn å bli enda bedre.

Har selv ei vifte fra Flexit som har rotert siden 1994, men her har du nå et passe utvalg

Flexit - Kanalvifter
    Silent TD-350/125 kanalvifte - S&P | Clas Ohlson
    Kanalvifte - Elby - Nettbutikk for Elektromateriell og Belysning
    FINN
    Kanalvifte
    http://www.designbelysning.no/kanalv...mm-640m-h.html
    http://www.flexitbutikken.no/kanalvifte-ukv-125.html
    http://www.4m.no/pris/kanalvifte.html
    Alt for mye vintage og moderne

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Dette begynner virkelig å bli bra! Følger spent med på videre progresjon.
    Hoi, ja det begynner å bli bra nå, motivasjon er det overflod av i allefall, skal bestille fibergips nå neste uke, så jeg gleder meg til å få "rom" følelsen
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vessel56 Vis post
    KUDOS! Både til kona og deg, dette kan ikke annet enn å bli enda bedre.

Har selv ei vifte fra Flexit som har rotert siden 1994, men her har du nå et passe utvalg

"masselinker"
    Hehe takker, vi har det veldig gøy mens vi jobber, radioen surrer i bakgrunnen så blir det kos!

Wow takk skal du ha vessel
    Har kikket litt på flexitvifter selv, men usikker på hvor stor jeg trenger.
    Hvordan type er det du har hatt surrende i 15 år? Kanal/svær boks?
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe takker, vi har det veldig gøy mens vi jobber, radioen surrer i bakgrunnen så blir det kos!

Wow takk skal du ha vessel
    Har kikket litt på flexitvifter selv, men usikker på hvor stor jeg trenger.
    Hvordan type er det du har hatt surrende i 15 år? Kanal/svær boks?
    Hei
    Har en kombinert en (som likner på denne; Ulv-100 Loftsvifte Flexit | Flexit nettbutikk) som har snurret i 21år men for ditt bruk kan denne passe Kanalvifte UKV-125 | Flexit nettbutikk - mener du har mer igjen for en slik vifte med lang levetid enn en som gjerne må byttes etter et par år. Du vil også trenge fjernstyring Flexit - Styringsbryter 3-trinns - koster ca 1000 hos CarlsenFritzøe
    Sist endret av Vessel56; 05-15-2015 kl 13:08

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har en kombinert en (som likner på denne; Ulv-100 Loftsvifte Flexit | Flexit nettbutikk) som har snurret i 21år men for ditt bruk kan denne passe Kanalvifte UKV-125 | Flexit nettbutikk - mener du har mer igjen for en slik vifte med lang levetid enn en som gjerne må byttes etter et par år.
    Høhø ja selvfølgelig blir det 21 matte oooog meg satt i en båt! båten den kælva og matsærn ble våt

Helt enig der, derfor jeg så bort fra clasern osv, og kikket mere på flexit, som er jeg noe jeg har vært borti før.
    Kanalvifte UKV-125 | Flexit nettbutikk er en modell jeg kikket på, og til stor overraskelse fant 1000kr billigere hos LINK

Har også sett på denne LINK, hva trur du om den?

Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhø ja selvfølgelig blir det 21 matte oooog meg satt i en båt! båten den kælva og matsærn ble våt

Helt enig der, derfor jeg så bort fra clasern osv, og kikket mere på flexit, som er jeg noe jeg har vært borti før.
    Kanalvifte UKV-125 | Flexit nettbutikk er en modell jeg kikket på, og til stor overraskelse fant 1000kr billigere hos LINK

Har også sett på denne LINK, hva trur du om den?
    Kan være godt nok, men har ikke samme kapasitet og stayerevne vil jeg hevde. Sjekk Flexitprisene hos lokalt byggefirma, den nettbutikken der tar litt vel høye priser

Er gift med ei med tallvegring, må derfor holde hodet noenlunde i form, har det verre med navn og glemmer gjerne fortere enn "manns minne" som vistnok skal være ca 14sekunder.

Ha ei fortreffelig helg, glem tog, spis is og pølser og jobb i kinoen

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være godt nok, men har ikke samme kapasitet og stayerevne vil jeg hevde. Sjekk Flexitprisene hos lokalt byggefirma, den nettbutikken der tar litt vel høye priser

Er gift med ei med tallvegring, må derfor holde hodet noenlunde i form, har det verre med navn og glemmer gjerne fortere enn "manns minne" som vistnok skal være ca 14sekunder.

Ha ei fortreffelig helg, glem tog, spis is og pølser og jobb i kinoen

Spørs nok om jeg må ta meg en tur til den lokale byggern å sjekke litt priser på den der ja, er nok også lurt å ha en stor på halv hastighet eller mindre, enn en liten på full fres kanskje, med tanke på levetid.

Ja er ikke bare tall jeg klundrer med, også navn, nummer osv, jaja de gærne har det godt hahaheheheho.

17mai er vi så gla-i nam pølse og brus!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk stikki innom brosjan og henta siste rest av hva jeg trengte.

1 stk takboks som skal brukes til IR extender og 3D sensor
    2 skjøtemoffer til den boksen siden den er 16mm og ikke 20mm
    1 koblingsboksskjøt

Stakk også innom Jula og Maxbo for litt lim/fug/skum handling
    Så da kan jeg få limt og tettet litt på gulvet i morgen!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midt i Eurovision får jeg vel ta meg tid til et innlegg vel

Vi måtte gjøre noe med modulskjøtene som går på tvers av kinorommet, noe det er 2x 2 tverrgående spalter med et sponlokk over.
    Dette går da under veggen og ut utenfor kneveggen, litt dumt med tanke på ellers lyddemping hvis jeg ikke gjør noe med disse
    Så her var det å fylle med fugeskum. (tilfredstillende å skjære av i etterkant )

Fyllte skjøtene i disse lukene jeg kuttet i gulvet med Tec-7, så etter jeg kuttet av overflødig skum, så gikk jeg over med pussemaskin for å gjevne ut så det ikke var noen kanter som blir merkbare igjennom teppe senere. Sier meg fornøyd med den gjevnheten der

Fikk også trukket rumperisterkabel til frontraden, dropper foreløpig til bakre raden, da jeg ikke vet helt hvordan den blir. Samlet kablene litt så ikke de ligger utover hele loftstua, ble en solid kveil!

Vi fikk også levert 58stk fibergipsplater i går, meget tunge plater må jeg si, virker til å være overraskende "døde" av en lett banke med knoken test. Fikk også med 2000 skruer med på kjøpet, Good deal! Boog var i det fotogene hjørnet så han ville også være med

I morgen går turen til bruttern for å hente gipsheis og skruekanongæverspytter til belteskruene mine, kanke ligge på latsiden i pinsen!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akk, startet dagen men og hente gipsheis, skrumaskin og litt annet hos bruttern, begynte med godt mot å henge opp plater i taket.
    Etter andre plata slo det meg at de skruene jeg brukte ble for lange, de er lengde 45 og det passer perfekt i resten av rommet, men i taket er det ikke helt bra, da jeg løper risken med å skru inn i noen rør, sprekke plasten etc, så jeg må ned på lenge 30 helst.

Så da brått stoppet det opp, og vi febrilsk løp ned trappa for å finne ut om noen hadde søndagsåpent, men det er det naturligvis ikke.

Siden rekkefølgen av monteringa og overlapp av platene må være fra taket->skråtaket->knevegg->gavelvegg, så sitter vi her da med to fridager til nytte og skjegget i postkassa

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny økt i kinoen, fruM er supermotivator da jeg egentlig kunne tenkt meg å spille i dag isteden

Fikk handlet inn litt i dag, en pakke med 3,9x30 skruer på belte 1000stk (får ikke mindre pakker )
    2 ruller med 50mm isolasjon, da vi har 1,5 pakke fra før, regner med at dette skal holde nesten, ca, passe, såder...
    Kjøpte også en sånn raspefileting, som jeg tenkte prøve på platene i skråtaket, prøve få en skrå profil opp mot takplatene så de overlapper litt pent.

Kjøpte også ett nytt "leketøy" en Bosch Quigo med et lite søtt stativ som klemmes fast i det du måtte ønske.

Ble visst fruM som lekte mest med den da

Vi hadde jo allerde satt opp to plater i helgen, men disse hadde for lange skruer, jeg skrudde ut disse og byttet de til den korte versjonen.

Det fruen sikter etter er strekene jeg tegner på enden av hver plate som indikerer ytterkantene på lektene og en rød som er center som hun sikter, og som gir meg en rett strek å skru etter. Jammen godt vi fikk låne gipsheis, for hvordan man skulle ellers klart og holde disse sykt tunge platene oppe vet ikke jeg i allefall!

Her er da mitt lille leketøy som jeg fikk låne av bruttern, og for en lek det er i forhold til "vanlig" drill. Uff fikk kjenne det da jeg byttet ut de allerede innskrudde skruene fra helgen. Var en fryd å gå tilbake til denne.

Vi fikk opp så vi nå har 5 plater i taket, også testkappa fruen en lengde med isolasjon til skråtaket, noe som ble meget bra.
    Top tips for å "feste" isolasjon i skråtak, eller steder hvor den kan dette ned før du har montert plater. Stift på muresnor i sikk-sakk mønster. Funker helt konge, en "stapper" mens den andre stifter
    Av mangel på et bedre bildet så kan det skimtes til høyere i bildet her.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott fremdrift!

var flere ganger på vei til den lokale byggeforretningen for å kjøpe en slik skrusak fra bosch - går nok som en drøm i forhold til tradisjonell drill.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott fremgang. Ja uten heis blir det mye unødig svetting og nesten umulig å treffe på millimeteren på egenhånd. Takker for tipset med Glava i tak.

Stemmer sirant. Har selv den som matsijatsi viser i 18V versjon. Genialt verktøy. Sørget også for å hamstre noen bånd når Byggmakker la ned i Bergen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Flott fremdrift!

var flere ganger på vei til den lokale byggeforretningen for å kjøpe en slik skrusak fra bosch - går nok som en drøm i forhold til tradisjonell drill.
    Ja deilig å se platene komme på plass
    Uten den maskinen så ville det hele tatt sååå mye lengere tid og slit, så hvis du har behovet enda så ville jeg nok spandert på meg en slik en.

Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Flott fremgang. Ja uten heis blir det mye unødig svetting og nesten umulig å treffe på millimeteren på egenhånd. Takker for tipset med Glava i tak.

Stemmer sirant. Har selv den som matsijatsi viser i 18V versjon. Genialt verktøy. Sørget også for å hamstre noen bånd når Byggmakker la ned i Bergen.
    Haha ja, Fruen sa det at hun kan ikke skjønne hvordan hun skulle klart å holde den platen oppe alene i såfall, hun blir jo nesten for kort selv på gardintrappa

Lurt kjøp vil jeg si, elsker 18v makita serien, har slagdrill (kunne klart meg uten slaget da) og stikksaga, ønsker meg sirkelsaga

Jeg har jo tenkt litt på hva jeg skal gjøre i rommet, planen er jo å ha lilla på alle flater, med sorte lister/stikk osv, med lilla vegg/vegg teppe.
    Men begynte for litt siden å fantasere å ha svart scenemolton i tak/skråtak, for å hindre refleksjoner, og vi ser vel for oss dette.
    Men så tenkte jeg litt mere, hvorfor ikke kle lang-veggene i dekomolton (siden den kan man få i lilla)=?

Hva trur folket her om det?
    har aldri jobba med molton og vet heller ikke hvordan dette ser/føles ut, vill det bli for mye med molton på nesten alle vegger, og at jeg heller skal kjøre Purecolor på sideveggene?

Dekomolton lilla LINK
    Sist endret av matsijatsi; 05-27-2015 kl 09:19 Begrunnelse: Link

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny økt i kinoen i dag, fikk satt opp et par takplater til, nå er det bare 2 som gjenstår i taket, men nå er jo helgen på trappen så da får vi jobbet litt lengere enn bare et par timer om gangen

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva angår dekomolton så er det vel hva din frue og du selv foretrekker og hva lommeboken strekker til. Vet ikke om det har noe for seg med tanke på rommets akustikk men her kan muligens Hunsbedt gi tips. Tenker meg også at du ikke trenger å ha den beste finishen på sparkling om du velger teppe.

Makita 18V er gull. Kjøpte skruepistolen i UK med batterier, lader og bag til 2000 kr. Dette var da £ var under 9 kr. Siden har jeg hamstret på ebay og finn etter verktøy uten batteri. Har den letteste slag/skrutrekkeren, sirkelsag, bajonettsag, stikkag, slagbor og stor slagtrekker.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Hva angår dekomolton så er det vel hva din frue og du selv foretrekker og hva lommeboken strekker til. Vet ikke om det har noe for seg med tanke på rommets akustikk men her kan muligens Hunsbedt gi tips. Tenker meg også at du ikke trenger å ha den beste finishen på sparkling om du velger teppe.

Makita 18V er gull. Kjøpte skruepistolen i UK med batterier, lader og bag til 2000 kr. Dette var da £ var under 9 kr. Siden har jeg hamstret på ebay og finn etter verktøy uten batteri. Har den letteste slag/skrutrekkeren, sirkelsag, bajonettsag, stikkag, slagbor og stor slagtrekker.

Dekomoltonen var vel med tanke på finish på sparklingen, noe vi ikke har gjort før, men vi kan sikkert få det fint bare vi bruker nok tid, men da ville man vel spart noe tid på det, i tillegg vet jeg ikke hvor reflektiv f.eks lady purecolor er (matt 01) kontra dekomoltnen.
    Lydmessig har det kanskje ikke så mye for seg vil jeg tippe.

Men det er jo også et spørsmål om pris da, har ikke regnet noe på hva all denne moltonen ville endt opp å koste

Å ja, 18v makita er fantastisk, den drillen jeg har og stikksaga har vært de mest brukte verktøyene på både terrassen og hele loftet, uunværlige. Meget missunnelig på det kittet du skaffet deg ja, mye man har lyst på i verktøy altså

Noe man også kunne gjort med molton langs veggene er jo å laget rammer, så man får skjult dempeplater i første refleksjonen inni i steden for at de blir hengende utenpå den ferdige veggen, pluss at man ville jo også fått skjøtene mellom rammene til å bryte opp en helt rett vegg.

Noen som har prøvd lady purecolor eller lignende matt maling, sammenlignet med molton og lysrefleksjoner?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noen liter med purecolor idag, så håper å få malt ett strøk i taket iløpet av helgen - hvis jeg ser at jeg ikke har vært flink nok til å sparkle eller lignende blir det molton på meg. Kan prøve å teste litt med lysrefleksjoner osv når jeg har fått malt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Jeg kjøpte noen liter med purecolor idag, så håper å få malt ett strøk i taket iløpet av helgen - hvis jeg ser at jeg ikke har vært flink nok til å sparkle eller lignende blir det molton på meg. Kan prøve å teste litt med lysrefleksjoner osv når jeg har fått malt.
    Kult hvordan farge har du gått for? Knips gjerne noen bilder, hadde vært intressant å se om det reflekterer noe.
    Har du allerede molton som du skal ha noe sted eller tenker du bestille evt i etterkant?

Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •