Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  48
Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1203
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det blir nok pent ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det blir nok pent ja.
    Noen tips til sted å kjøpe billige og bra Neutrik Speakon kontakter?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper "alt sånt" hos evenstadmusikk.no, men om de er billigst aner jeg ikke. De er i alle fall billige på høyttalerelementer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Noen tips til sted å kjøpe billige og bra Neutrik Speakon kontakter?
    Har du sett på Elfa, rs-online og Farnell?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Har du sett på Elfa, rs-online og Farnell?
    Takker for tips :=)
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Er ikke verdens undergang om de ikke sitter, men erfaringsmessig sitter slike bedre og slites ikke som vanlige bananer.
    Håper de sitter, fordi jeg kjøpte meg ny diskant i forgårs pga dårlig kontakt i en bananplugg.

Ved visse frekvenser så vibrerte bananpluggen og skapte overslag som slo direkte ut i diskanten (etter klystermetoden). Trodde diskanten var sprengt, men det var den ikke.
    Av med pluggene og festet kablene rett i terminalene, så ble det bra igjen.

Så nå sitter jeg med en diskant i reserve. Kjekt å ha men litt irriterende. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Håper de sitter, fordi jeg kjøpte meg ny diskant i forgårs pga dårlig kontakt i en bananplugg.

Ved visse frekvenser så vibrerte bananpluggen og skapte overslag som slo direkte ut i diskanten (etter klystermetoden). Trodde diskanten var sprengt, men det var den ikke.
    Av med pluggene og festet kablene rett i terminalene, så ble det bra igjen.

Så nå sitter jeg med en diskant i reserve. Kjekt å ha men litt irriterende. :-)
    Du kan vel returnere/evt selge videre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Du kan vel returnere/evt selge videre
    Da må det bli å selge videre eventuelt.
    Hørte med Hifi Klubben Grimstad om å få retur på den, men det var ikke mulig.

De hadde en policy at de ikke tok retur pga mulighet for at produktet var skadet og kunne bli videresolgt til en 3.part.

Synes ikke det er så bra service, men forstår det også.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Da må det bli å selge videre eventuelt.
    Hørte med Hifi Klubben Grimstad om å få retur på den, men det var ikke mulig.

De hadde en policy at de ikke tok retur pga mulighet for at produktet var skadet og kunne bli videresolgt til en 3.part.

Synes ikke det er så bra service, men forstår det også.
    Ring hifiklubben Norge, si også det var deres kabler

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter....

Først siste bilde av ferdig grunnmur:

-bilde-jpg

Så noen puslebiter for mitt neste prosjekt som er kabelmekking:.

Dette er bestilt:

Først noen slike for å dele signalet fra receiver til effektforsterker:
    -adapter-jpg

Deretter putter man Biltemas eminente kabler
    -kabel-jpg

inne i en slik en:
    -str-mpe-jpg

trer på noen slike:
    -krymp-jpg

og slike:
    -banan-jpg

og føner det pent med en slik:
    -varmluft-jpg

Om det blir pent og bra får vi se så snart dette detter i postkassa her :-D

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Postpakker er gøy

I dag kom del 1 av prosjekt kabelwaf:

-img_4649-jpg

Beklager mine dårlige fotoferdigheter, men øving gjer meister:
    -_users_ronny_desktop_test_forum_img_4652-jpg

Det første som slår meg er fargen på de "røde" merkene. Bildet under er fra hjemmesiden:

Selv om fargene er litt på bærtur på dette bildet så er de en liten blanding av rosa, rød og orange. Ble litt skuffet her ja...
    De var også en god del kortere enn hva jeg hadde forestilt meg men det skal nok gå bra.
    -img_4653-jpg

Selve kabelstrømpene var veldig fine:
    -img_4655-jpg

Jeg kommer nok til å bruke kabelstrømper fast fremover ser jeg da det pynter veldig opp. Det finnes jo mange alternativer til disse som kanskje er like bra og billige men jeg ville teste litt.

Venter nå spent på pakke fra Hongkong med en haug bananplugger. Blir vel også en tur til Biltema i morgen for flere krympestrømper.

Prosjekt kinobygging:
    Tok en tur på tomta for å se fremgangen i dag også. Ser ut som det blir klart for bygging av vegger og tak neste uke. Tok en kjapp måling av rommet og fant til min glede ut at rommet ikke blir 4,75m bredt, men 4,85. Lengden blir ca. 5,95m. Driver også å snuser på en Yamaha A3020. Noen som har erfarning med denne?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabelforsøk

I går tenkte jeg å teste strømping av kabler på skikkelig low-tech måte. Jeg var likevel på Biltema for å kjøpe noen krympestrømper og lette litt for gøy skyld etter produkter man kunne bruke som kabelstrømpe.

På båtavdelingen så har de masse fleksible tau som rett og slett er poor-man kabelstrømer :idea:

Kabelstrømpene fra Xtreme-Cables jeg kjøpte koster 55,- per meter og er av bedre kvalitet og endel penere, men i forhold til prisen så var det likevel gøy å teste.

Først testet jeg en signalkabel til center som var såpass grei i utformingen at jeg fikk tredd den gjennom strømpa med kontakter og full pakke. To krympestrømper og endel svidd gummilukt senere:

-bilde-1-jpg

Det som var gøy var at "stømpen" kostet 119 spenn og var 22 meter lang.

Jeg prøvde også å tre en litt lengre signalkabel fra PureAV, men den gikk ikke gjennom. Jeg måtte også teste en høyttalerkabel så jeg røsket ut min 2,5mm2 center kabel og kuttet en ny 4mm2 fra biltema. Peiset den gjennom strømpa, på med krymperter og nye Argon bananer og vips en helt greit utseende høyttalerkabel.

Jeg kommer nok til å bruke Xtreme strømpene på høyttalerkablene som blir synlig i rommet, men det var gøy å finne et billig alternativ. Er ikke alltid nødvendig å bruke 100-vis av kroner på slikt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette syns jeg ble ganske så bra jeg. Godt tips.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,500
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bestilte du disse?

Skulle hatt noe slikt til Bi-amping.

Tror det må bli en tur gjennom tunnellen når du blir ferdig å bygge.
    Har du fått prøvd Parasounden forresten?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvor bestilte du disse?

Skulle hatt noe slikt til Bi-amping.

Tror det må bli en tur gjennom tunnellen når du blir ferdig å bygge.
    Har du fått prøvd Parasounden forresten?
    Bestilte Y-leddene på Xtreme-cable.com. Kostet noen kroner men har brukbar byggekvalitet, pluggene sitter godt og de ser bra ut. Rask og god service.

Parasounden har jeg ikke koblet opp enda. Sitter og venter på nye bananer fra Hong Kong. Mulig jeg kobler den opp i morgen. Mulig den fyker til Oslo i en byttehandel snart.

Når jeg blir ferdig å bygge kan jo ta en god tid. Du som bor såpass nære kan jo kanskje stikke innom for en hyggelig prat, evt. noen innspill litt senere i prosessen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,500
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral

Når jeg blir ferdig å bygge kan jo ta en god tid. Du som bor såpass nære kan jo kanskje stikke innom for en hyggelig prat, evt. noen innspill litt senere i prosessen?
    Javisst Men du får være selektiv i forhold til å følge rådene da, ikke sikkert alle er like gode
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guttetid

Fru D. dro på Tupperwareparty og Junior sover søtt. På tide for far i huset å leke litt med anlegget :-D

Har ikke fyrt opp Parasounden siden den kom tilbake fra Jakv så på tide å fyre opp bad boy'en med nye bi-amp y-ledd slik at 604'ene får mer enn nok strøm. Sier seg selv at man må begrense lydnivået med en liten tass som sover 1 vegg og 1 meter unna, men moro likevel.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guttetid del II

Da har jeg terminert på nytt nye kabler, rotet frem noen signalkabler av tvilsom karakter og biampet FR og FL samt kjørt Center på den siste kanalen på Parasounden.

Etter den obligatoriske sjekken med "Rhytm devine" av Yello og et par Adele sanger (alt i Flac selvsagt) må jeg bare si at dette låter sykt bra! Dette er første gang jeg biamper med parasounden for å fore 604'ene med 2X220 amerikanske Watt og det funker. Gleder meg til å kanskje skru volumet høyere enn -40 en dag :???:

Ulydene/skrapingen fra Parasounden er helt borte virker det som. Jakv mente det kunne være noe støv som gjorde det. Det er nå uaktuelt å selge den. Litt finpuss og en god runde med Audyssey så kan jeg kanskje leve med dette til hr. Miles gjør sitt inntog om noen måneder.

Nå skal det fyres opp en film. Jeg kan dessverre ikke ha sub for tiden da jeg bor i sokkel og har en liten tass som må sove, men får vel kose meg med deilig diskant og mellomtone fra herrene Bowers and Wilkins.

Ha en fortreffelig kveld alle sammen!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,500
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at ulydene er borte når du koblet til 604 også
    Ang. salg så skal det vel noe til å erstatte denne, tror det kan være lurt å beholde den. Den sparket iallefall nytt liv i KinaPatosene vi har på klasserommet.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de kablene ble sannelig smashing 8) gleder meg til å lage et par jeg og, med bananplugg og suprakabler

Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •