Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  48
Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1203
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Ikke fått med meg at det kommer en ny diskant fra Beyma. Må du ha TLP-150H, så kan du evt. få kjøpt min og jeg oppgradere
    Det kan jo være en god løsning. Er spent på prisen på 200'en. Hvis du skal oppgradere så send meg en pm med pris for dine da...
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer fr.hoven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Nes I ådal
    Poster
    13
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leg ut noen ektebilder da
    Tak for finne karakterer, du kunne lagt igjen noen ord med det samme, så at jeg ser hva som trekker ned, fra dæ.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 12 lapper tenkte jeg..

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fr.hoven Vis post
    Leg ut noen ektebilder da
    Tak for finne karakterer, du kunne lagt igjen noen ord med det samme, så at jeg ser hva som trekker ned, fra dæ.
    Er ikke helt sikker på hva du mener med ektebilder her... Kommentar lagt igjen på siden din. Gøy kino du har. Takk for at du tok deg tid til å stikke innom bloggen min.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer fr.hoven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Nes I ådal
    Poster
    13
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var disse jeg tenkte på ser ikke ekte ut!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fr.hoven Vis post
    Det var disse jeg tenkte på ser ikke ekte ut!
    Tenker du på rendringene i post 1? De fleste andre bildene har jeg knipset med eget kamera.

Jeg er ikke helt med...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens økt

Ble en liten totimers økt i dag også. Fikk skrudd fast takbjelkene slik at veggene rettet seg opp i vater de siste millimeterne.

Ny milepæl nådd da trekonstruksjonen herved er ferdig. Mangler selvsagt kubbing, spikerslag og slikt, men rammen er ferdig.
    Har også ryddet (les: flyttet på rot) slik at jeg kan starte på neste delprosjekt som er å gjøre ferdig veggen ut mot kjellerstua med en ny
    2x4 vegg med 10 cm glava og et lag gips (inntil jeg får kjøpt inn Swedac). Dette prosjektet innebærer også et jeg bygger teknisk bod da disse hører sammen.
    Dette prosjektet blir også samtidig som jeg skal kubbe for diffusor åpninger i veggene og slikt. Den som venter får se.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre du er igang!! Skal si ifra når jeg ved noe mer rundt diskanter.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lørdagens økt

Lørdag ble benyttet til å bygge vegg mellom kino og kjellerstue på kjellerstuesiden:

Utgangspunkt:

-1-jpg

-2-jpg

Hullet til venstre for gjennomføringer av strømkabler, det til høyre for høyttalerkabler.

-3-jpg

Her kommer en 3-fas 6 kvadrats strømkabel inn fra hovedstrømskapet (hvit), en blå nettverkskabel og en grønn parabolkabel inn i boden:

-4-jpg

Først litt svartpapp:

-5-jpg

Deretter 2x4" stenderverk, 10cm isolasjon og første laget med gips. To be continued. Drillen gikk tom for strøm og det var kveld :=)
    Røret nede til venstre er sentralstøvsuger inn til kjellerstuen.

-6-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1-jpg   -2-jpg   -3-jpg   -4-jpg   -5-jpg  

-6-jpg  

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gårsdagens økt

Ny plate på plass og godt med silikon i skjøten. (skal spakles før neste lag i tillegg.) Ser jeg må lage spikerslag på veggen til
    venstre her. Har kjøpt inn 30X48 for slikt formål.

-1-jpg

Resten av veggen ferdig også, mangler bare de siste to veggene i boden nå.

-2-jpg

Utsparinger for strøm og lydkabler. Håper det blir plass til røret for HDMI kabelen. Vet ikke helt om jeg skal bruke Ø50 kabelrør på
    kveil med ferdig trekketråd, eller om jeg skal bruke vanlige VVS Ø40 rør og bend.
    Ble litt skjevt ser jeg, men funksjon fremfor form på denne delen av veggen.
    6 mm3 kabelen ligger helt inntil internettkabelen langs taket. Håper ikke dette vil gjøre livet surt for internettlinjen da man
    helst ikke skal legge disse langsmed strømkabler.

-3-jpg

Gikk nå tom for materialer for veggbygging så neste prosjekt blir kubbing og spikerslag inne i kinoen, samt kubbing av døren
    i kjellerstuen.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1-jpg   -2-jpg   -3-jpg  

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens økt

I dag var det kubbing på programmet. Jeg valgte også å gå bort i fra soffiter rundt rommet og likevel gå for spotter i taket og ledninger
    i vegger/tak. Har funnet ut hvor jeg vil ha spottene, men må finne en lur løsning på hvor jeg plasserer rør i veggen etter hvert.
    Kubbing med rom for diffusorer. Det blir tapet under og over.

-4-jpg

Motsatt langvegg:

-1-jpg

Noen godsaker fra el-pushern min. 15 meter trekkefjær, 150 meter 20mm k-rør og 40mm rør og deler for hdmi-kabel.
    -2-jpg

Mabriks. Passer både for Ø16 og Ø20 k-rør og hindrer spiker og skruer i å treffe kablene. Bankes bare inn i hullet i stenderen. Genialt produkt.
    50 stk i esken.

-3-jpg

Fru D. var nede og inspiserte og gav et lite 3. grads forhør. Fikk litt pes for å bruke masse penger på lim mellom gipsen :=)
    Tror likevel jeg skal være rimelig fornøyd med en kone som tillater noen utskeielser i form av en hjemmekino.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1-jpg   -2-jpg   -3-jpg   -4-jpg  

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Fru D. var nede og inspiserte og gav et lite 3. grads forhør. Fikk litt pes for å bruke masse penger på lim mellom gipsen :=)
    Tror likevel jeg skal være rimelig fornøyd med en kone som tillater noen utskeielser i form av en hjemmekino.
    Tror du skal være heldig som har en slik frue... Dersom du likevel skulle få problemer etterhvert (budsjett er til for å sprenges),- så sakset jeg denne fra tråden til Alkar:

"Den sølvfargede pakken i bunnen av bildet er det jeg kaller WAF-avgift eller WAF-skatt. Vanligvis ligger denne på 10% - 20% av verdi. :-D "

Bygget ditt ser veldig bra og gjennomtenkt ut,- skal bli spennende å se hva du kommer til å "stappe inn" mellom stenderne.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan si til henne at hun vil være meget glad senere for at du tenkte på å bruke lim mellom gips lagene. Det vil gi henne mye mindre "bråk" fra kinoen og en meget fornøyd mann som kan bruke kinoen sin mye!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Tror du skal være heldig som har en slik frue... Dersom du likevel skulle få problemer etterhvert (budsjett er til for å sprenges),- så sakset jeg denne fra tråden til Alkar:

"Den sølvfargede pakken i bunnen av bildet er det jeg kaller WAF-avgift eller WAF-skatt. Vanligvis ligger denne på 10% - 20% av verdi. :-D "

Bygget ditt ser veldig bra og gjennomtenkt ut,- skal bli spennende å se hva du kommer til å "stappe inn" mellom stenderne.
    Tror jeg ligger litt bakpå når det gjelder WAF-avgiften...

En ting er sikkert og det er at det blir mye som blir stappet inn...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Du kan si til henne at hun vil være meget glad senere for at du tenkte på å bruke lim mellom gips lagene. Det vil gi henne mye mindre "bråk" fra kinoen og en meget fornøyd mann som kan bruke kinoen sin mye!
    Jepp. Ser også ut til at GG har steget mer i pris enn Swedac. Mer for pengene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ligger litt bakpå når det gjelder WAF-avgiften...
    Hehe.. fort gjort..

En ting er sikkert og det er at det blir mye som blir stappet inn...
    Fortsatt WAF-avgift du snakker om?...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotter.

Ser ut som jeg kommer til å gå for 12 slike spotter i sort krom:

-kinospot-jpg

Plasser ca slik (ingen spotter kommer i taket i synsfeltet fra lerret slik at gjenskinn i spotglasset unngås) Spotter plassert 60cm fra veggene
    Ingen "brifelys" på lerettet:

-test-6-jpg

Siden jeg ikke har peiling på estetikk eller lyssetting så er jeg åpen for innspill.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -test-6-jpg   -kinospot-jpg  

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gårsdagens økt

I går var det tid for litt masseproduksjon igjen. 48 stk 12 cm lange 23X48:

-1-jpg

Jeg leste bruksanvisningen på spottene og diameter på hullet til spotten er 84mm. Det skal være 50mm klaring til veggene så
    da tenkte jeg at 200mm innvendig må være perfekt. Det skal også være 110mm fra innvendig tak kasse til der armaturet ligger
    mot taket så det tok jeg 120mm innvendig mål. Klasket sammen 3 stykker i en fei og fuget med Tec 7 da denne tåler minst
    95 grader celsius:

-2-jpg

Selvfølgelig ble jo dette feil når jeg skrudde de på denne måten... Jeg hadde beregnet at sideveggene skulle ligge ytterst,
    men glemt dette da jeg skrudde de fast. Heldigvis limet jeg bare 2 stk så det blir ikke så veeeeldig mange å gjøre om.
    12 slike i taket må jo være en stor kilde til lydlekasje selv med gipsede kasser, men valget er tatt. Allerede nå høres knapt nok noenting
    i etasjen over og det er FØR jeg har isolert taket og lagt på noen tonn gips.

-3-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1-jpg   -2-jpg   -3-jpg  
    Sist endret av Delthral; 04-01-2014 kl 08:35

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gårsdagens økt

I går fikk jeg gjort unna en masse småting. Fikk platet litt på en vegg, laget ferdig døråpningen til kinoen og masseprodusert noen
    deler til spotkassene. Denne gangen med 25 cm ytterbredde og 23 cm innvendig slik at man er innenfor grensene til spotten når det gjelder
    brannvern. Kassene ble fuget med Tec-7 og som en liten presang til meg fra min kjære Ryobi fugepistol klarte pistolen NOK en gang å dytte
    i stykker bakstykket på patronen. Merket ikke dette før jeg skulle rydde og da hadde det allerede startet å herde. Får gå over til manuell
    pistolskyting på torsdag når jeg skal jobbe videre med spotkassene.
    Når man sitter og kludrer med slikt samlebåndsarbeid så får man en ny respekt for hvor mye arbeid det er å lage et slikt rom. Kudos til alle dere
    som har gjort dette før meg.

-1-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1-jpg  

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,494
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kudos til deg også.
    Du har lagt ned mye arbeid i det rommet der, og motivasjonen til å fortsette uten å ta snarveier er fortsatt på plass.

Tror nok at jeg ville hatt problemer med den motivasjonsbiten selv iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •