Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  13
Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 484
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk for det!
    sitter rett under 4meter fra lerret
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    takk for det!
    sitter rett under 4meter fra lerret
    Føler du at du må vri mye på hodet da osv for å få med deg alt?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, fryktet før jeg fikk prosjektor at det ville være veldig uvant, men faktisk så var det veldig grei størrelse og avstand.
    har ikke hørt noen andre i familien klage heller, eneste er ungene når de ser barnefilmer i 16:9 som syns det er urettferdig at bilde ikke er like stort som når faren ser film!
    det som kommenteres av de som har vært på besøk er at man får en kinofølelse når bildet er så stort, og nettopp det var målet mitt med størrelsen. dette er vanlige folk som ikke har noen hjemmekino erfaring eller eksperter på lyd og bilde.
    blir litt feil i mine øynene med et enormt fett anlegg med subber som trykker i brystet og et lite bilde, selvfølgelig under forutsetning at man har plass til det og det er vell det som kan være en utfordring for noen.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, fryktet før jeg fikk prosjektor at det ville være veldig uvant, men faktisk så var det veldig grei størrelse og avstand.
    har ikke hørt noen andre i familien klage heller, eneste er ungene når de ser barnefilmer i 16:9 som syns det er urettferdig at bilde ikke er like stort som når faren ser film!
    det som kommenteres av de som har vært på besøk er at man får en kinofølelse når bildet er så stort, og nettopp det var målet mitt med størrelsen. dette er vanlige folk som ikke har noen hjemmekino erfaring eller eksperter på lyd og bilde.
    blir litt feil i mine øynene med et enormt fett anlegg med subber som trykker i brystet og et lite bilde, selvfølgelig under forutsetning at man har plass til det og det er vell det som kan være en utfordring for noen.
    Mye sant der altså, og jeg er helt enig at stort lerret gir stor følelse, og det er det samme jeg vil oppnå, hmmm, jeg trur jeg får teste ut litt og se, kanskje snekre en ramme lik den største der å faktisk se hvordan det vil bli
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå her på kvelden å doodler litt da, funnet ut at jeg kan få maks 2,80 sweetspot avstand til lerret i vanlig stilling med 2 rader i rommet, men 90% av året er det jo ingen som blir på rad 2 trur jeg, så det er jo evt mulig å skyve rad 1 bakover hvis nødvendig.

Grunnen er at jeg er veldig lysten på 3m bredt 2:35 lerret, og for å få det litt høyere fra gulvet kan jeg lage lite innhugg i taket da platene skal oprinnelig legges uten på 5cm isolasjon, men her kan jeg altså evt stjele disse viktige 5cm og heise lerretet litt til. Tegnet også inn 114"

Er jeg helt på jordet med drømmene mine? blir det for nær sittestand? 3 meter er veldig bredt
    Måtte bytte til tynne streker så det ble litt mere nøyaktig

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg har tenkt og tenkt, og trur jeg har kommet frem til at jeg dropper to rader, og heller har 2-3 fatboys liggende til de få gangene vi er mere enn 4 i kinoen (kanskje snakk om par ganger i året)

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god løsning å droppe rad2 og heller prioritere rad1 som får 90% brukstid!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god løsning å droppe rad2 og heller prioritere rad1 som får 90% brukstid!
    For ikke snakke om at jeg da får muligheten til et 3m lerret!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    For ikke snakke om at jeg da får muligheten til et 3m lerret!

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, matsijatsi,- jeg gjengir noe jeg har lest her inne tidligere: "Dersom lerretet blir for stort, så kan du maskere det ned. Dersom det er for lite så er det vrient å maskere det opp...."

Jeg går ut ifra at du kommer til å ha reclinere,- pass på dersom avstanden gulv -> lerret blir for liten! Kjedelig å se skyggene av føttene i nedre del av bildet...

Her er det mye å tenke på, matsijatsi....
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Vel, matsijatsi,- jeg gjengir noe jeg har lest her inne tidligere: "Dersom lerretet blir for stort, så kan du maskere det ned. Dersom det er for lite så er det vrient å maskere det opp...."

Jeg går ut ifra at du kommer til å ha reclinere,- pass på dersom avstanden gulv -> lerret blir for liten! Kjedelig å se skyggene av føttene i nedre del av bildet...

Her er det mye å tenke på, matsijatsi....
    Ja her var det mye klokt!
    Hehehe skjøte på litt duk rundt ramma er vel greit vel?

Og mtp høyden så er det også noe vi har prøvd ut med reclinerene vi har som er ganske like de vi skal ha oppe, og funnet ut at det skal gå greit med 45cm, men vi vil helst ha 50cm til bunn av bildet.
    Derfor hvis du ser på det siste bildet har jeg felt inn lerretet litt i taket så vi kan heve det litt, og da i følge mspaint (høhø) får vi da 47cm, men det er jo mulig å få til 3 cm til i hvertfal.

Hvordan dette da løses i praksis får vi se nå den tid kommer

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her var det mye klokt!
    Vel klokt og klokt,- når det gjelder tanker fra min side så kan nok dette diskuteres....

Hehehe skjøte på litt duk rundt ramma er vel greit vel?
    Haha,- lykke til....

Og mtp høyden så er det også noe vi har prøvd ut med reclinerene vi har som er ganske like de vi skal ha oppe, og funnet ut at det skal gå greit med 45cm, men vi vil helst ha 50cm til bunn av bildet.
    Derfor hvis du ser på det siste bildet har jeg felt inn lerretet litt i taket så vi kan heve det litt, og da i følge mspaint (høhø) får vi da 47cm, men det er jo mulig å få til 3 cm til i hvertfal.

Hvordan dette da løses i praksis får vi se nå den tid kommer
    Ser jo at du har tenkt gjennom dette,- bra! Selv sitter jeg nå i stua med øynene 221cm fra lerretet (90") og synes lerretet kunne vært større.
    Men når jeg snurret film for første gang ble jeg fullstendig svimmel. Men det tok ikke lang tid før jeg ble vant til størrelsen.

Selv vil jeg forøvrig få 48cm fra gulv til rammen på lerretet, og synes ikke dette virker for galt. Bilde vedlagt.

Vedlegg 111864

EDIT: Lerretet i kinoen er 110".
    Sist endret av MorJohan; 04-26-2014 kl 18:15 Begrunnelse: Presisering.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Vel klokt og klokt,- når det gjelder tanker fra min side så kan nok dette diskuteres....

Haha,- lykke til....

Ser jo at du har tenkt gjennom dette,- bra! Selv sitter jeg nå i stua med øynene 221cm fra lerretet (90") og synes lerretet kunne vært større.
    Men når jeg snurret film for første gang ble jeg fullstendig svimmel. Men det tok ikke lang tid før jeg ble vant til størrelsen.

Selv vil jeg forøvrig få 48cm fra gulv til rammen på lerretet, og synes ikke dette virker for galt. Bilde vedlagt.

Vedlegg 111864

EDIT: Lerretet i kinoen er 110".
    vBulletin Melding

Ugyldig Vedlegg spesifisert. Hvis du fulgte en gyldig link, vennligst gi beskjed til webmaster

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres förnuftig ut å optimalisere en rad, enn å presse inn to rader - for det er nok sikkert slik som du sier, som regel er det bare rad en i bruk uansett. Det er en slik løsning jeg går for selv også. Men, skal du ha fireseter? Da får du ingen sweetspot, eller skal du ikke sentrere sofa?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Høres förnuftig ut å optimalisere en rad, enn å presse inn to rader - for det er nok sikkert slik som du sier, som regel er det bare rad en i bruk uansett. Det er en slik løsning jeg går for selv også. Men, skal du ha fireseter? Da får du ingen sweetspot, eller skal du ikke sentrere sofa?
    Jepp det trur jeg også også hiver vi inn 2-3 fatboys når vi eventuelt blir så mange.

Vi tenker kjøpe 4seter bue recliner fra fnky, den med loveseat, siden fruM er minst like intressert i film å lyd som meg selv, så jeg kunne bare glemme å sitte i sweetspot alene
    Pluss at siden det er lovseat så gjør det det mulig for meg å sitte i midten de få gangene jeg er alene eller lytter på musikk så i pose å sekk!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ett godt poeng, man kan sitte midt mellom setene når man er alene, lurer på hva jeg får plass til... Trenger egentlig også 4 seter, en til meg og en til kona , og to til bikkjene

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Det er faktisk ett godt poeng, man kan sitte midt mellom setene når man er alene, lurer på hva jeg får plass til... Trenger egentlig også 4 seter, en til meg og en til kona , og to til bikkjene
    Denne er gull, du får den i skinn også!
    http://fnky-furniture.no/kinomobler/...ort-microfiber

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du til å gjøre noe med demping av refleksjoner? Jeg ser at du har planer om å sette frontene ganske langt ut mot sidevegg (og som også blir under skråtak hos deg). Da bør du vurdere å få kontroll på 1. refleksjoner slik at du ikke mister lydbildet ("imaging") og farger lyden for mye. Jeg kan tenke meg at dempeplater på sidevegg og/eller på deler av skråtaket kan være et forslag.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Kommer du til å gjøre noe med demping av refleksjoner? Jeg ser at du har planer om å sette frontene ganske langt ut mot sidevegg (og som også blir under skråtak hos deg). Da bør du vurdere å få kontroll på 1. refleksjoner slik at du ikke mister lydbildet ("imaging") og farger lyden for mye. Jeg kan tenke meg at dempeplater på sidevegg og/eller på deler av skråtaket kan være et forslag.
    Ja høyttalerene kommer til å stå ca noe sånn som tegningen, jeg har ikke peiling på lyddemping osv så der trenger jeg så mye tips og info som mulig
    Jeg har jo sett andre lage sånne fine rammer med stoff utenpå, med no akustikkplate inni, er det noe som ville fungert?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er gull, du får den i skinn også!
    http://fnky-furniture.no/kinomobler/...ort-microfiber
    Supert, er denne jeg har kikket på, men i treseter versjon for min kino. Kommer nok til å gå for microfiber. Tenkte jeg skulle lage meg noen forskjellige "modeller", både av lerret, sofa osv før jeg kjøper noe slik at jeg ser størrelsen i virkeligheten, kontra en tegning - får litt bedre inntryk da syns jeg

Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •