Akkustikkplater - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kvifor legger ikkje folk heilt tak i akustikkplater? Ala den typen ein finn på skular o.l. Som ein ser på s. 10 i rockwool guiden. Det må vel gi best demping og vera omtrent lika enkelt som enkle plater i tak?

Newcomer Sounds Of Science sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg kan ingenting om dette med akustikk, men håper jeg lærer litt ettersom jeg har lyst til å få opp noen plater i kinorommet mitt. Hva betyr 1. og 2. refleksjon? Ser folk skriver dempe i 1.refleksjon og dempe i 1.refleksjon. Hva betyr det? Hvor mange og hvor store akustikkplater anbefales til et rom på 20kvm? Bakvegg og ene siden veggen er av mur. De to andre er jeg mer usikker på hva inneholder.

1. reflektion är de reflektioner som når dina öron först, det vill säga de som studsar mot sido- och bakväggar (även tak och golv). Detta är de "skadliga" reflektionerna då de kommer alldeles omedelbart efter ljudet från högtalarna och gör ljudet suddig och oskarpt.

2. reflektion är de reflektioner som kommer därefter, det är de som kommer från rummet i övrigt. Detta är bra reflektioner som inte skall dämpas ty det är de som ger dig en spatial känsla. Hjärnan är snabb nog att förstå att dessa reflektioner inte tillhör det riktiga ljudet, till skillnad från 1. reflektioner.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kle selve akustikkplaten med et stoff for så å henge det på veggen, eller må den ha treramme rundt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man MÅ ikke ha treramme rundt.