Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  47
Side 9 av 60 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1198
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcorn Hour A400

Noen som har troen på denne?

Jeg skal etter hvert skaffe en mediaspiller som kan hente filer fra en NAS og presentere det på en enkel og fornuftig måte på husets avspillingsenheter. Jeg må vel ha to stk (en til kinoen og en til stuen). Grensesnittet må være enkelt å lære/vedlikeholde, mulighet for å sperre innhold for barn. Den må lese ISO (BD og BD3D), MKV og hva ellers som finnes fra både NAS og evt. intern HDD. Musikkbiblioteket må også være lettfattelig og spille av lossless musikk. Den må ha WIFI og Ethernet muligheter og ta liten plass (evt gjemmes bort med IR-extender).

Ser ut som A-400 kan være tingen her.

Noen som har alternative produkter?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue Jeans Cable VS Dreamscreen RCA Duel

Jeg måtte bare skrive noen ord om dette. For noen uker siden bestilte jeg et sett med doble RCA fra Blue Jeans og et sett med doble RCA fra AVshop (Dreamscreen).

Bakgrunnen var at jeg ville rydde opp i kabelsalaten bak tv'n på stua, samt kvitte meg med endel uskjermede lakrissnører bak der.
    Det kostet meg det samme å kjøpe hver av disse kablene så det ble en ren test ut i fra mine egne kriterier:

1) Utseende og byggekvalitet. Jeg ønsket kabler i pene strømper med plugger som sitter godt og en greit skjermet kabel.
    2) Lyd. Kravet var å få bukt med noe skraping og ulyder jeg har pga av dårlige kontakter og kabler. For meg så låter de fleste kabler i denne prisklassen
    likt og jeg har liten tro på at signalkabler farger lyden. Enten får man lyd uten støy, eller med støy.

Først ut var BJC sine doble RCA kabler:
    -bjc-jpg

Kabelen kom i en bobleplastkonvolutt. Greit og effektivt.
    Strømpen var av et polyesterlignende stoff som var flettet. Helsort og kjedelig. Hadde sett for meg at de kanskje brukte noen farger her. Strømpen ble levert løst på kablene og måtte krympes på med egne krympestrømper. Dette gikk greit, men var en liten nedtur.
    Kabelen var av gummi som vanlig og virket litt stiv. Det var kun gummi fra hette til hette langs kabelen.
    Hetten var av plast som virket billig og kjedelig. Clas Ohlson har penere kabler enn dette, selv om BJC er i en annen klasse kvalitetsmessig.
    Pluggen var av forniklet/forkrommet metall og satt ok men ikke perfect på mine y-ledd. Kabelen var såpass stiv at y-leddet knakk rett av pga av presset ut til sidene da jeg ikke hadde laget nok avstand fra strømpe til hette. Nedtur igjen.

Siden Y-leddet knakk så måtte jeg bruke en ny lakrissnøreløsning på dette med et y-ledd til en subb jeg fant liggende. Er nå på utkikk etter SOLIDE y-ledd som tåler litt bending :evil:
    Nok en kilde til støy...

Dreamscreen:
    -400-jpg

Kabelen kom i Dreamscreens flotte etui med logo. Det oser formelig WAF av dette.
    Strømpene er nydelige med en delikat blanding av grå kabel med hvite kryss. På midten er den samlet og på endene deles den med et støyfilter.
    Deretter går det to strømper frem til pluggen som er virkelig nydelig. Pluggen satt som et skudd med en gang og er til liten belastning på Y-leddet den er koblet til.

Konklusjon:
    Siden jeg ikke hører forskjell med mine ører og mitt anlegg på hva som er best lyd på disse er det kun utseende og praktisk bruk som teller for meg her på denne minitesten.
    For de få hundrelappene dette kostet så ble jeg voldsomt skuffet over BJC. DS var sjumilssteg foran, ser 1000 ganger lekrere ut og i tillegg sender med en eske som jeg kan putte de gamle CO og BILTEMA kablene i etterpå
    Hvis jeg senere har behov for slike kabler så vet jeg hva jeg velger.

Det er jo godt mulig at BJC putter pengene som DS bruker på eske, strømper, støyfilter og pene koblinger i selve KABELEN, men for meg var dette en no-brainer.

PS!
    Jeg jobber ikke hos AVshop eller er representant for DS. Jeg er kun en amatør som sammenlignet to produkter som kanskje flere ønsker å ta en titt på senere.

PS2!
    AVShop sendte meg feil kabel første gangen, men ordnet opp raskt med god service.

PS3!
    Tips på gode Y-ledd for biamping mottas med takk.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen av disse? Ymse prisklasser
    Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero
    Rockford Fosgate Twister RCA Y-ledd 1hunn/2hann - Bilradiospesialisten - Signalkabler
    c-quence RCA Y-ledd 1xhunn, 2xhann Blueline - Bass Brothers AS

Artig å se hva du skriver ang. kabler. Blue Jeans har jo vært skrytt opp i skyene her inne. Menmen , lager mesteparten av kablene selv, i dag laget jeg noen til bruk melleom receiver og senter- og surround-forsterkerne. Grønne og fine ble de
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva med noen av disse? Ymse prisklasser
    Rockford Fosgate Twister RCA Y-ledd 1hunn/2hann - Bilradiospesialisten - Signalkabler
    c-quence RCA Y-ledd 1xhunn, 2xhann Blueline - Bass Brothers AS

Artig å se hva du skriver ang. kabler. Blue Jeans har jo vært skrytt opp i skyene her inne. Menmen , lager mesteparten av kablene selv, i dag laget jeg noen til bruk melleom receiver og senter- og surround-forsterkerne. Grønne og fine ble de
    De rockford y-leddene hadde jeg på bilstereoen før. Meget gode kabler som sitter godt. Det blir min anbefaling.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FOCAL EY05 ELITE y-ledd 0,5m, trippel skjermet -NY!
    Denne så veldig kul ut, men er litt lang.

c-quence RCA Y-ledd 1xhunn, 2xhann Pro black line - Bass Brothers AS
    Denne så fet ut! Skjermet, 20cm lang. Antall i pakke er par står det. Betyr det 1 y-ledd eller 2?

De andre er vel ikke skjermet...

Takk for tipset.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte at du har en kabel frem til forsterker, setter på Y-leddet og inn i hver sin inngang på forsterkeren. Da "sparer" du en signalkabel.
    Regner med at du skal ha denne på Parasounden, og da sitte inngangene såpass tett at det ikke skal være noe problem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte at du har en kabel frem til forsterker, setter på Y-leddet og inn i hver sin inngang på forsterkeren. Da "sparer" du en signalkabel.
    Regner med at du skal ha denne på Parasounden, og da sitte inngangene såpass tett at det ikke skal være noe problem.
    Ja, det er helt klart beste løsning. Jeg kjøpte noen Y-ledd fra Xtreme-cable som kun er en kort T. Da måtte jeg kjøre to signalkabler fra receiver. Kommer til å bytte ut dette til C-Quence Pro Line Black Y-ledd.

Det blir godt som gull :=)

Sitter også og venter på siste levering fra Hong Kong med Takamichi bananene mine så jeg får ferdig siste bi-amp kabelen til høyre front. Da mangler jeg kun en Monster strømrenser, men den har jeg ikke plass til i racken under tv'en :=)

Neste prosjekt på lydfronten blir da bygging av 2 stk InConcert Miles. Det blir gøy.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Ja, det er helt klart beste løsning. Jeg kjøpte noen Y-ledd fra Xtreme-cable som kun er en kort T. Da måtte jeg kjøre to signalkabler fra receiver. Kommer til å bytte ut dette til C-Quence Pro Line Black Y-ledd.

Det blir godt som gull :=)

Sitter også og venter på siste levering fra Hong Kong med Takamichi bananene mine så jeg får ferdig siste bi-amp kabelen til høyre front. Da mangler jeg kun en Monster strømrenser, men den har jeg ikke plass til i racken under tv'en :=)

Neste prosjekt på lydfronten blir da bygging av 2 stk InConcert Miles. Det blir gøy.
    Ikke dumt. Monster strømrenser ville jeg styrt unna. Har en selv og ble mye mindre støy når jeg stappa forsterkeren rett i vegguttaket.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Ikke dumt. Monster strømrenser ville jeg styrt unna. Har en selv og ble mye mindre støy når jeg stappa forsterkeren rett i vegguttaket.
    Kjører ikke effektforsterker gjennom strømrenser. Blir for å sikre receiver, ps3, rikstv, mediaboks, Oppo BDP osv mot variable strøm, strømbrudd og lynnedslag. Er endel av det her. Blir også penere når dette er samlet bak i Monstern, samt en bonus med å se hvor mye strøm de drar.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører ikke effektforsterker gjennom strømrenser. Blir for å sikre receiver, ps3, rikstv, mediaboks, Oppo BDP osv mot variable strøm, strømbrudd og lynnedslag. Er endel av det her. Blir også penere når dette er samlet bak i Monstern, samt en bonus med å se hvor mye strøm de drar.
    Høres fornuftig ut. Tåler ikke all verdens last før det blir støy

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Høres fornuftig ut. Tåler ikke all verdens last før det blir støy
    Kunne tenkt meg å sett BEF kjøre sine 44 000 Watt gjennom en slik :=)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg å sett BEF kjøre sine 44 000 Watt gjennom en slik :=)
    Haha, ikke sant ^_^ Hadde ikke blitt gammel da tror jeg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rockford Fosgate

Da kommer det 2 stk slike i posten en gang i nær fremtid. Da er alle innkjøp for dette anlegget ferdig. Det kommer til å stå i kjellerstuen etter hvert i et 5.1 system med B&W DM 600 serie høyttalere og en eller annen sub.

-rf-jpg

"Rockford Fosgate Dual Twist RCA Y-ledd 1hunn/2hann
    Dual Twist RCA y-ledd 1hunn/2hann

Super lydkvalitet
    "Dual Twist"-design meget bra støyreduksjon
    OFC (Oxygen Free Copper)
    Platinum belagte ender for korrosjonsbeskyttelse
    Vevd ytre kappe for holdbarhet"

Husker jeg brukte masse Rockford Fosgate utstyr i bilen i
    "the good old days" med bilstereo og bass som ristet min stakkars
    Nissan Sunny 1990 modell i fillebiter. Håper denne funker til
    innendørs bruk også.

"Ost er ost" som de sier i reklamen...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de der skal gjøre jobben.

B&W i kjellerstuen. Er det det samme som kinoen, eller er det slik at du skal ha flere surroundanlegg? Spekulerer litt på hvor Miles passer inn i dette

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de der skal gjøre jobben.

B&W i kjellerstuen. Er det det samme som kinoen, eller er det slik at du skal ha flere surroundanlegg? Spekulerer litt på hvor Miles passer inn i dette
    Hehe. Sørsiden av huset er delt i to i kjelleren. En kino innerst på ca. 28m2 og en kjellerstue på ca. 30m2 vegg i vegg. Kinoen blir Miles 7.1 , kjellerstuen skal ha mitt gamle DM600 anlegg 5.1 (daglig bruk, fest bruk, gøy for poden etter hvert).
    Stuen oppe ønsker jeg å ha f.eks B&W M1 i 5.1 med B&W PV1D som sub, evt noen pene stativhøyttalere. Noe med høy WAF og tar liten plass... Mulig jeg går for in-wall. Time will show.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, da er jeg med
    Må ha det med teskje noen ganger

Det høres iallefall spennende ut, særlig kino med Miles 7.1, det må bli gromt.

Har du tenkt på sub sammen med B&W? Har noen på skolen du evt. kan prøve om det er aktuelle kandidater. Lsound presenterte to nye SVS-suber i går også som kanskje kan være aktuelle? Begge var 10" varianter, en lukket kasse og en portet kasse. Om de spiller omtrent som PB-10 så skal det holde i en kjellerstue vil jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, da er jeg med
    Må ha det med teskje noen ganger

Det høres iallefall spennende ut, særlig kino med Miles 7.1, det må bli gromt.

Har du tenkt på sub sammen med B&W? Har noen på skolen du evt. kan prøve om det er aktuelle kandidater. Lsound presenterte to nye SVS-suber i går også som kanskje kan være aktuelle? Begge var 10" varianter, en lukket kasse og en portet kasse. Om de spiller omtrent som PB-10 så skal det holde i en kjellerstue vil jeg tro.
    Dette kommer KJEMPElangt bak i køen. Når det blir aktuelt så kommer jeg ikke til å bruke mange kronene på dette. Noe jeg har lyst til å teste er to stk XTZ 12" subber. Billig og bra. Kanskje det blir noe DIY også. Alltid gøy å bygge selv :=)

En annen ting jeg har lyst til å få til er å bruke samme elektronikken i kinoen og kjellerstua. Sone 2. Mener Denon AVR 4520 har slike muligheter. Siden all elektronikken likevel står i kjellerstua i et skap så er det mest fornuftig å bruke det sammen. Er vel skjelden at man ser film både i kino og kjellerstua. Da kan jeg legge opp kabler i veggen og kun ha en tv, høyttalere og IR-extender fremme. Sparer masse plass og ser bra ut.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,460
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12.16 Black Matt 2 stk - Surround om det blir aktuelt snart.

Gratulerer med fjerning av bom

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12.16 Black Matt 2 stk - Surround om det blir aktuelt snart.

Gratulerer med fjerning av bom
    Snart i dette tilfelle vil si 1-2 år frem i tid. Dessuten liker jeg å kjøpe subber og høyttalere brukt.

Veldig godt å cruise gjennom bommen uten å bli trekt masse spenn ja.

Fikk pakke fra Hong Kong i dag. 24 stk Takamichi bananer. Da var det bare å lade varmepistolen og gjøre ferdig siste høyttalerkabel i Prosjekt Kabelsalat.

Kort oppsummert så har jeg skiftet ut alle signalkabler til Dreamscreen, skiftet de crappy y-leddene fra Xtreme-cables til Rockford Fosgate sine dobbeltskjermede, og bygget nye biamp høyttalerkabler med Takamichi bananer. Det ser veldig bra ut, sitter som et skudd, og litt grunnstøy i høyttalerne har forsvunnet. Lite eller ingen knitring også. Strømkabler er forsøkt lagt så langt unna det går bak en tv-benk med masse kabler.

Dire Straits med Brothers in arms på Flac høres bedre ut enn på lenge.

8)

Side 9 av 60 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •