Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  43
Side 33 av 60 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1190
    Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekket du pris på trelast hos Coop Exstra Bygg på løkkemyra? Hadde inntrykk at de var billigst her omkring, men siden du jobber i et grossist firma så er det vel ingen som kan matche den.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik Vis post
    Sjekket du pris på trelast hos Coop Exstra Bygg på løkkemyra? Hadde inntrykk at de var billigst her omkring, men siden du jobber i et grossist firma så er det vel ingen som kan matche den.

I pris per meter er coop billigst, men jeg regner også inn frakt, service, kunnskap og
    minst mulig kapp. Dessuten kjøpte jeg 2000 spiker til spikerpistolen samtidig.

Gips derimot skal jeg kjøpe på coop.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en nabo som har hatt et påbygg-/oppussingsprosjekt, og han fikk stort sett bedre priser enn på COOP på andre plasser nesten samme hva han skulle ha.

Men jeg regner med at "Lumber Jack" har stålkontroll på hvor det lønner seg å handle
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble 4 cm lengre i armene i går da jeg bar inn materialene. Sjåføren ringte like før han losset mens jeg var på jobb. Det siste jeg spurte om før jeg la på var "Er det godt
    med plast på materialene så de kan ligge ute?". "Jada! Masse plast."
    Selvfølgelig når jeg kom hjem på ettermiddagen så var det ikke noe plast på... Så da måtte jeg bære det inn i kjelleren før jeg fikk ryddet skikkelig plass.
    Fikk på følelsen at det kanskje var litt lite 2X4 når jeg var ferdig. Etter en kjapp beregning så mangler jeg kun ca. 85 løpemeter, eller ca. 34 staver.. ish.
    Bommet skikkelig på topp/bunnsvill-beregninga.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ikke regner/snør for tida da. Det ville føltes litt bortkastet å bære inn fuktig materiale som må tørke før du kan bruke den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Bra det ikke regner/snør for tida da. Det ville føltes litt bortkastet å bære inn fuktig materiale som må tørke før du kan bruke den.
    Jepp. Ble litt fullt i kjellern. Må også finne plass til gipsplater før jeg kan starte. Skal ha gips på baksiden a la BEF.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Dette blir spennende å følge med på og ikke minst; godt nytt år. Kan jeg få spørre hva målene dine er på trappen? Er selv snart igang med trapp til kjelleren men har bare 3m lengde horisontalt å jobbe med.
    Beklager sent svar. Trappehullet er 3500x1100mm

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Tenkte meg at din trapp var litt lengre enn 3m. Ser ut til at jeg må lage en sving ut i kjellerstuen for å følge trappeformelen og normal høyde på opptrinn.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overrasket...

I går når jeg kom hjem fra trening fant jeg fru D. godt rigget i sofaen med laptopen foran seg. Jeg lurte på hva hun
    kikket på og ble en smule overrasket. Hun hadde bladd seg gjennom 3/4 av byggeloggen min her. Jeg fikk noen stikk om at
    allerede for et år siden "var det klart for å bygge vegger", hehe. Ting tar visst litt lenger tid enn man tror. Vi kikket gjennom resten sammen
    og vi kunne til slutt oppsummere at 14 måneder med kinobygging hadde resultert i 2 stk høyttalere og litt gips limt fast i taket der nede.
    Ikke det helt store altså. BEF og Akto hadde sikkert bygget 5 kinoer på denne tiden.

Jeg får si som politikere flest "Jeg tar det til etterretning".

Veggene er nå snart klare for å settes opp.... hehe. (skal bare, skal bare).

sukk...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    I går når jeg kom hjem fra trening fant jeg fru D. godt rigget i sofaen med laptopen foran seg. Jeg lurte på hva hun
    kikket på og ble en smule overrasket. Hun hadde bladd seg gjennom 3/4 av byggeloggen min her. Jeg fikk noen stikk om at
    allerede for et år siden "var det klart for å bygge vegger", hehe. Ting tar visst litt lenger tid enn man tror. Vi kikket gjennom resten sammen
    og vi kunne til slutt oppsummere at 14 måneder med kinobygging hadde resultert i 2 stk høyttalere og litt gips limt fast i taket der nede.
    Ikke det helt store altså. BEF og Akto hadde sikkert bygget 5 kinoer på denne tiden.

Jeg får si som politikere flest "Jeg tar det til etterretning".

Veggene er nå snart klare for å settes opp.... hehe. (skal bare, skal bare).

sukk...
    Hehe. Det blir nok bra til slutt!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men det ble noen knall høyttalere da

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chain of events

Den store planen er å leke "Snikker Andersen" i helgen.
    For å få til dette så må jeg ha plass i kinoen til stenderverket på gulvet.
    For å få plass til dette må jeg ha plass i kjellerstuen til div rot samt gipsplater.
    For å få plass til dette måtte jeg rydde en bod for å få plass til overflødig rot i kjellerstuen.

Alt i boden ble ryddet ut, gulvet feiet, 2 hyllesystemer puttet inn og alt av veggplater fra husbyggingen lagt pent i en stabel.
    2,5 timer senere hadde jeg en strøken bod, 15m2 bedre plass i kjellerstuen og stor motivasjon for å gjøre noe fornuftig i helgen.
    Noe smårydding igjen i kinoen så er det bare å fyre opp spikerpistolen.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY Subwoofer

Et lite spørsmål her til alle DIY eksperter. Jeg skal etter hvert ha en sub i stua sammen med mitt B&W M1 surround anlegg.
    Jeg tenkte i utgangspunktet å ha en PV1D, men den er alt for dyr i forhold til ytelse.

Hvis man da skal i stedet bygge en sub selv som er forholdsvis kompakt (helst ikke mye større enn SVS SB-1000 (33X33X33))
    og likevel få litt "SVS-feeling" når man ser film, finnes det DIY alternativer under 6k som kan blir bra? Portet er kanskje best?

Noen gode forslag?

6k er budsjettet for element, delefilter og forsterker (mdf, skruer, demping og slikt kommer utenom). Kan også vurdere 2 subber.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orden på arbeidsplassen er viktig. Blir også mere motivert til å holde på Husk å fyr løs med bilder underveis.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette elementet brukt i en del suksessfulle konstruksjoner? http://www.dynabel.no/Shop/Product/S...L26RO4Y/SE5812
    Tror kanskje du kan finne en eller annen tråd hvor dette er brukt om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Er ikke dette elementet brukt i en del suksessfulle konstruksjoner? http://www.dynabel.no/Shop/Product/S...L26RO4Y/SE5812
    Tror kanskje du kan finne en eller annen tråd hvor dette er brukt om jeg ikke husker feil.
    Dynabel har tilbud på dette elementet denne uken til 1398,-
    http://www.dynabel.no/Shop/Product/S...L26RO4Y/TB0024

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Tangen hadde bygd noen kasser med slike element, mener de var bare 25 liter.

Lurer på om de ikke har hatt et lite nyttårsball hos Dynabel, står at tilbudet gjelder til 2/-2013

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen i nærheten føler for litt dugnadsånd så blir det snekring endel timer fremover.
    Helt frivillig og helt uten betaling :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det du hinter til?
    Har noen travle dager på begynnelsen av neste uke, onsdag og torsdag er relativt ledige. I helga er fruen borte, men jeg og junior har noen prosjekter. Men jeg kan sikkert lure meg avsted noen timer fredag eller lørdag.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Hvis noen i nærheten føler for litt dugnadsånd så blir det snekring endel timer fremover.
    Helt frivillig og helt uten betaling :-)
    Har tid i morgen, hvis naboene dine tåler "søndagsarbeid"

Side 33 av 60 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •