Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  48
Side 47 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1203
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne kinoen blir vel ganske heftig! Meget bra utført arbeid og en veldokumentert og fin byggetråd

Lurer på hva du har kledd LECA muren din med? Mulig det står en plass også uten at jeg finner det. Har samme dilemma selv nå med åpen LECA som ikke er isolert ut. Men det er vel kanskje din? Det anbefales vel ikke dampsperre på Leca idag, så jeg har revet min gamle dampsperre.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kledd veggene med Isola veggpapp som er en diffusjonsåpen asfaltpapp som er vanntett men likevel slipper
    gjennom luft for å evt tørke fukt.

Vindsperrer: Isola Veggpapp

jeg har ikke brukt dampsperre i kinoen, men fikk anbefalt å gjøre dette i de andre rommene i kjelleren av
    byggmesteren. Dette er i følge Weber feil da flere vegger ligger under tilbakefyllingsnivået.
    jeg kommer til å følge Weber og bruke plast på vegger der lufting av fukt kan skje mot utsiden som ikke er
    tilbakefylt. ref side 37 her:

http://www.weber-norge.no/fileadmin/...%201-sidig.pdf

utvendig er lecamuren behandlet etter Webers anbefalinger i forhold til membran under bakke etc.
    Jeg bruker leca isoblokk som er 250mm derav 50mm skum i midten.

Mvh Delthral

Sitat Opprinnelig postet av St_Thomas Vis post
    Denne kinoen blir vel ganske heftig! Meget bra utført arbeid og en veldokumentert og fin byggetråd

Lurer på hva du har kledd LECA muren din med? Mulig det står en plass også uten at jeg finner det. Har samme dilemma selv nå med åpen LECA som ikke er isolert ut. Men det er vel kanskje din? Det anbefales vel ikke dampsperre på Leca idag, så jeg har revet min gamle dampsperre.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dB-test

Da har jeg blitt "tvunget" til å gjøre noe jeg egentlig ikke har veldig lyst til. Jeg blir nødt til å lage en super-budsjett versjon
    av kinoen inntil videre. Inntil jeg får endret bilparken til en mer økonomisk lønnsom virksomhet her hjemme så kommer jeg ikke over
    en liten "kneik" i kinoen. Kneiken heter dempelim og koster ca 15 000,-. Jeg må nå sjekke om det er helt nødvendig å bruke 15k på dette.
    Hvis det IKKE er nødvendig med de krav jeg setter til kinoen så blir det veldig enkelt, motiverende og raskt å sette kinoen i brukbar stand.
    Kinoen var budsjettert med at jeg skulle spare 5-8k per måned men når de to bilene våre koster 8-10k å holde i drift så er dette umulig.
    Pengesluket kalt Toyota Avensis skal derfor selges og drivstoffgjerrig dieselbil kjøpes inn.

Dette må imidlertid gjøres uten å ødelegge for fremtidig fullversjon av kinoen.

Lørdag kommer jeg derfor til å fyre opp endel lydtester i kinoen og måle dB nivået rundt om i huset og ute ved tomtegrensene.
    Deltakere blir 1 stk iphone med spotify, 1 stk Parasound hca2205 og 2 stk b&w dm 604.

Døren til kinoen må holde litt på gløtt pga strømkabel da jeg ikke har strøm i kinoen per i dag så her har vi allerede en liten feilkilde.
    Måling av bass under 40 hz er også håpløst da jeg ikke har sub å koble til. Jeg har heller ingen forhåpninger om at rommet klarer å
    holde ute noe særlig av bass under 40hz uansett.

Det er også kun 1 lag gips foreløpig så jeg kan tolerere mer lyd på testen da et lag gips til vil gjøre det endel bedre.

Er nivået uakseptabelt må jeg bruke dempelim og prosjektet blir utsatt i hvert fall 6 mnd til. Finner jeg ut at jeg kan leve med dette
    kan jeg komme videre i kinoen og tilstøtende rom.

Ingen vitenskapelig test, men kun for å sjekke om normal kinolyd forstyrrer for mye på soverom, stue og naboer.

Håper bare mine gamle B&W klarer å lirke av seg 85-110 dB uten at de går i stykker.

Så superlavbudsjettversjonen blir noe slikt:
    - gipse siste laget og sparkle
    - male hele kinoen matt sort
    - Bygge lerretsvegg (har lerret) med høyttalerstoff rundt
    - henge opp en brukt billigprosjektor
    - Installere strøm og lys
    - Bruke Audio-utstyret jeg har fra før
    - oppgradere, oppgradere, oppgradere etter hvert.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjennomførte en tilsvarende test: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post2005914

Jeg har to vegger med tilstøtende rom: Den ene (mot gjesterom) er satt opp med felles stender og to lag gips + 1 gips og 1 panel. Her har jeg -41dB demping. Den andre veggen er med uavhengige stendere, med ett lag gips på den ene siden, og 1 lag gips + 1 panel på innsiden. Denne er mot bad. Her får jeg -45dB demping. Vi opplever dette som en rimelig god (nok) demping. Det er ikke stille i huset når man ser film, men det er ikke plagsomt bråkete i resten av huset. Men det kommer veldig an på hvor mye de andre i huset tåler av lyd når man ser film.

Poenget mitt er at det ikke er brukt noe dempelim i det hele tatt. Det eneste jeg var nøye med var å fuge alle overganger mellom sprekker, gulv og tak på det innerste laget med gips. Dette bør gi deg en pekepinn på hva som er oppnåelig om du skulle velge å ikke bruke dempelim.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes lovende ut for min del. Jeg tror mitt utgangspunkt kanskje er enda bedre enn ditt i forhold til plassering av rommet, oppbygningen og veggtykkelse så vi får se hva dette måler. Skal notere flittig og legge ut plantegning med målinger i aktuelle rom.
    Velger jeg bort dempelimet så blir det spennende å kjøre ny test når rommet er "ferdig" for å se hvor mye det siste laget gips utgjør også. Sikkert mange som er interessert i slike data, selv om utførelsen av målingene ikke er helt Veritas-standard.

Pink noise var et godt tips, lagret 55 min av dette på tlf nå fra Spotify.

Klarer jeg -45dB demping med 1 lag gips hadde det vært knall, men man må være litt realistisk også.

Må jeg forresten sparkle gipsplatene mellom lag 1 og 2 når jeg ikke bruker lim? Jeg vet det blir et bittelite hulrom hist og pist men tror kanskje det kun er psykologisk at dette har noen virkning.

Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg gjennomførte en tilsvarende test: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post2005914

Jeg har to vegger med tilstøtende rom: Den ene (mot gjesterom) er satt opp med felles stender og to lag gips + 1 gips og 1 panel. Her har jeg -41dB demping. Den andre veggen er med uavhengige stendere, med ett lag gips på den ene siden, og 1 lag gips + 1 panel på innsiden. Denne er mot bad. Her får jeg -45dB demping. Vi opplever dette som en rimelig god (nok) demping. Det er ikke stille i huset når man ser film, men det er ikke plagsomt bråkete i resten av huset. Men det kommer veldig an på hvor mye de andre i huset tåler av lyd når man ser film.

Poenget mitt er at det ikke er brukt noe dempelim i det hele tatt. Det eneste jeg var nøye med var å fuge alle overganger mellom sprekker, gulv og tak på det innerste laget med gips. Dette bør gi deg en pekepinn på hva som er oppnåelig om du skulle velge å ikke bruke dempelim.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et tema jeg kan huske jeg hadde mye tanker om selv da jeg bygde min første kino. Jeg målte aldri Db, men det ble veldig bra tilslutt med tanke på lyddemping.
    Jeg bodde midt i rekka i et rekkehus, men tettet godt med doble lag gips og glava mellom skillene.
    I taket la jeg først et lag gips imellom stenderene for så å isolere. Under dette kubbet jeg ned og monterte så lydbøyler med dobbelt lag gips. På veggene ble det lagt et lag gips og et lag MDF/Huntonitt ferdigmalt utenpå dette. Det aller viktigste var å få det tett i alle skjøter og hjørner med akryl. Ikke bruk den aller billigste akrylen, kanskje ikke akryl på utsatte steder i det hele tatt. RuneW og jeg bygde omtrent samtidig på den tida, og jeg mener han la ut et bilde etter noen måneder hvor akrylen hadde tørket noe veldig, så såfremt du ikke pøser på, ville jeg kanskje heller brukt silikonmasse.
    Jeg hadde også dobbel dør (vanlig heltre innerdør) inn til kinoen med pakning, og dette hjalp voldsomt. Jeg hadde en pipe i tillegg på den ene langveggen i kinoen som gikk flukt opp på det ene soverommet, og det var et uromoment, men viste seg å være ubegrunnet.
    Jeg hadde mange sene kvelder og netter på bra volum (95-100 Db der nede, men fikk aldri en eneste klage, hverken fra kona eller naboer. På den tiden hadde jeg 2 stk SVS PC-13 Ultra, og disse satt alt i bevegelse, men jeg kunne spille på greit nivå på kveldstid uansett.
    Det er klart at på demonivå så ristet hele rekkehuset, men da ble i tillegg en kompis kvalm av alt trykket, og dette er jo ikke spillbart over tid. Dypbass er nesten umulig å få dempet totalt uansett, så det tror jeg ikke du skal ha noe mål om, og der tror jeg ærlig talt ikke dempelim gjør så veldig mye fra eller til.
    Når det gjelder gips så trenger du ikke sparkle mellom lagene, du legger de rett og slett i overlapp.
    Jeg tror det blir mest av psykologisk interesse det med dempelimet, men det er jo sånn denne hobbyen er: hva hvis jeg bare....
    Lykke til med avgjørelsen!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger.
    Jeg har kun brukt høykvalitetsprodukter på fuging. Bostik, Tec-7 og Sica i rikelige mengder. Mener jeg talte godt over 100 tuber siste jeg sjekket. Enda har jeg ca 60 pølser med akryl a 600g liggende til fuging av gulv-mot-vegg og slikt.

Tenkte å prøve EPDM-gummi i sprekken mellom dørkarm og vegg med et godt lag silikon eller Marin Teknik i mellom da dette er en kilde til lekasje.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra å høre! På sikt angrer man ikke på det! Så du var kommet lenger enn jeg hadde fått med meg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir digg å bli ferdig med det "skitne" arbeidet som pussing, fuging, saging og fresing.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultater dB-test

Da er denne uhøytidelige testen ferdig med et snev av øresus.

Varmet først opp med Kaptein Sabeltann sammen med 3-åringen før poden dro i bursdag sammen med fru D.
    Fikk streng beskjed om å skru ned lyden av minstemann! hehe.

Testutstyr:
    - 2 stk B&W DM604
    - 1 stk Parasound HCA2205 AT
    - DIY kabler fra biltema med kina-bananplugger
    - Radioshack db måler digital.
    - 2 stk slitte ører.
    - 1 stk Iphone 5s tilkoblet Parasound med lakrissnører fra biltema.

Pink noise test:
    ------------------------
    Laget en kjapp trekant med ca 3,10 m avstand i alle kanter. Lite flekisbel volumkontroll på dagens utstyr
    så jeg havnet på 86 dB, C-weight, slow response med pink noise.

Kjellerstua som ligger rett ved siden av målte -18 dB når branndøren stod på gløtt grunnet strømkabel og den ekstra
    døren med dempelist var lukket.
    Yttergangen nede rett utenfor kjellerstua målte -35dB. Ble litt imponert over hvor godt disse standarddørene demper når de får en
    gummilist på seg. Soverommet (bod per i dag) på andre siden av denne gangen var det for lavt til å måle.
    Alle rom i etasjen over var ikke målbare da støy fra ventilasjon, oppvaskmaskin etc var høyere enn lyden fra kinoen.
    Ser ut som jeg måtte skru opp lydnivået for å måle etasjen oppe.

Som sagt så gjort. Skrudde opp pink noisen til 90 dB og målte nok en gang -18dB i kjellerstua og -36 Db i gangen utenfor.
    Fremdeles ikke målbart i etasjen over og soverommet i kjeller. Jeg kunne såvidt høre suset når jeg virkelig prøvde på soverommet rett over
    kinoen, men det var ikke forstyrrende. På tide med sterkere lut!

Litt leting på Spotify så fant jeg en låt kalt "I'm an Albatross". Denne trykket bra og jeg fikk presset 108 dB utav de gamle traverne.
    Jeg trengte ikke måle de andre rommene så jeg målte soverommet vårt i etasjen over og der målte jeg nå 68 dB som gir en demping på -40 dB
    i rommet rett over kinoen.

Bassen hørtes selvfølgelig godt i mange rom, men ikke plagsomt på soverommet til poden.

Som ventet var det mest lydlekasje gjennom dørene, men disse har jeg en god plan for hvordan de skal dempes.
    Et lag gips til og nøye fuging håper jeg vil dempe rommet 5-10 dB til og så er dette godt nok for meg.

For moro skyld testet jeg Pacific Rim avspilt fra Netflix og støyen som lå mellom 85-105 db var akseptabel i alle rom.

Jeg testet også diverse Infected Mushroom og andre band med bra trykk i.

Konklusjonen er at Fru D. for en gangs skyld hadde rett. Jeg har kastet bort 6 mnd kinobygging med å "spare" penger til
    noe unødvendig til vårt bruk. Jeg er ikke i tvil om at dempelim hadde hjulpet betraktelig, men slik økonomien er per i dag
    har vi mer nytte av å gjøre ferdig kinoen og nyte den i mange år enn å dempe 3 dB mer bass i huset.

Jeg får heller ta litt kred for at jeg bygde rommet såpass solid i utgangspunktet

Nå skal det bli gøy å legge siste gipslaget, fuge og sparkle til jeg ser mannen med ljåen.

En annen ting jeg ble overrasket over var at jeg hadde forventninger om at lyden kom til å være en kakofoni av
    ekko og leven da rommet ikke akkurat er akustisk behandlet per i dag. Det var faktisk ikke så ille...

Noen bilder:
    -1-jpg

-2-jpg

-3-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få testet noen mere seriøse høytalere som det er litt liv i når ting er på plass i rommet

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel tro at InConcert Miles holder en stund De maser hver dag om å få kommer ned i kinoen, hehe.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Du må få testet noen mere seriøse høytalere som det er litt liv i når ting er på plass i rommet

13. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul test!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Meget bra.

Og med disse måledatene på dBC skal du bare være fornøyd. Fordi vi oppfatter lydvolum mer slik som en dBA-måling viser (men at vi "kjenner" basstrøkket i tillegg). Og du vil kunne se at dempingen i vegger og dører gir bedre tall på dbA enn på dBC. Slik at hvis de andre i huset er fornøyde med dempningen av lyd i mellomregisteret, men tåler litt bass og rumling, altså slik målingen med dBA vil vise, så er du i meget god rute.

Du behøver ikke sparkle det innerste gipslaget, men jeg vil anbefale deg å bruke byggfug til å tette sprekker og åpninger. Spesielt mellom gulv og tak. Denne såkalte flanketransmisjonen gir et rimelig stort bidrag til lydlekkasjen i et lytterom.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode tips.

Fugingen skal du ikke bekymre deg for, der går jeg all-in.

Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Tøft! Meget bra.

Og med disse måledatene på dBC skal du bare være fornøyd. Fordi vi oppfatter lydvolum mer slik som en dBA-måling viser (men at vi "kjenner" basstrøkket i tillegg). Og du vil kunne se at dempingen i vegger og dører gir bedre tall på dbA enn på dBC. Slik at hvis de andre i huset er fornøyde med dempningen av lyd i mellomregisteret, men tåler litt bass og rumling, altså slik målingen med dBA vil vise, så er du i meget god rute.

Du behøver ikke sparkle det innerste gipslaget, men jeg vil anbefale deg å bruke byggfug til å tette sprekker og åpninger. Spesielt mellom gulv og tak. Denne såkalte flanketransmisjonen gir et rimelig stort bidrag til lydlekkasjen i et lytterom.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se at det omsider begynner å flaske seg til. DU har holdt på en stund med dette kinorommet nå. Må si jeg er veldig misunnelig. Som du vet, sliter jeg med lyden i dette huset og Umik-målinger viste det verste folk noen sine har sett her inne :P Så drømmen om eget kinorom vokser. Det positive er iallefall at jeg har masse erfaringer å høste av her inne når det blir min tur.
    Jeg må få komme på en lyttetest en gang jeg passerer når alt er ferdig. Er VELDIG nysgjerrig på hvordan Miles-høyttalere låter.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er jo uansett velkommen innom hvis du er i nærheten, om kinoen er ferdig eller ikke. Miles kan du jo få høre uansett da de står oppsatt i stua.

Sitat Opprinnelig postet av tommelom Vis post
    Artig å se at det omsider begynner å flaske seg til. DU har holdt på en stund med dette kinorommet nå. Må si jeg er veldig misunnelig. Som du vet, sliter jeg med lyden i dette huset og Umik-målinger viste det verste folk noen sine har sett her inne :P Så drømmen om eget kinorom vokser. Det positive er iallefall at jeg har masse erfaringer å høste av her inne når det blir min tur.
    Jeg må få komme på en lyttetest en gang jeg passerer når alt er ferdig. Er VELDIG nysgjerrig på hvordan Miles-høyttalere låter.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert en tur sørover til sommeren. Godt mulig jeg svinger litt mer vestover enn normal da.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydtetting av dørkarm

I dag var det lydtetting av dørkarmen på lyddøren inn til kinoen som stod på programmet.
    Hittil har dette vært den største lydlekasjen og det var på tide å gjøre noe med dette.

Jeg har lest på nettet av å tette dørkarmen med EPDM-gummi var en veldig god løsning. Jeg er ofte borti
    EPDM-gummi på jobb og vi hadde nettopp vraket noen pakninger som burde passe perfekt. Dette er heftige saker og brukes på
    plastrør som pakningen helst bør holde i 50-100 år:
    -1-jpg

Dette måtte selvfølgelig modifiseres for å få plass i dørkarmen og etter å ha prøvd det meste av skarpt verktøy jeg har
    (inkludert en illeluktende opplevelse med en vinklesliper) fant jeg ut at det enkle er ofte det beste. Olfa-kniv.

-2-jpg

Pakning øverst i døra med et godt lag SikaSil:

-3-jpg

Siste del gjøres klar. Perfekt passform denne gangen:

-4-jpg

Har stor tro på at dette blir bra:

-5-jpg

Godt med silikon. Dette blir skjult av lister så jeg er ikke så ivrig på utseendet her.

-6-jpg
    Sist endret av Delthral; 02-23-2015 kl 09:51

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dør #2

Festet dør nummer to i går. Ser at det er elendig kvalitet i hengslene på Bygg 1 sine dører. De står ikke så veldig lenge før dørbladet siger pga vekten til selve dørbladet. Strammeskruene i karmen spinner bare hvis man prøver å stramme litt ekstra. Ser øverst på døren her at det har siget noe. Sammme med endel andre dører i huset.

Merket godt at prosjekt gummilist fungerte bra. Jeg har forseglet utluften i kinoen så jeg ikke får fylt ventilasjonsanlegget med gipsstøv (nettopp skiftet filtre og DE var grisete). Dette betyr at når døren lukkes så fylles rommet som en ballong med luft og døren "dyttes" i lås. Ser at dette kan bli et problem hvis utluften er blokkert. Skal bli gøy å se om ut og innluft er tilpasset slik at man ikke får feil trykk i rommet. Det var en brukbar "storm" av luft gjennom nøkkelhullet på døren

Ser også at dørkarmen på 35dB-døren er litt for nærme dørbladet ved låskassen. Den rikket seg ikke ved etterstramming av skruen så her må jeg forske litt. Dørkarmen sprakk faktisk litt når jeg dro til. Ikke bra.

Litt usikker på om jeg skal gidde å kjøre gummilist på denne døren. Det kan kanskje ikke skade.

-jpg

Side 47 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •