Delthral's kino. *Små og store oppgraderinger* - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  47
Side 28 av 60 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1198
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dagens økt

Ble gjort lite de siste to dagene, men i dag ble det tid til litt gipsliming igjen. Det nye limet er i en helt annen klasse og jeg kan bruke 1/3 mindre lim og likevel henger gipsplaten i taket når jeg dytter den opp. Setter for sikkerhets skyld klemmer på. Litt usikker på tørketiden, men tror nok jeg kommer til å vente 1 time mellom skiftene fremover. Det er ingen merkbar lukt og i følge databladet så er dette relativt ufarlige saker.

Har nå kommet snart 1/3 av taket, dog uten å startet fuging enda. Tenkte å ta all fuging i en smekk med Ryobi-pistolen. Må vel også en tur på Biltema og handle fyllingslister, samt kjøpe noen lekter og gipsskruer for å komme litt videre.

Gøy når ting går litt på skinner (bank i bordet)
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt hver dag så ervdu der...plutselig

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Miniupdate

Har de siste dagene fått til noen små timer i kinoen. Samtidig som jeg limer gips i taket, lydtetter jeg rommet mellom toppen av veggene og bjelkelaget.
    Utvalgt materiale ble lekter i 23X48 kappet i 27 cm lengder. Disse skrur jeg på hver side og fester gipsplaten. Deretter fuges det med silikon:

-bilde-1-jpg
    -bilde-2-jpg
    -bilde-3-jpg
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt rot og prakk

Etter noen patroner med lim og silikon måtte det jo skje noe. Limet jeg bruker er veldig tyktflytende og muligens litt over dato også. Dette medførte at bunnen ble trykt inn i massen og limet fløt utover bakkanten av pistolen. MASSE rot og rydde opp i. Etter å ha renset pistolen for seigt hurtigtørkende lim tenkte jeg at nå tar jeg og fuger silikon i stedet, det er jo enklere. Joda. Neste patrons bunn gikk også til "#¤%& og en kvart patron med silikon var limt utover bakkanten på pistolen. Urk!
    (Bildene er etter jeg rengjorde, likevel mye dritt inni der.)
    -bilde-2-jpg
    -bilde-3-jpg
    -bilde-4-jpg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen bilder til

Nok at bilde fra takplateliming med støtteanordning:

-bilde-3-jpg

Vegg og tak møtes:
    -bilde-1-jpg

Tenkte bare å legge gipsplatene inntil rørene foran og bak med en liten utskjæring og fuge rundt:
    -bilde-2-jpg

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er godt å endelig å ha startet med byggingen Smart løsning med hvordan du limer gipsplatene mellom bjelkene. Mye arbeid, men du kommer ikke til å angre senere.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik
    Regner med det er godt å endelig å ha startet med byggingen Smart løsning med hvordan du limer gipsplatene mellom bjelkene. Mye arbeid, men du kommer ikke til å angre senere.
    Gøy å ha en hobby å drive med hjemme. Når passer det at jeg leverer tilbake "gunnern" din?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i Tyrkia no, og skal reise ut på jobb snart. Så er ikke noe hast for min del, men hvis du er helt ferdig med å bruke den er jeg hjemme mandag den 10 juni. Du kan kanskje ta den med etter jobb.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik
    Er i Tyrkia no, og skal reise ut på jobb snart. Så er ikke noe hast for min del, men hvis du er helt ferdig med å bruke den er jeg hjemme mandag den 10 juni. Du kan kanskje ta den med etter jobb.
    Tror ikke jeg rekker det etter jobb da jeg må hente junior i barnehagen, men jeg kan kjøre meg en tur etter middag og leggetid, rundt 1930?
    Hvis ikke kan vi vente til det passer bedre. Har plass til å lagre den her i mens

Hvordan er livet i Tyrkia da? Varm sol og kald pils?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt komme rundt 19:30 tiden ja. Koser oss her i Tyrkia med godt over 30 grader +. Godt med masse godt øl og mat. Pondusen lider ikke noe nød :-D

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp av senior

Søndag fikk jeg litt hjelp av senior D da han ville se hva jeg holdt på med. Lånte også denne fine sagen som kommer godt med etter hvert:
    -bilde-1-jpg

Litt masseproduksjon på samlebånd:
    -bilde-3-jpg
    Og vips var vi kommet snart halvveis:
    -bilde-2-jpg
    -bilde-4-jpg

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Søndag fikk jeg litt hjelp av senior D da han ville se hva jeg holdt på med. Lånte også denne fine sagen som kommer godt med etter hvert:

Litt masseproduksjon på samlebånd:

Og vips var vi kommet snart halvveis:

Hmm.. bildene i denne posten kommer ikke opp hos meg. Men jeg ser at det ligger "IMG" kode der nå når jeg er inne og sitterer...?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm.. bildene i denne posten kommer ikke opp hos meg. Men jeg ser at det ligger "IMG" kode der nå når jeg er inne og sitterer...?
    *NÅ burde det virke *

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Batcave

Har tenkt endel rundt design av kinoen og jo mer jeg tenker på det jo mer har jeg lyst på en 100% batcave. Er det fryktelig plagsomt med molton på veggene i forhold til støv og skitt?

Grunnen til at jeg vurderer Batcave i stedet for å pynte litt med "fancy" tapet er at denne kinoen blir bygd kun for at jeg og min familie skal kose seg mest mulig med film. Jeg bygger ikke for å "flashe" dette til naboer og kjente og 99% av tiden er det mørkt i kinoen. Jeg håper også å få til et ganske bra sortnivå som mulig da AT-duk kanskje trenger den hjelpen den kan få av omgivelsene.
    Jeg kan vel til nød strekke meg til å vurdere trykk på høyttalerstoffet som dekker diffusorene bak i kinoen, men ellers ønsker jeg å unngå alle typer refleksjoner.
    Det kan kanskje bli litt mørkt og dystert når man sitter og lytter til musikk, men på den andre siden så heller musikksmaken min ganske mye mot mørk metall :twisted: .

Noen som har erfaringer, fordeler, ulemper med batcave som jeg kanskje ikke har tenkt på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har också jag hittat hit och det här var en riktigt kul och intressant byggelogg! Kinon din har ju en enorm potential att bli väldigt bra! Jag uppskattar också ditt Miles/BEF-kompendie och alla bilder och beskrivningar från ditt eget Miles-bygge. Jag märker att jag börjar bli alltmer intresserad av Tangen InConcert Miles själv.
    Appropå effektförstärkaren... kan det var oxid på några komponenter? Finns det några vridpotentiometrar som du kan vrida på fram och tillbaka en massa gånger och sedan spruta oxidlösande spray på? Det är i alla fall ett vanligt problem på gamla gitarr- och basförstärkare som inte har använts på ett tag och då kan man få ljudfenomen som liknar på dem som du har upplevt. Exempel på spray som kan hjälpa är:
    Kontaktspray > Kemi, spray | Kjell.com
    Men jag misstänker att verkstäderna redan har tänkt på det...

Förresten.. jag måste passa på att gratulera till nytt hus och till den flotta utsikten. Blev det ett Vestlandshus till slut?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Då har också jag hittat hit och det här var en riktigt kul och intressant byggelogg! Kinon din har ju en enorm potential att bli väldigt bra! Jag uppskattar också ditt Miles/BEF-kompendie och alla bilder och beskrivningar från ditt eget Miles-bygge. Jag märker att jag börjar bli alltmer intresserad av Tangen InConcert Miles själv.

- Etter å ha hatt den en stund så er jeg overbevist om at dette er den ultimate drømmehøyttaleren for mitt kinobruk. I stuen kommer jeg til å velge noe annet 8)

Appropå effektförstärkaren... kan det var oxid på några komponenter? Finns det några vridpotentiometrar som du kan vrida på fram och tillbaka en massa gånger och sedan spruta oxidlösande spray på? Det är i alla fall ett vanligt problem på gamla gitarr- och basförstärkare som inte har använts på ett tag och då kan man få ljudfenomen som liknar på dem som du har upplevt. Exempel på spray som kan hjälpa är:
    Kontaktspray > Kemi, spray | Kjell.com
    Men jag misstänker att verkstäderna redan har tänkt på det...

- Den har vært inn til service på to forskjellige verksted samt at Jakv her på forumet har sett over den (en meget kompetent person som er lærer på elektrolinja i Kristiansund). Jeg tror veien å gå er å bytte ut noen komponenter, men jeg vet ikke hvilke enda. Jeg kommer ikke til å gjøre dette med det første da den kun skal drive 3 kanaler for meg en god stund fremover.

Förresten.. jag måste passa på att gratulera till nytt hus och till den flotta utsikten. Blev det ett Vestlandshus till slut?
    - Det ble en meget modifisert versjon av Vestlandshus sin modell "Festøykollen"

Festøykollen - VestlandsHus

Må også si at det er veldig hyggelig at du tar turen innom her. Jeg har finlest tråden din og er veldig imponert over det du har fått til. Jeg hadde planer om et lignende design en stund og synes det ble utrolig fint hos deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rev batcave:

Jeg har hatt batcave lenge nå, men også hatt mer "levelig" kino før det. Min erfaring er at batcave er mer fokusert, altså man går inn i det rommet for å se film eller høre musikk. Ikke noe annet. I mine øyne er det en bra ting. Litt kreativ lyssetting så kan det bli riktig koselig i en batcave. Med AT-duk har du en unik mulighet til lyssetting bak lerret som gir et fint, diffust lys ut i rommet. Jeg ville prøvd å unngå hardt spotlightlys i en batcave, da resten av rommet da blir så veldig mye mørkere. Diffuse, dimbare glødelamper strategisk plassert vil gi et fint brukslys. Indiirekte lys vil ikke fungere i en batcave da det blir absorbert av rommet veldig fort.

En liten video fra testoppsettet mitt:
    Her er selvfølgelig kinoen langt fra ferdig.
    Lutron Demo - YouTube

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helgens økt

Det ble tid til litt jobbing på fredag også, mens lørdag ble brukt til et nødvendig sideprosjekt. Vi har en bod som er stappet fullt med esker og alt mulig rart. Det var tvingende nødvendig å lage et hyllesystem som tåler litt vekt der inne da det er lagret alt fra bowlingkuler til julepynt.

Ser ikke noe poeng i å legge ut flere bilder av gipsing av himling før jeg har kommet et godt stykke videre. Blir litt som å ta bilder av maling som tørker.

Ser at BEF har lagt ut kinoen sin for salg og skulle gjerne ha kjøpt mesteparten av kinoen hans. Økonomien tillater kun at jeg bygger etter lommeboka en stund til så jeg får heller fokusere på det jeg holder på med selv.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Før vs nå

I mangel på noe fremgang tenkte jeg for moro skyld å legget ut et bilde av mitt gamle oppsett med B&W vs mitt nye med Miles:

Gammelt:
    -gammelt-jpg
    Nytt:
    -dagens-jpg

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fredagens økt

Ble litt tid til jobbing igjen i går. Fuget 5-6 tuber før dunsten ble for heftig. Klasket noen gipsplater til i taket også. Siden jeg ikke har fisheye linse testet jeg å skyte bredformat med Photosynth appen på Iphone. Ble ikke helt perfekt, men fikk med hele rommet i et bilde i hvertfall.

-photo-21-06-13-21-35-06-jpg

Side 28 av 60 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •