Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  43
Side 8 av 60 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1190
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morsomt vri med den "tau-kabelen"

Det er jo slettes ikke dumt å tørrtrene litt før du monterer Xtreme.kablene du har liggende. Har selv noen stumper subkabler fra Xtreme, og de ser absolutt veldig bra ut.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neutrik Speakon

Lette litt på nettet etter billige Neutrik Speakon plugger i går kveld.

Jeg kikket etter disse:

NL4FX:
    -nl4fx-jpg

NL4MP:
    -nl4mp-jpg

Jeg var på nippet til å bestille disse fra Norge der pluggen kostet 55,- men når jeg så hva det ble i frakt så havnet jeg på over 100,- per stk. Ebay ble neste stoppested.

7 stk MP levert på døren for 25,-/stk
    4 stk FX levert på døren for 42,-/stk (kun 4 pga av toll/mva grensen)

begge originale Neutrik kontakter. Disse havner på Miles'ene om en stund.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sus og dus.

Da ble det støy i høyttaleren min igjen. Jeg har nå utelukket at det kan være receiver eller effektforsterker. Jeg mistenker sterkt at det er kabelsalat og spesielt i form av billige lakrissnører som er synderen. Legg dette på toppen av 2 stk strømpadder så mener jeg synderen er tatt.

Noen som har tips til et sted jeg kan få kjøpt relativt billige og korte signalkabler som er greit skjermet? 0,5-1m holder sikkert. Trenger 5 stk, men ønsker ikke å tømme AV-kontoen for dette. RCA selvfølgelig.

Hvis jeg får tak i 5 skjermede kabler, får ryddet høyttalerkablene i strømper etter hvert og flyttet strømpaddene litt så kanskje det bedrer seg.

Tips mottas med takk.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt mine "etter mål" her: Stereo Cables at Blue Jeans Cable
    Type: BJC LC-1 Stereo Audio Cables. Er veldig fornøyd med både kvalitet og leveranse.

Legg inn mål, farge og antall og se om prisen blir "rett" for deg.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg har bestillt mine "etter mål" her: Stereo Cables at Blue Jeans Cable
    Type: BJC LC-1 Stereo Audio Cables. Er veldig fornøyd med både kvalitet og leveranse.

Legg inn mål, farge og antall og se om prisen blir "rett" for deg.
    Hvordan regner man ut dette med frakt og mva her?
    Ser de har ført på VAT. Er dette den norske mva som er betalt eller trekkes dette fra og legges til norsk mva senere?

Eksempel:
    Order: 44.00
    Shipping 10.5
    VAT 13.74
    Total 68.69

68.69 ganger dagens kurs som er 9,139 blir 627,76 NOK.

Må dette fortolles?

Tenkte å teste 2 kabler for å bytte lakrissnørene på den høyttaleren som støyer.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg linket til en engelsk side (som google fant til meg).

Jeg har før bestillt direkt fra USA: Stereo Cables at Blue Jeans Cable

Da er det ikke noe tull med moms, MEN om du passerer 200,- så må du nok regne med moms og gebyr i tillegg uansett om det er USA eller UK.

Bestiller du fra england ville jeg sent en mail og spurt om de trekker fra VAT, ser en på teksten så står det faktisk mer beskrevet som forsendelses-gebyr...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ser jeg linket til en engelsk side (som google fant til meg).

Jeg har før bestillt direkt fra USA: Stereo Cables at Blue Jeans Cable

Da er det ikke noe tull med moms, MEN om du passerer 200,- så må du nok regne med moms og gebyr i tillegg uansett om det er USA eller UK.

Bestiller du fra england ville jeg sent en mail og spurt om de trekker fra VAT, ser en på teksten så står det faktisk mer beskrevet som forsendelses-gebyr...
    Ble noen kroner billigere fra statene ser jeg (sikkert kronekursen).

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Da ble det støy i høyttaleren min igjen. Jeg har nå utelukket at det kan være receiver eller effektforsterker. Jeg mistenker sterkt at det er kabelsalat og spesielt i form av billige lakrissnører som er synderen. Legg dette på toppen av 2 stk strømpadder så mener jeg synderen er tatt.

Noen som har tips til et sted jeg kan få kjøpt relativt billige og korte signalkabler som er greit skjermet? 0,5-1m holder sikkert. Trenger 5 stk, men ønsker ikke å tømme AV-kontoen for dette. RCA selvfølgelig.

Hvis jeg får tak i 5 skjermede kabler, får ryddet høyttalerkablene i strømper etter hvert og flyttet strømpaddene litt så kanskje det bedrer seg.

Tips mottas med takk.
    DreamScreen som AVshop selger er jo billige og godt skjeremet kabler
    Har det selv og er fornøyd:-D Link-Analog Audio (RCA/XLR)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel bare teste noen da. BJC bestilt, skal teste Dreamscreen senere.
    Stakkars lakrissnører som fulgte med et eller annet ymse produkt må nok pensjoneres. Jeg vurderer også å kjøpe en Monster strømrenser. Den har jo 10 uttak for strøm samt monitor over hvor mye som trekkes hele tiden. Skal uansett ha den til kinoen så kanskje slå mange fluer i en smekk:

- Rydde opp i alt strømkabelrot bak TV
    - Rense strøm (usikkert hvor mye effekt man får av dette)
    - Beskytte komponenter mot lynnedslag og ustabilt nett
    - Se hvor mye strøm som brukes
    - Luke vekk enda en potensiell kilde til støy i høyttalerne.

Eneste problemet er at det er en ny boks i racken som er overfylt fra før.

Time will show.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabelsalat del II

Da kom endelig bananpluggene fra Hong Kong og tiden er inne for Prosjekt Kabelsalat igjen.

Utgangspunkt med Biltema kabel og plugger:
    -gammel-kabel-jpg

Resultat med litt føning, krymping og strømpepåtrekking:
    -ny-kabel-jpg

Må si at disse bananpluggene var VELDIG bra i forhold til pris. Sitter som et skudd i høyttalerterminalen, bombesikker og bra kobling på
    pluggen og ikke så aller verst uteseende. Anbefales.
    Mangler litt flere merkestrømper til å gjøre ferdig siste kabelen så den får vente litt.

Til slutt et lite bilde fra Project Tak-over-hodet:
    -tomta-jpg

Yttervegger og tak kommer på onsdag. Rominndelingen i kjeller er snart ferdig så jeg får ta et nytt bilde av kino-to-be snart igjen.

Ha en flott mandag!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nær døden opplevelse!

Når jeg skulle teste min nye fancy-schmancy kabel på mandag (Front Left fikk denne) fikk jeg hverken lyd i FL eller FR! I alle dager tenkte jeg. Har jeg koblet feil??? Når jeg tredde strømpa på de 4 kablene glemte jeg jo å merke hvilken som var hva. Jeg var likevel 99,9% sikker på at jeg hadde gjort det riktig.

Tirsdag fikk Fru D. kun bruke Center høyttaleren mens jeg var på jobb. Jeg tenkte at nå kan jeg bruke multimeteret mitt fra CO for å teste dette. Dette hadde da selvfølgelig sluttet å virke... Skitt au tenkte jeg og trakk ut kabelen fra høyttaleren. G N I Z Z Z Z Z T T T T !!!! Som det kjøtthuet jeg var glemte jeg å skru av effektforsterkeren først! Overledning de-luxe. Nå røyk delefilter og forsterker tenkte jeg etter å ha kommet over sjokket over å nesten blitt grillet av elektrisitet.

GRRR. Jeg byttet så alle resterende bananplugger med Takamichi'er, plugget det til og satte på "Brothers in arms" (Flac selvfølgelig). Alt virket 100% og kun deilig lyd som B&W kan som best strømmet frem.

Fikk bilde fra Fru D. med nyoppsatte vegger:
    -hus-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jækler, dette går fort! Bra jobb med de kablene. Ser bra ut

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jækler, dette går fort! Bra jobb med de kablene. Ser bra ut
    Jepp. Vet vel ikke ordet av det før første hammerslag er et faktum nede i krypten. Hvordan går det hos deg? Følger spent med på byggingen din da jeg tror det kan bli en kjempebra kino!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bilde fra Fru D. med nyoppsatte vegger:
    -hus-jpg
    Er det Freikollen som er bak huset der? I så fall må jeg jo si at dere får så god utsikt som det er mulig å få fra øya der du bor
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er det Freikollen som er bak huset der? I så fall må jeg jo si at dere får så god utsikt som det er mulig å få fra øya der du bor
    Utsikten er upåklagelig. Du ser nok Meekknoken på Averøya på bildet.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Averøya er på rettsiden av fjorden!

Hell i uhell med kraftverket av en forsterker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda, var en til på jobben her som syntes det lignet litt på toppen her i nærheten.

Men å ha utsikt mot Averøya er sikkert ikke verst det heller
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

18. Liker Vessel56 har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fremgang

Jaggu var det ikke kommet takstoler på plass også :=)
    Ikke verst jobben på en dag. Fra grunnmur til ferdige vegger med takstoler på noen få timer.
    -hus-jpg

Inspiserte kinorommet igjen i dag og jeg må si det ser VELDIG lovende ut. Bredden er rett og slett fantastisk!

Fikk Speakon kontaktene mine i dag fra Texas av alle steder. Ser veldig lovende ut. Har ikke prøvd disse før, men liker konseptet veldig godt da alt dette blir bak skjulte vegger.

20. Liker Vessel56 har likt denne posten
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det virkelig unna

Speakon er en veldig god plugg, har brukt det i noen DIY-bygg, og jeg tenker at dersom det holder til store PA-anlegg bør det holde i en hjemmekino også.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig gøy å se vegger og tak er på plass!!

Side 8 av 60 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •